Januar 2022

Merkelig, jeg måtte ikke ha mensen for å starte opp på sprøyter o_O Lykke til, håper det ordner seg slik at du får starte opp!
Nei jeg skjønner ingenting selv. Jeg måtte blande ut menopur før helgen fordi skulle reise bort og fordi mens skulle komme og så kommer den ikke. Er redd den ikke kommer innenfor tidsfristen jeg må bruke den nå. Dumt jeg ikke fikk noe info på forhånd at progynova kunne klusse til syklusen.. Jeg vurderer nesten å stoppe med de for å se om begynner å blø da.

@HappyMom86

Veientilbabylykke 35 B1 pp6 (5pp med iui, nå første gang med IVF). Porsgrunn - menopur, fyremadel lutinus, ovitrielle. Oppstart med menopur ca 30 januar.

Jeg tar sjansen på å opprette januartråd selv om jeg er usikker på om jeg er skikket til å ta et sånt ansvar. *fnis*
Jeg er en ordentlig vims sånn at hvis jeg skulle være uheldig å gå glipp av noe i tråden så er det bare å tagge meg. Da skriver du @ og HappyMom86 eller bare svarer på innlegg med quote fra meg sånn at jeg får varsel når jeg logger inn.

Skriv inn din status sånn:

Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - oppstart/innsett

VENTER PÅ OPPSTART/INNSETT/INSEMINERING:

HappyMom86 - 35 - b3, men første med ny partner - Hausken - Forsøk nr 3 - Progynova, Menopur, Fyremadel, Gonapeptyl og Ovitrelle - Starter med Progynova 24. Desember og så stimulering ca. 1. Januar.

Venterpåstorken - 35år - baby #1 - Riks - 2. innsett (ICSI #2) - Synarela, Gonal F, Ovitrelle, crinone gel - uttak uke 3 eller 4 (?)

Bringebær7 - 36 - barn #2 - St.Olav - fer#6 - naturlig - ca uke 2-3

VictoriaH - 27 år - søskenforsøk (nummer 2) - #1 FER etter 1. uttak (2. innsett) - Estradot, cyclogest, prednisolon - Innsett uke 2/3

Bruker56ki - 32 - barn #1 - St.Olav -FER 1 (totalfrys I okt) - naturlig syklus - ca uke 3

Babyprøver - 39 - B3 - Hausken - #1 - Letrozol, Ovitrelle, Alby-e, oppstart ved neste syklus, som er en eller annen gang i januar (har uregelmessig syklus, så venter på å få neste mens)

Totts - 31 - b2, - st.olavs- Forsøk nr 1 - Progynova, Menopur, Fyremadel, primulett og Ovitrelle - Starter med prognova slutten av desember og så insett av siste embryo på frys.

Mammatilen - 31 år - B2 - st. Olavs - første forsøk (fryseforsøk) - oppstart januar.

Rainbowdash - Praha - 1.innsett (embryadopsjon) - estrofem(østrogen), progrestron, blodfortynnende - Innsett uke ?

Håperpåhjelp85-36-B1-hausken-forsøk 2(1 var i Danmark).
Progynova, menopur, fyramadel, ovitrelle, cyclogest.
Starter med Progynova 25 desember. Oppstart menopur ca 1 januar.

Forhåpningsfull - 28 - B1 - St Olavs - innsett nr 1 etter to uttak med overstimulering - naturlig syklus - innsett uke 3/4

LilKil - 42 - barn #1 - IVF #7 - Maigaard- Synarela nesespray, acetylsalisylsyre, Menopur, Ovitrelle, Crinone og Prednisolon. Oppstart Synarela 25/12 stimulering 8/1 og regner med uttak 21/22 jan.

Engelpia, 38, prøver på b#1, Spiren klinikk, 5 forsøk, ble totalfrys sist nå ved første forsøk ved spiren, innsett i løpet av januar

Høsteple - 31 år - 4 forsøk, b1 - bemfola, prednisolon, labyl e, klexane, estradot - spiren - uttak ca uke 3

Vilje35 - 35 - B1 - Hausken Lysaker - Forsøk 2 - Progynova/Gonal F (400ie)/Fyremadel/Ovitrelle/Cyclogest - oppstart progynova CD21 (7/1). Innsett uke 3

STIMULERER:

RUGER:

TOTALFRYS:

GRAVID:

AVBRUTT:

IKKE GRAVID:

@HappyMom86

Veientilbabylykke 35 B1 pp6 (5pp med iui, nå første gang med IVF). Porsgrunn - menopur, fyremadel lutinus, ovitrielle. Oppstart med menopur ca 30 januar.

Du blir nok å høre litt mer til i februar gruppe du da siden du starter så sent i januar. Men du er hjertelig velkommen her også. :Heartred Greit å ha noen å prate med mens man venter på å få starte opp.

Jeg kan utrolig nok melde meg inn her :woot: hadde opprinnelig time til uttak i uke 12 etter negativ forsøk i desember, men ble ringt av sykepleier i dag om at de hadde fått en avbestilling i uke 5! Og det passet visst perfekt for meg å starte på kort protokoll når jeg får neste mens om ca. 2 uker! Kan nesten ikke tro at vi skal være så heldige og slippe denne fæle ventetiden igjen :rolleyes:

Mini_S - 32år - B2 - Haugesund - Søskenforsøk nr.2 (totalt 3. forsøk) - Menopur, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest - oppstart uke 3/uttak uke 5

@HappyMom86

Mensen kom i dag. Juhuuuu. Så da blir det ul 12.januar.

