Inspirert av tråd om barn og joggebukser i barnehage... ansatte i barnehage med joggebukse?

For noe tull...må være nokså dårlige joggebukser du er i besittelse av. Jeg har ingen joggebukser med knær i...jeg har mange craft bukser og flere Adidas bukser..de holder seg fine og er meget anvendelig i jobbsammenheng.
Lurer på om du mener sånne tynne svære bomullsbukser som joggebukser? Det er nemlig ikke noe som jeg karakteriserer som joggebukse overhode.

Klart du dømmer...du sier at du forbinder folk i joggebukser som late og slaskete.

Og det er der jeg mener vi tydeligvis har forskjellig erfaring ;)
Selv har jeg hatt samme adidasbukse i sikkert 10 år, kun brukt til å gå med hjemme men myyye brukt, og den syns ikke på formen i det hele tatt.

Olabukser er etter min mening veldig ubehagelig å gå med og vanskelig å bevege seg i, så det er det siste jeg ville brukt i aktive jobber. Bruker det ikke til vanlig heller fordi jeg liker bevegelighet:)

Olabukser er ubehagelige ja, men snakker man om slitesterke plagg er olabukse dette. Jeg mener ikke at man må bruke dette i jobb, men argumentet slitesterkt holder ikke til joggebuksen :)

For noe tull...må være nokså dårlige joggebukser du er i besittelse av. Jeg har ingen joggebukser med knær i...jeg har mange craft bukser og flere Adidas bukser..de holder seg fine og er meget anvendelig i jobbsammenheng.
Lurer på om du mener sånne tynne svære bomullsbukser som joggebukser? Det er nemlig ikke noe som jeg karakteriserer som joggebukse overhode.

Klart du dømmer...du sier at du forbinder folk i joggebukser som late og slaskete.

Er denne til meg eller?
Joggebukse er ikke bare de tynne nei, det er vel harem bukser det ;)
Lever godt med meg selv om du mener jeg er dømmende fordi jeg mener joggebukser er upassende på jobb :)

Olabukser er ubehagelige ja, men snakker man om slitesterke plagg er olabukse dette. Jeg mener ikke at man må bruke dette i jobb, men argumentet slitesterkt holder ikke til joggebuksen :)

Mulig den er mer slitesterk ja, men skal virkelig ikke si at alle joggebukser er lite slitesterke og mister fasongen fort heller.
Det er ihvertfall ikke min erfaring.

Skulle jeg brukt mine fine klær hver dag på jobb hadde jeg ikke klart å gjøre jobben min. Joggebuksene mine er mye mer slitesterke enn de buksene jeg har som ville bli brukt på et kontor f.eks:)
Og kundene må jo syns jeg er helt forferdelig som kanskje til og med lukter svette og gammelt støv nå og da :p sånn er det å ha et aktivt yrke.

Og ja jeg er i daglig kontakt med flere kunder når jeg er på jobb

Mulig den er mer slitesterk ja, men skal virkelig ikke si at alle joggebukser er lite slitesterke og mister fasongen fort heller.

Skulle jeg brukt mine fine klær hver dag på jobb hadde jeg ikke klart å gjøre jobben min. Joggebuksene mine er mye mer slitesterke enn de buksene jeg har som ville bli brukt på et kontor f.eks:)
Og kundene må jo syns jeg er helt forferdelig som kanskje til og med lukter svette og gammelt støv nå og da :p sånn er det å ha et aktivt yrke.

Det er heller ikke min erfaring. Har både joggebukser og dongeribukser som har gått fort i stykker, men også de som fortsatt er hele og fine. ;) Snakk om å svartmale joggebukser. :P It's the devil's work, I tell ya! :P

Sammenligne du ditt yrke som håndverker med en barnehagelærer?
Er stor forskjell på de yrkene :)
Kjøper man en god olabukse så holder den lenger enn joggebuksa, men igjen vi er forskjellige erfaringer der. Jeg elsker joggebukser selv, og har flere av forskjellige merker og alle mister formen like fort. (Deilig å hoppe i joggebuksen etter jobb, da jeg er hjemme i huset mitt)
Mine olabukser er like fine etter en vask ;)
Her inne er det mange forkjempere for en joggebukse, så klart tåler de det meste da :)

Sammenligne du ditt yrke som håndverker med en barnehagelærer?
Er stor forskjell på de yrkene :)
Kjøper man en god olabukse så holder den lenger enn joggebuksa, men igjen vi er forskjellige erfaringer der. Jeg elsker joggebukser selv, og har flere av forskjellige merker og alle mister formen like fort. (Deilig å hoppe i joggebuksen etter jobb, da jeg er hjemme i huset mitt)
Mine olabukser er like fine etter en vask ;)
Her inne er det mange forkjempere for en joggebukse, så klart tåler de det meste da :)

Kun fordi det ble nevnt tidligere et sted "alle yrker hvor man har kontakt med mennesker" ;) kan stå en hel dag å selge stoff og for den saks skyld.

Skrev selv også tidligere at jeg har jobbet på en besøksgård (avlastninghjem), hvor de ansatte brukte kun joggebukser eller arbeidsbukser. Veldig sammenlignbart med barnehage, og aldri noen som reagerte på antrekk hverken fra barnevernet eller foreldre :)

Jeg eier vel ingen ordentlige olabukser, kun denim stretch, og de mister fasongen ganske raskt de og.
Men samme det, jeg ville ihvertfall ikke reagert om de ansatte brukte joggebukser på jobb og er veldig uenig i at man ser slask ut uansett joggebukse.

