Ruger 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg satte deg på ikke gravid, siden du har hatt innsettIkke gravid / videre til februar

Har bare vært gjort i så mange grupper jeg har vært med i 

Men 11dpo er jo enda tidlig! Ikke gi helt opp enda daTok test nå, 11 dpo. Kun én strek…![]()

Det går helt fint! Jeg er ny her, så har ikke full oversiktJeg satte deg på ikke gravid, siden du har hatt innsett
Er vant med å bruke videre til neste mnd når man fortsetter stimuleringen eller behandlingsplanen man begynte på i månedsgruppa videre inn i neste mnd.
Sorry for mine tvangstankerHar bare vært gjort i så mange grupper jeg har vært med i
Men ønsker deg masse lykke til i februar! Heier på deg
Edit: er du sikker på du ikke vil vente noen dager til?? 11 dpo er tidlig. Håper litt til for deg![]()
![]()
Du får ikke menstruasjon før du har sluttet på cyclogest. Det er noe av det som gjør det så vanskelig. Cyclogest gir samme symptomer som både tidlig graviditet og før mensen kommer... håpløst og irriterendeÆsj! Det føles skikkelig som at mensen skal komme! Kvalm og uggen i hele dag, murringer nå når jeg kom hjem og la meg nedpå, og kjennes ut som jeg begynner å bli syk.. sånn er det hver gang mensen kommer samme dag… Sleit med å lage og spise mat i dag (det er ikke så vanlig for meg da), men nå når jeg ligger i senga føles det mer som rett før mensen enn bare kvalm liksom
Går jo på Cyclogest, kan blødningen utsettes pga det, eller kommer den om den er ment å komme uansett? Vil bare begynne å blø om det ikke satt liksom…
Kan det også være graviditet og forveksles med mensen? 14 DPO og rugedag 9 i dag. Om jeg hadde testa positivt i dag så hadde jeg vært 4+0… småstressa hver gang jeg går på do…
Legger til: har da altså ikke testa enda… testedag er ikke før på onsdag

Fikk faktisk beskjed på klinikken at det fint kunne komme blødninger selv om jeg tar progresteron, men skulle uansett fortsette og ta og vente til testdato og teste da før jeg slutter med det, men ser det er like mange som sier de ikke har begynt å blø som de som har det…Du får ikke menstruasjon før du har sluttet på cyclogest. Det er noe av det som gjør det så vanskelig. Cyclogest gir samme symptomer som både tidlig graviditet og før mensen kommer... håpløst og irriterende![]()
![]()
Håper du fant ut av det!Ingenting under dokumenter eller skjema heller.. får høre hva de sier i morgen. Takk for svar![]()
Den heter Ideasportal.

Denne planen har jeg ikke vært borti før, men jeg tenker jo at det ikke nødvendigvis er negativt! Det betyr jo at de er villige til å prøve nye ting! Virker som du har en ganske «normal» avslutning med pergoveris og fyremadel (men klexane er blodfortynnende, ikke sant?). Hva gjør Elonva sprøyten? Det virker jo som den er en trigger av noe slag? Og kanskje det som er mest «annerledes»?Har snakket med klinikken igjen nå og fått ny smultringsplan. Krysser alt for at jeg ikke får mensen før på mandag for da kan jeg starte ny runde.
Men det blir medisiner for over 20k denne runden og det blir hardt.. Skal ta Elonva itillegg nå og bare den ene sprøyten koster over 8k.
Har noen av dere vært borti en lignende stimuleringsplan?
Syklusdag 1: Elonva 150 mcg + Klexane 40 mg
Syklusdag 2: Klexane 40 mg
Syklusdag 3: Klexane 40 mg
Syklusdag 4: Klexane 40 mg
Syklusdag 5: 1 sprøyte Fyremadel + Klexane 40 mg
Syklusdag 6: 1 sprøyte Fyremadel + Klexane 40 mg
Syklusdag 7: Pergoveris 300 IE + 1 sprøyte Fyremadel + Klexane 40 mg
Syklusdag 8: Pergoveris 300 IE + 1 sprøyte Fyremadel + Klexane 40 mg
Syklusdag 9: Pergoveris 300 IE + 1 sprøyte Fyremadel + Klexane 40 mg
Syklusdag 10: Pergoveris 300 IE + 1 sprøyte Fyremadel + Klexane 40 mg
Syklusdag 11: Pergoveris 300 IE + 1 sprøyte Fyremadel + Klexane 40 mg

