IKM uke 8 ❤

Er det noen tappetafsere her? Asså, jeg skulle bare sjekke for el-slim. Også traff jeg på tappen som jeg aldri har møtt før. :smiley-angry026 Det var litt rart, om jeg skal være helt ærlig..

Er det noen som kan tolke dette:
Lukket, litt snurpet hardt sammen rundt hullet, lissom, og myk rundt. Lå lavt.
 
Er det noen tappetafsere her? Asså, jeg skulle bare sjekke for el-slim. Også traff jeg på tappen som jeg aldri har møtt før. :smiley-angry026 Det var litt rart, om jeg skal være helt ærlig..

Er det noen som kan tolke dette:
Lukket, litt snurpet hardt sammen rundt hullet, lissom, og myk rundt. Lå lavt.
Hahaha må bare si det var en meget passende emoji:hilarious::p
 
Til TS; jeg oppga feil dato på EL:sorry: Mente den 09.02. Syklus dag 16,ikke 16.02:p

Men ikke så viktig,for alt jeg vet så lar EL vente på seg helt til den datoen:rolleyes:
 
Hahaha må bare si det var en meget passende emoji:hilarious::p

Hahhaha, I knoooow - måtte bare ha den med!

Men, altså livmortappen er visstnok lukket og hard når man er gravid. Kan det være at vi traff på en tidlig EL rett før bortfallsblødningen, da?! Jeg tror det blir både EL-tester OG graviditetstester de neste dagene.. :woot::nailbiting::bored:
 
Er det noen tappetafsere her? Asså, jeg skulle bare sjekke for el-slim. Også traff jeg på tappen som jeg aldri har møtt før. :smiley-angry026 Det var litt rart, om jeg skal være helt ærlig..

Er det noen som kan tolke dette:
Lukket, litt snurpet hardt sammen rundt hullet, lissom, og myk rundt. Lå lavt.

Har alltid hatt kontroll på tappen, spesielt for å sjekke modning for fødsel etc. Syns det er vanskelig å merke noko konkret i forhold til EL. Ligget relativt likt fra CD 6-7 til CD 1, høyt oppe, hard og så lukket som den kan. Fra CD 1 er den myk, lavt nede og meir åpen (sjøl om forskjellen ikkje er stor siden eg har født fleire ganger). Så vanskelig å finne EL med å kjenne iallefall :hilarious:
 
Har alltid hatt kontroll på tappen, spesielt for å sjekke modning for fødsel etc. Syns det er vanskelig å merke noko konkret i forhold til EL. Ligget relativt likt fra CD 6-7 til CD 1, høyt oppe, hard og så lukket som den kan. Fra CD 1 er den myk, lavt nede og meir åpen (sjøl om forskjellen ikkje er stor siden eg har født fleire ganger). Så vanskelig å finne EL med å kjenne iallefall :hilarious:
Hæ.. Okei, så din er hard og lukket mellom cd6-7 til over ikm og frem til CD 1 igjen? Sorry, t-skjeGuri her assa..
Jeg har født to ganger, og ville tro (utfra det jeg leser) at tappen ville vært mer myk og åpen med mindre jeg var gravid?
 
Er det noen tappetafsere her? Asså, jeg skulle bare sjekke for el-slim. Også traff jeg på tappen som jeg aldri har møtt før. :smiley-angry026 Det var litt rart, om jeg skal være helt ærlig..

Er det noen som kan tolke dette:
Lukket, litt snurpet hardt sammen rundt hullet, lissom, og myk rundt. Lå lavt.
Jeg kjenner på livmortappen. Frem til cd11 var tappen lavt plassert, og lukket. I går og i dag har tappen trukket seg lenger opp, den er mykere og delvis bakovervendt. Nå i kveld, cd13, er den uten tvil åpen :nailbiting: Må legge til at jeg har delvis nedsunket livmor, og har ingen problem med å kjenne tappen gjennom syklusen. Mange klarer ikke å kjenne tappen, da særlig ved eggløsning grunnet plasseringen :stop:

Ut i fra det du beskriver kan den virke som at el nettopp har vært eller er rett rundt hjørnet. Tappen er gjerne hard med myk utside og lavt plassert like før og etter el. Ved eggløsning er den mykere, høyt plassert (om du i det hele tatt kjenner den) og du vil uten tvil merke at den er åpen :)
 
Hvilke apper bruker du? Syns ikke den jeg bruker er noe god på å justere sykluslengde og er litt rotete så vurderer å bytte:)
Flo-appen forutser El i morgen 08.02. ut i fra normal 28-dagers syklus. Premom forutser el den 11.02, Ff-appen mener jeg har el den 18.02. Den tar utgangspunkt i 34 dagers syklus, noe som igjen blir heeelt feil. Clover appen mener el er den 09.02.

