Juni 2022

Heia!

Nå er det bare du som kan avgjøre hva som blir riktig for deg. Jeg hadde kun én test jeg tenkte ta denne gangen om jeg ikke ble gravid: Endometrietesten hos Hausken eller lignende klinikk.

Nå vil jeg tro klinikken egentlig har best peiling, MEN for min egen del hadde jeg valgt å ta den, bare for å få "ro i sjela". I de fleste tilfeller så er det jo embryoet som er problemet, men bare i tilfelle, så hadde jeg kommet til å tatt den. Ser den koster litt over 5000 kr, så det er jo ikke så ille :happy: Ønsker deg alt godt:Heartred
❤️❤️ Nevnte den og til Spiren, legen min der driver og forsker mye på hva som kan sjekkes og endres, og hun har verken trua på endometriet testen, mensprøve eller scratching, så litt frustrerende, men mulig jeg bare må stole på dem ❤️ jeg så ei som tok den endometriet testen på storken flyr forbi og det så fryktelig smertefullt ut ❤️

Åååh! Så herlig å se!! Skjønner at opplevelsen fra sist sitter i, men dette er jo fine tester til å være der du er! 12 timer er ikke lenge. Du er gravid, og denne gangen skal det holde hele veien! :love7
Det er absolutt positivt med tidlig positiv test! Høy hcg øker statistisk sjansen for at dette skal gå bra, selv om det kommer vellykkede graviditeter av sene positive også :happy:
Tusen takk for svar. Tror ikke jeg tørr teste på en dag eller to, blir jo så stressa av det, spesielt når en ikke kun tar én test om dagen... (Oppdaga nå at testen jeg tok i dag var en annen batch foresten). Redd for kjemisk, redd for SA, ja.. Graviditet etter å har mista er foreløbig TØFT, og jeg er bare så vidt gravid:arghh:

Får holde fast i at pos test tidlig er bra, som du sier. Så får jeg ta en dag av gangen:Heartred Håper så sårt at dette er regnbuebabyen som får være med meg hjem.

Heia!

Nå er det bare du som kan avgjøre hva som blir riktig for deg. Jeg hadde kun én test jeg tenkte ta denne gangen om jeg ikke ble gravid: Endometrietesten hos Hausken eller lignende klinikk.

Nå vil jeg tro klinikken egentlig har best peiling, MEN for min egen del hadde jeg valgt å ta den, bare for å få "ro i sjela". I de fleste tilfeller så er det jo embryoet som er problemet, men bare i tilfelle, så hadde jeg kommet til å tatt den. Ser den koster litt over 5000 kr, så det er jo ikke så ille :happy: Ønsker deg alt godt:Heartred
Ser vi hører til samme klinikk, tok du den testen mens du er hos Spiren?

❤️❤️ Nevnte den og til Spiren, legen min der driver og forsker mye på hva som kan sjekkes og endres, og hun har verken trua på endometriet testen, mensprøve eller scratching, så litt frustrerende, men mulig jeg bare må stole på dem ❤️ jeg så ei som tok den endometriet testen på storken flyr forbi og det så fryktelig smertefullt ut ❤️
Høyst sannsynlig har Spiren helt rett:happy: Siden du har blitt gravid en gang tidligere så indikerer i alle fall det at embryo kan feste seg hos deg, og det er jo kjempenyttig info, de hadde antagelig vurdert andre ting hvis embryo aldri hadde festet seg tidligere. Lykke til uansett hva du velger! (Ja, den så vond ut, men smerten varer i kun ca. 10 sek, og hvis man sammenligner det med alt annet vi gjør, så er nok ikke det så ille. Men som sagt, dette her er absolutt ikke noe jeg anbefaler deg å gjøre:) )

