Inspirert av tråd om barn og joggebukser i barnehage... ansatte i barnehage med joggebukse?

De jobber ikke med mennesker på den måten ;)
Må si at joggebukser er vel de som tåler minst slitasje om du skal bruke det argumentet. En joggebukse blir det store knær i, fort hull og blir fort stygg i formen. Så det er ikke ett slitesterkt plagg, men billigere å handle inn en mange andre plagg.
Det er en grunn til at mange har kleskoder på jobb, og det burde det være i barnehage/skole også.
Det finnes mange andre plagg enn akkurat joggebuksa eller dressbukse.
Man kan fortsatt gå behagelig kledd, samtidig som man ikke bruker enn joggebukse på jobb :)
Fleste barnehageansatte jeg kjenner bruker ikke joggebukse på jobb, men de bruker heller ikke dressbukser.
Kommer veldig an på joggebuksa. Samboer jobber mye i skogen og kapper trær og med korn. Han bruker så og si bare adidas joggebukser, og har vel hatt den samme buksa til det i noen år og, så de kan tåle mye og er ikke nødvendigvis veldig billige heller :)

Kommer veldig an på joggebuksa. Samboer jobber mye i skogen og kapper trær og med korn. Han bruker så og si bare adidas joggebukser, og har vel hatt den samme buksa til det i noen år og, så de kan tåle mye og er ikke nødvendigvis veldig billige heller :)

Har hatt både Adidas, karitraa og vanlig joggebukse fra Veromoda de er like "dårlige" alle sammen til å krype rundt på gulvet. Blir elendig passform ett kort tid :)

Jeg håper ikke foreldrene i barnehagen hvor jeg jobber ser på meg som en slask som er ustelt og møkkete fordi jeg har på meg joggebukser eller store gensere (da har jeg gjerne på meg en litt strammere bukse) og noen ganger begge deler på samme dag. Og at jeg ikke oppfører meg profesjonelt i yrket av den grunn. Disse klærne går jeg ikke bare i fordi jeg synes det er digg, men av grunner som feks: mer fleksibel, billigere, tåler mer, osv. og for ikke å glemme at det er slike klær jeg er mest komfortabel i av andre grunner.

Jeans er egentlig ikke min ting og skal jeg gå i stramme bukser blir det fort treningstights, som sikkert også noen finner ufint. Er en grunn til at jeg ikke valgte et serviceyrke, hvor en må kle seg deretter :)

Men da ligger han jo ikke på knærne og leker ;)

Har hatt både Adidas, karitraa og vanlig joggebukse fra Veromoda de er like "dårlige" alle sammen til å krype rundt på gulvet. Blir elendig passform ett kort tid :)
Da har vi forskjellig erfaring ;)

De jobber ikke med mennesker på den måten ;)
Må si at joggebukser er vel de som tåler minst slitasje om du skal bruke det argumentet. En joggebukse blir det store knær i, fort hull og blir fort stygg i formen. Så det er ikke ett slitesterkt plagg, men billigere å handle inn en mange andre plagg.
Det er en grunn til at mange har kleskoder på jobb, og det burde det være i barnehage/skole også.
Det finnes mange andre plagg enn akkurat joggebuksa eller dressbukse.
Man kan fortsatt gå behagelig kledd, samtidig som man ikke bruker enn joggebukse på jobb :)
Fleste barnehageansatte jeg kjenner bruker ikke joggebukse på jobb, men de bruker heller ikke dressbukser.

Og det er ingen som dømmer, jeg skriver kun hva en joggebukse utstråler. Det er det inntrykket klærne sender selv om det ikke stemmer med personen skriver jeg ;)
Du "dømmer" jo alle som går pent kledd, de gjør ikke jobben sin, leker ikke med barna å sitter kun til pynt.
Det er din holdning til de som går pent kledd, hvorfor er det mer rett enn å si at joggebuksa ikke utstråler profesjonalitet og stolthet av yrke sitt?
Jeg dømmer ikke alle som går pent kledd, jeg skrev veldig tydelig at det finnes unntak:). Men klær gir et inntrykk, det sier ofte mye om en person. Og for meg gir treningsklær et bedre inntrykk av proffesjonalitet i bhg:) Fordi jeg har ikke assosiasjon til at joggebukse er et sofaplagg. Det er nok hele forskjellen.

