Januar 2022

Forhåpningsfull - 28 - B1 - St Olavs - innsett nr 1 etter to uttak med overstimulering - naturlig syklus - innsett uke 3/4

Skikkelig spent på første innsett!!! Vært så mye opp og ned etter to avbrutte innsett pga overstimulering, men nå har vi 11 (!!!) blasto i frysen og håper på en positiv opplevelse på nyåret :happy: Første uttak ble 0 av 15 egg befruktet, andre uttak 11 av 21. Litt av en bergodalbane dette opplegget… og man må jo selvfølgelig ikke glemme pausesyklus osv… et halvår i behandling og forhåpentligvis første innsett nå. Lykke til alle sammen :Heartred

Forhåpningsfull - 28 - B1 - St Olavs - innsett nr 1 etter to uttak med overstimulering - naturlig syklus - innsett uke 3/4

Skikkelig spent på første innsett!!! Vært så mye opp og ned etter to avbrutte innsett pga overstimulering, men nå har vi 11 (!!!) blasto i frysen og håper på en positiv opplevelse på nyåret :happy: Første uttak ble 0 av 15 egg befruktet, andre uttak 11 av 21. Litt av en bergodalbane dette opplegget… og man må jo selvfølgelig ikke glemme pausesyklus osv… et halvår i behandling og forhåpentligvis første innsett nå. Lykke til alle sammen :Heartred

Vi ligger likt ann! :-) Jeg hadde totalfrys i oktober og skal ha innsett nå i januar hvis alt klaffer. Er sååå spent! Endellg skjer det noe igjen! :D Masse lykke til til deg ❤️

[QUOTE="HappyMom86, post [/QUOTE]

Så bra @HappyMom86, oss vimser imellom, dette fikser du fint :happy:
LilKil - 42 - barn #1 - IVF #7 - Maigaard- Synarela nesespray, acetylsalisylsyre, Menopur, Ovitrelle, Crinone og Prednisolon. Oppstart Synarela 25/12 stimulering 8/1 og regner med uttak 21/22 jan.
Nytt år og nye muligheter, måtte januar 2022 være gunstig for babylaging :love017

Jeg håper jeg har fanget opp alle som skal med på lista. :D

Spekulerer litt på hvordan jeg skal gjøre det nå om jeg begynner å blø når klinikken er stengt. Jeg kan vel ikke bare starte på sprøyter uten at det er helt avklart med dem eller? Den siste meldingen jeg fikk av dem var rotete og vanskelig å egentlig forstå. Jeg mistenker at blødning kommer enten 1. eller 2. Januar. Jeg hadde spor av blod i dag og det er typisk et par dager før. Skulle ikke trodd dette var tredje gang liksom. Jeg har fortsatt en million ting jeg lurer på. Haha

Jeg håper jeg har fanget opp alle som skal med på lista. :D

Spekulerer litt på hvordan jeg skal gjøre det nå om jeg begynner å blø når klinikken er stengt. Jeg kan vel ikke bare starte på sprøyter uten at det er helt avklart med dem eller? Den siste meldingen jeg fikk av dem var rotete og vanskelig å egentlig forstå. Jeg mistenker at blødning kommer enten 1. eller 2. Januar. Jeg hadde spor av blod i dag og det er typisk et par dager før. Skulle ikke trodd dette var tredje gang liksom. Jeg har fortsatt en million ting jeg lurer på. Haha
Hva var meldingen fra de? Har ofte tenkt at klinikker bør ha en kommunikasjonsansvarlig
,for det er mye rot :angelic:

Jeg er snart to uker på overtid (takk vaksine!) Og har ennå ikke fått mensen. Bare mensen kan holde seg borte til mandag så kanskje jeg kan få ha uttak på denne syklusen :smiley-angelic001

Hva var meldingen fra de? Har ofte tenkt at klinikker bør ha en kommunikasjonsansvarlig
,for det er mye rot :angelic:

"Progynva tas morgen og kveld fra 24 des. Mensen kan kommer litt tidlig eller sen, men de fleste får det som vanlig. Hvis du får mensen fra 23 des må vi avbryte pga juleferie. Hvis mensen kommer mellom 23 og 28 des kan du starte men du må også ringe vakt telefonen. Vi her på jobb 22 des, 31 des, og tilbake igjen 3 jan. Du får mens trolig etter nyttår uansett :)"

Altså.. hva mener sykepleier egentlig her?

