Inspirert av tråd om barn og joggebukser i barnehage... ansatte i barnehage med joggebukse?

Det har jeg, her er vi stadig med på fotball eller slåball, eller deltar i gymtimene, og ungrne (da mener jeg fra 1-10) syns det er kjempegøy og maser for at vi skal være med.

Og bare for å ha det nevnt også, jeg sliter med at buksene enten gjør vondt for meg å ha på fordi de strammer (deler av dagen er jo kontorarbeid), og alt som ikke har strikk i livet er irriterende fordi de sklir ned når jeg går eller bøyer meg for å hjelpe elevene. Så det er både for komfort og evne til å utføre jobben uten å måtte passe på at jeg ikke viser ungene trusa eller sprekken, at jeg går med ulike varianter av joggebukser eller andre løse bukser i mykt stoff. Bruker også jeggings jane, eneste "buksene" ellers som ikke er vonde rundt livet, men bakdelen er jo at de sklir ned, og dermed føler jeg det ofte ser mer slaskete ut, da de blir side i rompa og skrittet. Men sånn er det, ikke alle har kropp til å gå i hva som helst eller har utvalget der man bor. Nå føler jeg heldigvis at livet her på bygda er mer avslappet, og folk hadde reagert mer om jeg kom for pen på jobb enn i de klærne som passer meg. Så jeg tror jeg har sagt det jeg trenger å si i denne debatten.

Men skjønner godt at mange tar debatten på alvor, det er ikke noe kult å høre at andre mener klærne man velger enten med omhu eller fordi man føler man ikke har noe valg, blir tolket av dem som at man ikke bryr seg om jobben eller verre. Tror man må lære seg å dømme folk etter hva de sier og gjør, ikke hvilke klær de har på seg.
Akkurat som at det dømmes fordi man går i ddongeribukser dor da viser man rørleggersprekk og leker ikke. Det går begge veier det med dømming hee

Hvorfor ikke :p ? Det varierer jo fra dongeribukse til dongeribukse hvordan den er å bevege seg i vel? Jeg bruker ikke ubehagelige klær i barnehagen - alt må være enkelt å bevege seg i. Det inkluderer dongeribukser, stoffbukser og turbukser det :p Dongeribukse har aldri hindret meg i å leke med barna.... Det har kun svampebob kostymet mitt fra karnevalet :p
Har heller aldri blitt hindret av dongeribukser på de 15 årene jeg har jobbet i bhg

Har heller aldri blitt hindret av dongeribukser på de 15 årene jeg har jobbet i bhg
I grunnen ikke jeg heller, men må si at jeg innimellom tenker litt mye på om buksa dekker rompa eller ikke :-P
For er jo ikke alle bukser som sitter perfekt ;-)

Iallfall ikke på meg som har noen kg ekstra.. :-P

Jeg mener nå fortsatt at folk må jo få gå i hva de ønsker så lenge det er rent og helt og passer.

Men det jeg ikke kan begripe i denne diskusjonene er at så mange kan ilegge andre så utrolig negative egenskaper ved å dømme dem etter buksa! Tenk nå over hva dere utstråler til barna deres og alle andre rundt dere! Det er ikke deres syn på saken som avgjør om det er greit eller ikke, og heller ikke mitt, men hvorfor må dere kalle dem slask? Jeg kaller da ingen bimbo om de pynter seg liksom! Det er og blir definisjonen på å være overfladisk og dømmende.

Joggebukse/treningsbukse bør være assosiert med sport, og å være sporty, ikke latskap og skitne folk. Vennligst slutt å si det, det er helt forferdelig å bli kalt noe sånt!

Dette gjelder alle som har beskrevet joggebuksene som slaskete i denne tråden, det er faktisk dette dere sier om folk!
At jeg ikke liker joggebukse vet ikke mitt barn eller andre barn, det er kun noe jeg har sagt på nett i tråder hvor man blir spurt om hva man synes om joggebukser.
Å detber også flere i denne tråden som dommer, ikke bare de som ikke liker joggebuksen!