Høyst sannsynlig har Spiren helt rett:happy: Siden du har blitt gravid en gang tidligere så indikerer i alle fall det at embryo kan feste seg hos deg, og det er jo kjempenyttig info, de hadde antagelig vurdert andre ting hvis embryo aldri hadde festet seg tidligere. Lykke til uansett hva du velger! (Ja, den så vond ut, men smerten varer i kun ca. 10 sek, og hvis man sammenligner det med alt annet vi gjør, så er nok ikke det så ille. Men som sagt, dette her er absolutt ikke noe jeg anbefaler deg å gjøre:) )
Tusen takk ❤️❤️❤️ får bare bruke sommeren på å finne ut om jeg takler mer ❤️

Tusen takk for svar. Tror ikke jeg tørr teste på en dag eller to, blir jo så stressa av det, spesielt når en ikke kun tar én test om dagen... (Oppdaga nå at testen jeg tok i dag var en annen batch foresten). Redd for kjemisk, redd for SA, ja.. Graviditet etter å har mista er foreløbig TØFT, og jeg er bare så vidt gravid:arghh:

Får holde fast i at pos test tidlig er bra, som du sier. Så får jeg ta en dag av gangen:Heartred Håper så sårt at dette er regnbuebabyen som får være med meg hjem.
Skjønner veldig godt at det er tøft og at du ikke vil teste for ofte. Men minn deg selv på at rent objektivt ser alt veldig fint ut nå, og at sjansen er aller, aller størst for at dette går bra! En dag av gangen er det absolutt lureste å forholde seg til, og så krysser jeg alt for at du snart er forbi de mest nervepirrende milepælene. ❤️

Ja, det har jeg!
Vis vedlegget 383538
Tok tidligtest 9 dpo på kvelden og, den var sterkere enn den på morgenen. Så etter det har jeg fortsetta med disse, de er jo ikke tidligtester... Så det var vel ikke Ovitrelle :laughing002

Fikk også positiv Cleablue digital (+) i går på morgenurin. Ble litt urolig da streken i dag ikke er sterkere enn den i går ettermiddag, men det er bare 12 timer mellom de to testene, så jeg hååååper det kan gå?:inpain:
Er så klart kjempeurolig siden jeg har mista en gang før...
Ååh så spennende!! Jeg har troen! :happy: Men jeg skjønner så inderlig godt de bekymringene du har. Hvis jeg blir gravid igjen vil det gå i mye av det samme. Det å prøve å ta en dag om gangen som ble sagt er nok veldig lurt, men selvfølgelig vanskelig ❤️

Kjære damer, vet dere om en dårlig opplevelse eller tristhet kan hindre graviditeten?
Dette er litt off-topic, men... En av kattene mine ble funnet død i går etter å ha vært savnet i noen dager. Jeg har følt meg ganske deprimert siden og (kanskje tilfeldig?) har kjent svake mensmurringer siden i går kveld...
Beklager så mye ❤️
Som andre sier så har jeg ikke hørt noe om at slike ting kan påvirke graviditeten. Gi deg selv tid til å føle på sorgen og ta godt være på deg selv.

Jeg forstår godt du ble skuffet, men telt at det bare trengs ett gullegg for at det skal klaffe. ;)
Huff, jeg skjønner skuffelsen din - men som SommerSolsikke sier: du trenger bare det ene gullegget! Stor klem sendes din vei. :Heartred
Uff skjønner så godt at du er skuffet :HeartredDa har de kanskje bommet litt på medisinen denne gangen. Første forsøk er gjerne et slags prøve for å se. Alle reagerer vi jo forskjellig på medisinen. Håper virkelig at gullegget er der uansett :Heartred
Så leit med en sånn negativ overraskelse. Føler veldig med deg! Håper du er heldig med de 2. ❤️ Nå har du uansett gjort alt du kan så godt du kan.
Så fint at det gikk bra! Skjønner at du er skuffet, men tenk at da har sikkert kroppen brukt all energi for å lage de to eggene helt perfekte. Kvalitet over kvantitet!

