Inspirert av tråd om barn og joggebukser i barnehage... ansatte i barnehage med joggebukse?

Kan man bruke shorts?
Jeg bruker shorts som går til knærne

Og jeg synes ikke turbukser er så fine heller jeg da ;-) Iallefall ikke den ene jeg en gang hadde. Fra gaupa.

Eller har du tips til fine og gode turbukser?

Virker som om smaken er som baken -delt. Noen liker og synes en ting er fint, godt å gå i, osv. Mens andre liker noe annet. ;-)

Ja shorts kan man bruke på sommeren ja ;)
Jeg synes norrøna har fine og veldig gode bukser.. ellers har stormberg også mange fine og gode bukser til en litt annen pris ;)

Turbukse kan vel brukes på sommeren også?? Joggebukser er gjerne varmere enn en tynn og fin turbukse vel?
Turbuksen jeg bruker når det er høst/vår er en overtrekksbukse. Ellers er det diverse treningsbukser som anses å være turbukse da eller?

Jeg har denne turbuksa fra bergans. ImageUploadedByBV Forum1467318751.433213.jpg
Altså ikke overtrekksbukse, men tynn. Foretrekker en tynnere joggebukse/treningsbukse for at det ikke skal bli klamt.

Men så er det også forskjell på uniformer. På om de er tettsittende eller ikke.

Løse uniformer (som de ofte er i helsevesenet) ser da vel isåfall ikke noe bedre ut enn en joggebukse?
Var det jeg tenkte på også. De er som regel mye større og. Men ser kanskje litt finere enn joggebukse da.
Men ganske behagelig å gå i.

Nå er mi så liten at hun ikke går i bhg, men jeg ville foretrukket at de ansatte gikk i joggebukse eller evt tur bukse...da ser det ihvertfall ut som planen for dagen er å bruke tid på lek...!!
Hvorfor gå i dongeri bukse i bhg? Ser virkelig ikke poenget!

Turbuksen jeg bruker når det er høst/vår er en overtrekksbukse. Ellers er det diverse treningsbukser som anses å være turbukse da eller?

Nå er mi så liten at hun ikke går i bhg, men jeg ville foretrukket at de ansatte gikk i joggebukse eller evt tur bukse...da ser det ihvertfall ut som planen for dagen er å bruke tid på lek...!!

Hvorfor ikke :P ? Det varierer jo fra dongeribukse til dongeribukse hvordan den er å bevege seg i vel? Jeg bruker ikke ubehagelige klær i barnehagen - alt må være enkelt å bevege seg i. Det inkluderer dongeribukser, stoffbukser og turbukser det :P Dongeribukse har aldri hindret meg i å leke med barna.... Det har kun svampebob kostymet mitt fra karnevalet :P

Hvorfor ikke :P ? Det varierer jo fra dongeribukse til dongeribukse hvordan den er å bevege seg i vel? Jeg bruker ikke ubehagelige klær i barnehagen - alt må være enkelt å bevege seg i. Det inkluderer dongeribukser, stoffbukser og turbukser det :P Dongeribukse har aldri hindret meg i å leke med barna.... Det har kun svampebob kostymet mitt fra karnevalet :P
Glemte du å kommentere ang quote av mitt innlegg?

Jeg kunne fint gå i jeans da jeg var slank. Nå funker det ikke uansett hva slags dongeri det er.

Jeg syns at lærere skal gå i annet en joggebukse. For meg er joggebukse slaskete. Har aldri sett en lærer løpe rundt når dem har inspeksjon heller.

Det har jeg, her er vi stadig med på fotball eller slåball, eller deltar i gymtimene, og ungrne (da mener jeg fra 1-10) syns det er kjempegøy og maser for at vi skal være med.

Og bare for å ha det nevnt også, jeg sliter med at buksene enten gjør vondt for meg å ha på fordi de strammer (deler av dagen er jo kontorarbeid), og alt som ikke har strikk i livet er irriterende fordi de sklir ned når jeg går eller bøyer meg for å hjelpe elevene. Så det er både for komfort og evne til å utføre jobben uten å måtte passe på at jeg ikke viser ungene trusa eller sprekken, at jeg går med ulike varianter av joggebukser eller andre løse bukser i mykt stoff. Bruker også jeggings jane, eneste "buksene" ellers som ikke er vonde rundt livet, men bakdelen er jo at de sklir ned, og dermed føler jeg det ofte ser mer slaskete ut, da de blir side i rompa og skrittet. Men sånn er det, ikke alle har kropp til å gå i hva som helst eller har utvalget der man bor. Nå føler jeg heldigvis at livet her på bygda er mer avslappet, og folk hadde reagert mer om jeg kom for pen på jobb enn i de klærne som passer meg. Så jeg tror jeg har sagt det jeg trenger å si i denne debatten.

Men skjønner godt at mange tar debatten på alvor, det er ikke noe kult å høre at andre mener klærne man velger enten med omhu eller fordi man føler man ikke har noe valg, blir tolket av dem som at man ikke bryr seg om jobben eller verre. Tror man må lære seg å dømme folk etter hva de sier og gjør, ikke hvilke klær de har på seg.