"Progynva tas morgen og kveld fra 24 des. Mensen kan kommer litt tidlig eller sen, men de fleste får det som vanlig. Hvis du får mensen fra 23 des må vi avbryte pga juleferie. Hvis mensen kommer mellom 23 og 28 des kan du starte men du må også ringe vakt telefonen. Vi her på jobb 22 des, 31 des, og tilbake igjen 3 jan. Du får mens trolig etter nyttår uansett :)"

Altså.. hva mener sykepleier egentlig her?
Jeg tolker det som at hvis du får mens når klinikken er stengt, så skal du ringe vakttelefon for å melde mens :)

Jeg får nesten bare se an i morgen da hva kroppen gjør og ringe og snakke med dem om det kommer noe mer blod nå. Jeg kan gå et par dager sånn før det begynner på ordentlig og de sa til meg første gang at jeg skal ikke regne det som mens før det blør ordentlig. Jeg er gjerne sånn som må ha alle detaljer helt spikra sånn at det ikke er noe rom for tolkning eller overtenking. :hungover:

Det står i papirene mine at menopur skal settes til fast tid ettermiddag/kveld. Men at fyramedel skal settes før 9 om morgenen. Vil det si jeg kan sette menopur feks kl 20 da?

Ja det stemmer nok. Hos Hausken så får jeg beskjed om å sette det klokka 22 på kvelden. Det har de nok gjort for å gjøre det enklere å huske og fordi det som regel passer inn i de fleste sin døgnrytme. Jeg måtte sette Fyremadel klokka 8 på morgenen. Jeg tror det viktigste er at man setter til samme tid hver dag.

Ja det stemmer nok. Hos Hausken så får jeg beskjed om å sette det klokka 22 på kvelden. Det har de nok gjort for å gjøre det enklere å huske og fordi det som regel passer inn i de fleste sin døgnrytme. Jeg måtte sette Fyremadel klokka 8 på morgenen. Jeg tror det viktigste er at man setter til samme tid hver dag.
Ok så hvis jeg begynner å blø iløpet av morgendagen så kan jeg sette den kl 22 da. På hausken jeg og

Hei alle :) jeg fikk mensen 27 desember, var så glad den kom etter 26 des slik at det nå blir fryseforsøk i januar hos Spiren :) veldig spent da jeg har 4 forsøk bak meg i Porsgrunn, 2 innsett og 2 avbrutt før de ga meg opp :( fikk endelig dyrket ett nesten perfekt egg til blasto hos spiren ❤️ (4bb) aldri hatt fryseforsøk før så spent, skal ha naturlig syklus men hvor lang syklusen min er varierer veldig

Beklager! Nå er du med på lista. Bra du sa ifra. Er så fort å overse et innlegg når det plutselig kommer mange svar. Så her er det bare å rope ut om det er flere som mangler.

Jeg har gått på progynova siden dag 21 nå. Mensen skulle kommet i går men enda ingen tegn til den. Skal begynne på sprøyter den første blødning dagen. Gjør disse tablettene at den kommer sent?

Godt nyttår alle sammen - imorgen er det vår måned ❤️ Må den bringe mange lykkelige tårer og fine streker.

Jeg har gått på progynova siden dag 21 nå. Mensen skulle kommet i går men enda ingen tegn til den. Skal begynne på sprøyter den første blødning dagen. Gjør disse tablettene at den kommer sent?

Jeg fikk beskjed om at den kan gjøre at det kommer litt før eller litt senere enn normalt for noen. Så kommer vel snart da.

Her kom mensen med et brak omtrent. Tydeligvis fortsatt rar etter vaksine. Jeg pleier jo alltid å spotte i flere dager, men nå er det omtrent bare pang rett i gang. Jeg ringte ikke klinikken for det var jo ikke mer blod før det plutselig kom på kvelden i går. Jeg må nesten bare ta sjansen på at jeg får starte nå i kveld da og så ringe dem på mandag.

Så spent på mandag, kontroll å se om jeg får satt inn fryseforøket hvis det overlever opptining selvsagt. Krysser fingrene. Er da på dag 15 etter første mens. Er livredd å optimistisk på sammetid. *siste mulighet* for søsken til vår 5 åring ( blir 5 på mandagen ) håper det bringer litt lykke :)

Back
Topp