Juni 2022

Nei tenker ikke ny behandlingsplan, men jeg er redd det er noe annet feil med kroppen min. Tok amh i fjor etter jeg startet hos spiren, den var på 36, også tatt stoffskifte prøver og var normalt
Ok, men hvilke prøver er det du tenker på da. Hva mener du kan være feil?

Tenk at det er 5 gravide allerede! Hurra! :smiley-bounce016

Jeg er 8 dpo idag. Har i et par dager følt på et hint av kvalme, men det må jo nesten være progesteronstøtten så her tidlig. Grugleder meg til første test imorgen. Vet det er tidlig men liker tydeligvis å pine meg selv med mysing på tester noen dager :wacky:

Hvordan går det med deg, @Lasorah? Har du testet noe mer? Er så spent på dine vegne!
Ja, det har jeg!
IMG_20220624_080203__01.jpg

Tok tidligtest 9 dpo på kvelden og, den var sterkere enn den på morgenen. Så etter det har jeg fortsetta med disse, de er jo ikke tidligtester... Så det var vel ikke Ovitrelle :laughing002

Fikk også positiv Cleablue digital (+) i går på morgenurin. Ble litt urolig da streken i dag ikke er sterkere enn den i går ettermiddag, men det er bare 12 timer mellom de to testene, så jeg hååååper det kan gå?:inpain:
Er så klart kjempeurolig siden jeg har mista en gang før...

Ja, det har jeg!
Vis vedlegget 383538
Tok tidligtest 9 dpo på kvelden og, den var sterkere enn den på morgenen. Så etter det har jeg fortsetta med disse, de er jo ikke tidligtester... Så det var vel ikke Ovitrelle :laughing002

Fikk også positiv Cleablue digital (+) i går på morgenurin. Ble litt urolig da streken i dag ikke er sterkere enn den i går ettermiddag, men det er bare 12 timer mellom de to testene, så jeg hååååper det kan gå?:inpain:
Dette ser lovende ut!! Krysser fingrene! :)

Kjære damer, vet dere om en dårlig opplevelse eller tristhet kan hindre graviditeten?
Dette er litt off-topic, men... En av kattene mine ble funnet død i går etter å ha vært savnet i noen dager. Jeg har følt meg ganske deprimert siden og (kanskje tilfeldig?) har kjent svake mensmurringer siden i går kveld...

Dette ser lovende ut!! Krysser fingrene! :)
Ja, gjør det det..?

Har googla så klart, og ser jo at jeg i utgangspunktet har ganske OK streker.. Kanskje positivt at jeg fikk pos test 9 dpo og..? Prøver å holde fast i håpet, men vet jo alt kan snu så raskt. Men virker som jeg er gravid akkurat nå i alle fall :joyful:

Ja, det har jeg!
Vis vedlegget 383538

Åååh! Så herlig å se!! Skjønner at opplevelsen fra sist sitter i, men dette er jo fine tester til å være der du er! 12 timer er ikke lenge. Du er gravid, og denne gangen skal det holde hele veien! :love7

Kjære damer, vet dere om en dårlig opplevelse eller tristhet kan hindre graviditeten?
Dette er litt off-topic, men... En av kattene mine ble funnet død i går etter å ha vært savnet i noen dager. Jeg har følt meg ganske deprimert siden og (kanskje tilfeldig?) har kjent svake mensmurringer siden i går kveld...
Huff, så forferdelig trist! Sender deg en stor klem❤️ Jeg synes ikke du skal bekymre deg for det. Tenk på alle grusomme situasjoner folk blir gravide i! Ekstremt stress tenker jeg er noe annet, men at du er lei deg burde ikke påvirke hvordan dette går. Det er opp til kvaliteten på embryoet og forholdene i livmoren. Og murringer kan like godt bety at du er gravid:happy:

Ok, da var jeg på do og det kom litt rosa på papiret. Er løpet kjørt?
Pleier å ha en ganske regelmessig lutealfase på 14 dager (er 10 DPO i dag), men syklusen er sikkert påvirket av hormonene.

