Milliemoren
Flørter med forumet
Ja, en advokat kan være veldig lurt uansett. Men først og fremst tenker jeg på en bistandsadvokat som kjenner til vold i hjemmet som situasjon. Ikke en hvilken som helst advokat, med andre ord. En bistandsadvokat jobber også gratis for deg. Snakk med en slik advokat først, for råd.
Jeg tror du har svært gode sjangser for å få 100% omsorg for barnet ditt. Men du må være forberedt på at han vil prøve å straffe deg ved å ta fra deg omsorgen, selv om han ikke vil eller kan ta seg av barnet. Slike menn gjør slikt, bruker barna som brikker i et spill. Det er mer psykisk vold, de holder på slik så lenge de kan.
Veldig bra at du har startet med å samle bevis mot han. De overdådige kjærlighetserklæringene er også bevis på hans ustabilitet. Ta derfor vare på de også. Fortsett å ta opp samtaler, eller notere ned hva som blir sagt og dato for hendelsene.
Snakk med de på krisesenteret om hvordan du best kan sikre deg å få full omsorg. Hva du burde gjøre osv. En psykolog vil ikke kunne hjelpe deg med slike praktiske ting. En psykolog vil derimot hjelpe deg å sortere følelsene dine, men vil ikke kunne hjelpe deg i en omsorgstvist. Men det at du har snakket med legen din om vold i hjemmet, det kan også legges frem som bevis på at du er utsatt for vold.
Pass godt på telefonen din og skift ofte passord på PC og mobil nå. I tilfelle han prøver å snoke (noe jeg er ganske sikker på at han vil prøve). Å sjekke mobilen din/PC-historikk er helt typisk for kontrollerende menn. Så pass godt på nå, så han ikke får vite hva du planlegger.
Det v ar veldig lurt å dokumentere de overdådige kjærlighetserklæringene også.. Skal ta vare på alt og dokumentere.. Og bistandsadvokat har jeg ikke tenkt på en gang.. Tusen takk <3