Denne planen har jeg ikke vært borti før, men jeg tenker jo at det ikke nødvendigvis er negativt! Det betyr jo at de er villige til å prøve nye ting! Virker som du har en ganske «normal» avslutning med pergoveris og fyremadel (men klexane er blodfortynnende, ikke sant?). Hva gjør Elonva sprøyten? Det virker jo som den er en trigger av noe slag? Og kanskje det som er mest «annerledes»?
Hvordan går det med deg?![]()

Åh? Er det mulig? Fikk beskjed av Hausken at riksen er spesialister på sykdommen min og jeg kunne ikke gå der med et parallelt opplegg så lenge jeg er i behandling hos riksen.Sniker inn her. Så dritt at det ble utsatt, den ventinga er drepen!
Sier ikke at dette er løsninga for alle, men vi kjente også på at ventemåneder i offentlig regi var helt drepen på tålmodigheten og følte vi hadde så dårlig tid pga alder, så vi kjørte et parallelt løp hos Hausken. I en ventemåned hos Porsgrunn kjørte vi stimulering og ferskforsøk, også håpet vi på å få noen på frys så vi kunne kjøre fryseforsøk fra Hausken innimellom stimulering og venting hos Porsgrunn.
Hausken var veldig fleksible og skjønte godt at vi lot timeplanen til Porsgrunn styre løpet, så de la bare klart resepter og medisiner til oss, også begynte vi den måneden vi ville og sa ifra til dem om når vi gikk igang. Iflg legene hos Hausken ville det heller ikke være noe problem å ha to stimuleringer på rappen hvis vi endte med det (en hos Porsgrunn en mnd, og hos Hausken neste). Vi gadd ikke si noe til Porsgrunn om det parallelle løpet i tilfelle de syntes det var dumt
Så hvis det er mye venting og du/dere har økonomisk rom til det, så er det en mulighet å gå privat samtidig!![]()

Ja da lærte jeg noe nytt! Jeg fikk beskjed fra riksen at jeg ikke ville få menstrasjon før jeg sluttet på cyclogest, men jeg ser jo når jeg googler litt nå at det er mulig. Og at den bare evt blir utsatt. Beklager for at jeg svarte så bastantFikk faktisk beskjed på klinikken at det fint kunne komme blødninger selv om jeg tar progresteron, men skulle uansett fortsette og ta og vente til testdato og teste da før jeg slutter med det, men ser det er like mange som sier de ikke har begynt å blø som de som har det…

Nei herlighet det går bra jaJa da lærte jeg noe nytt! Jeg fikk beskjed fra riksen at jeg ikke ville få menstrasjon før jeg sluttet på cyclogest, men jeg ser jo når jeg googler litt nå at det er mulig. Og at den bare evt blir utsatt. Beklager for at jeg svarte så bastant
Og ja du må ikke slutte før du har tatt blodprøven ihvertfall![]()