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av denne diskusjonen. Hvorfor kan ikke begge deler være greit? :-) De som ønsker å pynte seg kan selvfølgelig gjøre det uten at man skal anta at de er redde for å få litt møkk under neglene, og de som ønsker å være litt mer bedagelige kan da være det, uten at det betyr at de er slaskete? Dette er jo bare trist folkens... Det er ikke en diskusjon engang, det er en konkurranse om hvem som vinner det å rakke ned på den andre (satt på spissen såklart). Vi er alle like bra, uansett klær og valg. Selv merker jeg jo også det at jeg skal hvertfall forsøke å ta meg sammen når det gjelder tankegangen min, etter å ha lest dette. Det er så mye annet å bry seg om i verden, enn hva andre velger å kle seg i. Se de i øynene, og se personen bak i steden. Vært litt åpen for mottakelse, ikke bare for hva øynene dine ser. Tenk om vi alle var blinde for en stund... Det hadde vært fint det. Tvunget til å dømme ut ifra følelser og andre sanser enn øynene, siden øynene våres tydeligvis forandres mer og mer... Selv er jeg en som er glad i gå i joggebukser, men jeg er også glad i å pynte meg innimellom. Det kommer an på dagsformen :-) Jeg har noen jeans, men bruker mamma buksene enda, fordi arret er vondt. Derav enda mer joggebukser, eller andre myke plagg. Hvordan vet man hva som skjuler seg bak fasaden? Kanskje en ansatt som liker å stelle seg, men fikk dårlig tid og tok på seg det de fant for å rekke å ta imot barnet ditt i barnehagen? Kanskje en ansatt som pynter seg, fordi h*n føler det er nødvendig for å ikke bli sett ned på? Eller omvendt? Nei, tror vi må tenke litt på holdningene våres til ting. Hva som er viktig, og hva som faktisk ikke har noen betydning i det store og det hele :-)

At jeg ikke liker joggebukse vet ikke mitt barn eller andre barn, det er kun noe jeg har sagt på nett i tråder hvor man blir spurt om hva man synes om joggebukser.
Å detber også flere i denne tråden som dommer, ikke bare de som ikke liker joggebuksen!
Ja det er sant, mye forhåndsdømming her. Det er ikke alt man trenger og si for det om det er på nett. Som sagt, man kan gjerne uttrykke sin mening om hvorvidt man liker eller ikke liker noe. Man behøver likevel ikke understreke det med slike negative ytringer.

Akkurat som at det dømmes fordi man går i ddongeribukser dor da viser man rørleggersprekk og leker ikke. Det går begge veier det med dømming hee

Dømte jeg nå? Nei, jeg sa at det hadde hemmet meg i min jobb!

Der var ikke nødvendigvis deg men i tråden sa jeg

Og da jeg sa man får lære seg å dømme folk etter hva de sier og gjør i stede for hva de har på seg, så går det også begge veier for meg.

Jeg synes joggebukse på voksne ikke har noe utenfor huset å gjøre, og ihvertfall ikke på jobb. Da tenker jeg på collegebukse og ikke turbukser ol. Det er lite voksent, nesten ingen over 40 valser rundt i joggebukser. Alle innvandrere jeg kjenner fra mange forskjellige land lurer på hvorfor det er så mange som vandrer rundt i slike bukser i Norge. Det må være lov å ikke like joggebukser uten å bli stemplet som dømmende? Hvorfor tar dere dere så nær av at ikke alle synes noe om joggebukse som et seriøst plagg? Ingen i barnehagen til mini går i sånne bukser for de er litt oppi åra alle sammen, hehe.

