IKM uke 9

Solstråla92 - 31 - B2 - PP2 - EL 15 eller 16/2 - IKM 2/3.

Heihei, el kom litt tidligere enn jeg trodde denne syklusen. Så kommer inn i IKM uke 9. er i dag 7 eller 8 dpo. Har klart å holde meg fra testing foreløpig, men det klør i fingrene. Kjenner på smerter i korsrygg, litt murringer, litt ømme pupper, reagerer plutselig på lukter som jeg ikke før har merket, kan plutselig ta lett til tårene og tett i nesa. Så hvis dette ikke er symptomer, så skjønner jeg ingenting :playful:

Da anser jeg denne pp som ferdig, dessverre. Dagens morgentest. Ingen stigning.
Øverste er 9 dpo, nederste er fra i dag, 12 dpo.
Hadde forventet sterkere strek 12 dpo. :(
Så leit :( Det er min erfaring også, at hvis det er kjemisk så ligger det helt flatt mellom 9/10-12 dpo… Dette er ulempen med testing så tidlig, men ingen klarer å la vær!

Så leit :( Det er min erfaring også, at hvis det er kjemisk så ligger det helt flatt mellom 9/10-12 dpo… Dette er ulempen med testing så tidlig, men ingen klarer å la vær!
Nei, nettopp. Jeg skulle være flink og ikke teste før tidligst mensdagen. Men men. Da får jeg bare vente på mensen, og prøve på nytt.
Da vi prøvde på forrige, snakket jeg med ei venninne som hadde en del pp bak seg. Hun sa hun angrer på at hun ikke gledet seg mer over prøveperiodene, og nøt dem litt mer. Tenkte jeg skulle gå inn i neste pp med det utgangspunktet.

Det skal sies at dette er første pp etter datteren som er 11 mnd. Vi vil ha to tette, men vi har ikke dårlig tid.

Nei, nettopp. Jeg skulle være flink og ikke teste før tidligst mensdagen. Men men. Da får jeg bare vente på mensen, og prøve på nytt.
Da vi prøvde på forrige, snakket jeg med ei venninne som hadde en del pp bak seg. Hun sa hun angrer på at hun ikke gledet seg mer over prøveperiodene, og nøt dem litt mer. Tenkte jeg skulle gå inn i neste pp med det utgangspunktet.

Det skal sies at dette er første pp etter datteren som er 11 mnd. Vi vil ha to tette, men vi har ikke dårlig tid.
Det er noe med den mentaliteten man får når man prøver... Vi har prøvd siden første ble født (hadde selvsagt ikke syklus før etter en stund, men aldri brukt prevensjon), men nå er han halvannet så det ble ikke to tette uansett hvordan denne syklusen ender. Har god tid vi og, men likevel blir man altså så «på» når man først er i gang!! Og da blir skuffelsen deretter :dead:

Makesure vanlig. Synes fortsatt den er svak 10/11dpo, men er første gang jeg tester med makesure så kanskje ikke så lurt å sammenlikne den med rfsu tidlig tatt senere på dagen. Denne ble i hvert fall positiv innenfor tidsfristen. Får nok fasiten i morgen :nailbiting:

Vedlegg

• 906B26D8-236B-43C6-8A65-A864FC4E8FD1.jpeg
    906B26D8-236B-43C6-8A65-A864FC4E8FD1.jpeg
    712 KB · Visninger: 70
Det er noe med den mentaliteten man får når man prøver... Vi har prøvd siden første ble født (hadde selvsagt ikke syklus før etter en stund, men aldri brukt prevensjon), men nå er han halvannet så det ble ikke to tette uansett hvordan denne syklusen ender. Har god tid vi og, men likevel blir man altså så «på» når man først er i gang!! Og da blir skuffelsen deretter :dead:
Ja, det er det som er problemet. Vi prøvde egentlig ikke denne syklusen. Jeg ble bare så glad for å endelig ha eggløsning av meg selv. Måtte ta letrozol for å få datteren. Så da «prøvde» vi litt, altså en del ubeskyttet sex rundt el. Men planen var aldri å prøvde ordentlig. Før jeg plutselig tok helt av. Mannen stakkars må jo bare følge meg. Han er heldigvis veldig forståelsesfull da.

