Jubeltråden

Ok skjønner, så da er det liten eller ingen sannsynlighet for MA dersom de fortsetter å stige ? :) jo jeg har tatt en clearblue test som var positiv, men hadde ikke hørt om å fortsette å teste før jeg så det på forumet her. Det er jo fristende men redd for å begynne å måle og følge med på alt for mye, er litt typisk meg å henge meg opp i alle detaljer ..
Det kan føles betryggende, men det heter seg jo at man ikke skal måle stigning med tester, så om du klarer å la være er nok det like greit :happy: hvis du er kommet til 6 uker er det vel heller ingen vits i å begynne nå, og hvis man har lett for å henge seg opp i detaljer ville jeg også latt være å teste for ofte. Det er jo egentlig kun blodprøve som kan gi skikkelig svar på hvordan det går med hcg da tester kan variere fra merke til merke og styrke på fargestoff etc. så om du ikke har tatt fler til nå ville jeg latt være:happy:

Det kan føles betryggende, men det heter seg jo at man ikke skal måle stigning med tester, så om du klarer å la være er nok det like greit :happy: hvis du er kommet til 6 uker er det vel heller ingen vits i å begynne nå, og hvis man har lett for å henge seg opp i detaljer ville jeg også latt være å teste for ofte. Det er jo egentlig kun blodprøve som kan gi skikkelig svar på hvordan det går med hcg da tester kan variere fra merke til merke og styrke på fargestoff etc. så om du ikke har tatt fler til nå ville jeg latt vær

Oi det ble feil, skulle skrive tusen takk for svar! ❤️ da skal jeg motstå fristelsen
Ja, jeg lar være. Synes det er mer stressende enn betryggende. Men mange på forumet har mistet før, og bruker det som en slags forsikring som kanskje hjelper dem videre, mens andre igjen elsker å teste for testingens skyld. Veldig grovt sagt, altså.

På et forum vil det alltid være likesinnede som finner hverandre, eller folk med like opplevelser, og det blir gjerne mye diskutert. Da kan en plutselig føle seg alene hvis det ikke har gått sånn og sånn eller blitt gjort sånn og sånn. Men det betyr ikke at akkurat din graviditet eller måte å gjøre det på er uvanlig. Den er kanskje bare ikke blitt diskutert!

Hvis det gir mening.

Hva er hensikten med slike tester? Gir det en form for garanti for at fosteret fremdeles utvikler seg der inne? Jeg har ikke vært gravid før. Har booket tidlig ultralyd til uke 8+0, hadde ikke tenkt til å teste noe før det..?
Ikke stress med det :Heartred Vi er bare en del i denne gruppa med litt kjipe opplevelser i bagasjen, så for noen av oss er måling av hcg betryggende. For min del er det både betryggende og ikke, for jeg hadde MA med blæremola, så da steg hcg likevel:dontknow

Jeg prøver å jobbe med å bare «la humla suse» og prøve å ikke stresse- men foreløpig failer jeg spektakulært i det prosjektet :hilarious:

Hva er hensikten med slike tester? Gir det en form for garanti for at fosteret fremdeles utvikler seg der inne? Jeg har ikke vært gravid før. Har booket tidlig ultralyd til uke 8+0, hadde ikke tenkt til å teste noe før det..?
Jeg skjønner godt at mye av det du da leser i forumet virker litt ekstremt, jeg tenkte hvert fall det da jeg første gang ble gravid :love017 Mens nå har jeg blitt en del av forumet selv, og har mer bagasje som CanisBebis skriver. Det å fortsette å teste gir ingen garanti. Kan bli en falsk trygghet, men det er sånn jeg har gjort det for å ikke være et nervevrak i starten, og for å prøve å overbevise meg selv om at det går riktig vei denne gangen. Skal slutte å teste denne uka, da slutter testene å bli sterkere uansett. Første graviditet tok jeg bare én test som du, og var på ultralyd 8+4, så det er helt normalt:Heartred

Jubler for en hel skål med modne jordbær

Jubler for at jeg klarte å gå opp tindstinden i Lofoten, tross kvalme på halve turen :hilarious: Nå skal jeg sove litt:depressed: Denne «aktive» ferien, blir kanskje ikke så aktiv alikevel nei
I heard you like tinds, so I put a tind on your tind so you can climb while you climb.

(Mulig referansen er smal, men... Måtte :hilarious: )

Last edited:
Jubler for at jeg har nok poster til å bli med i skjult når den kommer

Jubler for tidlig ultralyd i dag:) målt til 6+3 (min beregning var 6+5), så hjertet slo helt tydelig, husker ikke tallet men hun var fornøyd:) kjekt med ultralyd-jordmor som har jobbet med fosterdiagnostikk tidligere før hun begynte privat som virka skikkelig trygg og rutinert :-)

Jubler for at jeg endelig fant hjertelyden. 8+0
:wav

Så da er det bare å håpe at det holder seg sånn, og at baby er frisk

Back
Topp