Syns det var supert da jeg bodde i Irland, og nå og da støtte på folk i pysjbukse og tøfler midt i Dublin sentrum :D hihi
Måtte bare nevnes :p

Beste er å gå i hva man vil, og gi f... i hva andre måtte mene om antrekket ditt. Da kommer personligheten lettere frem tenker jeg, så lenge man tør å heve seg over andres meninger :)

Last edited:
Jeg synes joggebukse på voksne ikke har noe utenfor huset å gjøre, og ihvertfall ikke på jobb. Da tenker jeg på collegebukse og ikke turbukser ol. Det er lite voksent, nesten ingen over 40 valser rundt i joggebukser. Alle innvandrere jeg kjenner fra mange forskjellige land lurer på hvorfor det er så mange som vandrer rundt i slike bukser i Norge. Det må være lov å ikke like joggebukser uten å bli stemplet som dømmende? Hvorfor tar dere dere så nær av at ikke alle synes noe om joggebukse som et seriøst plagg? Ingen i barnehagen til mini går i sånne bukser for de er litt oppi åra alle sammen, hehe.

Så bra jeg er 25 år og ikke trenger å kle meg som en 40-åring ;)
Må være lov å like joggebukser uten å bli dømt som en slask. ;)

Så bra jeg er 25 år og ikke trenger å kle meg som en 40-åring ;)
Må være lov å like joggebukser uten å bli dømt som en slask. ;)
Trenger vel ikke å kle deg som en tenåring Selvom du er 25? Ihvertfall ikke på jobb. Dømmer deg ikke som en slask, men synes det går ann å se ut som man tar jobben sin seriøst og ikke se ut som man heller vil være hjemme å slappe av.

Trenger vel ikke å kle deg som en tenåring Selvom du er 25? Ihvertfall ikke på jobb. Dømmer deg ikke som en slask, men synes det går ann å se ut som man tar jobben sin seriøst og ikke se ut som man heller vil være hjemme å slappe av.

Jeg kler meg absolutt ikke som en tenåring, og jeg ser ut som jeg tar jobben min seriøst. Av og til har jeg på dongeri og av og til joggebukse. Antrekkets helhet ser ganske greit ut. Dette pratet om dømming kommer fra rette personer, ser jeg. :rolleyes:

Jeg kler meg absolutt ikke som en tenåring, og jeg ser ut som jeg tar jobben min seriøst. Av og til har jeg på dongeri og av og til joggebukse. Antrekkets helhet ser ganske greit ut. Dette pratet om dømming kommer fra rette personer, ser jeg. :rolleyes:
Du ser sikkert flott ut du. Men jeg synes generelt at joggebukser ser ut som et plagg man vil slappe av i og ikke noe man bruker på jobb! Og nei jeg dømmer ikke, og det siste der var frekt da det går direkte på meg.

Du ser sikkert flott ut du. Men jeg synes generelt at joggebukser ser ut som et plagg man vil slappe av i og ikke noe man bruker på jobb! Og nei jeg dømmer ikke, og det siste der var frekt da det går direkte på meg.

Den var til flere her. Om du syns den var frekk så får det bare være. Det er heller ikke akkurat fint å anta at noen kler seg som en tenåring fordi personer tar på seg en joggebukse på jobb i barnehage. Joggebukser kommer i ganske mange varianter, og bildet av bomullsbuksa i denne tråden som er ansett som både pen og behagelig havner i grenseland til joggebukse for meg om en tar bort de høye hælene.

Den var til flere her. Om du syns den var frekk så får det bare være. Det er heller ikke akkurat fint å anta at noen kler seg som en tenåring fordi personer tar på seg en joggebukse på jobb i barnehage. Joggebukser kommer i ganske mange varianter, og bildet av bomullsbuksa i denne tråden som er ansett som både pen og behagelig havner i grenseland til joggebukse for meg om en tar bort de høye hælene.
Nei, men jeg skrev tenåring for du misforsto poenget med 40 åringer. Jeg presiserte at med joggebukse mener jeg collegebukse og ikke pene bomullsbukser eller turbukser. Det synes jeg må være greit i en barnehage.

Back
Topp