Januar 2025

Misstyri - 33 - B1 - Volvat Spiren (Trondheim) - IVF forsøk nr. 3 - Ovitrelle og prolutex - Innsett 17.01.2025

Har vært litt bakpå, og ikke meldt meg inn her tidligere. Ble gravid i september i fjor, men da ble det blighted ovum (BO), og det har vært ganske hardt.

Denne runden har følelsen vært veldig god, og mindre bivirkninger av prolutex kontra cyclogest (som jeg har tatt de forrige forsøkene).

I natt drømte jeg at mensen kom, så da ble det en test på morgenen, selv om testdato ikke er før om ei uke. Ser ut som jeg kan drømme om mensen videre, for nå krysser jeg fingrene for at det er lenge til jeg skal se den igjen ;)

Testene er 13 DPO, og 8 dager siden innsett (5.dagers blasto).
Så utrolig kjekt å se en så positiv og fin test!!!!

Misstyri - 33 - B1 - Volvat Spiren (Trondheim) - IVF forsøk nr. 3 - Ovitrelle og prolutex - Innsett 17.01.2025

Har vært litt bakpå, og ikke meldt meg inn her tidligere. Ble gravid i september i fjor, men da ble det blighted ovum (BO), og det har vært ganske hardt.

Denne runden har følelsen vært veldig god, og mindre bivirkninger av prolutex kontra cyclogest (som jeg har tatt de forrige forsøkene).

I natt drømte jeg at mensen kom, så da ble det en test på morgenen, selv om testdato ikke er før om ei uke. Ser ut som jeg kan drømme om mensen videre, for nå krysser jeg fingrene for at det er lenge til jeg skal se den igjen ;)

Testene er 13 DPO, og 8 dager siden innsett (5.dagers blasto).
Ååååh! Gratulerer så mye med liten spire i magen! Måtte den bli der til oktober :love7

Herlighet! :Heartred :wideyed: :Heartred

Vedlegg

• IMG_8077.jpeg
    IMG_8077.jpeg
    1 MB · Visninger: 42
Mulig de vurderer det annerledes hvis det er en spesiell sykdom man må ha kompetanse på. Hos oss viste det seg etterhvert å være mannlig faktor (i kombinasjon med alder hos meg), så mulig vi var en forholdsvis lett greie å sorte ut.
Men for oss gikk det hvertfall helt fint, og vi opplevde Hausken som veldig smidige og lette å ha med å gjøre (men vi hadde også utrolig flaks og jeg ble gravid første innsettet hos dem) :Heartpink
Det kan nok være. De ville ikke behandle meg per nå, siden jeg har en blasto igjen hos Riksen i hvert fall. Får se hvilken vi vurderer. Veldig bra at du ble gravid på første forsøk hos dem.:Heartred

Tok en test i dag for å se om Ovitrelle er ute av systemet. Har ikke tatt daglig, men med ujevne mellomrom. Er uansett altfor tidlig med positiv test av andre grunner ( som jeg i dag har fått en veldig magefølelse på at vi ikke kommer til å få. Så litt sånn down dag egentlig:shifty:. Satte Ovitrelle lørdag i forrige uke. Fremdeles antydning til en svak svak strek. Kan vel anta at det er ute av systemet til helgen igjen da kanskje?

Tok en test i dag for å se om Ovitrelle er ute av systemet. Har ikke tatt daglig, men med ujevne mellomrom. Er uansett altfor tidlig med positiv test av andre grunner ( som jeg i dag har fått en veldig magefølelse på at vi ikke kommer til å få. Så litt sånn down dag egentlig:shifty:. Satte Ovitrelle lørdag i forrige uke. Fremdeles antydning til en svak svak strek. Kan vel anta at det er ute av systemet til helgen igjen da kanskje?
Jeg pleier alltid teste helt testen blir helt blank, så jeg er sikker. Evt at den aldri blir blank men plutselig sterkere :Heartpink

PJeg fikk også beskjed om at vi burde få behandling hos riksen nettopp fordi de var eksperter på min sykdom. For min del var det det dummeste vi har gjort og 2 bortkastede år. De hadde ikke tid til å ta hensyn til sykdommen og historikken min. Legen som satt inn vårt eneste embryo sa til og med at "når pasienter har så lange journaler som din så gidder jeg ikke å lese. Det har jeg ikke tid til". Vi har nok vært maks uheldige også. Jeg telte 16 forskjellige overleger som vi måtte forholde oss til hvor ingen var oppdatert på noe av hva de andre hadde sagt og gjort.

For min del har jeg fått 100ganger bedre oppfølging og hensyn tatt mtp sykdommen min privat. Jeg skriver ikke dette for å uroe deg for det er utrolig dyktige leger på riksen, men vær så snill å følg med og dobbeltsjekk alt de bestemmer og foreslår mtp at det er trygt for din situasjon og sykdomshistorikk.

Vi vurderer å søke oss til Porsgrunn og evt kjøre parallelt løp der om vi skulle få noen på frys privat.

Bare for å presisere; de er utrolig dyktige på riksen, men de har et system og tidspress som sjelden fungerer om man har tilleggssykdommer. Jeg hadde ikke selv energi og psyke til å skulle være så på ballen, og å følge med, som jeg måtte i min situasjon, så vi gikk over til privatklinikk.
Min opplevelse med Porsgrunn er akkurat lik din på Riksen. Det var tydelig at de aldri leste seg opp i journalen, og jeg måtte virkelig dobbeltsjekke og passe på ALT selv. En legen sier en ting og en annen lege sier noe annet.
Når vi var der var det virkelig verdens hyggeligste mennesker, men all den unødvendige «kampen» imellom forsøkene tok livet av meg :dead:

Jeg vet mange er fornøyde med Porsgrunn og, for deg går jo på skinner for mange. Men min opplevelse er at om du har en situasjon som ikke er «standard» så tar de ikke hensyn. De kjører samlebånd og sitt standard opplegg, dessverre,

Back
Topp