~Julitråden~

Juhu, da er alle trekkene på putene i sofaen vasket, ferdig tørket, tatt på igjen og impregnert.

(Ja, jeg vet, det er dumt med lys stoppsofa og 3 barn, men den var fin)

Ååå, jeg knuste ett av vinglassene mine...
Og jeg klarer ikke å finne ut av hvor de er kjøpt.
Fikk de fra mamma for 10+ år siden. Alltid digga de glassene.
Noen som har noen som helst anelse hvor de kan ha kommet fra??
Minner meg om noe som kan ha vært laget av hadeland glassverk, men vet ikke.
Er det noe stempel eller lignende i bunnen av de?

Oida, pristilbud fra første firma.. 1,4mill, og det er bare utsiden :hilarious: (da er ALT av jobber tatt med på både hus og garasjen på 2 etasjer, så noe kan vi kutte ut. I tillegg er det royalimpregnert kledning og slike ting, ikke av det rimeligste :p)

IMG_20200722_131752.jpg ikke akkurat det man ønsker å se når dette er strikken inni en av teltstengene.

Akkurat i det vi hadde reist teltet og satt ned et par plugger kom et kraftig regnskyll med sterke vindkast. Teltet lettet, og som jentungen sier, teltet tryna.

Takket være at mine foreldre camper ikke så langt unna og kunne dra på shopping, så ordnet der seg. Nye teltstenger må bestilles, men det får man ikke på dagen. Men de fant en sportsbutikk med en mann som kan og forstår telt, og fikk gode råd og kjøpt en tynn line som vi klarte få gjennom de tynne hullene og fikk skjøtet med strikken der den var slitt, så teltet står.

Som bildet viser kom sola tilbake like etter.

Men vi var avhengige av hjelp, vi kunne ikke akkurat forlate teltet sånn IMG_20200722_131223.jpg og tok vi det med oss, så hadde vi ikke plassen her lenger.

Så vi hadde hell i uhell.

Vi har nå sovet en natt i telt. De andre sover enda. Jeg har vært kald og våknet noen ganger. Siste gangen la jeg meg i armkroken til min mann. Han har sovnet igjen, men han er så god og varm at etter kort tid i armkroken er jeg varm selv på tærne. Det burde jeg gjort før.

Plassen er fin, i går traff vi et par av mine søskenbarn og ungenes tremenninger, de drar i dag men vi satser på å bli til... Værmeldinga antyder lørdag. Screenshot_20200723_072916_no.nrk.yr.jpg

Back
Topp