Hvis man skal snakke om profesjonalitet og yrkesstolthet må man først og fremt tenke over hva yrker arbeidsoppgaver hovedsakelig består av. Det er derfor jeg stusser på hvorfor joggebukse er det som gir et dårlig inntrykk i en aktiv arbeidsdag med mye slitasje og skitt (som feks bønder og annleggsarbeidere). Jeg stusser ikke på at klærne til anleggsgartnere er arbeidsbukse og collage-gensere (gjerne skitne), selv når de bare kontakter oss som kunder for en avtale. Jeg skjønner jo hvorfor de ikke skifter ila dagen for de ulike arbeidsoppgavene.

Og klær som utstråler aktivitet gir et bra inntrykk for meg:)

Men da ligger han jo ikke på knærne og leker ;)

Ganske mye hardere å krabbe på betonggulvet for å fikse på kornheisen og å stå nedgravd i kornet f.eks., skrur på traktoren, eller flytter på stubber i skogen.

Man sitter ikke bare i traktor når man jobber med korn ;)

Jeg dømmer ikke alle som går pent kledd, jeg skrev veldig tydelig at det finnes unntak:). Men klær gir et inntrykk, det sier ofte mye om en person. Og for meg gir treningsklær et bedre inntrykk av proffesjonalitet i bhg:) Fordi jeg har ikke assosiasjon til at joggebukse er et sofaplagg. Det er nok hele forskjellen.

Hvis man skal snakke om profesjonalitet og yrkesstolthet må man først og fremt tenke over hva yrker arbeidsoppgaver hovedsakelig består av. Det er derfor jeg stusser på hvorfor joggebukse er det som gir et dårlig inntrykk i en aktiv arbeidsdag med mye slitasje og skitt (som feks bønder og annleggsarbeidere). Jeg stusser ikke på at klærne til anleggsgartnere er arbeidsbukse og collage-gensere (gjerne skitne), selv når de bare kontakter oss som kunder for en avtale. Jeg skjønner jo hvorfor de ikke skifter ila dagen for de ulike arbeidsoppgavene.

Og klær som utstråler aktivitet gir et bra inntrykk for meg:)

Det er der vi er forskjellige, joggebukse for meg utstråler ikke at personen er aktiv, heller motsatt.
Svært få trener i en joggebuksa nå, de bruker tekniske plagg beregnet for trening. Som du sier klær sier mye om en person, jeg har min mening om joggebuksa. Vet jeg ikke er alene om å ha en mening om den :)

Ganske mye hardere å krabbe på betonggulvet for å fikse på kornheisen og å stå nedgravd i kornet f.eks., skrur på traktoren, eller flytter på stubber i skogen.

Og den buksa er like fin i formen, ikke hengerompe eller knær? Det klarer jeg dessverre ikke å tro. Har ikke sett en eneste joggebukse som holder formen i så lang tid :)
Bomull er bomull uansett hva joggebuksa heter :)

Det vet jeg altså ;)

Det er der vi er forskjellige, joggebukse for meg utstråler ikke at personen er aktiv, heller motsatt.
Svært få trener i en joggebuksa nå, de bruker tekniske plagg beregnet for trening. Som du sier klær sier mye om en person, jeg har min mening om joggebuksa. Vet jeg ikke er alene om å ha en mening om den :)
Ja snart kan man vel ikke trene i joggebukse lenger heller nå...

