Juni 2022

Takk! Ja, hun som ringte sa det var veldig morsomt for dem også når det gikk så bra. Ja, nå er jo sjansen ganske stor for at det kan bli flere på sikt, og det er så deilig å vite. Jeg har stressa veldig på det faktisk(ja, jeg vet hvor egoistisk det høres ut), men det er noe med at jeg i utgangspunktet ønsker meg tre barn(tror jeg da, kan jo bli nok med to og :wacky: Også føler jeg litt på det at jeg skulle ønske jeg kunne gitt vekk resten av embryoene, hvis det blir noen til overs:shy: men er vel et godt stykke inn i framtida at sidrumpa norge tillater dét..
Så gøy med så mange :D Ble det totalfrys da?

Apropos sidrumpa Norge... Leste en artikkel igår om Ørjan på 50 som var singel og ufrivillig barnløs. Han hadde kjøpt surrogati i USA, og det får meg til å tenke .... Hvor blir det av likestillingen i Norge når single kvinner kan få hjelp til å bli gravide ved bruk av sæddonor, men menn kan ikke få hjelp ved bruk av surrogati? Er ikke dette litt dobbeltmoralsk? Og man tvinger jo ikke kvinner til å være surrogatmødre, det må jo være deres egne valg?

Er det bare meg som ser noe? Tatt på svært utvannet urin i dag 10 dpo
20220620_192835.jpgScreenshot_20220620-193111_FF App.jpgScreenshot_20220620-193103_FF App.jpg

I dag fikk jeg endelig telefonen jeg har venta på! Av 30 egg ut ble 16 befrukta. 3 stykk falt i fra og jeg endte med 13 fine embryo/blastocyster på frys! Lettrørt som jeg er har tårene sittet løst i dag. For en lettelse. Tenker at det måååå jo bare bli baby av dette:smiley-bounce022:joyful: så er det bare å smøøøre seg med tolmodighet da, og krysse fingrene for innsett i august:shy:
Å himmel så mange!!!! Så bra :D

For et fantastisk resultat - gratulerer så mye!! Dette må jo tyde på veldig god kvalitet - har lest at snittet er at 30-50% av embryoer utvikler seg til blasto. Så dette er jo et prima utgangspunkt for veien videre :happy:
Oi, da kan det jo virke sånn :wideyed: jeg hadde et lite håp om 5. tenkte at om det hadde blitt færre hadde jeg nok blitt litt skuffa. Men hadde aldri tenkt at det skulle blitt sååå mange!
Så gøy med så mange :D Ble det totalfrys da?
ja, det ble totalfrys. Det ble egentlig bestemt på forhånd, da det lå an til 15 follikler etterhvert. Så siden det ble bestemt totalfrys kunne vi like greit guffe på mer på medisinene. Selv om det er kjedelig å vente på innsett, føler jeg virkelig det var verdt det slik det ble :joyful:

I dag fikk jeg endelig telefonen jeg har venta på! Av 30 egg ut ble 16 befrukta. 3 stykk falt i fra og jeg endte med 13 fine embryo/blastocyster på frys! Lettrørt som jeg er har tårene sittet løst i dag. For en lettelse. Tenker at det måååå jo bare bli baby av dette:smiley-bounce022:joyful: så er det bare å smøøøre seg med tolmodighet da, og krysse fingrene for innsett i august:shy:
Gratulerer med en helt UTROOOOLIG fangst altså. Og så mange fine blastoer på frys! Helt villt! :wav

Apropos sidrumpa Norge... Leste en artikkel igår om Ørjan på 50 som var singel og ufrivillig barnløs. Han hadde kjøpt surrogati i USA, og det får meg til å tenke .... Hvor blir det av likestillingen i Norge når single kvinner kan få hjelp til å bli gravide ved bruk av sæddonor, men menn kan ikke få hjelp ved bruk av surrogati? Er ikke dette litt dobbeltmoralsk? Og man tvinger jo ikke kvinner til å være surrogatmødre, det må jo være deres egne valg?
Nå blir dette et veldig politisk tema og kanskje ikke hører hjemme i denne tråden. Jeg er i hvert fall ganske skeptisk når det gjelder surrogati.

Graviditet og fødselen danner en bånd mellom moren og babyen.
Sæddonoren må "bare" levere et lite beger så er det ferdig.

Det er ikke "urettferdig" mot menn som ønsker å bli alenefar, men en svær komplisert etisk problemstilling.

Etter noen dager på fyremadel, er det vanlig at el-slim reduseres igjen? Er så redd for at det plutselig er et dårlig tegn. Er kjempenervøs for ul og hva de finner! o_O

Back
Topp