Takk! Derfor vurderer vi privat også. Har ett embryo igjen. Legen på riksen har sagt at hen nå faktisk skal rådføre seg med endokrinolog på grunn av sykdommen min og endokrinolog har sagt at legen har tatt kontakt. Skal snakke med endokrinolog fysisk snart og skal ta opp det igjen at jeg krever bedre oppfølging fremover med det siste embryoet. At endokrinologene og reproduksjonsteamet faktisk snakker sammen, uten at jeg må være mellommann i dialogene deres (men følger av god erfaring selvsagt med!). Lite lyst på nytt uttak der i alle fall om det ikke går.Jeg fikk også beskjed om at vi burde få behandling hos riksen nettopp fordi de var eksperter på min sykdom. For min del var det det dummeste vi har gjort og 2 bortkastede år. De hadde ikke tid til å ta hensyn til sykdommen og historikken min. Legen som satt inn vårt eneste embryo sa til og med at "når pasienter har så lange journaler som din så gidder jeg ikke å lese. Det har jeg ikke tid til". Vi har nok vært maks uheldige også. Jeg telte 16 forskjellige overleger som vi måtte forholde oss til hvor ingen var oppdatert på noe av hva de andre hadde sagt og gjort.
For min del har jeg fått 100ganger bedre oppfølging og hensyn tatt mtp sykdommen min privat. Jeg skriver ikke dette for å uroe deg for det er utrolig dyktige leger på riksen, men vær så snill å følg med og dobbeltsjekk alt de bestemmer og foreslår mtp at det er trygt for din situasjon og sykdomshistorikk.
Vi vurderer å søke oss til Porsgrunn og evt kjøre parallelt løp der om vi skulle få noen på frys privat.
Bare for å presisere; de er utrolig dyktige på riksen, men de har et system og tidspress som sjelden fungerer om man har tilleggssykdommer. Jeg hadde ikke selv energi og psyke til å skulle være så på ballen, og å følge med, som jeg måtte i min situasjon, så vi gikk over til privatklinikk.
Synes egentlig det så rart, for hele veien har de sagt at om jeg tenker på å bli gravid eller har blitt det, må jeg ta kontakt med endokrinologisk avdeling med engang da de _må_ følge meg opp. Men når jeg faktisk har tenkt på å bli det, er det lite respons og lite reaksjoner... Prosessen er jo stress i seg selv, men at man i tillegg skal følge opp og følge med at legene gjør jobben sin... Må man, så må man. Men mye press psykisk i alle fall.