~Julitråden~

2 pakker i postkassen, siste får jeg ikke lagt oppi før jeg får en addresse..
Ytterligere 2 skal sendes i morgen

Å jeg har firtsatt ikke lagt ut treningstøy, pentøy, hettegensere.. Jaja har håp om 5000 inn så får vi se

2 pakker i postkassen, siste får jeg ikke lagt oppi før jeg får en addresse..
Ytterligere 2 skal sendes i morgen

Å jeg har firtsatt ikke lagt ut treningstøy, pentøy, hettegensere.. Jaja har håp om 5000 inn så får vi se
Mye å selge

Ser på bursdagsgave til kengubarnet, har visst snart bursdag:confused:
Aner ikke hva vår eldste skal få, og det er under en måned til, så lå vel begynne å tenke jeg også.

God morgen.

Da er avreisedagen kommet. Naboen her starter kl 8 ca, så mannen flyttet bilen litt i går kveld så de lettere får ut vogna si. Her drar vi ikke kl 8 for å si det sånn. Vi kjører sammen med mine foreldre, og som mamma sier "etter formidagsmat". For vår del spiser vi nok bare frokost. De må være ute av plassen innen 12 og spiser derfor ca 1130 og er ute før 12, vi sover enda, alle utenom meg, lar ungene spise et eller annet når de våkner, lager frokost sånn en gang etter ti sikkert. Før den tid skal alle klær pakkes og alt som skal på taket av bilen komme dit, og ting og tang finne sin plass. Telt og bord og stoler pakkes selvsagt ikke før etter mat.

Jeg tenker at dersom ungene vil kan mannen ta dem med og bade. Det er ingen varme så tidlig på dag, men det meldes strålende sol og vannet er oppvarmet til ca 23 grader, så de kan få prøve seg. Trolig holder de ikke lenge før de fryser, men da kan de i alle fall ikke si at de ikke fikk lov, dessuten har de noe å gjøre på mens jeg pakker. De kunne ideelt pakket selv, men det går fortere og triveligere om jeg bare gjør det selv nå, vi har et flytende kaos i hele soverommet, men jeg har en oversikt over hvordan det hele må bli for å få plass i bilen på vei hjem.

Det er noe med å legge seg i egen seng.

15 dager på ferie. 15 netter hjemmefra. Tre i telt. Herlig campingferie, men litt kaldt. 13 hos svigermor da.

Godt å være hjemme. Varm seng. Stor seng. Ikke sovepose, ikke en datter som sier hun fryser og overtar plassen i mannens armkrok. Ikke trangt som fy om minstemor kommer heller.

Joda, kjekt på ferie. Men godt å krabbe under dyna hjemme.

Natta

Det er noe med å legge seg i egen seng.

15 dager på ferie. 15 netter hjemmefra. Tre i telt. Herlig campingferie, men litt kaldt. 13 hos svigermor da.

Godt å være hjemme. Varm seng. Stor seng. Ikke sovepose, ikke en datter som sier hun fryser og overtar plassen i mannens armkrok. Ikke trangt som fy om minstemor kommer heller.

Joda, kjekt på ferie. Men godt å krabbe under dyna hjemme.

Natta
Velkommen hjem

Velkommen hjem
Takk for det.

I dag begynner den utakknemlige jobben med å pakke ut, og det er helt reelt bare å ta tak og begynne med det. Mannen bar inn litt i går, det må pakkes ut, legges til vask, vaskes opp (vi grillet på vei hjem.) klær må vaskes, og ting legges på plass.

Egentlig har jeg aller først lyst å tømme det rommet jeg har tenkt å lage camping-bod av, så vi har et sted å gjøre av alle de tingene, kom nemlig slett ikke i mål med det før vi dro.

En uke igjen til jeg skal på jobb. To for mannen, men han jobber litt sånn innimellom i ferien også da. Trolig mer den siste uken, så jentene skal kanskje på Sfo og bhg da, greit å ha en myk start og ikke måtte ut døra grytidlig første uka.

Mannen virker å snakke om "neste gang" med camping. Han som ikke ville høre snakk om å diskutere det engang i starten av campingferien. Jeg tror en enkel uttalelse i går morges satte det greit i perspektiv for ham.

Ja, du trives ikke, du biter tenna sammen for oss. Men jeg beit tenna kraftig sammen de siste fire dagene av første del av ferien. Give and take, hver sin tur.

24 timer senere snakker han under utpakkingen om "dersom vi tar med den" og "kanskje vi finner en bedre løsning" som at camping helt klart skal skje flere ganger.

Tung plan for dagen.
. Rydde campingbod.
. Jeg begynte før vi dro men ga opp. Men det er så mye å gjøre av som gjerne skulle vært samlet, en del av det skaffet til turen og rett og slett har ikke plass. Det har ikke teltet enda vi har hatt der fra i fjor heller. Så, å rydde ei bod til telt, liggeunderlag, soveposer, ei kasse med diverse camping-utstyr, bordet med krakkene inni, og der kan vi ha bagger og for den del, og kjøleboksen, inkl strømforsyning. Det blir både en plass å gjøre av ting som ikke har en plass å være, og lettere å finne og pakke det neste gang når en ikke må finne frem ting over hele huset, og huske hvor en la lappesett, hvor de sammenleggbare kjøkkentingene er, hvor den strømmen er og det adapteret til 3 polet strøm, etc.

Ideelt sett også plass til pulken som ligger heftig i veien der den er nå, og litt annet. Og derved en plass å gjøre av det når jeg skaffer ett og hitt langs veien. Så jeg finner det igjen når det er tid for tur. Jeg har noen ting på ukjent sted for tiden....

Vi skal egwntlig bort ett par dager ,kengubarnwt har gledet seg til å ha med en kompis men akkurat nå henger det i en tynn tråd.. Blæh altså

Ohoi, nå snakker samboer seriøst om å skulle skifte både vinduer og kledning selv. Jeg har troa på at han fint kan klare selve jobben, men...jeg frykter for at det blir altfor stort prosjekt. Sier bare "sinnasnekker'n, here we come" :shy:
Begge jobber turnus, vi har to barn OG skal få tid til både å skifte vinduer og kledning..? Jeg ser ikke på det som helt reelt :dead:

Mannen virker å snakke om "neste gang" med camping. Han som ikke ville høre snakk om å diskutere det engang i starten av campingferien. Jeg tror en enkel uttalelse i går morges satte det greit i perspektiv for ham.

Ja, du trives ikke, du biter tenna sammen for oss. Men jeg beit tenna kraftig sammen de siste fire dagene av første del av ferien. Give and take, hver sin tur.

24 timer senere snakker han under utpakkingen om "dersom vi tar med den" og "kanskje vi finner en bedre løsning" som at camping helt klart skal skje flere ganger.
Ho-ho!

Ohoi, nå snakker samboer seriøst om å skulle skifte både vinduer og kledning selv. Jeg har troa på at han fint kan klare selve jobben, men...jeg frykter for at det blir altfor stort prosjekt. Sier bare "sinnasnekker'n, here we come" :shy:
Begge jobber turnus, vi har to barn OG skal få tid til både å skifte vinduer og kledning..? Jeg ser ikke på det som helt reelt :dead:
Det virker usannsynlig :P

Back
Topp