Juni 2022

Fikk ikke svart tidligere men det var beroligende å høre at andre har det likt. Jeg endte opp med å ta av plasteret og starte opp igjen dag 2 siden jeg ser at det også er vanlig og det føltes rart at mensen ikke kom igang.Det kan godt ha vært tilfeldig da, men nå blør jeg som normalt. Høres uansett ut som at blodet finner veien ut etter hvert :wideyed: :hilarious:Hvordan har du det med bivirkninger?
Jeg er veldig hissig og sinna. Klarer ikke holde maska på jobb og svarer frekke kunder frekt tilbake :hilarious: Ellers så har jeg ikke merket så mye egentlig. Kollegaene mine synes det er gøy når jeg er så sinna på alt og alle:smiley-angry007

For en kjip situasjon, og så stress at det måtte skje en langhelg! Har ingen gode råd, men håper du får tak i klinikken og at de finner en plan B.
De ringte meg igjen kl 18. :)
Nå har jeg fått resept på Cetrotide (og fått tak i det allerede). Dette skal jeg bruke fremover istedet for Fyremadel. :smiley-bounce016
Jeg ble så glad jeg kan fortsette med behandlingen!!
Oops, dette innlegget glapp visst for meg. Så nydelig å høre! :happy:

Takk for svar! Ble beroliget av dette. Bestemte meg faktisk for å ta av plasteret igjen dag 1 fordi mensen ikke kom skikkelig igang (noe som kan ha vært tilfeldig) og starte opp på nytt dag 2. Har blødd som vanlig mens etter det, blir interessant å se hvordan det utvikler seg videre. Opplevde du stor forskjell i bivirkninger på progynova og estradot? Hitill føler jeg bare litt mer mensensmerte enn vanlig, sammenlignet med å bli skikkelig medstemt på progynova.
Har egentlig tålt begge deler bra, hadde slitsomme hetetokter den ene runden på progynova i fjor. Men ellers ikke merket så mye. Veldig fornøyd med plaster egentlig, liker bedre bruken av det enn piller tre ganger til dagen.
Håper du slipper unna nedstemthet og tåler plasteret bra :happy:

Var kanskje litt kjapp å juble for cyclogest kontra Lutinus i går. Har nemlig vært SUPERKVALM siden jeg tok andre dose i går morgen :hungover:

Jeg er veldig hissig og sinna. Klarer ikke holde maska på jobb og svarer frekke kunder frekt tilbake :hilarious: Ellers så har jeg ikke merket så mye egentlig. Kollegaene mine synes det er gøy når jeg er så sinna på alt og alle:smiley-angry007
Uff da! :hilarious: Håper det blir litt mer balanse nå når du tar progesteron i tillegg, og at kvalmen roer seg.

Selv pleier jeg å ha en ganske høy terskel for unødvendig idioti, men hele veien når har gjeldt denne prosessen, så er det så lite som skal til. Du tukler ikke med dette liksom. ^^,
Føler'n. Jeg har vært ganske avbalansert under de siste rundene, men denne gangen er jeg på gråten hele tida, og blir sint for ingenting :confused2 Gleder meg til den er ferdig :P

Ææææ! Begynte som sagt på Cyclogest lørdag kveld, dobbel dose morgen og kveld. Må har jeg endel menssmerter og hadde litt lyserosa/brunt i bindet. Er det vanlig? :nailbiting: :wideyed:

Ææææ! Begynte som sagt på Cyclogest lørdag kveld, dobbel dose morgen og kveld. Må har jeg endel menssmerter og hadde litt lyserosa/brunt i bindet. Er det vanlig? :nailbiting: :wideyed:
Jeg har aldri hatt farge på utfloden, men har lest at det et mange som har det. Mensmurringer bruker jeg å få.
Tror det er som normalt altså.

Jeg har sjekka litt på Felleskatalogen.. Og der står bl.a. vaginal blødning, bekken-og abdominalsmerter listet som bivirkninger. Du kan jo gå inn en tur å se. Bivirkninger øker jo ofte i omfang og styrke jo høyere dose en tar, og du tar vel en sikkelig hestedose nå!:wideyed: Så det at du får en del bivirkninger er nok absolutt ikke rart.