Tar ikke på meg "finstasen" om jeg skal ut å stelle med dyr f.eks., og forventer ikke det av de som jobber i en gårdsbarnehage heller (som frøkna mi skal gå i) :)

Jeg vil faktisk si at hadde min lærer (da jeg gikk på skolen; 10 år siden) gått i joggebukse, ville nok ikke mange tatt læreren seriøst.
Gym lærer er jo okey, i og med at de hadde alle klasser på skolen i gym, men ikke en gang de gikk i joggebukse de dagene de ikke hadde gym/trening.

Jeg personlig går ikke på butikken i joggebukse (altså slik college bukse som avbildet lengere oppe) det ser ikke pent ut, rett og slett :p

Men klart, vær sin smak.

Har selv jobbet i bhg, og der var ikke lov med slike joggebukser, men turklær er noe annet.

Hvorfor i all verden hadde du ikke tatt en lærer seriøst om h*n hadde på seg joggebukse?

Ja, man er forskjellige derfor er jeg veldig for kleskoder om man ikke har uniform og uniformsreglement om man har uniform.
Noen tar på joggebuksa på 17 mai å mener de er nå pyntet, mens andre har ett helt annet forhold til joggebuksa. Når jeg ser joggebukse i jobbsammenheng tenker jeg lat, uinteressert i jobben, ustelt og ja som flere over har skrevet slask.
Selv om det nødvendigvis ikke stemmer med slik personen er :)

Jeg skjønner ikke hvorfor du tenker slik? Jeg tenker "hun har kledd seg for å være aktiv med barna!" En som har pynta seg ser jeg heller på som uinteressert. Det er viktigere at de ansatte har funksjonelle klær enn at de er pyntet fordi noen foreldre syns de ser ut som slasker..

Syns joggebukser hører til hjemme og ikke på jobb. Men folk går jo med hva de vil, selvfølgelig. Ser ikke ned på personalet som trasker rundt i joggebuksen, men jeg tror at slike klær vanskeliggjør holdningsendringen til bhg, og at bhg har vanskelig for å kvitte seg med oppfatningen om at bhg er en forlengelse av hjemmet når personalet går med det veldig mange ser på som hjemmeklær.

Jeg skjønner ikke hvorfor du tenker slik? Jeg tenker "hun har kledd seg for å være aktiv med barna!" En som har pynta seg ser jeg heller på som uinteressert. Det er viktigere at de ansatte har funksjonelle klær enn at de er pyntet fordi noen foreldre syns de ser ut som slasker..

Forskjell på pyntet og joggebukse altså. Har aldri ment at man skal pynte seg, men man skal se ordentlig ut og det gjør man ikke i joggebuksa :)

Hadde ikke gjort meg noenting. Stor forskjell på joggebukser. Trenger ikke være typens 2 nr for store baggy joggebukse liksom.

Forskjell på pyntet og joggebukse altså. Har aldri ment at man skal pynte seg, men man skal se ordentlig ut og det gjør man ikke i joggebuksa :)

Man kan da se ordentlig ut i joggebukse. Er man ren, har pussa tenna og smiler har man kommet langt:)

Jøss, noen må virkelig definere slask for meg etter å ha lest denne tråden. Hjelpes. :p
Slask= lat, skitten og rotete

Snakk om hvor samfunnet får sine overfladiske tendenser fra, når så mange kan ilegge folk disse negative egenskapene basert på en joggebukse. Det er en skam! Signerer deg, hjelpes :p

Forskjell på barn og voksene :)
Mine barn bruker også joggebukse, de skal ikke fremstå som profesjonelle voksene.
Finnes da mye i mellom jeans og joggebukse? Finnes mange fine/pene stoff bukser som er like behagelige som joggebuksa :)
Nå har du og flere andre snakket om disse pene stoffbuksene, kan du legge ved et bilde som eksempel? Jeg ser bare rett og slett ikke for meg hva dere snakker om

Og den buksa er like fin i formen, ikke hengerompe eller knær? Det klarer jeg dessverre ikke å tro. Har ikke sett en eneste joggebukse som holder formen i så lang tid :)
Bomull er bomull uansett hva joggebuksa heter :)
Det finnes jo utrolig mange forskjellige versjoner av joggebukse, ikke bare bomull.

Jeg er faktisk litt fasinert over at det tydeligvis er så få plasser som har kleskoder, eller at folk ikke har hørt om at det er noe som heter kleskoder på jobb.

Jeg jobber i kommunen med psykisk utviklingshemmede og vi må følge kleskoder. Det er og varierende fra de ulike stedene hva som er akseptabelt. Som boligen jeg har jobbet i hvor vi ikke får lov til å bruke joggebukse, mens andre boliger er det helt greit. På dagsenteret jeg som jeg har hvert vikar kan vi fint bruke joggebukse, men er igjen mye strengere på lengden på overdelen, utringning og tynne/tykke stropper på singlet/topper.

Jeg har egentlig hatt inntrykk av at de fleste arbeidsplasser har kleskoder, inkludert barnehager (selv om jeg ser ut i fra denne tråden, som du sier, at mange mener det er liten grunn til å ha det). Samtlige av de jeg har vært innom, enten som student eller arbeidstaker, har hatt generelle retningslinjer, men der jeg er nå er vel første gang joggebukser har blitt nevnt spesielt.

Som jeg skrev i innlegget mitt synes jeg det er greit med kleskoder i forhold til å være "skikkelig" kledd, men jeg har ikke vært klar over at så mange foreldre tenker over hvorvidt vi bruker joggebukse og hva det vil si for samspillet med barna :-)

Nå har du og flere andre snakket om disse pene stoffbuksene, kan du legge ved et bilde som eksempel? Jeg ser bare rett og slett ikke for meg hva dere snakker om

Du har denne f.eks :)
ImageUploadedByBV Forum1466978573.501764.jpg
De fleste butikker selger bukser i stoff som er behagelige uten at det er en joggebukse :)

Back
Topp