Juni 2022

Da er jeg ferdig. Og forsøk er avbrutt pga slimhinne er for tynn enda. Som forventet :smiley-ashamed004
Nå bestemte legen seg for at jeg ikke skal ha fryseforsøk enda. På August menstruasjonen så skal jeg bli stimulert på nytt for å ha uttak. Og da kraftig stimulert, så jeg blir overstimulert. I håp om mange egg og total fryse alt. Og da prøve fryseforsøk i styrt syklus med østrogen. Og hvis det ikke fester seg, så skal jeg da blir henvist til evt lap før et nytt fryseforsøk. Jeg er usikker om hva jeg føler. Men det er kanskje en bra plan? Hva tenker dere? Det blir da siste uttak jeg kan ha i det offentlige:Heartred
Kjips med avbrutt. Jeg ville tenkt at dette var en bra plan:) Veldig bra at de har lært på sine feil, slik at du får østrogen neste gang, og at de også utnytter det siste forsøket ditt til å få mest mulig uttelling. Så jeg tror jeg selv hadde blitt veldig glad for den planen! Bra de ikke bare fortsetter med det "samme gamle", men endrer på noe:happy:

Da har jeg vært på kontroll og det begynner å komme seg litt. Nå er det rundt 15 stk på rundt 13mm, og «tusen» til som er mindre. Siden det allerede er bestemt totalfrys guffer vi medisinene enda mer opp i håp om så mange follikler som mulig, så får hel heller ende opp overstimulert. Nå er det altså 150ie Gonal F og 150ie Menopur. Neste kontroll lørdag, med en løs plan om uttak mandag eller tirsdag hvis alt går som det skal. Det blir en laang stimuleringsrunde, men får vi mange fine egg ut er det jo såå verdt det!
Og skulle det bli behov for mere medisiner nå så blir det gratis, har nådd egenandelstaket allerede første stimuleringsrunde :wacky: blir greit med feriepenger nå haha! Ikke helt billig med pendling 7 timer hver vei heller:hilarious:

Men altså, nå ble jeg brått litt mer positiv:dance008

Da har jeg vært på kontroll og det begynner å komme seg litt. Nå er det rundt 15 stk på rundt 13mm, og «tusen» til som er mindre. Siden det allerede er bestemt totalfrys guffer vi medisinene enda mer opp i håp om så mange follikler som mulig, så får hel heller ende opp overstimulert. Nå er det altså 150ie Gonal F og 150ie Menopur. Neste kontroll lørdag, med en løs plan om uttak mandag eller tirsdag hvis alt går som det skal. Det blir en laang stimuleringsrunde, men får vi mange fine egg ut er det jo såå verdt det!
Og skulle det bli behov for mere medisiner nå så blir det gratis, har nådd egenandelstaket allerede første stimuleringsrunde :wacky: blir greit med feriepenger nå haha! Ikke helt billig med pendling 7 timer hver vei heller:hilarious:

Så utrolig bra Reiret :Heartred Krysser fingrene for mange flotte embryoer på frys etter hvert!

Da har jeg vært på kontrollv :happy:

Foreløbig 8 folikler fra 10-15,5 mm. Tresjikta endometrium på 12 mm (det merkes, hahaha, her er det mengder av "fertilt sekret" for å si det sånn:hilarious:) Ny kontroll fredag, og så blir det sikkert uttak mandag eller tirsdag neste uke.

Jeg er litt redd for at endometriet blir å takke for seg etter hvert, men det får vi bare se, det sjekker de jo ved uttak (og ev. innsett).

Oioi, blir nok en aldri så liten haug med egg på deg da:happy093Det er jo supert! Selv om runden ble lang, og lommeboka slank:nailbiting: Fint det finnes egenandel på det der ja. Heier på alle foliklene dine!

Spennende tider her for mange i disse dager! Er ikke så flink til å henge med på alt, men heier sånn på dere alle❤️

Her var det første kontroll etter sprøytestart i dag. 3 follikler av god størrelse og i tillegg noen mindre, så legges opp til en ekstra dag med stimulering i håp om kaaanskje å få flere med. Ville blitt så glad om det gikk - uttak med 3 (som er minimum) føles så skjørt! Fikk jo kun 1 blasto av 5 egg sist … Er satt på hestedose Gonal (375ie) uten de helt store forhåpningene til at det skulle hjelpe, og det ser det heller ikke ut til, men det føles likevel bra å prøve å gjøre noe annerledes. Håper så inderlig å komme til innsett denne gangen!

Da har jeg vært på kontrollv :happy:

Foreløbig 8 folikler fra 10-15,5 mm. Tresjikta endometrium på 12 mm (det merkes, hahaha, her er det mengder av "fertilt sekret" for å si det sånn:hilarious:) Ny kontroll fredag, og så blir det sikkert uttak mandag eller tirsdag neste uke.

