~Julitråden~

Sooool :)
I går dro vi å badet på eytermiddagen, kengubarnet hoppet fra 10 på bildet jeg la ut, jeg svømte bare ..

I dag er planen å ta bilder å legge ut klær til salgs, det tar nok ett par timer.

Vis vedlegget 331645 ikke akkurat det man ønsker å se når dette er strikken inni en av teltstengene.

Akkurat i det vi hadde reist teltet og satt ned et par plugger kom et kraftig regnskyll med sterke vindkast. Teltet lettet, og som jentungen sier, teltet tryna.

Takket være at mine foreldre camper ikke så langt unna og kunne dra på shopping, så ordnet der seg. Nye teltstenger må bestilles, men det får man ikke på dagen. Men de fant en sportsbutikk med en mann som kan og forstår telt, og fikk gode råd og kjøpt en tynn line som vi klarte få gjennom de tynne hullene og fikk skjøtet med strikken der den var slitt, så teltet står.

Som bildet viser kom sola tilbake like etter.

Men vi var avhengige av hjelp, vi kunne ikke akkurat forlate teltet sånn Vis vedlegget 331646 og tok vi det med oss, så hadde vi ikke plassen her lenger.

Så vi hadde hell i uhell.

Vi har nå sovet en natt i telt. De andre sover enda. Jeg har vært kald og våknet noen ganger. Siste gangen la jeg meg i armkroken til min mann. Han har sovnet igjen, men han er så god og varm at etter kort tid i armkroken er jeg varm selv på tærne. Det burde jeg gjort før.

Plassen er fin, i går traff vi et par av mine søskenbarn og ungenes tremenninger, de drar i dag men vi satser på å bli til... Værmeldinga antyder lørdag. Vis vedlegget 331647
Auch da,, kjip start på campingferien

Auch da,, kjip start på campingferien
Ja, vi var på nippet til å stappe klissvått telt i bilen og dra hjem, men gode hjelpere er gull verd og når teltet bare kom opp, og jentene fikk ta en runde inni med håndklær, så ble det riktig så bra.

Alle har våknet nå, eldste har vært på do og mannen er avsted med yngste. Det fine med at det er unisex-do er at da kan både han og jeg følge henne alt ettersom. Sanitæren nærmest oss er tre avlukker med hele vegger og vanlig dør en låser, hver av dem med toalett, vask og dusj, sistnevnte må ordnes med myntinninnkast. En av dem tilrettelagt for rullestol, de to andre er vanlige med dusjkabinett og litt mindre plass, men helt fint plass til mor eller far med en unge eller to om man skal hjelpe dem. Fint og rent

Bakken er ganske steinete så det er vanskelig å få ned teltplugger, og vi kan merke et par steiner under teltet. Ikke merket noe i natt, gode underlag, men et par i oppholdsrommet som er litt dumme. Lite gress og mye sten er ikke helt optimalt for telt, men det går greit.

Det er basseng her som ungene skal teste senere i dag når temperaturen har krabbet litt oppover. I mellomtiden skal vi på bytur, til Lillehammer. Jeg har strøket det på pakkelisten, men vi finner ikke overgangen fra 12 volt til vanlig stikkontakt, sånn at kjølebagen kan gå på strøm og være kjøleskap. (bilen har slett ikke batteri til å drifte det når den ikke kjører)
Deretter skal vi handle inn mat, mannen ordnet i går litt mat som ikke trenger kjøleskap, vi har polarbrød og sjokade, bananer og svigermor sin eplegele som hun sendte med oss. Det gjorde nytten til kveldmat og det gjør nytten til frokost så ordner vi mer når vi kan holde det kaldt.

Denne campingturen er ikke laget for å gjøre en ikke helt velvillig mann så gira på å gjenta det.

Først den grusomme starten.

Så fikk vi nå satt opp teltet og jeg var den eneste som frøys på det svigerfar omtaler som sommerens kaldeste natt. (svigerfar er enda mindre gira på camping enn sin sønn.)

Men før vi kom så langt som å sove skulle vi sette opp kjøleboksen på strøm. Overgangen fra 12 v til vanlig stikkontakt? Den er strøket på pakkelisten. Men hvor er den? Den som vet det.

