Inspirert av tråd om barn og joggebukser i barnehage... ansatte i barnehage med joggebukse?

De ansatte i barnehagen her er svært dyktige og gode. De tar i mot lillebror hver morgen da han trenger et fang eller en hals å holde rundt de første minuttene etter jeg har gått. Når jeg kommer og henter han, sitter han som regel i sandkassen med en voksen eller sitter i beddet og leiter etter meitemark! ALDRI ville jeg reagert på at de har på seg joggebukse! Jeg er glad så lenge lillebror trives, og hva de har på seg, er vel den største bagatellen man kan komme borti.. Skjønner godt de vil kle seg i behagelige klær.

De har jo så mye fint innen tur og treningsklær, så syns virkelig ikke det er slask i det hele tatt.. Markedet er jo enormt, og skillet mellom tur og joggebukse er da virkelig ikke så stort..

Nei jeg tok ikke innlegget ditt som negativt altså? var bare det at du trakk fram at du så behovet for å kle den anstendig, og jeg mener det er like viktig som barnehagelærer ;) Jeg mener jeg fremstår mer ordentlig når jeg har på meg skikkelig klær enn ei joggebukse ;) ikke for barna men for foreldrene ;) Jeg føler meg mer respektert i rollen min hvis jeg fremstiller meg selv på en ok måte også klesmessig.

Det er klart turklærne ikke kan være stive bergansbukser til å bruke ute ;) Men både stormberg, bergans og norrøna har gode og slitesterke bukser som er gode og myke å bevege seg i i barnehage! ;)

Jeg går ofte i helt vanlig trange bukser også jeg da, uten at det hindrer meg i å bevege meg med barna :P Jeg sitter stort sett alltid på gulvet, danser, leker med barna +++ aldri opplevd det som noe hinder (såååå trange bukser at det hindrer bevegelsesfriheten kan jeg såklart ikke bruke i barnehage)
Er forsåvidt helt enig, at anstendig bør man være uansett :-) Var derfor jeg skrev "anstendig" med anførselstegn i forhold til hvilke klær som passer hvor;-) Det er flere på jobb som bruker ulike slag av behagelige bukser/joggebukser, men jeg tørr liksom ikke ;-) Hadde jeg jobbet i bhg hadde jeg nok hatt behagelige klær (hva enn der måtte være) til hverdags, og kanskje jeans om det var foreldresamtaler e.l. en dag. Men altså, som forelder selv respekterer jeg de ansatte i barnehagen like mye, uansett hva de har på seg, tenker sjelden over det i levering/hentesituasjonen :-)

Hjemme foretrekker jeg joggebukse o.l. når jeg leker på gulvet, jeansene mine (selv om de er superflex) sklir ned på rumpa:-P Min største skrekk på jobb var om buksa skulle skli ned og singletten opp når jeg sto med ryggen til elevene for å plukke opp kritt jeg mistet på bakken, så tenk om jeg hadde jobbet i bhg med de klærne, dere er vel opp og ned store deler av dagen:-P

Får dere lov til å gå i joggebukse? :o
Det hadde jeg faktisk klaget på.
Jeg stusser mer på læreren i 1.klasse som kommer i lårkort skjørt og høyhælte sko :-P ;-)

Læreren med joggebukse vil nok fortere være aktiv med ungene ute i inspeksjon enn den med høyhælte sko og lårkort skjørt ;-)

Og hva er viktigst? Klærne eller at læreren er med ungene?

Hva har joggebuksene å si for hvor god en lærer er faglig? Er læreren på skolen for å være pent kledd eller lære barna fag?