Jeg er litt redd for at endometriet blir å takke for seg etter hvert, men det får vi bare se, det sjekker de jo ved uttak (og ev. innsett).
Woho, så bra! Åh, haha er det det det er, «fertilt sekret». Stussa litt over at det har vært så vått de siste dagene:smiley-angelic006:hilarious::laughing002
Oioi, blir nok en aldri så liten haug med egg på deg da:happy093Det er jo supert! Selv om runden ble lang, og lommeboka slank:nailbiting: Fint det finnes egenandel på det der ja. Heier på alle foliklene dine!
Hååper det! Og at mange befruktes OG overlever! Men tørr ikke ta gledene på forskudd:shy:

Herrefred.. Nå er jeg så sliten! 34 sprøyter satt på 13 dager. Jeg er utslitt, ferdig, ødelagt og alt i mellom der. All ære til dere som har holdt på i flere år med dette! Det blir uttak i morgen, og jeg får ikke gjort annet enn å krysse alt jeg har for at ikke eggene dør denne gangen også.

Vedlegg

• 20220607_134128.jpg
    20220607_134128.jpg
    1,6 MB · Visninger: 41
Last edited:
Herrefred.. Nå er jeg så sliten! 34 sprøyter satt på 13 dager. Jeg er utslitt, ferdig ødelagt og alt i mellom dere. All ære til dere som har holdt på i flere år med dette! Det blir uttak i morgen, og jeg får ikke gjort annet enn å krysse alt jeg har for at ikke eggene ikke dør denne gangen også.
Lykke til i morgen :Heartred

Woho, så bra! Åh, haha er det det det er, «fertilt sekret». Stussa litt over at det har vært så vått de siste dagene:smiley-angelic006:hilarious::laughing002

Hååper det! Og at mange befruktes OG overlever! Men tørr ikke ta gledene på forskudd:shy:
Japp, det er som når vi får eggeløsning til vanlig, og slimhinna er tjukk og god:laughing002 Har vært reine niagara falls her og i det siste, haha!

Krysser fingrene for det, når det først er bestemt totalfrys er det jo godt å få så mye som mulig ut av det. Jeg tørr heller aldri ta gledene på forskudd... Men en kan jo glede seg over akkurat hvordan det er i dag da (mange folikler!) :D

Herrefred.. Nå er jeg så sliten! 34 sprøyter satt på 13 dager. Jeg er utslitt, ferdig, ødelagt og alt i mellom der. All ære til dere som har holdt på i flere år med dette! Det blir uttak i morgen, og jeg får ikke gjort annet enn å krysse alt jeg har for at ikke eggene dør denne gangen også.
Lykke til i morgen!! Blir nok godt å endelig bli ferdig <3

@Litjmora jeg kan settes på "ruger" ^^,

Må si jeg er litt skuffet over hva jeg presterer å få til. Av 13 egg ut, ble 5 befruktet riktig, og av de fem, var det bare 2 som kom seg til blasto. Nå håper jeg blastoen klamrer seg fast og at ikke sommerferien ender i fosterstilling i en blodpøl på badet :oops: Kommer til å kjenne etter alt av symptomer de neste dagene :joyful:
Ååå, jeg krysser fingrene for deg! Dette skal gå bra! :Heartred

@Litjmora jeg kan settes på "ruger" ^^,

Må si jeg er litt skuffet over hva jeg presterer å få til. Av 13 egg ut, ble 5 befruktet riktig, og av de fem, var det bare 2 som kom seg til blasto. Nå håper jeg blastoen klamrer seg fast og at ikke sommerferien ender i fosterstilling i en blodpøl på badet :oops: Kommer til å kjenne etter alt av symptomer de neste dagene :joyful:
La oss krysse fingrene for kvalitet over kvantitet :Heartred Håper for deg!

Skjønner det er tøft å få den beskjeden ❤️ vet av flere som har slik såkalt høstesyklus i der private og at det har fungert ❤️ kan jeg spørre hvorfor du event må ha lap? Er det pga endometriose? Ønsker deg masse lykke til ❤️❤️
Ja, må ta noen runder med meg/oss selv :Heartred Har heldigvis sommeren til å tenke igjennom litt ting:Heartred Nei. Men er det de vil finne ut. Pga slimhinnen min alltid er tynn. Den har bare vært tykk når jeg har vært stimulert i uttak syklus. Så de vil de kanskje se om det kan være noe. Har aldri vært gravid, ikke en eneste kjemisk en gang.

Ja, må ta noen runder med meg/oss selv :Heartred Har heldigvis sommeren til å tenke igjennom litt ting:Heartred Nei. Men er det de vil finne ut. Pga slimhinnen min alltid er tynn. Den har bare vært tykk når jeg har vært stimulert i uttak syklus. Så de vil de kanskje se om det kan være noe. Har aldri vært gravid, ikke en eneste kjemisk en gang.
Ah sånn ja ❤️ jeg tok lap i 2016, da fant dem tette eggledere. Men ikke noe endo, men har du mye smerter ved mens? Håper alt for deg ❤️❤️

Back
Topp