Jeg er bekymret, og trenger å få ut frustrasjon.

Så godt å høre at du gjennomførte, har tenkt masse på deg i helgen, lykke til fremover, det blir nok tøft :Heartred men vi er mange som heier på deg, pass på å snakk om alle følelser så du ikke brenner inne med noe og får en unødvendig tung ryggsekk :Heartred Ønsker dere alt det beste:Heartred
 
Hei alle fantastiske snille mennesker!

Nå har jeg flyttet, bor foreløpig hos en venninne til vi overtar og bytter litt på å bo hos henne og hos pappa..

Merker at det nesten er NÅ det tøffe begynner, fikk masse meldinger fra han hvor han spilte på samvittighet osv, som jeg ikke klarte å
La være å svare på og han prøvde å ringe masse! Men nå har jeg blokkert han fra alle sosiale medier osv. I morgen skal jeg på politistasjonen for å anmelde han!

Min datter stortrives med familien og venner med barn på samme alder som henne og jeg er med godt mot

Du er god ❤️ Stort steg å ta å flytte nen som du sier så er det nok nå det tøffe begynner med å stå i mot hans henvendelser... fortsett å vær sterk ❤️
 
Hei alle fantastiske snille mennesker!

Nå har jeg flyttet, bor foreløpig hos en venninne til vi overtar og bytter litt på å bo hos henne og hos pappa..

Merker at det nesten er NÅ det tøffe begynner, fikk masse meldinger fra han hvor han spilte på samvittighet osv, som jeg ikke klarte å
La være å svare på og han prøvde å ringe masse! Men nå har jeg blokkert han fra alle sosiale medier osv. I morgen skal jeg på politistasjonen for å anmelde han!

Min datter stortrives med familien og venner med barn på samme alder som henne og jeg er med godt mot

Hei, så godt å høre at dere er kommet av gårde og at dattteren din stortrives (det håper jeg du også gjør). Ja, det kommer til å bli mange henvendelser fra han nå fremover. Han vil prøve alt i sin makt, og han kan komme til å få felles venner av dere til å kontakte deg, eller andre mennesker som han vil be om å kontakte deg. Ihvertfall om du har blokkert nummeret hans, da kan han komme til å finne alternative måter å kontakte deg på. Vær forberedt på at det vil skje, og øv deg på å legge på røret om noen ringer deg på hans vegne. Du trenger ikke å være høflig og imøtekommende mot slike henvendelser. Det kan også være at han selv vil prøve å gå til politiet for å hevne seg, eller kontakte barnevernet for å lage styr og kvalme. Vær forberedt på det også, men vit at du har ryggen fri og du har gjort det rette her. Stå stødig i det valget og husk at alt han vil finne på nå, er bare for å lage dramatikk og for å få oppmerksomhet. Slike mennesker som han elsker oppmerksomhet, og det at duu har dratt betyr at du ikke lenger gir han oppmerksomhet. Det er det han reagerer på her, og derfor han blir å rinnge, sende meldinger, prøve å kontakte deg. Fordi han vil ha oppmerksomhet igjen. Det kan fort ta noen måneder før det intensive presset fra han dabber av, og det kan komme blussende tilbake med jevne mellomrom. Det vil si at du kanskje ikke hører mas fra han på ett år, men så plutselig kan han finne på å kontakte deg igjen. Så pass på å holde den døren stengt for godt.

Vi heier på deg!
 
Hei alle fantastiske snille mennesker!

Nå har jeg flyttet, bor foreløpig hos en venninne til vi overtar og bytter litt på å bo hos henne og hos pappa..

Merker at det nesten er NÅ det tøffe begynner, fikk masse meldinger fra han hvor han spilte på samvittighet osv, som jeg ikke klarte å
La være å svare på og han prøvde å ringe masse! Men nå har jeg blokkert han fra alle sosiale medier osv. I morgen skal jeg på politistasjonen for å anmelde han!

Min datter stortrives med familien og venner med barn på samme alder som henne og jeg er med godt mot

Så bra! Masse lykke til fremover, håper du klarer å stå imot.

Hvordan gikk det på politistasjonen?
 
Håper uka (og helgen) har gått bra
 
Hadde kommet til å tatt det opp i terapien. Sagt at du føler han er mye sint og spurt om det er en bedre måte å kommunisere på?
Behandleren vil jo kommentere underveis i samtalen og stille spm. Bruk «jeg føler» når du snakker. Det er din opplevelse og den blir aldri feil. Viktig at du klarer å belyse det som plager deg, hvis ikke blir dette en vond knute mellom dere framover.
 
Hadde kommet til å tatt det opp i terapien. Sagt at du føler han er mye sint og spurt om det er en bedre måte å kommunisere på?
Behandleren vil jo kommentere underveis i samtalen og stille spm. Bruk «jeg føler» når du snakker. Det er din opplevelse og den blir aldri feil. Viktig at du klarer å belyse det som plager deg, hvis ikke blir dette en vond knute mellom dere framover.
Anbefaler å lese tråden, hun har flyttet
 
Hei alle sammen!

Jeg har det så bra som det går an p ha det. Er veldig glad jeg har flyttet til en annen by.

Jeg opplever at Eksen min er veldig manipulerende mot politi, barnevern, mekler osv, så jeg er redd de skal tro på han. Jeg har heldigvis en god advokat og endel sterke bevis. På fredag flytter jeg inn i ny leilighet sammen med jenten min. Og andre mekling er om en mnd tid. Håper alt ordner seg. Ha en fin dag alle sammen
 
Hei alle sammen!