Det skal bare ett gullegg til, så sitter du der med en liten baby på denne tiden neste år
Krysser fingre og tær for deg.
Skjønner du blei skuffa når det ble så stor forskjell mellom forventa antall, og faktisk antall :/ Sender deg en klem, og så krysser jeg fingrene for at du får gode nyheter fra klinikken i morgen mtp. befruktning :D :Heartred

@Mammaønske2022 Første forsøket hadde jeg totalt 40 eggposer og fikk ut 5 egg, to klarte seg til blastocyste. Denne gangen fikk vi ut 13, av 30 eggposer. Kun to klarte seg til blastocyste. Jeg heier på eggene dine ❤ hold oss opdaterte ? :)

Wow, kjente det var skikkelig godt å logge inn her nå! Tusen takk alle sammen for at dere tar dere tid og skrive oppmuntrende ord! :Heartred kjente det var godt å være en del av denne heia gjengen når man går igjennom dette! Fikk telefon just fra Porsgrunn at av de 2 eggene som de fikk så var det ene umodent, mens det siste er blitt befruktet og så fint ut! Jeg tør selvfølgelig ikke å håpe for mye. Men vi krysser selvfølgelig alt vi har for at dette er gullegget vårt :Heartred

Ååh så spennende!! Jeg har troen! :happy: Men jeg skjønner så inderlig godt de bekymringene du har. Hvis jeg blir gravid igjen vil det gå i mye av det samme. Det å prøve å ta en dag om gangen som ble sagt er nok veldig lurt, men selvfølgelig vanskelig ❤️
Skjønner veldig godt at det er tøft og at du ikke vil teste for ofte. Men minn deg selv på at rent objektivt ser alt veldig fint ut nå, og at sjansen er aller, aller størst for at dette går bra! En dag av gangen er det absolutt lureste å forholde seg til, og så krysser jeg alt for at du snart er forbi de mest nervepirrende milepælene. ❤️
Tusen takk jenter, det så så godt å høre dette :Heartred Jeg har vært så redd i dag, valgte å ta en ny test:
IMG_20220624_131902__01.jpg

Begynte faktisk å grine av lettelse, seee streken er jo absolutt sterkere:wideyed:

Wow, kjente det var skikkelig godt å logge inn her nå! Tusen takk alle sammen for at dere tar dere tid og skrive oppmuntrende ord! :Heartred kjente det var godt å være en del av denne heia gjengen når man går igjennom dette! Fikk telefon just fra Porsgrunn at av de 2 eggene som de fikk så var det ene umodent, mens det siste er blitt befruktet og så fint ut! Jeg tør selvfølgelig ikke å håpe for mye. Men vi krysser selvfølgelig alt vi har for at dette er gullegget vårt :Heartred
Heier SÅNN på det lille embryoet ditt :joyful:

Heia heia lille embryo :Heartred

Trenger litt råd og hjelp. Sendte inn testresultat til Porsgrunn idag, og hun var ganske trygg på at jeg kunne bruke lutinus ut dagen og ikke noe mer. Men er så usikker. Føler meg nesten litt utrygg på det. Vil det ha noe å si om jeg fortsetter med lutinus? Vil egentlig bare vite at det utvikler seg bra. Fått time til tul hos aleris 14. Juli og hos min egen gyn 4. August. Er så redd for en ny MA.
Fortsett! Det er jo absolutt ikke noe farlig med å fortsette. :Heartred Man vil jo gjøre alt man kan for å forhindre en ny SA/MA:Heartred

Ja, det har jeg!
Vis vedlegget 383538
Tok tidligtest 9 dpo på kvelden og, den var sterkere enn den på morgenen. Så etter det har jeg fortsetta med disse, de er jo ikke tidligtester... Så det var vel ikke Ovitrelle :laughing002

Fikk også positiv Cleablue digital (+) i går på morgenurin. Ble litt urolig da streken i dag ikke er sterkere enn den i går ettermiddag, men det er bare 12 timer mellom de to testene, så jeg hååååper det kan gå?:inpain:
Er så klart kjempeurolig siden jeg har mista en gang før...
Hurraaa! Så utrolig gøy! Heier så mye på spiren din :Heartred

Back
Topp