Og den buksa er like fin i formen, ikke hengerompe eller knær? Det klarer jeg dessverre ikke å tro. Har ikke sett en eneste joggebukse som holder formen i så lang tid :)
Bomull er bomull uansett hva joggebuksa heter :)

Etter 5 år så er den litt slakkere, men jeg sa ikke at den var like fin nå heller. Men kunne ikke se det på formen etter 2-3 år.
Og joggebukser er ikke nødvendigvis bomull;)
De gode gammeldagse adidasdressene er de beste og tåler myyye :)

Etter 5 år så er den litt slakkere, men jeg sa ikke at den var like fin nå heller. Men kunne ikke se det på formen etter 2-3 år.
Og joggebukser er ikke nødvendigvis bomull;)
De gode gammeldagse adidasdressene er de beste og tåler myyye :)

Nei, man har jo selvfølgelig syntetiske stoffer i joggebuksene også, blir like fort stygge de også.
Det mest slitesterke plagget er jo olabuksa om man skal snakke slitesterkt.

Er ped.leder student og har gått i joggebukse når jeg har vært i praksis. Spurte om dette og fikk beskjed om at så lenge det var helt og rent var det helt greit. Jeg klarer ikke leke høyt og lavt i jeans som graver seg inn i magen eller strammer her og der. Bruker også turbukse og har til og med gått i ull stilongs etter tur. Mine barn har begge også blitt sendt i bhg med joggebukse. Fikk faktisk beskjed av bhg den gangen at sønnen min burde bruke det fremfor jeans da dette var mer ledig for han når han lekte. Tenker at om man har en fin genser til osv så trenger det ikke se "slask" ut ☺

Er ped.leder student og har gått i joggebukse når jeg har vært i praksis. Spurte om dette og fikk beskjed om at så lenge det var helt og rent var det helt greit. Jeg klarer ikke leke høyt og lavt i jeans som graver seg inn i magen eller strammer her og der. Bruker også turbukse og har til og med gått i ull stilongs etter tur. Mine barn har begge også blitt sendt i bhg med joggebukse. Fikk faktisk beskjed av bhg den gangen at sønnen min burde bruke det fremfor jeans da dette var mer ledig for han når han lekte. Tenker at om man har en fin genser til osv så trenger det ikke se "slask" ut ☺

Forskjell på barn og voksene :)
Mine barn bruker også joggebukse, de skal ikke fremstå som profesjonelle voksene.
Finnes da mye i mellom jeans og joggebukse? Finnes mange fine/pene stoff bukser som er like behagelige som joggebuksa :)

Nei, man har jo selvfølgelig syntetiske stoffer i joggebuksene også, blir like fort stygge de også.
Det mest slitesterke plagget er jo olabuksa om man skal snakke slitesterkt.

Og det er der jeg mener vi tydeligvis har forskjellig erfaring ;)
Selv har jeg hatt samme adidasbukse i sikkert 10 år, kun brukt til å gå med hjemme men myyye brukt, og den syns ikke på formen i det hele tatt.

Olabukser er etter min mening veldig ubehagelig å gå med og vanskelig å bevege seg i, så det er det siste jeg ville brukt i aktive jobber. Bruker det ikke til vanlig heller fordi jeg liker bevegelighet:)

Jeg leser hva du skriver og jeg mener at en med joggebukse gir ikke ett inntrykk av å være aktiv med barna som du mener.
Gir heller inntrykk av en lat person som ikke gidder å kle seg før jobb, jeg hadde heller synes det var bedre å ha en som var stivpyntet til å jobbe med mine barn om man kun skal snakke om ytterpunktene. Derfor er jeg uenig med deg at en med joggebukse betyr en person som vil være på gulvet med barna og egner seg mer til å jobbe i barnehage.
Jeg mener alle arbeidsplasser som jobber med mennesker bør ha kleskode for å være mer profesjonelle. Når man snakker litt om status av yrker også, så drar ikke akkurat joggebukse opp statusen :)
Åh, jeg er så enig. ☺️☺️ stiller en opp som en slask så undergraver en sitt eget yrke tenker jeg..

Eg vil heller at mine barn skal omgås ansatte i joggebukser enn ansatte som har ein holdning om at folk i joggebukser er late slasker...

Back
Topp