Jeg har det så bra som det går an p ha det. Er veldig glad jeg har flyttet til en annen by.

Jeg opplever at Eksen min er veldig manipulerende mot politi, barnevern, mekler osv, så jeg er redd de skal tro på han. Jeg har heldigvis en god advokat og endel sterke bevis. På fredag flytter jeg inn i ny leilighet sammen med jenten min. Og andre mekling er om en mnd tid. Håper alt ordner seg. Ha en fin dag alle sammen
Så bra at det går bra med deg! Og spennende med ny leilighet. Husk at de aktørene du nevner er profesjonelle, og vant til at mennesker er manipulerende. Satser på at de gjennomskuer han på flekken :)
 
Så bra at du og datteren din har det bra :) Hvordan går det med den andre datteren hans?
 
Så bra at du og datteren din har det bra :) Hvordan går det med den andre datteren hans?

Hei!

Jeg har ikke lov til å ta kontakt med henne, da eksen min nekter meg det.. han sier hun er forbanna på meg osv.. men innerst inne vet jeg at hun vet hvorfor ting har skjedd på denne måten, men at hun må være lojal med faren
 
Huff har vært i vonde forhold før og det er så altoppslukende på en negativ måte.

Du kommer ikke til å gjøre det, for når jeg var i din situasjon hadde heller aldri jeg gjort det, men du burde finne en annen.
En snill mann som behandler deg som du fortjener.
 
Hvordan har jul og nyttår vært?
 
Hei!

Jeg er en 27 år gammel jente/dame som er samboer med mann 39 år vi har ett felles barn på 2 1/2 år og han har en fra før på 11 år.

Min mann driver eget firma hvor jeg jobber 90% og hvor jobben opptar hodet hans mye, så mye at han slipper alt husarbeid og tid med barna.

Jeg står alltid opp med barna, jeg gjør alt husarbeid, matlaging, vasker klær, lager matpakker, osv.. ALT, mens han sitter på sofaen og ser TV, han rydder ikke inni oppvaskemaskinen, rer ikke opp sengen, hiver klær på gulvet, osv. Jeg er sliten..

MEN jeg tør ikke å gi beskjed til han for han blir så sint på meg, og sier at han gjør så mye på jobben. Han kjefter mye på meg og hans 11 år gamle datter, og vi tør ikke si våre meninger i frykt for å få kjeft. Han er ikke fysisk, men kan holde oss fast om det blir for gale(var verre før, men nå oppfører jeg meg alltid "bra" i frykt for å krangle foran barna)...

Jeg må også få med at han har gått i sinneterapi, og at han har problemer med at når han mister kontroll blir han sint, når han er redd for å miste noen blir han sint, og det er veldig sårt for han at har har det sånn.. Så jeg syns veldig synd på han også.

Vi går i parterapi hos familievernkontoret, men jeg tør ikke å ta opp de virkelige problemene der og hva jeg virkelig føler, for da er jeg redd for å få kjeft.. Han er veldig snill der og forteller til de hvor snill jeg er og at han skjlnner at han kan være sint til tider, og at han bare vil at jeg skal ha det bra.. Men føler at uansett hvor mye han sier dette stoler jeg ikke på han, siden han så fort blir rasende og mister kontrollen og lar sinnet sitt ta overhånd hjemme, da føler jeg det bare helt tomt inni meg og jeg blir iskald og får vondt i magen.

Han liker ikke at jeg begynner å grine, eller om jeg gjør om på planer(da er jeg vinglete), han liker ikke når jeg har humørsvingninger, eller er FOR mye mamma(noe som er det viktigste for meg), han liker ikke at jeg er trøtt(sier at jeg er trøtt), han kan fint krangle foran barna og skylder på meg fora t det blir krangling foran dem. jeg kan ikke bemerke noen tingføler jeg uten at det blir krangling)

VELDIG viktig å påpeke at hverken meg eller hans datter er redd når vi får kjeft, men når vi venter på at vi skal få kjeft, om dere skjønner..

Han er utrolig flink å skrive fine meldinger til meg hvor høyt han elsker meg og hvor mye jeg betyr for han osv, så jeg kjenner en enorm kjærlighet fra han også. Han skryter av meg til alle han kjenner, og jeg går med klump av dårlig samvittighet på hvordan jeg egentlig føler det...

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg føler det er satt seg en frykt inni meg hvor jeg går rundt å er redd for å gjøre feil og få kjeft.Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg føler det er satt seg en frykt inni meg hvor jeg går rundt å er redd for å gjøre feil og få kjeft.

OM jeg velger å gå fra han har jeg ingen jobb(siden jeg jobber for han), ingen utdannelse, ingen penger - da jeg har betalt mye for felleskostnader(mat, o.l) hver mnd og ikke har fått spart opp penger..

Har også gått fra han mange ganger og alltid kommet tilbake til han, fordi jeg har angret sånn, og tenkt at jeg har overdrevet hvordan jeg har det hjemme. Har så lyst at mitt barn skal vokse opp med "mamma og pappa" sammen, og bare tanken på at min lille prinsesse ikke skal få vokse opp sammen med mamma og pappa gjør at jeg får vondt i hjertet!

Hva ville dere gjort?

Uansett om jeg overdriver/overreagerer, så er det vel ikke normalt å gå med en uro/engstelse i kroppen?

Sender deg en pm.
 
Back
Topp