Januar 2025

Ikke gravid / videre til februar
Jeg satte deg på ikke gravid, siden du har hatt innsett :Heartpink
Er vant med å bruke videre til neste mnd når man fortsetter stimuleringen eller behandlingsplanen man begynte på i månedsgruppa videre inn i neste mnd.

Sorry for mine tvangstanker :laughing002 Har bare vært gjort i så mange grupper jeg har vært med i :laughing002

Men ønsker deg masse lykke til i februar! Heier på deg :love7

Edit: er du sikker på du ikke vil vente noen dager til?? 11 dpo er tidlig. Håper litt til for deg :Heartpink :smiley-angelic001

Da har vi bestemt oss for uttakk av disse 2 follikel/egg på onsdag. Innsetning mandag 3.2 . Krysser fingere at det blir befrukning og alt gå bra til slutt. Slimmern er i alle fall bra utdannet. Den er på 10mm. :cat:

Jeg satte deg på ikke gravid, siden du har hatt innsett :Heartpink
Er vant med å bruke videre til neste mnd når man fortsetter stimuleringen eller behandlingsplanen man begynte på i månedsgruppa videre inn i neste mnd.

Sorry for mine tvangstanker :laughing002 Har bare vært gjort i så mange grupper jeg har vært med i :laughing002

Men ønsker deg masse lykke til i februar! Heier på deg :love7

Edit: er du sikker på du ikke vil vente noen dager til?? 11 dpo er tidlig. Håper litt til for deg :Heartpink :smiley-angelic001
Det går helt fint! Jeg er ny her, så har ikke full oversikt :)

Tja, tidlig, men orker ikke håpe så veldig igjen. Ble såpass skuffa at jeg nesten ikke har fått gjort noe jobb i dag :rolleyes:
Skal teste flere ganger og også ta blodprøve, men orker ikke bli like skuffa hver dag, så det får heller bli en positiv overraskelse dersom det likevel skulle dukke opp en ekstra strek neste uke :)

Æsj! Det føles skikkelig som at mensen skal komme! Kvalm og uggen i hele dag, murringer nå når jeg kom hjem og la meg nedpå, og kjennes ut som jeg begynner å bli syk.. sånn er det hver gang mensen kommer samme dag… Sleit med å lage og spise mat i dag (det er ikke så vanlig for meg da), men nå når jeg ligger i senga føles det mer som rett før mensen enn bare kvalm liksom

Går jo på Cyclogest, kan blødningen utsettes pga det, eller kommer den om den er ment å komme uansett? Vil bare begynne å blø om det ikke satt liksom…

Kan det også være graviditet og forveksles med mensen? 14 DPO og rugedag 9 i dag. Om jeg hadde testa positivt i dag så hadde jeg vært 4+0… småstressa hver gang jeg går på do…

Legger til: har da altså ikke testa enda… testedag er ikke før på onsdag

Æsj! Det føles skikkelig som at mensen skal komme! Kvalm og uggen i hele dag, murringer nå når jeg kom hjem og la meg nedpå, og kjennes ut som jeg begynner å bli syk.. sånn er det hver gang mensen kommer samme dag… Sleit med å lage og spise mat i dag (det er ikke så vanlig for meg da), men nå når jeg ligger i senga føles det mer som rett før mensen enn bare kvalm liksom

Går jo på Cyclogest, kan blødningen utsettes pga det, eller kommer den om den er ment å komme uansett? Vil bare begynne å blø om det ikke satt liksom…

Kan det også være graviditet og forveksles med mensen? 14 DPO og rugedag 9 i dag. Om jeg hadde testa positivt i dag så hadde jeg vært 4+0… småstressa hver gang jeg går på do…

Legger til: har da altså ikke testa enda… testedag er ikke før på onsdag
Du får ikke menstruasjon før du har sluttet på cyclogest. Det er noe av det som gjør det så vanskelig. Cyclogest gir samme symptomer som både tidlig graviditet og før mensen kommer... håpløst og irriterende :facepalm: :hungover:

Du får ikke menstruasjon før du har sluttet på cyclogest. Det er noe av det som gjør det så vanskelig. Cyclogest gir samme symptomer som både tidlig graviditet og før mensen kommer... håpløst og irriterende :facepalm: :hungover:
Fikk faktisk beskjed på klinikken at det fint kunne komme blødninger selv om jeg tar progresteron, men skulle uansett fortsette og ta og vente til testdato og teste da før jeg slutter med det, men ser det er like mange som sier de ikke har begynt å blø som de som har det…

Har snakket med klinikken igjen nå og fått ny smultringsplan. Krysser alt for at jeg ikke får mensen før på mandag for da kan jeg starte ny runde.