Vil også nevne at vi får ikke klær av kommunen, vi bruker klær vi har kjøpt privat. I måneden får vi 60-70kr i klesgodtgjørelse. Da sier det vel seg selv at jeg ikke har så fryktelig lyst til å ta på meg de fineste buksene mine på jobb hver dag, så da blir det joggebukser innimellom. Skjønner ikke hva som er problemet. Jeg ser ikke ustelt ut, det kommer helt an på hva man kombinerer buksa med og hva man gjør ellers med utseende. Jeg ser absolutt ikke uproff ut, og tror heller det at folk er veldig forutinntatte når de hører ordet "joggebukse".
Er glad foreldrene her ikke er så pirkete at de må kommentere hva de ansatte har på seg.
Nei den klesgodtgjørelsen dekker ikke ei joggebukse en gang... :-P
Jeg kjøper ikke dyre klær for å ødelegge dem etter kort tid med maling osv.

Da blir det bukser kjøpt på salg (og enda er det mye dyrere enn det vi får dekket), og billige singleter og gensere jeg har hatt en stund. Mange av singletene mine har faktisk små hull på magen også, jeg aner ikke hva de kommer av. Alle klærne mine blir sånn etter kort tid. Da får det bare gå. Jeg har ikke råd til å kjøpe nytt hver mnd.

Men vil ikke kalle meg slask fordet.

(bruker ikke joggebukse på jobb da, men eier noen)

Forskjell på barn og voksene :)
Mine barn bruker også joggebukse, de skal ikke fremstå som profesjonelle voksene.
Finnes da mye i mellom jeans og joggebukse? Finnes mange fine/pene stoff bukser som er like behagelige som joggebuksa :)
Men de tåler heller ikke like mye og blir fort slitt på både knær og rompe ;-)
Hadde ei svart "penbukse" en gang, var ikke mye fint med hvite felter på knærne heller etter kort tid :-P

Jeg går som regel i jeans jeg altså, ingen i min bhg går i joggebukse. Men jeg har gjort det for mange år siden.

Poenget er at de fleste klær blir stygge etter kort tid.

Jeg stusser mer på læreren i 1.klasse som kommer i lårkort skjørt og høyhælte sko :p ;-)

Læreren med joggebukse vil nok fortere være aktiv med ungene ute i inspeksjon enn den med høyhælte sko og lårkort skjørt ;-)

Og hva er viktigst? Klærne eller at læreren er med ungene?

Hva har joggebuksene å si for hvor god en lærer er faglig? Er læreren på skolen for å være pent kledd eller lære barna fag?
Jeg syns at lærere skal gå i annet en joggebukse. For meg er joggebukse slaskete. Har aldri sett en lærer løpe rundt når dem har inspeksjon heller.

Men de tåler heller ikke like mye og blir fort slitt på både knær og rompe ;-)
Hadde ei svart "penbukse" en gang, var ikke mye fint med hvite felter på knærne heller etter kort tid :-P

Jeg går som regel i jeans jeg altså, ingen i min bhg går i joggebukse. Men jeg har gjort det for mange år siden.

Poenget er at de fleste klær blir stygge etter kort tid.

De får ikke de store knærne og hengerompen som joggebuksa får, men klær tåler ikke uendelig mye og jobb sliter på klærne ja :)
Joggebuksen er ikke pen fra første stund synes jeg :)
Selv om jeg bruker det hjemme i huset mitt, så synes jeg altså at dette plagget ikke egner seg i jobb :p

Jeg syns at lærere skal gå i annet en joggebukse. For meg er joggebukse slaskete. Har aldri sett en lærer løpe rundt når dem har inspeksjon heller.

Jeg leker ofte med barna når jeg har inspeksjon, alt fra fotball, råttent egg, rødt lys også videre...vet ikke hvilke skoler du er vant til, men her jeg bor er det nokså vanlig
Iallefall så bryr vi oss tydeligvis mer om barna enn at foreldrene skal synes vi er slaskete

Eg kan jo tenke meg at de har det travelt og gjerne får ting sølt utøver seg og klærene. Synes ikke det er rart de har lyst å ha litt behagelige klær på

Jeg kler meg i det jeg finner behagelig og det er som regel joggetøy eller hva det kalles. Går jeg i jeans skal du banne på at sprekken synes, noe jeg synes er ubehagelig og mindre flatterende en joggebuksa selv.

