IKM uke 9

Jeg også fikk el slim for en uke siden! El i dag ifølge appen men jeg tror tempen sier i går! :facepalm: Så man får el slim før el:shy: og stopper opp når el har vært så for min del stemte det nok med i går for var ganske tørt der nede i går og i dag litt krem’ish:facepalm: jeje! Akser lagt inn både mandag og i dag, i går var vi så trøtte at vi sovna bare fra hverandre :wtf: masse lykke til er nok ikke for seint for deg å legge inn aksjer i morgen :D:D:D:rolleyes:
Jeg pleier å få el slim dagen før eggløsning:shy:

Synes fortsatt jeg har blankt slim, egget burde ha sluppet nå.. men ikke så mye vits i å spekulere i det når man uansett ikke har redskaper for å følge med EL for hånden:p Får bare se hvordan det går, plutselig får jeg vel TR lenge før jeg «forventet» den også:p

Da er jeg i gang med el-testing:) Jeg bruker clearblue 4 dager eller mer. Var ingenting i går morges, men i dag kom blinkende smilefjes opp, så da er det vel bare å forberede mannen på at det blir mye aktivitet til over helgen:p:D

Også lurte jeg bare på en ting... jeg har brukt clearblue i alle mine PP´er. I forrige måned brukte jeg rfsu sine i tillegg til clearblue. Jeg fikk som vanlig tre/fire dager med blinkende og så fast med clearblue, men jeg fikk ikke en eneste positiv strek med rfsu sine. Er ikke det litt rart?:confused005 Har kjøpt en ny pakke med rfsu sine, så blir spennende å se om de gir noen positive streker denne gangen:)

Da er jeg i gang med el-testing:) Jeg bruker clearblue 4 dager eller mer. Var ingenting i går morges, men i dag kom blinkende smilefjes opp, så da er det vel bare å forberede mannen på at det blir mye aktivitet til over helgen:p:D

Også lurte jeg bare på en ting... jeg har brukt clearblue i alle mine PP´er. I forrige måned brukte jeg rfsu sine i tillegg til clearblue. Jeg fikk som vanlig tre/fire dager med blinkende og så fast med clearblue, men jeg fikk ikke en eneste positiv strek med rfsu sine. Er ikke det litt rart?:confused005 Har kjøpt en ny pakke med rfsu sine, så blir spennende å se om de gir noen positive streker denne gangen:)

Hørt at rfsu er veldig dårlige både i el tester og g-tester! Så ville kanskje prøvd et annet merke :happy:

B82 - PP2 - B4 - EL13.02 - IKM 27.02

Fikk denne i dag, på CD21 :wacky:, -syklusen er ikke helt stabil etter forrige fødsel. Håpe dette er gullegget:chicken:

AAAEF2AD-54FD-472C-BED1-6D9A1C454C87.jpeg

Last edited:
Hei! Helt ny her, men har fulgt med fra sidelinjen lenge :) Har brukt litt tid nå, så tror det blir fint å dele erfaringer og tanker med dere som er i samme situasjon.

Denne syklusen fikk jeg ikke positivt utslag på el-test, men hadde el-smerter og temp-stigning, så ganske sikker på el likevel. Hadde også masse el-slim i tre-fire dager før el. (Første syklus med grapefruktjuice, wow!)

Er det noen som vet om det er vanlig å ikke få positivt utslag på el-test selv om man har el?

Sol.i.hjertet - 26 år - PP6 - B1 - EL 11.2 - IKM 24.2

Last edited:
Hei! Helt ny her, men har fulgt med fra sidelinjen lenge :) Har brukt litt tid nå, så tror det blir fint å dele erfaringer og tanker med dere som er i samme situasjon.

Denne syklusen fikk jeg ikke positivt utslag på el-test, men hadde el-smerter og temp-stigning, så ganske sikker på el likevel. Hadde også masse el-slim i tre-fire dager før el. (Første syklus med grapefruktjuice, wow!)

Er det noen som vet om det er vanlig å ikke få positivt utslag på el-test selv om man har el?