Men det blir medisiner for over 20k denne runden og det blir hardt.. Skal ta Elonva itillegg nå og bare den ene sprøyten koster over 8k.

Har noen av dere vært borti en lignende stimuleringsplan?

Syklusdag 1: Elonva 150 mcg + Klexane 40 mg
Syklusdag 2: Klexane 40 mg
Syklusdag 3: Klexane 40 mg
Syklusdag 4: Klexane 40 mg
Syklusdag 5: 1 sprøyte Fyremadel + Klexane 40 mg
Syklusdag 6: 1 sprøyte Fyremadel + Klexane 40 mg
Syklusdag 7: Pergoveris 300 IE + 1 sprøyte Fyremadel + Klexane 40 mg
Syklusdag 8: Pergoveris 300 IE + 1 sprøyte Fyremadel + Klexane 40 mg
Syklusdag 9: Pergoveris 300 IE + 1 sprøyte Fyremadel + Klexane 40 mg
Syklusdag 10: Pergoveris 300 IE + 1 sprøyte Fyremadel + Klexane 40 mg
Syklusdag 11: Pergoveris 300 IE + 1 sprøyte Fyremadel + Klexane 40 mg
Denne planen har jeg ikke vært borti før, men jeg tenker jo at det ikke nødvendigvis er negativt! Det betyr jo at de er villige til å prøve nye ting! Virker som du har en ganske «normal» avslutning med pergoveris og fyremadel (men klexane er blodfortynnende, ikke sant?). Hva gjør Elonva sprøyten? Det virker jo som den er en trigger av noe slag? Og kanskje det som er mest «annerledes»?

Hvordan går det med deg? :Heartred

Idag hadde jeg ny UL og eggene har vokst som de skal, og legen var fornøyd! Hun anslo at det kunne bli 8-11 egg ut, men jeg vet av erfaring at det ikke trenger å bli så mange. Jeg skal sette ovitrelle imorgen, og har uttak på mandag. Jeg er så spent, og både gruer og gleder meg til de dagene mellom uttak og innsett. Jeg føler at det er nå jeg skal få svar på om alt jeg har gjort de siste månedene har fungert eller ikke. Men jeg vet jo at det ikke nødvendigvis er sånn. Alt står ikke på det jeg har gjort, så jeg må prøve å tenke at det som skjer det skjer. Og hvis det er bedre enn tidligere, så betyr det at det jeg har gjort har hjulpet. Hvis ikke, så har jeg likevel gjort det jeg har kunnet:Heartred

Denne planen har jeg ikke vært borti før, men jeg tenker jo at det ikke nødvendigvis er negativt! Det betyr jo at de er villige til å prøve nye ting! Virker som du har en ganske «normal» avslutning med pergoveris og fyremadel (men klexane er blodfortynnende, ikke sant?). Hva gjør Elonva sprøyten? Det virker jo som den er en trigger av noe slag? Og kanskje det som er mest «annerledes»?

Hvordan går det med deg? :Heartred

Jeg har ikke sett en lignende plan (eller Elonva) selv så jeg spurte selvfølgelig chatgpt:bookworm:

"Elonva er en depot-medisin som inneholder FSH (follikkelstimulerende hormon). Når du tar én injeksjon av Elonva, gir den en jevn og langvarig frigjøring av FSH over ca. 7 dager. Dette gjør at du slipper daglige injeksjoner med FSH i starten av syklusen. Fordelene med Elonva inkluderer:

Stimulering av flere follikler samtidig.

Jevnere vekst av follikler, siden dosen frigjøres gradvis.