Jeg selv er enig i Flo og Clover, da jeg regner med syklusen er som normalt, på 28-29 dager. Som innebærer el i morgen eller på tirsdag. Jeg føler el er imorgen (eller muligens ikveld :bored:). Håper temperaturen begynner å stige imorgen, da jeg føler el er nå :angelic:

Vi fortsetter uansett å legge inn aksjer fremover, bare for å være på den sikre siden :bookworm:
 
Syklusen min ble ikke helt som forventet så jeg flytter over til en annen IKM gruppe gitt. Lykke til med PP'en damer :happy:
 
Litt stigning i grafen i dag, +0,1°. Håper det er starten på en videre stigning og at el var i går :) Tappen er i dag mer lukket enn den var i går. Krysser fingrene for at el kom som planlagt denne måneden. Forrige måned trodde jeg også el kom på cd14 (+/- 1 dag), ut fra symptomer, det viste seg jo å være veldig feil... :shifty:

Har en god følelse for denne PP’en :woot: :angelic:
 
Jeg kjenner på livmortappen. Frem til cd11 var tappen lavt plassert, og lukket. I går og i dag har tappen trukket seg lenger opp, den er mykere og delvis bakovervendt. Nå i kveld, cd13, er den uten tvil åpen :nailbiting: Må legge til at jeg har delvis nedsunket livmor, og har ingen problem med å kjenne tappen gjennom syklusen. Mange klarer ikke å kjenne tappen, da særlig ved eggløsning grunnet plasseringen :stop:

Ut i fra det du beskriver kan den virke som at el nettopp har vært eller er rett rundt hjørnet. Tappen er gjerne hard med myk utside og lavt plassert like før og etter el. Ved eggløsning er den mykere, høyt plassert (om du i det hele tatt kjenner den) og du vil uten tvil merke at den er åpen :)
Takk for svar ♥️ Dagen startet med vesentlig høyere temp enn i går, så da er nok EL her det neste døgnet.
Har bursdag i dag, så da må vi feire med en sengevals :hilarious:
 
Minibo - 32 år - pp3 - b3 - El 14.2 - ikm 28.2

Eg har fått kortere sykluser etter pilleslutt denne gongen enn eg har hatt tidlegare, så er ganske usikker på både El og ikm, men trur dette stemmer sånn ca.

Har ved tidlegare prøvinger berre tatt ting som det kommer og tenkt at eg blir gravid når eg blir det. Men no føler eg plutselig at det haster. Kvar TR er eit nederlag og eg klarer ikkje å slutte å henge her inne. Så tenker eg like godt får melde meg på.
 
Hahhaha, I knoooow - måtte bare ha den med!

Men, altså livmortappen er visstnok lukket og hard når man er gravid. Kan det være at vi traff på en tidlig EL rett før bortfallsblødningen, da?! Jeg tror det blir både EL-tester OG graviditetstester de neste dagene.. :woot::nailbiting::bored:

Livmorstappen er hard og lukket så lenge ingenting skal inn eller ut, uavhengig av svangerskap etc :) er dessverre ikkje noko tegn på graviditet så lenge du ikkje er over IKM.
 
Kyndige damer, kan jeg få litt tydehjelp? Her er EL-testen min CD 12. Jeg har hatt samme resultat på alle testene siden CD 8, og jeg klarer ikke å tyde den i det hele tatt! Kontrollstreken er ufullstendig men sterkere enn på de andre testene, men teststreken er kun ei SUPERTYNN stripe men den tynne stripa ser jo forholdsvis sterk ut? Resten er nærmest usynlig. Vet ikke om det synes så godt på dette bildet. Hjeeelp:arghh:
 

Vedlegg

  • 20210208_144831.jpg
    20210208_144831.jpg
    10,1 KB · Visninger: 53
Kyndige damer, kan jeg få litt tydehjelp? Her er EL-testen min CD 12. Jeg har hatt samme resultat på alle testene siden CD 8, og jeg klarer ikke å tyde den i det hele tatt! Kontrollstreken er ufullstendig men sterkere enn på de andre testene, men teststreken er kun ei SUPERTYNN stripe men den tynne stripa ser jo forholdsvis sterk ut? Resten er nærmest usynlig. Vet ikke om det synes så godt på dette bildet. Hjeeelp:arghh:
Vanskelig når dem blir sånn kor ikke strekan e hele eller veldig smal.. Mine sånne testa bruke og å bli sånn noen gang.. Prøv å laste ned premom appen for å se hvordan den tolkes der? :happy:
 
Back
Topp