Sol.i.hjertet - 26 år - PP6 - B1 - EL 11.2 - IKM 24.2
Jeg fikk heller ikke positivt utslag på el tester denne måneden men jeg vet jeg kjøpte elendige tester! Jeg temper nå denne syklusen så får vel svar om et par dager om jeg har hatt el :) grapefruktjuice har jeg også veldig god erfaring med:) masse el slim før antatt el:)
Lykke til :)

Jeg fikk heller ikke positivt utslag på el tester denne måneden men jeg vet jeg kjøpte elendige tester! Jeg temper nå denne syklusen så får vel svar om et par dager om jeg har hatt el :) grapefruktjuice har jeg også veldig god erfaring med:) masse el slim før antatt el:)

Okei, godt å høre det er flere :) tusen takk for svar, masse lykke til du også! Blir spennende å følge alle her inne :-)

B82 - PP2 - B4 - EL13.02 - IKM 27.02

Fikk denne i dag, på CD21 :wacky:, -syklusen er ikke helt stabil etter forrige fødsel. Håpe dette er gullegget:chicken:

Vis vedlegget 318938
Hvilen test et dette? Jeg finner bare sånne dårlige tester som er elendige fargestoff og utrolig trege:facepalm: masse lykke til :)

Hvilen test et dette? Jeg finner bare sånne dårlige tester som er elendige fargestoff og utrolig trege:facepalm: masse lykke til :)

Make Sure (tilbud nå på farmasiet.no), -godt fargestoff som gir tydelig svar. Tester to ganger daglig. Takk, masse lykke til du og:chicken:

Hatt merkelige stikkinger i livmoren i dag. Som om det kribler og småstikker litt. Det kan kanskje være pga selve eggløsningen?

Er så redd for å innbille meg symptomer - jeg vet jo at man ikke kjenner noe som helst allerede 2 dpo!

Driver med litt spekulering og tankekjør ikveld!
Er 4 dpo lørdag, og er da bursdagsfeiring for venninna mi, hun blir 25 og det er stort for henne! Vil alkohol ødelegge for at et evt befruktet egg vil feste seg? Det er jo ganske tidlig så et egg vil jo ikke ha rukket å feste seg til da, men kan likevel feste sef dagene etter!
Jeg lever stort sett som normalt frem til positiv test, noe annet hadde gjort meg gal i løpet av disse 2 årene, men vil heller ikke "kaste" bort mer tid enn nødvendig heller!
Hva tror dere? Vil det kunne ødelegge? :happy:

Driver med litt spekulering og tankekjør ikveld!
Er 4 dpo lørdag, og er da bursdagsfeiring for venninna mi, hun blir 25 og det er stort for henne! Vil alkohol ødelegge for at et evt befruktet egg vil feste seg? Det er jo ganske tidlig så et egg vil jo ikke ha rukket å feste seg til da, men kan likevel feste sef dagene etter!
Jeg lever stort sett som normalt frem til positiv test, noe annet hadde gjort meg gal i løpet av disse 2 årene, men vil heller ikke "kaste" bort mer tid enn nødvendig heller!
Hva tror dere? Vil det kunne ødelegge? :happy:

Ville absolutt vært med, det er ingenting som kan feste seg 4 dpo, -om det klaffer denne gangen så blir det lenge til neste fest :wacky: kos deg med god samvittighet.

Ville absolutt vært med, det er ingenting som kan feste seg 4 dpo, -om det klaffer denne gangen så blir det lenge til neste fest :wacky: kos deg med god samvittighet.

Tenker at det er bedre med 4 dpo enn seinere:shy: kommer nok til å kose meg! :happy:
Drakk 6 og 7 dpo sist jeg ble gravid (bryllup til venninna mi), men det gikk jo også galt...

Last edited:

Kanskje jeg prøver grapefruktjuice neste PP, men smaker det ikke ganske ille/bittert? Noen merker som er søtere enn andre?:p
Og hvor mye drikker dere?

Kanskje jeg prøver grapefruktjuice neste PP, men smaker det ikke ganske ille/bittert? Noen merker som er søtere enn andre?:p

Det er litt bittert, men blandet med litt appelsinjuice, da ble det friskt og godt :-D Kjøpte sånn ferskpresset på litersflaske på Meny, så har kun erfaring med den. Drakk to-tre glass om dagen fra mensen var over til etter el :-)

Jeg kjøper den fra Coop :) veldig fornøyd! :) smaker ille bittert jo! Men nå syns jeg deg er greit :) drikker noen slurker her og der! Kjøpte to flasker! Holdt i 12 dager :D anbefales veldig! Pluss, drikk mye vann.

Back
Topp