Innsett i November

Krysser fingrene for dere :)

Nå har ikke jeg fått lest gjennom alt her, men slenger meg med på denne tråden og skal få lest meg opp! ;)

Positiv på EL-test i dag så da blir det innsett til uken!!!!:woot::woot::woot::woot:

Frys i naturlig syklus? :)
Ja første fryseforsøk så veldig spennende!! :) Mener jeg fikk beskjed om å ringe laboratoriet om det skjedde i helgen, men der har jeg ikke kommet gjennom i hele dag:confused: Håper det går bra om jeg får fatt i dem i morgen eller mandag morgen. Vil ikke miste dette innsettet bare grunnet en telefonsamtale...

Hva skal du da?:)

Befruktet egg nummer to sluttet å utvikle seg, og det ble ingenting til frys. Ble så lei meg. Setter min fulle lit til lille "Duppe" i magen som nå har levd siden tirsdag, og bodd i meg siden torsdag. Håper på klaff! :)
Det var synd, skjønner at du ble lei deg. Så mye vi går gjennom for å dyrke frem disse eggene; alltid bedre om man får flere. MEN du trenger bare ET egg og det kan absolutt gå denne gangen! Mange lykkes første gang og! Krysser fingrene.

Ja første fryseforsøk så veldig spennende!! :) Mener jeg fikk beskjed om å ringe laboratoriet om det skjedde i helgen, men der har jeg ikke kommet gjennom i hele dag:confused: Håper det går bra om jeg får fatt i dem i morgen eller mandag morgen. Vil ikke miste dette innsettet bare grunnet en telefonsamtale...

Hva skal du da?:)
Håper du får tak i dem i morgen da ja! Hvor hører du til?

Jeg skal ha første frys i styrt syklus, innsett (forhåpentligvis) på tirsdag! :-)

Befruktet egg nummer to sluttet å utvikle seg, og det ble ingenting til frys. Ble så lei meg. Setter min fulle lit til lille "Duppe" i magen som nå har levd siden tirsdag, og bodd i meg siden torsdag. Håper på klaff! :)
Da krysser vi fingrene for det ❤️

Jeg bruker Utrogest istedenfor Lutinus, men det er jo progestronstøtte så det er nok den som lurer meg litt, ja :p Det blir lange 2 uker viss jeg skal gå slik og kjenne alt mulig! Får håpe jeg klarer å få tankene over på noe annet snart :rolleyes:
Kjenner du noe mer? :p Hehe

Hvor fort kjenner man noe til menopur bivirkninger egentlig? :)

Hei jenter! :)

Jeg går igjennom mitt første søskenforsøk. I forkant av egguttaket kom jeg meg nesten ikke på do, fordi det gjorde så vondt i eggstokkene.. I dag, 6 dager, etter uttak og 4 dager etter innsett, dro jeg på legevakta fordi magen stod som en ballong.. Jeg hadde kraftig forstoppelse, og i følge legen svært mye luft i buken! Jeg ble lagt inn for å "tømmes", og føler meg nå som et nytt menneske! ;)

Mye vi må gjennom for å få det/de barna vi så gjerne ønsker oss!

Hilsen fra meg på rg 5 :)

Hei jenter! :)

Jeg går igjennom mitt første søskenforsøk. I forkant av egguttaket kom jeg meg nesten ikke på do, fordi det gjorde så vondt i eggstokkene.. I dag, 6 dager, etter uttak og 4 dager etter innsett, dro jeg på legevakta fordi magen stod som en ballong.. Jeg hadde kraftig forstoppelse, og i følge legen svært mye luft i buken! Jeg ble lagt inn for å "tømmes", og føler meg nå som et nytt menneske! ;)

Mye vi må gjennom for å få det/de barna vi så gjerne ønsker oss!

Hilsen fra meg på rg 5 :)

Sa de ikke noe om overstimuering ved innsett?? Godt du føler de bedre nå!! :-)

Her fikk jeg beskjed om at det blir innsett på onsdag!! <3

Sa de ikke noe om overstimuering ved innsett?? Godt du føler de bedre nå!! :-)
Joda, vi snakket om det.. Og på ul noen dager før uttak fant gyn. +/- 20 egg, så dosen med puregon måtte reduseres de siste dagene.. Legevakten og legen som behandlet meg i dag hadde ikke mye erfaring med prøverør, men jeg føler nå at det værste presset i magen er borte! Magen er fortsatt veldig stor.. Jeg nevnte selvsagt overstimulering med væske i buken, store eggstokker osv. Legen mente at dette ville gitt utslag på urin-, blod- eller crp- prøven. Alle disse prøvene var bra!

Hva tenker dere?