Tror likevel jeg hadde snakka med klnikken i tillegg, da det alltids kan være andre årsaker, og det skal jo de være eksperter på. Misunner deg ikke den dosen da, det må jeg si...:dead: Håper det er dette som skal til for at det lykkes for deg:)

Porsgrunn ringte meg i dag faktisk.
Jeg fikk positiv eggløsnings test på lørdag. Og nå vil de ha meg inn i morgen klokken 08 til legen for å sjekke slimhinne igjen, og evt ha en samtale. De har holdt av til innsett hvis slimhinnen på en mirakuløs måte skulle blitt tykkereo_O Jeg takket ja til timen uansett, da jeg kan snakke face 2 face med legen om hvordan jeg føler, og at jeg ikke føler meg bra eller riktig behandlet… Jeg har vært veldig "ja" "ok" "Den er god" "Jeg skjønner" og ikke hatt noen innsigelser neste hele veien. Men nå må jeg faktisk stå opp for meg og mannen min. Denne situasjonen med at man er i assistert befruktning er ille nok fra før, og man fortjener ikke å ikke bli verdig behandlet eller ikke bli tatt på alvor i tillegg…
Blir spennende i morgen…:smiley-ashamed004

Jeg fikk positiv eggløsnings test på lørdag. Og nå vil de ha meg inn i morgen klokken 08 til legen for å sjekke slimhinne igjen, og evt ha en samtale. De har holdt av til innsett hvis slimhinnen på en mirakuløs måte skulle blitt tykkereo_O Jeg takket ja til timen uansett, da jeg kan snakke face 2 face med legen om hvordan jeg føler, og at jeg ikke føler meg bra eller riktig behandlet… Jeg har vært veldig "ja" "ok" "Den er god" "Jeg skjønner" og ikke hatt noen innsigelser neste hele veien. Men nå må jeg faktisk stå opp for meg og mannen min. Denne situasjonen med at man er i assistert befruktning er ille nok fra før, og man fortjener ikke å ikke bli verdig behandlet eller ikke bli tatt på alvor i tillegg…
Jøss, ringte de på en helligdag? Utrolig!
Og så bra at du får komme inn.
Og ja, man må virkelig stå opp for seg selv og ikke bare godta alt de sier. Heier masse på deg :Heartred

Åååå så utrolig spennende. Hold oss oppdatert! Håper virkelig at dere blir hørt og at dere slipper mer drama nå fremover :Heartred

Jeg har sjekka litt på Felleskatalogen.. Og der står bl.a. vaginal blødning, bekken-og abdominalsmerter listet som bivirkninger. Du kan jo gå inn en tur å se. Bivirkninger øker jo ofte i omfang og styrke jo høyere dose en tar, og du tar vel en sikkelig hestedose nå!:wideyed: Så det at du får en del bivirkninger er nok absolutt ikke rart.

Tror likevel jeg hadde snakka med klnikken i tillegg, da det alltids kan være andre årsaker, og det skal jo de være eksperter på. Misunner deg ikke den dosen da, det må jeg si...:dead: Håper det er dette som skal til for at det lykkes for deg:)
Jeg så det, men så stod det under mindre vanlige bivirkninger. Men som du sier står jeg jo på en skikkelig hestedose, så det følger vel gjerne med litt ekstra bivirkninger da.
Uansett takk som sjekka, du er god :Heartred

Ikke hatt noe mer blødning nå, men sender uansett klinikken en melding og hører

Jøss, ringte de på en helligdag? Utrolig!
Og så bra at du får komme inn.
Og ja, man må virkelig stå opp for seg selv og ikke bare godta alt de sier. Heier masse på deg :Heartred
Ja, ble sjokkert selv. Ble vekt av at tlf ringte i 09 tiden, og da jeg så det var et nr som begynte på 35, så skvatt jeg opp og tok tlf :smiley-ashamed004 Trodde ikke de jobbet på helligdager i det hele tatt??
Men ja. Håper jeg får noe ut av timen i morgen. Og at jeg kan få litt mer svar og evt en plan om ting videre:Heartred
Tusen takk! Oppdaterer her i morgen:Heartred

Back
Topp