Jeg har heller ikke råd til å koste på meg dyre turklær fra norrøna, bergans eller stormberg. Gjerne er klærne jeg har enten fått i gave eller "arvet". Jeg håper for alt i verden at foreldrene i barnehagen jeg jobber i ikke ser ned på meg og min profesjon fordi jeg ikke har dyre turklær eller tettsittende bukser :/

De får ikke de store knærne og hengerompen som joggebuksa får, men klær tåler ikke uendelig mye og jobb sliter på klærne ja :)
Joggebuksen er ikke pen fra første stund synes jeg :)
Selv om jeg bruker det hjemme i huset mitt, så synes jeg altså at dette plagget ikke egner seg i jobb :p
Vet dere, etter å ha lest denne tråden fikk jeg innmari lyst til å kle meg i joggebukse (eller en av de to andre joggebukseaktige jeg har), hettejakke og gå på jobb :-P

Bare på pur f :-P

Hadde jeg bare eid ei hettejakke :-P

Det er helt utrolig at klærne vi har på er viktigere enn jobben vi gjør ;-)

Jeg ble møtt en gang i porten i en bhg jeg, av ei eldre dame i kort shorts og bh, dette var på sommeren. Jeg må innrømme at DET reagerte jeg på :-P
Har aldri tenkt over hva slags klær de har på seg i ungene sin bhg eller på skolen, og takk og pris for det. Er det rart det blir krig i verden når det blir så stor diskusjon om bhgansattes klær ;-) :-P

Vet dere, etter å ha lest denne tråden fikk jeg innmari lyst til å kle meg i joggebukse (eller en av de to andre joggebukseaktige jeg har), hettejakke og gå på jobb :-P

Bare på pur f :-P

Hadde jeg bare eid ei hettejakke :-P

Jeg ble møtt en gang i porten i en bhg jeg, av ei eldre dame i kort shorts og bh, dette var på sommeren. Jeg må innrømme at DET reagerte jeg på :-P
Har aldri tenkt over hva slags klær de har på seg i ungene sin bhg eller på skolen, og takk og pris for det. Er det rart det blir krig i verden når det blir så stor diskusjon om bhgansattes klær ;-) :-P

Ja, om man ikke kan være uenig uten at det blir krig i verden så er jeg helt enig med deg i om at det ikke er rart det blir krig.
Nei joggebuksen er ikke viktigere enn jobben dere gjør, ingen har skrevet det ;)
Lurer på hvorfor det er greit å si at de som går pent kledd, eller de som går med korte skjørt, shorts ikke egner seg i en barnehage. Men har man en mening om joggebuksen så lager man krig i verden?
Hvorfor er den ene meningen mer riktig enn den andre?
Kler sender ut signaler om hvem man er uansett om man ønsker det eller ikke, det har vært slik i alle år til og med flere 100 år tilbake i tid.
Jeg synes ikke joggebuksen er respektabel nok til å bruke når man har en så viktig jobb som de barnehageansatte, jeg mener det undergraver yrke.
Det er fullt lov å være uenige i det, det ble spurt etter vår mening i tråden og jeg ytret min mening ;)

Vet dere, etter å ha lest denne tråden fikk jeg innmari lyst til å kle meg i joggebukse (eller en av de to andre joggebukseaktige jeg har), hettejakke og gå på jobb :p

Bare på pur f :p

Hadde jeg bare eid ei hettejakke :p

Jeg ble møtt en gang i porten i en bhg jeg, av ei eldre dame i kort shorts og bh, dette var på sommeren. Jeg må innrømme at DET reagerte jeg på :p
Har aldri tenkt over hva slags klær de har på seg i ungene sin bhg eller på skolen, og takk og pris for det. Er det rart det blir krig i verden når det blir så stor diskusjon om bhgansattes klær ;-) :p
Kos deg i joggebukse:)

Jeg skjønner bare ikke hvorfor norske kvinner absolutt elsker det plagget så veldig.