Nei jeg skjønner ingenting selv. Jeg måtte blande ut menopur før helgen fordi skulle reise bort og fordi mens skulle komme og så kommer den ikke. Er redd den ikke kommer innenfor tidsfristen jeg må bruke den nå. Dumt jeg ikke fikk noe info på forhånd at progynova kunne klusse til syklusen.. Jeg vurderer nesten å stoppe med de for å se om begynner å blø da.

Den tåler å være blandet i 30 dager ca ;)

Tok ut medisiner til 1 uke og det ble nesten 15.000 kr. Det er liksom den rent praktiske konsekvensen av et nytt (kanskje siste?) forsøk. Det er så lenge siden sist uttak at jeg har helt glemt den usikkerheten. Det er to år siden sist uttak som ga oss 6 blastoer, som det da tok 1 år og 9 mnd å fullføre. Jeg har hatt 1 ok, 1 særs dårlig og 1 veldig bra uttak. Så mye står og faller på 12 oss dager med sprøyter :)

Tok ut medisiner til 1 uke og det ble nesten 15.000 kr. Det er liksom den rent praktiske konsekvensen av et nytt (kanskje siste?) forsøk. Det er så lenge siden sist uttak at jeg har helt glemt den usikkerheten. Det er to år siden sist uttak som ga oss 6 blastoer, som det da tok 1 år og 9 mnd å fullføre. Jeg har hatt 1 ok, 1 særs dårlig og 1 veldig bra uttak. Så mye står og faller på 12 oss dager med sprøyter :)

Ja det er ikke akkurat billig dette her. Jeg henta ut for over 12 tusen i ett renn og må helt sikkert ha mer etter kontrollen. Totalen denne runden blir sikkert sånn rundt 15-16 tusen vil jeg tro. Nå får jeg heldigvis igjen det fra Helfo. Men var tøft å komme oss opp dit i egenandel til at vi fikk dekka noe.

Jeg er så spent på hvordan det går denne gangen. Forrige uttak var ordentlig dritt. Bare 6 egg ut og ett modent. Uttaket var smertefullt og jeg ble ordentlig dårlig etterpå. Håper så inderlig at det blir noe flere egg og gode egg denne gangen.

Ny kontroll torsdag - det virket ut som at de vurderte bare bruken en eventuell eggløsning hvis den kom i stedet for å avbryte… Kjipt med noen dager ekstra venting, men ble ikke avbrutt enda i hvertfall :)
Lykke til i dag ❤️

Var det slik at du hørte til Spiren? :) jeg måtte denne første gangen ved spiren ut med 20.436

Er det flere som stimulerer eller skal stimuleres og som har tanker rundt corona? Det er ikke høyt smittetrykk her, men jeg er lærer og elevene er ikke testet. Jeg har 150 nærkontakter og er veldig redd for hva som skjer dersom jeg blir smittet.

Blir uttak automatisk avlyst eller kan man gjennomføre med full smitteverntiltak?

Er det flere som stimulerer eller skal stimuleres og som har tanker rundt corona? Det er ikke høyt smittetrykk her, men jeg er lærer og elevene er ikke testet. Jeg har 150 nærkontakter og er veldig redd for hva som skjer dersom jeg blir smittet.

Blir uttak automatisk avlyst eller kan man gjennomføre med full smitteverntiltak?

En venninne hadde korona, der ble det avlyst. Husker ikke helt detaljene, men vet hun da måtte på en del kontroller i ettertid for å se at alt var greit.

Jeg tror dessverre ikke det blir uttak hvis du blir smittet, offentlig er ihvertfall strenge på det, tror det gjelder alle klinikker egentlig :(

Jeg tenker også litt på det, må jeg innrømme. Kjenner litt på å stå på målstreken og få avbrutt pga covid. Nå skal jeg bare sette inn, så det kan enkelt utsettes til neste mnd. Men enhver ventetid er som en evighet i denne bransjen her.

Jeg er også lærer, og mine elever ble testet ved skolestart. Men det er jo kun tilstanden den dagen. Alt kan skje.

Jeg er samtidig også litt nervøs for å få det hvis jeg blir gravid. Vil ikke abortere pga det. Mange tanker ❤️

Jeg tenker også litt på det, må jeg innrømme. Kjenner litt på å stå på målstreken og få avbrutt pga covid. Nå skal jeg bare sette inn, så det kan enkelt utsettes til neste mnd. Men enhver ventetid er som en evighet i denne bransjen her.

Jeg er også lærer, og mine elever ble testet ved skolestart. Men det er jo kun tilstanden den dagen. Alt kan skje.

Jeg er samtidig også litt nervøs for å få det hvis jeg blir gravid. Vil ikke abortere pga det. Mange tanker ❤️

Jobber som vikarinnkaller på skole og har hatt sykemeldte ansatte pga IVF. Så det er helt innafor det også, i hvertfall helt på tampen :)

God jobb dere gjør!

Innsett tirsdag :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Var så redd for telefon om avbrutt pga follikler nå :oops:

Skal gå på 3x lutinus og 2x cyclogest :eek:

Back
Topp