~ Jule/desembertråden ~

De kunne ikke, stefaren min hadde reist til oslo idag til sine barnebarn siden de ikke skulle k bursdag her likevel. Verken mamma eller bestemor kjører bil :(

Æsj, det var ordentlig kjipt:sorry: Er det langt fra deg ril der moren din bor? Du eller mannen kunne ikke hentet dem istedetfor?:)

Jeg hadde tenkt å ta kjøkkenet.
Jeg sovna mens ungene så skomakeren.

Jeg har våknet litt nå og skal prøve å ta litt i alle fall. Jeg er trøtt egentlig da.

Ungene får "bakedag" i kalenderen i moegen, dårlig timet med at mellomste spiller håndball 13-15, eller altså opptatt ca 12-16. Jaja, vi får lage en runde julemenn i alle fall.
Ble ingen støvsuging og vasking, får ta det i morgen.
Fikk spilt da :)

Skal høre med samboer hva vi kan få til imorgen, ca 20min unna hver vei:)

Da er det jo ikke så ille langt:) Håper dere får til en ordning på den måten:Heartred

Ble ingen støvsuging og vasking, får ta det i morgen.
Fikk spilt da :)
Jeg endte med å se hjem til jul på Netflix, og mannen er ikke kommet hjem enda.

Skal jeg ta kjøkkenet eller legge meg.... Minstemor ligger i sengen vår, men han kommer vel snart hjem mannen, håper jeg

Skal jeg droppe Julestemningskalenderen i år? Det virker ikke som om det er stemning for den?

Så, to dager før vi skal feire minsten kommer pappa med ei meld nå nettopp. Stemoren min trengte å komme seg litt bort (hun mistet nettopp sin 70år gamle mor til kreft og stelte henne selv det meste av veien helt til slutten), så de hadde bestilt seg tur til tenerife og drar søndag morgen, vi skal feire søndag ettermiddag.

Dette kommer han med nå, etter at mamma, stefaren min og bestemor meldte avbud til bursdag pga pappa og stemor skulle komme :(
Det gjør vondt ❤️

Jeg liker den, skulle lete etter den i går men var ikke mentalt til stede etter tøffe dager så jeg glemte det bort
Jeg legger den på generell også flyttes den til høytid, og det fine er at lukene stenger ikke, det er lov å ta dem på etterskudd.

Nei, det synes jeg ikke du skal
Jeg prøver noen dager til, så ser vi. Det er litt min egen manglende følelse av julestemning også, jeg fatter ikke at der er desember. Jeg er heftig på etterskudd i forhold til hva jeg hadee planlagt, og der er så mye som er planlagt skal skje at jeg blir matt.

I dag får altså ungene kakeformer, vi skal bake julemenn. Det er bare det at mannen kom hjem etter to, rundt 3 i seng kanskje, jeg la meg nemlig ikke før rimelig sent jeg også, så muligens var han enda senere. Mellomste sover enda, de to andre har stått opp.

Men ikke lenge etter 12 må mellomste gjøre seg klar og kjøres i håndballhallen, heldigvis en nært oss så bare ca 10 min å kjøre. Bake ferdig før 12 skjer slett ikke, vi har vel ikke frokost før rundt 10. Så det blir baking i ettermiddag rett og slett.

Får se om vi får gjort noe effektivt i moegen formiddag, ettermiddagen går til adventskonsert med korpset.

Neste uke er i det minste ikke helt så mange ting som skjer utenom det vanlige da, der er korps og kor og speider, siste gang på alle før jul, men ikke noe ekstra.

Så vi får ta i et tak og få huset litt på stell da. Det føles så.... Stress. Og da uteblir litt følelsen av at det snart er jul. Annet enn når den slår meg som "shit, det er snart jul!!!!"

Back
Topp