Juni 2022

7 dpo i dag siden jeg tok ovitrelle onsdag i forrige uke, ingen symptomer :( sist fikk jeg symptomer dagen etter innsett så tror dessverre det blir negativt denne gangen ❤️
7 dpo er ganske tidlig! Som de andre sier, er alle svangerskap ulike. Og kanskje du er en av de heldige som går gjennom hele første trimester uten symptomer. ;)

7 dpo i dag siden jeg tok ovitrelle onsdag i forrige uke, ingen symptomer :( sist fikk jeg symptomer dagen etter innsett så tror dessverre det blir negativt denne gangen ❤️
Husk at blastoen fester seg 0-2 dager etter innsett, så etter det skal kroppen begynne å produsere hcg. I og med at de første dagene skjedde utenfor kroppene våre, så har ikke kroppen reagert heller på et befruktet egg som så ørlite har begynt å produsere hcg selv ;)

Så leit å høre at du har mistet mammaen din. Sånne merkedager er tøffe, og det er sikkert ekstra tøft første gang! Men dette klarer du. Ta en dag om gangen, aksepter de følelsene som måtte komme, vær ekstra snill med deg selv, ha kontakt med venner som kan støtte deg. Mammaen din ville sikkert vært stolt av at du går gjennom denne krevende prosessen for å nå drømmen din❤️
Ja, det er utrolig tøft. Mamma og jeg var så utrolig knyttet til hverandre. Det var liksom bare mamma og jeg :Heartred Hun fikk kreft det året hun fylte 50. Helt tragisk alt sammen.. Tusen takk for mange gode råd. Det er helt sikkert nettopp slike ting jeg burde gjøre :Heartred Ååh, det var veldig snilt sagt av deg :Heartred Håper jo det.. Jeg fortalte aldri mamma at vi prøvde få barn, for hun var så utrolig overbeskyttende ovenfor meg. Ville ikke bekymre hun mer enn nødvendig.. Hun hadde nok med kreften følte jeg, så holdt det for mer selv. Men tror og håper hun ser ned på meg og passer litt på :Heartred Jeg ble oppringt av Porsgrunn for noen timer siden, og jeg er fremdeles i sjokk! Fikk bare ut tre egg etter uttak i går, men ett av tre var befruktet :Heartbigred :Heartbigred Jeg bare gråt i telefonen, det var så sterkt å høre! Så emosjonelt!

Uttaket i går gikk fint. De fikk ut tre egg (aner ikke hvorfor jeg får så lite egg:sorry: Men uansett, man trenger bare ett gullegg! Jeg dro hjem og var negativ til det hele.. Tenkte at det sikkert ikke gikk denne gangen heller. Skrev ned en haug av spørsmål på et ark som jeg skulle stille sykepleieren når hun ringte meg i dag for å si at det ikke gikk. For det var sånn innstilling jeg hadde. "Det går jo ikke uansett" innstilling. Helt sikkert for å beskytte meg selv. Og hver gang jeg tenkte litt positivt så skjøv jeg de bare bort igjen. Jeg maktet ikke tenkte positivt, for jeg kom bare til å bli skuffa uansett. Porsgrunn ringte og jeg stod klar med spørsmålene mine. Men i stedet for å gråte i sorg gråt jeg av glede "1 egg er befruktet". Kunne ikke tro det! 1 av 3 egg. Jeg så ikke at sjansen var så stor, men steike heller, ett egg klarte seg :Heartred Hun sa at hun ønsket meg inn kl 13 i morgen for innsett, men at de måtte se på egget igjen i morgen. Hører jeg ikke noe fra de før kl 9 i morgen så blir det innsett kl 13! :excited001 :cheers Jeg er så vanvittig glad! Det er uvirkelig, fjernt og sykt!!! Jeg prøver glede meg over det, men er livredd for at de ringer før kl 9 i morgen. Er det veldig vanlig at det ikke går bra før innsett? De sa at egget hadde det like bra i livmora mi som hos dem, så de så ikke grunnen til å vente til dag 5 når de kun hadde det ene befrukta egget. Jeg er livredd for at de skal ringe meg i morgen tidlig.

Uttaket i går gikk fint. De fikk ut tre egg (aner ikke hvorfor jeg får så lite egg:sorry: Men uansett, man trenger bare ett gullegg! Jeg dro hjem og var negativ til det hele.. Tenkte at det sikkert ikke gikk denne gangen heller. Skrev ned en haug av spørsmål på et ark som jeg skulle stille sykepleieren når hun ringte meg i dag for å si at det ikke gikk. For det var sånn innstilling jeg hadde. "Det går jo ikke uansett" innstilling. Helt sikkert for å beskytte meg selv. Og hver gang jeg tenkte litt positivt så skjøv jeg de bare bort igjen. Jeg maktet ikke tenkte positivt, for jeg kom bare til å bli skuffa uansett. Porsgrunn ringte og jeg stod klar med spørsmålene mine. Men i stedet for å gråte i sorg gråt jeg av glede "1 egg er befruktet". Kunne ikke tro det! 1 av 3 egg. Jeg så ikke at sjansen var så stor, men steike heller, ett egg klarte seg :Heartred Hun sa at hun ønsket meg inn kl 13 i morgen for innsett, men at de måtte se på egget igjen i morgen. Hører jeg ikke noe fra de før kl 9 i morgen så blir det innsett kl 13! :excited001 :cheers Jeg er så vanvittig glad! Det er uvirkelig, fjernt og sykt!!! Jeg prøver glede meg over det, men er livredd for at de ringer før kl 9 i morgen. Er det veldig vanlig at det ikke går bra før innsett? De sa at egget hadde det like bra i livmora mi som hos dem, så de så ikke grunnen til å vente til dag 5 når de kun hadde det ene befrukta egget. Jeg er livredd for at de skal ringe meg i morgen tidlig.
Så fantastisk at det ene ble befruktet! :love7 Det er dessverre vanlig at noen egg faller fra i denne prosessen, men jeg krysser alt for at egget ditt henger med helt fint til i morgen! Og det er helt riktig at det ikke er noen grunn til å dyrke videre til dag 5 når man bare har ett egg. Det gjøres primært for å se an hvilket som utvikler seg best når man har flere å ta av. Håper på like gode nyheter fra deg i morgen:happy:

Da har jeg vært på UL kontroll på sykehuset. 23 eggposer til sammen,de fleste rundt 15mm. Jeg ble så glad. :) Det er risiko for overstimulering, så jeg måtte ta en blodprøve og utifra det vil uttaket være på mandag eller tirsdag. :)
23 over 15 mm? Wow, det der blir jo en fantastisk fangst! :D Så herlig! Er vel risiko for totalfrys og sikkert, men om det gir noen fine blastoer må det jo være verdt det:)

Neimen dette var så bra!!!! Ønsker deg masse lykke til, dette blir gullegget!!! :)

Heia gullegget :gen014

Back
Topp