Mindre stress fordi du slipper hyppige injeksjoner i starten.

Kombinasjonen av Elonva i starten og Pergoveris senere kan være valgt for å:

1. Stimulere flere follikler: Elonva gir en kraftig start, mens Pergoveris gir en mer målrettet stimulering mot slutten av syklusen.

2. Jevnere vekst: GnRH-antagonisten (Fyremadel) og den gradvise innføringen av Pergoveris kan bidra til at folliklene utvikler seg i en mer synkronisert rytme, slik at flere av dem når modenhet samtidig.

3. Personlig tilpasset protokoll: Planen kan være valgt fordi tidligere sykluser viste behov for en mer jevn vekst eller en kombinasjon av FSH og LH for optimal respons."

Det jeg finner på nett om Elonva er at det er nettopp for å forsøke å stimulere flere follikler og for en jevnere vekst. Jeg krysser alt for at det skal fungere for meg.

Det går greit med meg, takk for at du spør :Heartpink
Jeg veksler mellom å være rimelig flat og tom til halvdeprimert om dagen. Men greier å ha fine stunder likevel. Nå er jeg mest spent på når mensen kommer.

Leste at du skal ha uttak på mandag! Jeg er såå spent på dine vegne og jeg skal krysse ALT :love017:Heartred:smiley-angelic001

Hvordan føler DU deg om dagen?

Sniker inn her. Så dritt at det ble utsatt, den ventinga er drepen!

Sier ikke at dette er løsninga for alle, men vi kjente også på at ventemåneder i offentlig regi var helt drepen på tålmodigheten og følte vi hadde så dårlig tid pga alder, så vi kjørte et parallelt løp hos Hausken. I en ventemåned hos Porsgrunn kjørte vi stimulering og ferskforsøk, også håpet vi på å få noen på frys så vi kunne kjøre fryseforsøk fra Hausken innimellom stimulering og venting hos Porsgrunn.

Hausken var veldig fleksible og skjønte godt at vi lot timeplanen til Porsgrunn styre løpet, så de la bare klart resepter og medisiner til oss, også begynte vi den måneden vi ville og sa ifra til dem om når vi gikk igang. Iflg legene hos Hausken ville det heller ikke være noe problem å ha to stimuleringer på rappen hvis vi endte med det (en hos Porsgrunn en mnd, og hos Hausken neste). Vi gadd ikke si noe til Porsgrunn om det parallelle løpet i tilfelle de syntes det var dumt :)
Så hvis det er mye venting og du/dere har økonomisk rom til det, så er det en mulighet å gå privat samtidig! :)
Åh? Er det mulig? Fikk beskjed av Hausken at riksen er spesialister på sykdommen min og jeg kunne ikke gå der med et parallelt opplegg så lenge jeg er i behandling hos riksen. :nailbiting:

Fikk faktisk beskjed på klinikken at det fint kunne komme blødninger selv om jeg tar progresteron, men skulle uansett fortsette og ta og vente til testdato og teste da før jeg slutter med det, men ser det er like mange som sier de ikke har begynt å blø som de som har det…
Ja da lærte jeg noe nytt! Jeg fikk beskjed fra riksen at jeg ikke ville få menstrasjon før jeg sluttet på cyclogest, men jeg ser jo når jeg googler litt nå at det er mulig. Og at den bare evt blir utsatt. Beklager for at jeg svarte så bastant :facepalm:

Og ja du må ikke slutte før du har tatt blodprøven ihvertfall :Heartpink

Ja da lærte jeg noe nytt! Jeg fikk beskjed fra riksen at jeg ikke ville få menstrasjon før jeg sluttet på cyclogest, men jeg ser jo når jeg googler litt nå at det er mulig. Og at den bare evt blir utsatt. Beklager for at jeg svarte så bastant :facepalm:

Og ja du må ikke slutte før du har tatt blodprøven ihvertfall :Heartpink
Nei herlighet det går bra ja :Heartred
De tar ikke blodprøve på klinikken jeg går til såvidt jeg forsto. Skal bare melde om positiv/negativ test 14 dager etter innsett, og da sette opp time til UL i uke 7/8 om den er positiv, eller samtale om planen videre om den er negativ :think005

Jeg har ikke sett en lignende plan (eller Elonva) selv så jeg spurte selvfølgelig chatgpt:bookworm:

"Elonva er en depot-medisin som inneholder FSH (follikkelstimulerende hormon). Når du tar én injeksjon av Elonva, gir den en jevn og langvarig frigjøring av FSH over ca. 7 dager. Dette gjør at du slipper daglige injeksjoner med FSH i starten av syklusen. Fordelene med Elonva inkluderer:

Stimulering av flere follikler samtidig.

