Juni 2022

Smarte meg klarte å falle ut av senga i natt og rett oppå skjøtelednings stikk kontakten på gulvet :( kul på låret og ryggen ble ikke bedre :( ble jo litt redd siden jeg hadde innsett i går men siden jeg ikke hadde noen blødninger så sku det gå bra ❤️ jeg har jo nå en uke ferie, skal på jobb fra 17-20 juni men har spurt klinikken om sykemelding. Jobber innenfor helse, tunge stell, litt stress. Kjenner jeg trenger tenke på meg selv fren til testdag, andre som har vært sykmeldt fra innsett og til testdag?
Jeg har tatt meg tidlig sommerferie fra uken etter insett. Tenkte det sikkert var lurt å slappe litt av. Hadde sikkert vurdert sykemeldingen hvis ikke jeg hadde mulighet til ferie. :)

Setter ovitrelle i kveld og uttak blir på fredag. Er ikke enig i den avgjørelsen, men klinikken hadde tro på 6-7 egg. Så får man se da.....Hadde heller villet ofret de 2 største og stimulert litt lenger. Jeg har jo pinadø medisin for ca 8000 jeg ikke får brukt eller refundert :banghead:
Hvis det er noen trøst, jeg har to pakker 2x7 gonapeptyl i kjøleskapet som jeg ikke skulle egentlig ta ut enda, og hadde en ovitrelle som jeg glemte å legge i kjøleskapet. (Tas ut etter avtale) Vi kom frem til, hos sykepleieren, etter innsettet at det kan være greit i fremtiden og presisere timeavtale, ikke avtale om medikamenter. På en annen side, de var jo ikke de dyreste av alt sammen, men allikevel :hilarious:

De gangene dere har blitt gravide, hvor fort etter innsett har dere fått symptomer?
Vært gravid 5 ganger. Kun på femte graviditet kjente jeg at luktesansen endret seg, så da tok jeg en test. (Spontant gravid uten ivf). Var da ca 10 dpo. Ellers har jeg aldri hatt noen symptomer

Hvis det er noen trøst, jeg har to pakker 2x7 gonapeptyl i kjøleskapet som jeg ikke skulle egentlig ta ut enda, og hadde en ovitrelle som jeg glemte å legge i kjøleskapet. (Tas ut etter avtale) Vi kom frem til, hos sykepleieren, etter innsettet at det kan være greit i fremtiden og presisere timeavtale, ikke avtale om medikamenter. På en annen side, de var jo ikke de dyreste av alt sammen, men allikevel :hilarious:
Her i nord må man være tidlig ute for det tar ca 1 uke å få medisinene etter man bestiller dem. Kan ikke vente med andre ord, men heller kjøpe en pakke for mye enn for lite :rolleyes:

Her i nord må man være tidlig ute for det tar ca 1 uke å få medisinene etter man bestiller dem. Kan ikke vente med andre ord, men heller kjøpe en pakke for mye enn for lite :rolleyes:
Vet ikke hvor langt nord du bor, meg jeg ble plutselig i beit for medisiner fordi jeg hadde kjøpt medisiner kun til første ultralyd(som jeg fikk beskjed om fra klinikken), og da ordna apoteket med forsendelse «bedrift over natt», så jeg fikk faktisk medisinene dagen etter. Meen er jo kjedelig å gamble også! :smiley-angelic006

De gangene dere har blitt gravide, hvor fort etter innsett har dere fått symptomer?
Kjente vel litt sånn uvante ting fra livmor (sikkert ligament som begynte å strekke seg eller noe?) rundt 12dpo var det vel. Hadde veldig lite symptomer generelt da. Tissa litt oftere enn vanlig og fikk vondt i bekkenet allerede i uke 8. Men var ikke kvalm eller fikk noe endret smak eller luktesans.

Setter ovitrelle i kveld og uttak blir på fredag. Er ikke enig i den avgjørelsen, men klinikken hadde tro på 6-7 egg. Så får man se da.....Hadde heller villet ofret de 2 største og stimulert litt lenger. Jeg har jo pinadø medisin for ca 8000 jeg ikke får brukt eller refundert :banghead:
Så kjipt med medisinene som allerede er kjøpt inn :banghead:
Og kjipt når du føler det ikke er riktig avgjørelse. Krysser fingrene og håper klinikken har rett :smiley-angelic001

Spennende tider her for mange i disse dager! Er ikke så flink til å henge med på alt, men heier sånn på dere alle❤️

Her var det første kontroll etter sprøytestart i dag. 3 follikler av god størrelse og i tillegg noen mindre, så legges opp til en ekstra dag med stimulering i håp om kaaanskje å få flere med. Ville blitt så glad om det gikk - uttak med 3 (som er minimum) føles så skjørt! Fikk jo kun 1 blasto av 5 egg sist … Er satt på hestedose Gonal (375ie) uten de helt store forhåpningene til at det skulle hjelpe, og det ser det heller ikke ut til, men det føles likevel bra å prøve å gjøre noe annerledes. Håper så inderlig å komme til innsett denne gangen!
Krysser både fingre og tær for at du kommer deg til innsett denne ganga :Heartred

7 dpo i dag siden jeg tok ovitrelle onsdag i forrige uke, ingen symptomer :( sist fikk jeg symptomer dagen etter innsett så tror dessverre det blir negativt denne gangen ❤️

7 dpo i dag siden jeg tok ovitrelle onsdag i forrige uke, ingen symptomer :( sist fikk jeg symptomer dagen etter innsett så tror dessverre det blir negativt denne gangen ❤️

Enig med litjmora - ikke mist håpet ennå! Da jeg var gravid med første, gråt jeg hele dagen før jeg testet positivt, da jeg «følte» at det ikke hadde gått. ;) Bare test kan gi deg svar - hold ut!

Back
Topp