~ Jule/desembertråden ~

Julen er her ikke.
Men desember er her, og adventstiden er her.

Og jeg skal snart legge meg.
 
Joda. Den er liksom her. Juletida liksom.
Adventstiden

Altså førjulstiden. Ventetiden.

Jeg liker advent. Jeg liker forberedelser, forventning og glede. Førjulskos er magisk.
 
Skal jeg kjøre julestemningskalenderen i år også tro? Det ble mindre og mindre interesse for den så vet ikke om det er vits?

Julestemningskalenderen er altså en litt motvekt til de mange "svar på et spørsmål og vinn en premie" adventskalenderenene på nett, og er en tråd hver dag med et tema som alle oppfordres til å skrive sine tanker om. Dele en kakeoppskift, en godterioppskrift, et juleminne, tradisjoner, tanker om ulike tema.

Litt å passe på å legge den ut hver dag og ikke så sent på dag.

Men interessen var større første året enn andre og fallende fra dag til dag i fjor, så jeg vet ikke?
 
Skal jeg kjøre julestemningskalenderen i år også tro? Det ble mindre og mindre interesse for den så vet ikke om det er vits?

Julestemningskalenderen er altså en litt motvekt til de mange "svar på et spørsmål og vinn en premie" adventskalenderenene på nett, og er en tråd hver dag med et tema som alle oppfordres til å skrive sine tanker om. Dele en kakeoppskift, en godterioppskrift, et juleminne, tradisjoner, tanker om ulike tema.

Litt å passe på å legge den ut hver dag og ikke så sent på dag.

Men interessen var større første året enn andre og fallende fra dag til dag i fjor, så jeg vet ikke?
Hørtes koselig ut, men husker ikke fra ifjor dessverre.
 
Husker aldri helt hva advent er for noe for å være ærlig. Men ja, forberedelsestid. :)
Advent er tiden før jul. Advent er ventetiden før jul. Forberedelestiden. Ventetiden.

1. Desember er i år 1. Søndag i advent.

Julen ringes inn 24.12 kl 17. Da er ventetiden over
 
Skal jeg kjøre julestemningskalenderen i år også tro? Det ble mindre og mindre interesse for den så vet ikke om det er vits?

Julestemningskalenderen er altså en litt motvekt til de mange "svar på et spørsmål og vinn en premie" adventskalenderenene på nett, og er en tråd hver dag med et tema som alle oppfordres til å skrive sine tanker om. Dele en kakeoppskift, en godterioppskrift, et juleminne, tradisjoner, tanker om ulike tema.

Litt å passe på å legge den ut hver dag og ikke så sent på dag.

Men interessen var større første året enn andre og fallende fra dag til dag i fjor, så jeg vet ikke?
Jeg ville blitt med :)
 
God morgen, det er 1. Desember.

Begge jentene våknet tidlig, uvanlig tidlig for den eldste av dem, hun sover vanligvis et par timer til. Men da får de stå opp sammen da, så kan vi ligge litt til
 
Så ble det Julestemningskalender i år også da... Legger den på generell og antar moddene flytter dem inn på høytid etterhvert som før om årene, får evt ta en prat med Tamara om hvordan det er ønsket.

Det er desember folkens!
 
Det er desember, og kulda har begynt å komme her i sør (-5). Nå skal det snart åpnes kalenderpakke:happy:
 
God morgen, det er 1. Desember.

Begge jentene våknet tidlig, uvanlig tidlig for den eldste av dem, hun sover vanligvis et par timer til. Men da får de stå opp sammen da, så kan vi ligge litt til
God morgen
 
God morgen
Ble julebord likevel i går, vi endte på konsert med alphaville. Var i grunn utrolig gøy
 
Back
Topp