Jevnere vekst av follikler, siden dosen frigjøres gradvis.

Mindre stress fordi du slipper hyppige injeksjoner i starten.

Kombinasjonen av Elonva i starten og Pergoveris senere kan være valgt for å:

1. Stimulere flere follikler: Elonva gir en kraftig start, mens Pergoveris gir en mer målrettet stimulering mot slutten av syklusen.

2. Jevnere vekst: GnRH-antagonisten (Fyremadel) og den gradvise innføringen av Pergoveris kan bidra til at folliklene utvikler seg i en mer synkronisert rytme, slik at flere av dem når modenhet samtidig.

3. Personlig tilpasset protokoll: Planen kan være valgt fordi tidligere sykluser viste behov for en mer jevn vekst eller en kombinasjon av FSH og LH for optimal respons."

Det jeg finner på nett om Elonva er at det er nettopp for å forsøke å stimulere flere follikler og for en jevnere vekst. Jeg krysser alt for at det skal fungere for meg.

Det går greit med meg, takk for at du spør :Heartpink
Jeg veksler mellom å være rimelig flat og tom til halvdeprimert om dagen. Men greier å ha fine stunder likevel. Nå er jeg mest spent på når mensen kommer.

Leste at du skal ha uttak på mandag! Jeg er såå spent på dine vegne og jeg skal krysse ALT :love017:Heartred:smiley-angelic001

Hvordan føler DU deg om dagen?
Så spennende! Chatgpt, altså! :joyful: Jeg tenker at dette er kjempebra, jeg! Fyremadel «hindrer» eggløsning for tidlig, så den er vel egentlig ikke nødvendig med tanke på stimulering. Jeg tror dette kan bli bra jeg! Med en sånn pang-start med Elonva, og så høy dose pergoveris.

Ja, egguttak på mandag! Foreløpig ser det bra ut på ultralyd, men jeg har aldri vært så stressa i denne fasen av prosessen så det går bra med meg foreløpig. Det blir nok litt mer stressende neste uke, etter uttak. Det er jo da jeg har pleid å miste embryoene en etter en. Så det er jo et ganske stort spenningsmoment, merker jeg. Om det er noe annerledes denne gangen. Om alt jeg har holdt på med har hatt noe å si i det hele tatt…:nailbiting: Jeg har allerede bestemt meg for å ikke teste før blodprøve dagen fordi jeg ble så sykt stressa forrige gang. Slet med å sove fordi jeg stressa så mye rundt de testene. Det har kommet nå etterhvert, de første gangene synes jeg det bare var spennende med testene. Så det er nok en del mer følelser som lurer under overflaten nå enn tidligere. Det føles litt sånn «nå eller aldri». Som at tiden renner litt ut. Så nå tror jeg at jeg kommer til å «logge litt av» etter innsett denne gangen. Hvis det blir et innsett! Det vet man jo absolutt ikke.:bag:

Åh? Er det mulig? Fikk beskjed av Hausken at riksen er spesialister på sykdommen min og jeg kunne ikke gå der med et parallelt opplegg så lenge jeg er i behandling hos riksen. :nailbiting:
Jeg fikk også beskjed om at vi burde få behandling hos riksen nettopp fordi de var eksperter på min sykdom. For min del var det det dummeste vi har gjort og 2 bortkastede år. De hadde ikke tid til å ta hensyn til sykdommen og historikken min. Legen som satt inn vårt eneste embryo sa til og med at "når pasienter har så lange journaler som din så gidder jeg ikke å lese. Det har jeg ikke tid til". Vi har nok vært maks uheldige også. Jeg telte 16 forskjellige overleger som vi måtte forholde oss til hvor ingen var oppdatert på noe av hva de andre hadde sagt og gjort.

