Inspirert av tråd om barn og joggebukser i barnehage... ansatte i barnehage med joggebukse?

Selv om jeg ikke liker joggebukse betyr ikke det at antrekket er viktigere enn jobben vi gjør.
Vi har alle fitsljelug smak og nat man blir spurt på et forum om hva man synes om joggebukser så må det være lov p svare det man mener :)
Jepp. Man kan ha den meningen man vil heldigvis. Jeg også ;-)

Jeg har ikke sagt noe på hverken det ene eller det andre jeg ;-)
Jeg mener at man kan gå i det som er ok å gå i på jobb ;-)
Jeg går vanligvis ikke i joggebukse på jobb, men etter å ha lest denne tråden fikk jeg lyst til å prøve for å se om det kom noen reaksjoner fra foreldrene.
Men jeg kommer nok ikke til å gjøre det ;-)

Nei, ingen har vel skrevet direkte at klærne er viktigere enn jobben, men det er ikke vanskelig å lese mellom linjene på enkelte innlegg at man ikke blir tatt seriøst med ei joggebukse på Og da er i mitt hode klær viktigere enn jobben ;-)

Jeg kommer også bare med min mening, og må få lov til det ;-)

(og du, du kjenner meg godt nok til å vite at jeg egentlig holder meg unna sånne diskusjoner, så det er egentlig rart at jeg i det hele tatt skrev dette ;-) )

Her har noen av de tidligere ansatte møtt opp i onepiece, jeg gir ikke reaksjoner på dette til de ansatte i barnehagen. Men jeg tenker at det ikke passer seg, men har da ingenting med å si noe på det ;)
Jeg synes det er en ulempe å lese mellom linjene i denne saken, for ingen her har ment eller skrevet at joggebuksen er viktigere enn jobben som blir gjort. Men joggebuksen sender ut feil signaler i forhold til den jobben man gjør og det er synd.
Er det ett yrke som trenger å få opp status, så er det barnehagelærere og jeg mener joggebuksa undergraver yrke.

Jeg vet det, men det var da likevel hyggelig at du også slenger deg med en gang iblant :)

Her har noen av de tidligere ansatte møtt opp i onepiece, jeg gir ikke reaksjoner på dette til de ansatte i barnehagen. Men jeg tenker at det ikke passer seg, men har da ingenting med å si noe på det ;)
Jeg synes det er en ulempe å lese mellom linjene i denne saken, for ingen her har ment eller skrevet at joggebuksen er viktigere enn jobben som blir gjort. Men joggebuksen sender ut feil signaler i forhold til den jobben man gjør og det er synd.
Er det ett yrke som trenger å få opp status, så er det barnehagelærere og jeg mener joggebuksa undergraver yrke.

Jeg vet det, men det var da likevel hyggelig at du også slenger deg med en gang iblant :)
Jeg bare lurer på hvordan det blir sett på feks fysioterapeuter, som går rundt i treningstøy/joggebukse? Er det dårlig for yrket? Sender det ut dårlige signaler?

Jeg bare prøver å finne ut av om det er forskjell på yrker, eller om noen fint kan gå i joggebukse uten at det blir å undergrave yrket?

Hva med politi i sivil med cargobukser og hettejakke? Det finnes noen av dem og. Er det greit eller ikke?

Eller er det sånn at man helst skulle hatt uniform i alle yrker?

Jeg vil gjerne bli klok på dette :-P

Jeg bare lurer på hvordan det blir sett på feks fysioterapeuter, som går rundt i treningstøy/joggebukse? Er det dårlig for yrket? Sender det ut dårlige signaler?

Jeg bare prøver å finne ut av om det er forskjell på yrker, eller om noen fint kan gå i joggebukse uten at det blir å undergrave yrket?

Hva med politi i sivil med cargobukser og hettejakke? Det finnes noen av dem og. Er det greit eller ikke?

Eller er det sånn at man helst skulle hatt uniform i alle yrker?

Jeg vil gjerne bli klok på dette :-P

Det er forskjell på yrker, det har flere skrevet tidligere i tråden :)
Alle burde ha en slags kleskode på jobb ja :)

Det er forskjell på yrker, det har flere skrevet tidligere i tråden :)
Alle burde ha en slags kleskode på jobb ja :)
Jo, men jeg blir likevel ikke klok på hvilke yrker det er greit i og ikke. For det er det ingen som sier noe om ;-)

Og hva med de yrkene jeg nevnte over her? Hva med de?

Og så lurer jeg på hvilken kleskode som passer seg i bhg?

Kan jeg få et forslag med bilder feks?

Last edited:
Jo, men jeg blir likevel ikke klok på hvilke yrker det er greit i og ikke. For det er det ingen som sier noe om ;-)

Og hva med de yrkene jeg nevnte over her? Hva med de?

Kam jeg få et forlag med bilder feks?

Jeg anser meg som ferdig med denne diskusjonen, du har din mening og jeg har min :)

Men hvis du syns at bhg ansatte ikke kan gå i joggebukse fordi joggebuksene undergraver yrket.
Hva med uniformer på sykehus og sykehjem? Da må de være veldig slaskete i forhold til en joggebukse. ;)

Men hvis du syns at bhg ansatte ikke kan gå i joggebukse fordi joggebuksene undergraver yrket.
Hva med uniformer på sykehus og sykehjem? Da må de være veldig slaskete i forhold til en joggebukse. ;)
Hæ? En uniform er vel ikke slaskete?

Hæ? En uniform er vel ikke slaskete?
Jeg syns ikke uniform er slaskete, men kom bare til å sammenligne buksene i forhold til hvor baggy dem er.
Spørs jo hvor stor bukse man tar det kanskje.

Jeg er kort, og det hender jo at de ikke har str min og da må jeg ta en str større. Da blir bukse skikkelig baggy og vid.

Jeg syns ikke uniform er slaskete, men kom bare til å sammenligne buksene i forhold til hvor baggy dem er.
Spørs jo hvor stor bukse man tar det kanskje.

Jeg er kort, og det hender jo at de ikke har str min og da må jeg ta en str større. Da blir bukse skikkelig baggy og vid.

er jo ikke snakk om størrelsen på plagget....

Hverdagsklær eller turklær! Ikke pyntet med helt vanlig dongeri/stoffbukse og genser/topp eller turklær ;) I turklær er man da absolutt like behagelig kledd som en joggebukse MEN ser mer ordenltig ut i mine øyne ;)

Når jeg tenker ordet slaskete på en joggebukse tenker jeg da at den er stor og baggy og ikke sitter pent. Det samme kan en uniform bukse være.

fortsatt stor forskjell på en joggebukse og en uniformsbukse ;)

Hva er egentlig turklær på sommeren?

Turbukse kan vel brukes på sommeren også?? Joggebukser er gjerne varmere enn en tynn og fin turbukse vel?

Turbukse kan vel brukes på sommeren også?? Joggebukser er gjerne varmere enn en tynn og fin turbukse vel?
Kan man bruke shorts?
Jeg bruker shorts som går til knærne

Og jeg synes ikke turbukser er så fine heller jeg da ;-) Iallefall ikke den ene jeg en gang hadde. Fra gaupa.

Eller har du tips til fine og gode turbukser?

Virker som om smaken er som baken -delt. Noen liker og synes en ting er fint, godt å gå i, osv. Mens andre liker noe annet. ;-)

Back
Topp