I dag dro vi til Lillehammer og kjøpte en ny, og mannen som opprinnelig mente vi kunne koke vann på turkjøkkenet, på gassbluss, falt ned på at vannkoker var lurt likevel. Jeg hadde jo snakket på det hjemme, en liten, snerten en som tar bare en liter og er solid, ikke den glasskolben som tar nesten to som vi har hjemme. Jada, han tok med en sånn når han likevel var på jula og fant strøm.

Nå skulle den brukes. Tenkte nemlig løse det med ris til maten enkelt. Ikke optimalt, men koke opp vann i vannkoker, boil in bag ris, og la den bare trekke i det varme vannet litt lenger.

Hva skjer? Jo. Den mangler basen. Den delen med stikkontakt.

Det er 21 minutter hver vei ifølge Google. Juhu.

Denne campingturen er ikke laget for å gjøre en ikke helt velvillig mann så gira på å gjenta det.

Først den grusomme starten.

Så fikk vi nå satt opp teltet og jeg var den eneste som frøys på det svigerfar omtaler som sommerens kaldeste natt. (svigerfar er enda mindre gira på camping enn sin sønn.)

Men før vi kom så langt som å sove skulle vi sette opp kjøleboksen på strøm. Overgangen fra 12 v til vanlig stikkontakt? Den er strøket på pakkelisten. Men hvor er den? Den som vet det.

I dag dro vi til Lillehammer og kjøpte en ny, og mannen som opprinnelig mente vi kunne koke vann på turkjøkkenet, på gassbluss, falt ned på at vannkoker var lurt likevel. Jeg hadde jo snakket på det hjemme, en liten, snerten en som tar bare en liter og er solid, ikke den glasskolben som tar nesten to som vi har hjemme. Jada, han tok med en sånn når han likevel var på jula og fant strøm.

Nå skulle den brukes. Tenkte nemlig løse det med ris til maten enkelt. Ikke optimalt, men koke opp vann i vannkoker, boil in bag ris, og la den bare trekke i det varme vannet litt lenger.

Hva skjer? Jo. Den mangler basen. Den delen med stikkontakt.

Det er 21 minutter hver vei ifølge Google. Juhu.
Kjedelig

Solgt for nesten 2000. Dessverre mye mer som skal ut, blæ jeg er lei.. Må bli flinkere til å ta ting etterhbert altså så det ikke blir så enorme mengder

Det blir det! Camping er gøy.
Fint at risen trekker i kokt vann for den pokkers lklle gassflaska i grillen, den går tom før kyllingen er ferdig så nå skal den stekes. Vi har ikke utstyr til å bruke ovnen på felleskjøkkenet så vi bruker derved gassblusset.

De har ikke gass i resepsjonen har mannen sjekket, men siste sjangs er å legge ser i en ildfast skål inn i stekeovnen...

For blusset må tennes med fyrstikker som jeg ikke hadde med. Fikk tak i en lighter i resepsjonen. Og ei teskje i tre siden det sikkert ikke er lurt å tenne gass med lighter

Camping er gøy, men denne er full av utfordringer.

Som jeg bare ser på som humper i veien, men mannen min.... Som ikke har rosa briller på, ikke egentlig har lyst å campe.... Ja.

Vel, vi skal være her til lørdag. I morgen skal vi på norsk vei museum og så må vi få tak i mer gass. Det er vel fredag i morgen så da pakker vi oss sammen utpå formiddagen en dag.

Fint at risen trekker i kokt vann for den pokkers lklle gassflaska i grillen, den går tom før kyllingen er ferdig så nå skal den stekes. Vi har ikke utstyr til å bruke ovnen på felleskjøkkenet så vi bruker derved gassblusset.

De har ikke gass i resepsjonen har mannen sjekket, men siste sjangs er å legge ser i en ildfast skål inn i stekeovnen...

For blusset må tennes med fyrstikker som jeg ikke hadde med. Fikk tak i en lighter i resepsjonen. Og ei teskje i tre siden det sikkert ikke er lurt å tenne gass med lighter

Camping er gøy, men denne er full av utfordringer.

Som jeg bare ser på som humper i veien, men mannen min.... Som ikke har rosa briller på, ikke egentlig har lyst å campe.... Ja.