For min del har jeg fått 100ganger bedre oppfølging og hensyn tatt mtp sykdommen min privat. Jeg skriver ikke dette for å uroe deg for det er utrolig dyktige leger på riksen, men vær så snill å følg med og dobbeltsjekk alt de bestemmer og foreslår mtp at det er trygt for din situasjon og sykdomshistorikk.

Vi vurderer å søke oss til Porsgrunn og evt kjøre parallelt løp der om vi skulle få noen på frys privat.

Bare for å presisere; de er utrolig dyktige på riksen, men de har et system og tidspress som sjelden fungerer om man har tilleggssykdommer. Jeg hadde ikke selv energi og psyke til å skulle være så på ballen, og å følge med, som jeg måtte i min situasjon, så vi gikk over til privatklinikk.

Så spennende! Chatgpt, altså! :joyful: Jeg tenker at dette er kjempebra, jeg! Fyremadel «hindrer» eggløsning for tidlig, så den er vel egentlig ikke nødvendig med tanke på stimulering. Jeg tror dette kan bli bra jeg! Med en sånn pang-start med Elonva, og så høy dose pergoveris.

Ja, egguttak på mandag! Foreløpig ser det bra ut på ultralyd, men jeg har aldri vært så stressa i denne fasen av prosessen så det går bra med meg foreløpig. Det blir nok litt mer stressende neste uke, etter uttak. Det er jo da jeg har pleid å miste embryoene en etter en. Så det er jo et ganske stort spenningsmoment, merker jeg. Om det er noe annerledes denne gangen. Om alt jeg har holdt på med har hatt noe å si i det hele tatt…:nailbiting: Jeg har allerede bestemt meg for å ikke teste før blodprøve dagen fordi jeg ble så sykt stressa forrige gang. Slet med å sove fordi jeg stressa så mye rundt de testene. Det har kommet nå etterhvert, de første gangene synes jeg det bare var spennende med testene. Så det er nok en del mer følelser som lurer under overflaten nå enn tidligere. Det føles litt sånn «nå eller aldri». Som at tiden renner litt ut. Så nå tror jeg at jeg kommer til å «logge litt av» etter innsett denne gangen. Hvis det blir et innsett! Det vet man jo absolutt ikke.:bag:
Ja det føles som de har tatt en god vurdering mtp hvordan forrige forsøk gikk. Jeg syns ddt virker som en god plan :shy:

Off ja... det blir noen vanskelige dager og uker fremover. Jeg skal krysse og krysse for deg. Alt du har gjort for å optimalisere dette forsøket.. samtidig som du kanskje har mer troen nå så blir jo og fallhøyde større samtidig. Sånn føler ihvertfall jeg det. Dette SKAL gå! Jeg har troen og håpet på at gullegget ditt gjør seg klart as we speak :Heartred:Heartpink

Ja det føles som de har tatt en god vurdering mtp hvordan forrige forsøk gikk. Jeg syns ddt virker som en god plan :shy:

Off ja... det blir noen vanskelige dager og uker fremover. Jeg skal krysse og krysse for deg. Alt du har gjort for å optimalisere dette forsøket.. samtidig som du kanskje har mer troen nå så blir jo og fallhøyde større samtidig. Sånn føler ihvertfall jeg det. Dette SKAL gå! Jeg har troen og håpet på at gullegget ditt gjør seg klart as we speak :Heartred:Heartpink
Det synes jeg også! Gleder meg til du skal igang igjen! :Heartred

Tusen takk! Ja, det føles som om fallhøyden er stor når det er så mye håp denne gangen. Men jeg må jo bare gjennom det uansett hvordan det går. Så prøver å ta med meg å være her og nå (ikke så mye i bekymringer) og så tenker jeg en del på at jeg har valgt dette. Det er jo faktisk et valg (selvom det ikke alltid føles sånn), og det må jeg stå i. Merkelig hvor mye den tankegangen hjelper meg!

Back
Topp