Jeg skiter i hva de ansatte i barnehagen har på seg så lenge det ikke hindrer dem i å gjøre jobben sin

Glemte du å kommentere ang quote av mitt innlegg?

Jeg kunne fint gå i jeans da jeg var slank. Nå funker det ikke uansett hva slags dongeri det er.

haha....ja jeg får IKKE til å legge til bilder fra mac´en så får jo ikke vist deg noen bilder..... :P Vet du hvordan jeg får til det tro??

Link til bilde på nett?

Herrefred..... skal ikke være enkelt!! Nå fant jeg ut av det

Falketind buksen fra norrøna er tynn og helt herlig hele året. Ikke noen utebukse hvis det er kaldt, men perfekt på tur.

F.eks... er også fornøyd med de fra stormberg, men absolutt ikke like god som norrøna sin ;)

Vedlegg

• Norroena-Falketind-flex1-Pants-D-Iceberg-Blue_product_image_big.jpg
    Norroena-Falketind-flex1-Pants-D-Iceberg-Blue_product_image_big.jpg
    26,2 KB · Visninger: 44
Herrefred..... skal ikke være enkelt!! Nå fant jeg ut av det

Falketind buksen fra norrøna er tynn og helt herlig hele året. Ikke noen utebukse hvis det er kaldt, men perfekt på tur.

F.eks... er også fornøyd med de fra stormberg, men absolutt ikke like god som norrøna sin ;)
Ganske lik den jeg har. Jeg bruker den når jeg går på ski ;) Alt for varmt i 20 varmegrader og man går et sted man bør ha langbukse. Blir nok heller tights eller lignende joggebukser fortsatt :)

I tillegg er det mer behagelig uten knapp foran på magen min der jeg har arr :)

Ganske lik den jeg har. Jeg bruker den når jeg går på ski ;) Alt for varmt i 20 varmegrader og man går et sted man bør ha langbukse. Blir nok heller tights eller lignende joggebukser fortsatt :)

I tillegg er det mer behagelig uten knapp foran på magen min :)

Er det 20 varmegrader så bruker ikke jeg bukse men shorts/capri bukse av noe slag ...
Men nå er det ytterst sjeldent vi har slike temperaturer. Denne isolerer ikke, så blir alt for kald å stå på ski i altså. Er vel en klatrebukse sånn egentlig.

Er det 20 varmegrader så bruker ikke jeg bukse men shorts/capri bukse av noe slag ...
Men nå er det ytterst sjeldent vi har slike temperaturer. Denne isolerer ikke, så blir alt for kald å stå på ski i altså. Er vel en klatrebukse sånn egentlig.
Kommer litt an på hvor vi går. Hender det er praktisk med lang bukse selv om det er varmt.

Shorts finner jeg ikke som passer. Knebukse blir gjerne treningsbukse ;)

Jeg mener nå fortsatt at folk må jo få gå i hva de ønsker så lenge det er rent og helt og passer.

Men det jeg ikke kan begripe i denne diskusjonene er at så mange kan ilegge andre så utrolig negative egenskaper ved å dømme dem etter buksa! Tenk nå over hva dere utstråler til barna deres og alle andre rundt dere! Det er ikke deres syn på saken som avgjør om det er greit eller ikke, og heller ikke mitt, men hvorfor må dere kalle dem slask? Jeg kaller da ingen bimbo om de pynter seg liksom! Det er og blir definisjonen på å være overfladisk og dømmende.

Joggebukse/treningsbukse bør være assosiert med sport, og å være sporty, ikke latskap og skitne folk. Vennligst slutt å si det, det er helt forferdelig å bli kalt noe sånt!

Dette gjelder alle som har beskrevet joggebuksene som slaskete i denne tråden, det er faktisk dette dere sier om folk!

Kommer litt an på hvor vi går. Hender det er praktisk med lang bukse selv om det er varmt.

Shorts finner jeg ikke som passer. Knebukse blir gjerne treningsbukse ;)
Jeg er litt som deg, kan anbefale lia eller liadalen fra Stormberg. Den har knapp i livet, men den er stretch rundt hele midjen så knappen strammer ikke så veldig. Den er også veldig luftig, så den går jeg med til jeg trenger kort shorts :) relativt rimelig pris på også :)

Herligfred så fine folk er på det da.. Og da mener jeg ikke noe vondt altså! Jeg er tidligere toppidrettsutøver, så jeg elsker joggebukse! Gjerne med sokkene dratt oppå, og slipperd til! Men, som lærer, kler jeg meg bare sånn på jobb de dagene vi har tur eller gym.. (4 dager i uka :p )
De ansatte i bhg til jenta mi, går i det de føler for. Jeg har vært på foreldresamtale med pedleder i fleecegenser, og det var like givende som gangen før, da hun hadde collegejakke :) jeg stemmer for komfortable klær, som er rene og hele. Ikke male-joggebuksa liksom.. Jeg befinner meg stort sett alltid i joggebukse, mannen min viser seg ikke utendørs med joggebukse :p heldigvis er vi alle forskjellige :)

Ser ikke poenget? Det funnes myke dongeri bukser ogsp

Back
Topp