Milliemoren
Flørter med forumet
Ikke ha dårlig samvittighet for han på grunn av noen få dager hvor han klarer å oppføre seg. Husk på hvor mange år av livet ditt du har gitt han og all den tid og sjangser han har hatt til å være en bedre person i all denne tiden. Dette er meget sannsynlig bare et blaff av en god periode, men det betyr ikke at han er en forandret mann eller nå plutselig har byttet personlighet. Det er meget mulig at han har skjønt at han må oppføre seg nå fordi det ligger noe annet i luften i forholdet, og han føler på det. Eller kanskje han har fått hjelp av psykologen. Kjempefint om han har fått hjelp og er på bedringens vei, det vil bety mye for hans barn som da kanskje vil kunne få en stabil pappa i fremtiden. Men det betyr ikke at du skal bli eller ha dårlig samvittighet for å dra. Han har hatt sine sjangser, nå drar du. Er han så blitt en plutselig forandret mann, så er det kjempefint for han, for hans barn, og for en eventuell ny kjæreste, men det vil ikke ha noenting å si for om du nå skal forlate han eller ikke.
Husk på det. Du har all rett til å forlate han basert på alt det han har gjort og utsatt deg og barna for. Du har all rett til å forlate han, selv om han skulle ha vært en engel i alle år og aldri gjort en flue fortred. Du har all rett til å bestemme hvem som skal være en del av ditt liv, og hvem du skal være i et forhold med. Det er det ikke han som skal bestemme for deg, og hans godhet eller ondskap er heller ikke det som skal bestemme dette.
Stå stødig i ditt valg. Å være usikker er naturlig i en slik situasjon, du har funnet deg i mye veldig lenge, og det er kjempevanskelig å bryte ut. Man er blitt blind for ting, man har normalisert ting og man unnskylder ofte den som har utsatt en for vold. Alt dette er naturlig. Men det betyr ikke at du tar feil valg når du nå forlater han.
Det er så utrolig godt å ha deg her i dette forumet! Tusen takk for hjelpen og styrken du gir meg! Er så glad jeg skrev her inne, det gir meg mot og selvtillit til å gjennomføre dette! Takk for at du hjelper meg å se situasjonen klart slik den egentlig er! Du rører virkelig hjertet mitt