Vel, vi skal være her til lørdag. I morgen skal vi på norsk vei museum og så må vi få tak i mer gass. Det er vel fredag i morgen så da pakker vi oss sammen utpå formiddagen en dag.
Vel det er jo bare noen humper i veien. Neste gang er dere bedre forberedt!

Vel det er jo bare noen humper i veien. Neste gang er dere bedre forberedt!
Ja. Og skal vi ha ris i morgen. Så koker vi den. For denne forenklede løsningen ga ikke ferdig ris rett og slett.

Neste gang er jeg bedre forberedt, helt klart. Om det blir en neste gang. Mannen er jo ikke akkurat så lysten, men vi får se hva jeg får til. Jeg koser meg. Han mistrives. Så tett på andre. Innsyn fra alle kanter (vi har innsyn til andre og andre har til oss. Selvsagt. Vi er på en stappfull campingplass.

Men jeg koser meg. De to eldste bader nå. Jeg sitter badevakt. Det er skygge, så det er kaldt, men de koser seg. Til de hakker tenner, da tar jeg dem hjem. Tilbyr varme klær, og teltkos. Jeg innser at jeg burde hatt på varmere klær. Teltet vårt ligger i sol enda.

Men nå er de kalde, så vi går "hjem"

Ja. Og skal vi ha ris i morgen. Så koker vi den. For denne forenklede løsningen ga ikke ferdig ris rett og slett.

Neste gang er jeg bedre forberedt, helt klart. Om det blir en neste gang. Mannen er jo ikke akkurat så lysten, men vi får se hva jeg får til. Jeg koser meg. Han mistrives. Så tett på andre. Innsyn fra alle kanter (vi har innsyn til andre og andre har til oss. Selvsagt. Vi er på en stappfull campingplass.

Men jeg koser meg. De to eldste bader nå. Jeg sitter badevakt. Det er skygge, så det er kaldt, men de koser seg. Til de hakker tenner, da tar jeg dem hjem. Tilbyr varme klær, og teltkos. Jeg innser at jeg burde hatt på varmere klær. Teltet vårt ligger i sol enda.

Men nå er de kalde, så vi går "hjem"
Aww

Sola var gått ned ved teltet også når vi kom tilbake og det var 15 grader inne. Da skalker vi lukene (aka lukker dørene) og setter på vifteovnen. I går på denne tiden sto vi for lettkledd og snakket med mine søskenbarn med familie, og selv om vi fikk kakao ble vi gjennomkalde. Så i kveld holder vi oss inne. De som går ut kler på seg. Vi har ull. Vi har kortspill og godteri, og planer om at i alle fall yngstemor skal i seng tidligere enn i går. Det ble for sent for henne.

Da var familien min kommet hjem :)

Sola var gått ned ved teltet også når vi kom tilbake og det var 15 grader inne. Da skalker vi lukene (aka lukker dørene) og setter på vifteovnen. I går på denne tiden sto vi for lettkledd og snakket med mine søskenbarn med familie, og selv om vi fikk kakao ble vi gjennomkalde. Så i kveld holder vi oss inne. De som går ut kler på seg. Vi har ull. Vi har kortspill og godteri, og planer om at i alle fall yngstemor skal i seng tidligere enn i går. Det ble for sent for henne.
Her skal ungene egentlig sove på samme rom, men det går bare ikke:p det er skravling og herjing, "må ha vann", "må på do" osv. Så nå endte eldste opp i vår seng for å sovne, så får vi flytte henne når vi skal legge oss (er i svigers feriehus) :)

Her skal ungene egentlig sove på samme rom, men det går bare ikke:p det er skravling og herjing, "må ha vann", "må på do" osv. Så nå endte eldste opp i vår seng for å sovne, så får vi flytte henne når vi skal legge oss (er i svigers feriehus) :)
I teltet har vi teoretisk to soverom, men de skilles av at vi slipper ned en tynn gardin. Som grunnet at 6 manns telt reelt passer fem, treffer midt på den madrassen i midten.

Men minstemor sovner der mens de andre enten hører på lydbok eller sitter i "stua", så legger de seg relativt lydløst etterpå.

Men nå tror jeg frøken minstemor har sovna uten kveldastell, mens hun tenker på hva hun skal ha til kveldmat....

Kjenner til det. Går ikke her

Back
Topp