Og jeg kommer til å fortsette å teste fram til tr kommer. Og jeg kommer til å bli skuffa. :confused:

Makesure vanlig. Synes fortsatt den er svak 10/11dpo, men er første gang jeg tester med makesure så kanskje ikke så lurt å sammenlikne den med rfsu tidlig tatt senere på dagen. Denne ble i hvert fall positiv innenfor tidsfristen. Får nok fasiten i morgen :nailbiting:
Jeg synes den ser fin ut til å være 10/11 dpo! ❤️

Noen som opplever følelsen av at hjerte hopper ovre ett slag/tar et ekstra? Opplever dette fra tid til annen, og det er ikke noe galt med hjertet (har testet), men nå de sist dagene skjer det heele tiden..

Dette er så sykt dårlig gjort! Det er litt stigning på denne fra forrige rfsu. Men ms er jo helt borte. Får falske forhåpninger av sånt. Og det er jo bare min egen skyld, som fortsetter å teste.

Vedlegg

• IMG_8430.jpeg
    IMG_8430.jpeg
    1,9 MB · Visninger: 75
Dette er så sykt dårlig gjort! Det er litt stigning på denne fra forrige rfsu. Men ms er jo helt borte. Får falske forhåpninger av sånt. Og det er jo bare min egen skyld, som fortsetter å teste.
I forrige svangerskap testa jeg alltid sterkere på ettermiddagen, kan det spille inn hos deg? Denne er jo ganske tydelig.

I dag har jeg hatt litt eggløsningsslim? Men kan vel umulig ha eggløsning nå er på CD 26 liksom. Dette er jo første ordentlige syklus etter MA, så mulig den er litt off men pleier å ha EL ca CD 18-20 et sted, siden syklus er 32-35 dager normalt. Testa jo med digitalt hver morgen siden fra ca CD11 og fikk blinkende smiley fra CD 18-23. Mulig jeg har hatt eggløsning den perioden uten at morgentesten fanger det opp også vil jeg tro. Vi har lagt inn aksjer hver 2 - 3 dag ca i fertile perioden så øyner jo et pittelite håp her, haha.

Jeg hadde nemlig litt eggløsningsslim i DPO-land forrige pp når jeg ble gravid. Huff, nå skulle jeg jo ikke hyperfokusere og bli så obsessed med å se etter tegn. Dette skulle være en "rolig" pp før vi starter opp med medisiner og oppfølging igjen haha.

Kjenner meg også litt øm og at det strekker litt i livmor/eggstokkområdet når jeg presser inn magen. Sånn var det også ved sist graviditet før positiv test. Huff, spennende dette altså. Skal ta en EL-test når jeg må tisse neste gang bare for å sjekke, men har bare de stripsene fra normal. Har noen erfaring med de?

Testet med el-test fra normal nå, den er postiv er den ikke? Tok gr.test fra MS også som var neg. for å sjekke at det ikke var det.
IMG_2307.jpeg

IMG_2308.jpeg

Den er positiv ja. Jeg hadde EL CD25 denne syklusen, som er sent for meg også, men kroppen gjør hva kroppen vil :)
Er første pp etter MA (en mens mellom, ble anbefalt det) så regner med syklus er litt off, men da har jeg hvertfall klart EL på egenhånd uten medisiner og det er jo kjempe bra! Har PCOS så brukte letrozole forrige pp. Men da er det bare å ringe typen og be han være klar til innsats :salut :hilarious:

6 dpo og det klør i testefingrene :bag: Skal klare å holde meg til søndag hvertfall, men litt vanskelig når det er så mange tester her inne :hilarious::hilarious:

Jeg burde i aller høyeste grad slutte å torturere meg selv. Men jeg trenger noen trente øyne.
Bildet med ms og cb test er 10 dpo. Det andre bildet er 12 dpo.
Ser den ok ut mtp 12 dpo? Kan man se etter stigning på cb tidlig?

Vedlegg

• IMG_8431.jpeg
    IMG_8431.jpeg
    991,2 KB · Visninger: 92
  • IMG_8433.png
    IMG_8433.png
    5,2 MB · Visninger: 91
Jeg burde i aller høyeste grad slutte å torturere meg selv. Men jeg trenger noen trente øyne.
Bildet med ms og cb test er 10 dpo. Det andre bildet er 12 dpo.
Ser den ok ut mtp 12 dpo? Kan man se etter stigning på cb tidlig?
Jaa dette er vel fin stigning det? :happy: En dobling så tidlig er så liten i total mengde at det gir lite utslag de første doblingene! Du er gravid!

Last edited:
Back
Topp