Så spennende! Chatgpt, altså!Jeg har ikke sett en lignende plan (eller Elonva) selv så jeg spurte selvfølgelig chatgpt
"Elonva er en depot-medisin som inneholder FSH (follikkelstimulerende hormon). Når du tar én injeksjon av Elonva, gir den en jevn og langvarig frigjøring av FSH over ca. 7 dager. Dette gjør at du slipper daglige injeksjoner med FSH i starten av syklusen. Fordelene med Elonva inkluderer:
Stimulering av flere follikler samtidig.
Jevnere vekst av follikler, siden dosen frigjøres gradvis.
Mindre stress fordi du slipper hyppige injeksjoner i starten.
Kombinasjonen av Elonva i starten og Pergoveris senere kan være valgt for å:
1. Stimulere flere follikler: Elonva gir en kraftig start, mens Pergoveris gir en mer målrettet stimulering mot slutten av syklusen.
2. Jevnere vekst: GnRH-antagonisten (Fyremadel) og den gradvise innføringen av Pergoveris kan bidra til at folliklene utvikler seg i en mer synkronisert rytme, slik at flere av dem når modenhet samtidig.
3. Personlig tilpasset protokoll: Planen kan være valgt fordi tidligere sykluser viste behov for en mer jevn vekst eller en kombinasjon av FSH og LH for optimal respons."
Det jeg finner på nett om Elonva er at det er nettopp for å forsøke å stimulere flere follikler og for en jevnere vekst. Jeg krysser alt for at det skal fungere for meg.
Det går greit med meg, takk for at du spør
Jeg veksler mellom å være rimelig flat og tom til halvdeprimert om dagen. Men greier å ha fine stunder likevel. Nå er jeg mest spent på når mensen kommer.
Leste at du skal ha uttak på mandag! Jeg er såå spent på dine vegne og jeg skal krysse ALT
Hvordan føler DU deg om dagen?
Jeg tenker at dette er kjempebra, jeg! Fyremadel «hindrer» eggløsning for tidlig, så den er vel egentlig ikke nødvendig med tanke på stimulering. Jeg tror dette kan bli bra jeg! Med en sånn pang-start med Elonva, og så høy dose pergoveris.
Jeg har allerede bestemt meg for å ikke teste før blodprøve dagen fordi jeg ble så sykt stressa forrige gang. Slet med å sove fordi jeg stressa så mye rundt de testene. Det har kommet nå etterhvert, de første gangene synes jeg det bare var spennende med testene. Så det er nok en del mer følelser som lurer under overflaten nå enn tidligere. Det føles litt sånn «nå eller aldri». Som at tiden renner litt ut. Så nå tror jeg at jeg kommer til å «logge litt av» etter innsett denne gangen. Hvis det blir et innsett! Det vet man jo absolutt ikke.
Jeg fikk også beskjed om at vi burde få behandling hos riksen nettopp fordi de var eksperter på min sykdom. For min del var det det dummeste vi har gjort og 2 bortkastede år. De hadde ikke tid til å ta hensyn til sykdommen og historikken min. Legen som satt inn vårt eneste embryo sa til og med at "når pasienter har så lange journaler som din så gidder jeg ikke å lese. Det har jeg ikke tid til". Vi har nok vært maks uheldige også. Jeg telte 16 forskjellige overleger som vi måtte forholde oss til hvor ingen var oppdatert på noe av hva de andre hadde sagt og gjort.Åh? Er det mulig? Fikk beskjed av Hausken at riksen er spesialister på sykdommen min og jeg kunne ikke gå der med et parallelt opplegg så lenge jeg er i behandling hos riksen.![]()
Ja det føles som de har tatt en god vurdering mtp hvordan forrige forsøk gikk. Jeg syns ddt virker som en god planSå spennende! Chatgpt, altså!Jeg tenker at dette er kjempebra, jeg! Fyremadel «hindrer» eggløsning for tidlig, så den er vel egentlig ikke nødvendig med tanke på stimulering. Jeg tror dette kan bli bra jeg! Med en sånn pang-start med Elonva, og så høy dose pergoveris.
Ja, egguttak på mandag! Foreløpig ser det bra ut på ultralyd, men jeg har aldri vært så stressa i denne fasen av prosessen så det går bra med meg foreløpig. Det blir nok litt mer stressende neste uke, etter uttak. Det er jo da jeg har pleid å miste embryoene en etter en. Så det er jo et ganske stort spenningsmoment, merker jeg. Om det er noe annerledes denne gangen. Om alt jeg har holdt på med har hatt noe å si i det hele tatt…Jeg har allerede bestemt meg for å ikke teste før blodprøve dagen fordi jeg ble så sykt stressa forrige gang. Slet med å sove fordi jeg stressa så mye rundt de testene. Det har kommet nå etterhvert, de første gangene synes jeg det bare var spennende med testene. Så det er nok en del mer følelser som lurer under overflaten nå enn tidligere. Det føles litt sånn «nå eller aldri». Som at tiden renner litt ut. Så nå tror jeg at jeg kommer til å «logge litt av» etter innsett denne gangen. Hvis det blir et innsett! Det vet man jo absolutt ikke.
![]()

Det synes jeg også! Gleder meg til du skal igang igjen!Ja det føles som de har tatt en god vurdering mtp hvordan forrige forsøk gikk. Jeg syns ddt virker som en god plan
Off ja... det blir noen vanskelige dager og uker fremover. Jeg skal krysse og krysse for deg. Alt du har gjort for å optimalisere dette forsøket.. samtidig som du kanskje har mer troen nå så blir jo og fallhøyde større samtidig. Sånn føler ihvertfall jeg det. Dette SKAL gå! Jeg har troen og håpet på at gullegget ditt gjør seg klart as we speak![]()