Vet dere, etter å ha lest denne tråden fikk jeg innmari lyst til å kle meg i joggebukse (eller en av de to andre joggebukseaktige jeg har), hettejakke og gå på jobb :p

Jeg ble møtt en gang i porten i en bhg jeg, av ei eldre dame i kort shorts og bh, dette var på sommeren. Jeg må innrømme at DET reagerte jeg på :p
Har aldri tenkt over hva slags klær de har på seg i ungene sin bhg eller på skolen, og takk og pris for det. Er det rart det blir krig i verden når det blir så stor diskusjon om bhgansattes klær ;-) :p
Jeg har vel ikke skrevet noe sted at jobben deres ikke er viktig? ikke quote meg med den uttalelsen, for det har jeg ikke skrevet noe sted.

Igjen, i bhg vår leker de ansatte med barna, og det fint uten joggebukse :)

Selv om jeg ikke liker joggebukse betyr ikke det at antrekket er viktigere enn jobben vi gjør.
Vi har alle fitsljelug smak og nat man blir spurt på et forum om hva man synes om joggebukser så må det være lov p svare det man mener :)

Ja, om man ikke kan være uenig uten at det blir krig i verden så er jeg helt enig med deg i om at det ikke er rart det blir krig.
Nei joggebuksen er ikke viktigere enn jobben dere gjør, ingen har skrevet det ;)
Lurer på hvorfor det er greit å si at de som går pent kledd, eller de som går med korte skjørt, shorts ikke egner seg i en barnehage. Men har man en mening om joggebuksen så lager man krig i verden?
Kler sender ut signaler om hvem man er uansett om man ønsker det eller ikke, det har vært slik i alle år til og med flere 100 år tilbake i tid.
Jeg synes ikke joggebuksen er respektabel nok til å bruke når man har en så viktig jobb som de barnehageansatte, jeg mener det undergraver yrke.
Det er fullt lov å være uenige i det, det ble spurt etter vår mening i tråden og jeg ytret min mening ;)
Så enig med deg , ser heller ingen som har skrevet at joggebuksen er viktigere enn jobben man gjør.

Jeg har vel ikke skrevet noe sted at jobben deres ikke er viktig? ikke quote meg med den uttalelsen, for det har jeg ikke skrevet noe sted.

Det gjør vi der jeg jobber også, klarer helt fint å leke med barna uten å måtte ha på joggebukse

Jeg har ikke sagt noe på hverken det ene eller det andre jeg ;-)
Jeg mener at man kan gå i det som er ok å gå i på jobb ;-)
Jeg går vanligvis ikke i joggebukse på jobb, men etter å ha lest denne tråden fikk jeg lyst til å prøve for å se om det kom noen reaksjoner fra foreldrene.
Men jeg kommer nok ikke til å gjøre det ;-)

Nei, ingen har vel skrevet direkte at klærne er viktigere enn jobben, men det er ikke vanskelig å lese mellom linjene på enkelte innlegg at man ikke blir tatt seriøst med ei joggebukse på Og da er i mitt hode klær viktigere enn jobben ;-)

Jeg kommer også bare med min mening, og må få lov til det ;-)

(og du, du kjenner meg godt nok til å vite at jeg egentlig holder meg unna sånne diskusjoner, så det er egentlig rart at jeg i det hele tatt skrev dette ;-) )

Nei du har ikke skrevet det, men jeg måtte fellesquote, og da ble det sånn.

Jeg leker og fint uten joggebukse. Men jeg kan skjønne at noen synes det er behagelig.

Og er det ikke rart? Dagen etter at jeg leste denne tråden kom en av assistentene hos oss i joggebukse. :-P
Hadde ikke tenkt over det en gang hadde det ikke vært for denne tråden :-P
Men hun hadde så magesmerter den dagen at hun ikke klarte ha på andre bukser.
Hun gikk hjem tilslutt

Back
Topp