~Julitråden~

mageli er jo veldig fin camping da men muligens fullt
Ja. Vet det.

Planen er å ha en liste med telefonnr i prioritert rekkefølge og ringe på morgenen og høre om det er håp, siden det er drop-in og komme tidlig på dagen for på ettermiddag og kveld vet vi at det er enda mindre sjanse.

Usj, litt stresset! Kom på igår ettermiddag at jeg skulle opprette forsikring på det nye huset. Men pga det trengs såpass oppgradering så får man ikke bestilt på nett, men må ringe dem. Jeg skal på jobb på dagtid på mandag, og vi overtar på onsdag :wideyed:
Stress. Kan evt han gjøre det, eller jobber han også dag? De tar ikke telefonen i helg? Evt før eller etter jobb?

Da er tomatene pottet opp. STORE potter, men det var meningen for å kunne holde på mer vann. Har ingen til å vanne dem. De står under åpen himmel og første del av ferien kan vi i alle fall satse på at regnet vanner dem. Naboen kommer vel hjem før oss. De startet ferie sist uke. Så jeg kan kanskje betale jentungen der en slant for å vanne dem når hun kommer hjem, frem til vi kommer hjem. Med mindre det pøsregner. Hageslangen ligger der. Kan høre med mora hennes. Føest og fremst hvor lenge de er vekke

Mannen tok fatt på kjøkkenet, jeg får utnytte denne tiden mens minste er hos ei venninne og mellomste på klassefest (og eldste er jo på speidertur) og gjøre noe fornuftig før vi skal hente jentrne og lage mat. Og legge dem.

Stress. Kan evt han gjøre det, eller jobber han også dag? De tar ikke telefonen i helg? Evt før eller etter jobb?
Han jobber natt i helga, så det er såvidt han har stått opp til jeg kommer hjem. Så er det gjennom klp siden jeg er kommunalt ansatt :)skal dobbeltsjekke tidspunkter de er åpne, kanskje de har til lengre enn kl 15 :) liker bare ikke å ha slike ting hengende over meg uten å kunne ordne det med en gang :p

Et innhugg i den fremtidige camping-boda, en sekk pant på vei på butikken. Det ble med en sekk fra kjøkkenet ogdå. Jada, vi samler pant i søppelsekker. Men nå i langt midnre grad ettersom mannen lager Pepsi hjemme med kullsyremaskin. Så det er en ting som kan gi bedre plass på kjøkkenet, å ikke ha den sekken der.

Og mannen omtalte det vi pleier kalle "våpenrommet" for "campingboda". Det omtales som våpenrom fordi forrige eier hadde våpenskap der. Han jaktet. Jeg har sagt at jeg har lyst å rydde det (ser er ca bare boss, pant, og noe malepapp og gamle fotballsko og jeg vet ikke helt hva) og bruke til å oppbevare telt og liggeunderlag og soveposer og alt sånt for det tar så stor plass.

Høres ut som han er på gli til det. Gode greier. Vi HAR mye å gjøre i huset før vi drar på ferie. Gjerne den boda også. Setter den på lista mi.

Et punkt fra lista er strøket, tomatene er pottet opp. Det er det eneste. Jeg har begynt på gangen og mannen har begynt på kjøkkenet. Han har klippet gresset og tatt ned basseng og sånn, jeg har vaska mye klær.

Jentene har lekt med venner

Første feriedag er snart slutt

Dere som har fått diagnostisert migrene, når tar dere medisinene? Fått så jeg kan prøve det ut... men usikker på når det skal tas. Slitt med sterk hodepine siden 5 september ifjor, og våkner til tide med sterke smerter, kvalme, svimmelhet og oppkast..
Så usikker på når jeg skal ta det når hodepinen stort sett er der hele tiden?

Dere som har fått diagnostisert migrene, når tar dere medisinene? Fått så jeg kan prøve det ut... men usikker på når det skal tas. Slitt med sterk hodepine siden 5 september ifjor, og våkner til tide med sterke smerter, kvalme, svimmelhet og oppkast..
Så usikker på når jeg skal ta det når hodepinen stort sett er der hele tiden?
Man skal ta så fort man har symptomer på migrene for å prøve å stanse anfallet før det starter ordentlig.
Hvilken medisin skal du teste ut?

Vi som endeleg skulle få skifta taket på huset no, og så er det meldt regn i bøtter og spann, i lange tider framover. Det ER så typisk vår flaks! :(

Ungene leker med lego. Jeg har tatt kjøkkenet. Ungene skal rydde rommene sine senere. Og en av to gjør det nok, men han har veldig ordenssans:) fått hørt fra barnehage og skole hele tiden. Søsteren derimot , stort rotehode.

Ungene leker med lego. Jeg har tatt kjøkkenet. Ungene skal rydde rommene sine senere. Og en av to gjør det nok, men han har veldig ordenssans:) fått hørt fra barnehage og skole hele tiden. Søsteren derimot , stort rotehode.
En av tre tar rommet sitt her. Eldste er unnskyldt siden han ikke er hjemme. Men hans rom er ikke så innmari rotete heller. Han sitter jo bare der og ser på en skjerm/spiller på tv, så det er begrenset han roter.
Minstemor, hun trenger en voksen som rydder med henne 1:1 oppfølging rett og slett. Og jeg holder på med gangen så det har jeg ikke tid til, mannen er på kjøkkenet. Her har vi en jobbe-dag rett og slett. I går var der mye ute, i dag skal vi få gjort mer inne. Som jo passer med været, i går var det sol. I dag er det overskyet og regner til tider.

Vi som endeleg skulle få skifta taket på huset no, og så er det meldt regn i bøtter og spann, i lange tider framover. Det ER så typisk vår flaks! :(
Kjedelig.

Skal regne masse fremover her også, men vi har ikke slike planer da.

En av tre tar rommet sitt her. Eldste er unnskyldt siden han ikke er hjemme. Men hans rom er ikke så innmari rotete heller. Han sitter jo bare der og ser på en skjerm/spiller på tv, så det er begrenset han roter.
Minstemor, hun trenger en voksen som rydder med henne 1:1 oppfølging rett og slett. Og jeg holder på med gangen så det har jeg ikke tid til, mannen er på kjøkkenet. Her har vi en jobbe-dag rett og slett. I går var der mye ute, i dag skal vi få gjort mer inne. Som jo passer med været, i går var det sol. I dag er det overskyet og regner til tider.
Skjønner :) frøkna vil gjøre selv her, og det går sånn tålig greit

Skjønner :) frøkna vil gjøre selv her, og det går sånn tålig greit
Herlig når det er sånn, minstemor her eier ikke noe rydde-gen. Det må også sies at hun har blitt gitt elendig opplæring i i praksis har mest erfaring med å leve med rot i hele huset.
Mellomste er den ryddigste av oss alle fem.

Quoter et tilfeldig innlegg fra deg slik at du får varsel.

Du Sara, hadde ikke du en eller annen hage-tråd ett eller annet sted her på BV?
Har lett etter den, men ikke funnet den
Jeg har vel flere år startet "det som vokser og gror" eller noe sånn men med mindre og midnre aktivitet i dem med årene. Og nå som hus og hage er slått inn i generell er den vel langt nede.

Edit alt som spirer og gror 2018 er den ferskeste jeg fant nå. Skal se hva jeg finner

Back
Topp