Joda, vi snakket om det.. Og på ul noen dager før uttak fant gyn. +/- 20 egg, så dosen med puregon måtte reduseres de siste dagene.. Legevakten og legen som behandlet meg i dag hadde ikke mye erfaring med prøverør, men jeg føler nå at det værste presset i magen er borte! Magen er fortsatt veldig stor.. Jeg nevnte selvsagt overstimulering med væske i buken, store eggstokker osv. Legen mente at dette ville gitt utslag på urin-, blod- eller crp- prøven. Alle disse prøvene var bra!

Hva tenker dere?
Eeeeh...det vil bare synes på en ultralyd undersøkelse. Ikke blodprøve eller andre prøver. Det er det som er synd med legevakten. De vet altfor lite om ohhs og behandling rundt dette. Ring klinikken i morgen. Pass på å drikke masse vann og følg med på urineringen din. Masse vann er viktig, men du skal også da tisse mye. Hvis du tisser veldig lite, men drikker mye vann så må du ringe legevakta igjen.

Jeg hadde så ekstreme kramper i livmor i morges at jeg ikke klarte å tisse. Det var like før vi endte på legevakten. Tårene rant og jeg ble liggende lenge med varmeflaske på magen :( 3 dager siden innsett og går på Lutinus. Noen andre som har hatt/har vondt av dette?

Jeg hadde så ekstreme kramper i livmor i morges at jeg ikke klarte å tisse. Det var like før vi endte på legevakten. Tårene rant og jeg ble liggende lenge med varmeflaske på magen :( 3 dager siden innsett og går på Lutinus. Noen andre som har hatt/har vondt av dette?
Jeg hadde ville tatt kontakt med sykehuset/klinikken imorgen. Høres virkelig ikke bra ut!

Sjekk definitivt med sykehus eller klinikken... Jeg hadde også vondt men ikke til de gradene du beskriver. Håper du føler deg bedre nå!

Melder meg med her, er helt ny på forumet. :) Vi er i gang med vårt første forsøk, og går privat hos Hausken i Stavanger/Haugesund mens vi venter på timen vi har i det offentlige. Forhåpentligvis får vi ikke bruk for den timen, ettersom vi har 3 forsøk hos Hausken.

Hadde egguttak 3. november og fikk ut 14 egg. Ett ble satt inn torsdag 5. november, og vi får minst 2 på frys (men skulle få brev med riktig antall). Jeg endte opp som overstimulert, og har hatt noen dager nå hvor det har vært vondt å gå, og jeg har vært ekstremt oppblåst. Har derfor også fått treningsforbud de neste ukene. Men utenom det har formen vært veldig fin, og i dag har jeg ikke vondt heller, så nå føler jeg meg helt som "normalt". Har ikke noen god magefølelse på at det har klaffet denne gang, så jeg prøver å holde håpet nede. Testdag er 18. november, og det føles leeeenge til nå.

Skal prøve å få lest denne tråden nå så jeg får fulgt litt bedre med på dere andre. :)

Melder meg inn her offisielt, oppstart sprøyter i morgen for vår 2. runde med IVF. Denne gangen på sykehuset i Haugesund.

1. runde (Hausken) gav 8 egg, 5 ble befruktet, 3 innsett (1 fersk og to frys)... Ingen klaff.

Har holdt meg unna sukker, alkohol, koffein og alt som er gøy siden juni så satser på at de nye eggene blir superfriske og får mange både befruktet og på frys!

Første UL 18 november.. De ville at jeg skulle ha UL 17 nov men jeg kunne ikke pga jobb, håper det er greit....! :o

Melder meg med her, er helt ny på forumet. :) Vi er i gang med vårt første forsøk, og går privat hos Hausken i Stavanger/Haugesund mens vi venter på timen vi har i det offentlige. Forhåpentligvis får vi ikke bruk for den timen, ettersom vi har 3 forsøk hos Hausken.

Hadde egguttak 3. november og fikk ut 14 egg. Ett ble satt inn torsdag 5. november, og vi får minst 2 på frys (men skulle få brev med riktig antall). Jeg endte opp som overstimulert, og har hatt noen dager nå hvor det har vært vondt å gå, og jeg har vært ekstremt oppblåst. Har derfor også fått treningsforbud de neste ukene. Men utenom det har formen vært veldig fin, og i dag har jeg ikke vondt heller, så nå føler jeg meg helt som "normalt". Har ikke noen god magefølelse på at det har klaffet denne gang, så jeg prøver å holde håpet nede. Testdag er 18. november, og det føles leeeenge til nå.

Skal prøve å få lest denne tråden nå så jeg får fulgt litt bedre med på dere andre. :)
Hei, velkommen! Måtte du lykkes nå første gang. Det er veldig mange som gjør. Og om ikke er det kjempefint med noen på frys, fryseforsøk er så mye enklere! Hausken er veldig greie og det er fint å komme i gang, vi gjorde det samme og selv om det ikke ble noe av jeg er glad for at jeg har gått gjennom en runde allerede! Lykke til, ikke gøy med alle sprøytene men det klarer du :)

Back
Topp