Pleier å ha en ganske regelmessig lutealfase på 14 dager (er 10 DPO i dag), men syklusen er sikkert påvirket av hormonene.
Løpet er ikke kjørt ennå! Blødning kan skyldes såre slimhinner pga. progesteron, mens eller graviditet. Bare tid og tester kan gi svaret, men ikke gi opp riktig ennå❤️

Du kan jo f.eks sende mensprøve til serum i Hellas og be fastlege om andre prøver. Det er jo ennå en stund til august
Aner ikke helt hvilke prøver jeg kan ta hos legen, har ikke noe fastlege akkurat nå da Hu er i permisjon. Spiren mener det ikke er noe poeng i mensprøve da det ikke er bevist at det kan være årsak til hvorfor det ikke går, dem mener jeg burde merket noe hvis jeg hadde noe infeksjon. Jeg må nok kanskje bare stole på dem ❤️

Ja, gjør det det..?

Har googla så klart, og ser jo at jeg i utgangspunktet har ganske OK streker.. Kanskje positivt at jeg fikk pos test 9 dpo og..? Prøver å holde fast i håpet, men vet jo alt kan snu så raskt. Men virker som jeg er gravid akkurat nå i alle fall :joyful:
Det er absolutt positivt med tidlig positiv test! Høy hcg øker statistisk sjansen for at dette skal gå bra, selv om det kommer vellykkede graviditeter av sene positive også :happy:

(Sniker) ..så traumatisk å miste dyr sånn, det er kjempevondt. Og ikke enklere å håndtere med ekstra hormoner heller.

Kan snakke for meg selv, ved innsett nå i mars fikk jeg avskjed fra jobb. Fikk veldig sterk angst, ..og lille spire satt jammen likevel. Er 14+6 og alt er fint.
Så, det har nok ikke noe å si.. det går sitt eget løp :Heartred

Aner ikke helt hvilke prøver jeg kan ta hos legen, har ikke noe fastlege akkurat nå da Hu er i permisjon. Spiren mener det ikke er noe poeng i mensprøve da det ikke er bevist at det kan være årsak til hvorfor det ikke går, dem mener jeg burde merket noe hvis jeg hadde noe infeksjon. Jeg må nok kanskje bare stole på dem ❤️
Jeg hadde alskens dårlig bakterieflora der nede og måtte gå på antibiotika etter jeg sendte mensprøve til serum. Jeg kjente ikke at noe var galt. Du ser nå selv, men for meg var det verdt pengene. Det førte jo til at jeg får Prednisolon ved alle forsøk nå også i tilfelle ny infeksjon/ubalanse i bakteriefloraen.

Heia!

Nå er det bare du som kan avgjøre hva som blir riktig for deg. Jeg hadde kun én test jeg tenkte ta denne gangen om jeg ikke ble gravid: Endometrietesten hos Hausken eller lignende klinikk.

Nå vil jeg tro klinikken egentlig har best peiling, MEN for min egen del hadde jeg valgt å ta den, bare for å få "ro i sjela". I de fleste tilfeller så er det jo embryoet som er problemet, men bare i tilfelle, så hadde jeg kommet til å tatt den. Ser den koster litt over 5000 kr, så det er jo ikke så ille :happy: Ønsker deg alt godt:Heartred

1) Nei, det vil nok ikke ha noen betydning for utfallet, embryoet har ikke en gang kontakt med blodomløpet ditt enda:joyful: Kondolerer så mye, det er altså så fælt å miste dyr:Heartred Jeg drømte om katten jeg hadde fra jeg var 12-28 år for noen dager siden, og gråt da jeg våkna og innså at han ikke lever. Det er altså 5 år siden han døde, savner har sårt fortsatt.

2) Løpet er absolutt ikke kjørt!:happy: Leser om såååå mange som spotter på progesteronstøtte. Kun en test vil vise hvordan du ligger an. Håper for deg!

Back
Topp