IKM uke 8 ❤

Ja det virker så enkelt å bare ha masse sex rundt EL, men det er lettere sagt en gjort. :shy:
Her hadde vi tullet med at «nå er sex-uka igang» da uka for EL begynte, men så endte vi opp med at vi ikke orket verken dagen før EL, selve EL-dagen eller dagen etter :wacky: vi hadde sex to ganger et par dager før EL, så det er fremdeles en mulighet for at det klaffet, men det ble virkelig ikke som planlagt. I vårt tilfelle var vi begge slitne og i dårlig form, så vi var enige om at vi ikke orket, men må være ekstra kjipt når den ene er klar og ikke den andre :Heartred Håper mannen din får litt mer overskudd og at dere får en fin tid sammen fremover, enten det blir klaff nå eller senere :)
På en måte litt godt å høre at det er andre som kan kjenne på det - selv om jeg krysser alt jeg har for at det klaffer for dere :) Tusen takk:Heartred

Omtrent samme status som meg nå :hilarious:

Jeg ble gravid ganske fort med nr 1. Med nr 2 har det gått lang tid, tilslutt fikk jeg Letrozol i en god periode så klaffet det med 2 mann. Så gikk forholdet slutt, og møtte en ny mann, nåværende. Da prøvde vi igjen og det gikk 4 år før det klaffet. I mellomtiden fant de at jeg hadde pcos. Så det er nok derfor :dead: Håper på en til med samme mann jeg har nå, så blir liksom 2 hver av sine far. Og at minsten får en helsøsken:Heartred
Okei, ja da kan det jo være litt vanskeligheter med å bli gravid. Får du noe oppfølgning nå når du prøver da?:)

mine to første var ikke planlagte:hilarious: nr1 gikk jeg på pillen, men mistenker at sommeren jeg var 18 så har det kommet en pille eller to i retur. Og nr2 ble unnfanget mens jeg fullamma og baby bare var 7-8uker. Fant ikke ut at jeg var gravid før etter jeg hadde satt inn spiral. Var vell 4-5uker på vei da den ble satt inn, testen som ble tatt av legen før innsett var negativ. Og da jeg 4uker etterpå ennå ikke hadde blødd noe, så tok jeg en test hjemme for sikkerhetsskyld, som da var positiv. De regna med jeg var blitt gravid med spiral, og da mulig utenfor livmor. Men det var en stor 12ukers baby i magen:hilarious:
Nr3 er planlagt, og satt 9mnder etter prøvinga starta. Men hadde en MA i uke 7 og en kjemisk i denne prøvetida.
Så har ikke hatt problemer med å bli gravid tidligere:p men har siden den gang selvfølgelig blitt eldre, men også hatt to konsineringer ellwr hvordan det skrives. (Hatt celledeling og fjerna deler av livmorhalsen) og en cyste som sprakk på ene eggstokken. Så man vet jo aldri!
Sambo som jeg nå prøver med har ingen barn fra før, og har heller ikke gjort noen gravide som han vet om.
Men håper han har gjort meg gravid nå:hilarious::smiley-angelic001

gøy at noen har litt lik situasjon som meg her inne, da har man jo litt mer forståelse for hverandre, føler jeg:p

Jeg måtte ta en test i dag, tiltross for mine få 5DPO:hilarious: tok en el test som kom opp me 96på score i premom appen, altså nesten helt positiv. Siden jeg blødde i går kveld.
Tempen er fortsatt samme som i går og dagene før.
Så tok jeg en gtest, og jeg kan skimte en svak strek på den om jeg nistirrer:pompus: men om det er en skygge eller hva det vet jeg jo ikke. Tørr ikke håpe på noe ennå! Men vil så gjerne ha to streker!:smiley-angelic001

Okei, ja da kan det jo være litt vanskeligheter med å bli gravid. Får du noe oppfølgning nå når du prøver da?:)

mine to første var ikke planlagte:hilarious: nr1 gikk jeg på pillen, men mistenker at sommeren jeg var 18 så har det kommet en pille eller to i retur. Og nr2 ble unnfanget mens jeg fullamma og baby bare var 7-8uker. Fant ikke ut at jeg var gravid før etter jeg hadde satt inn spiral. Var vell 4-5uker på vei da den ble satt inn, testen som ble tatt av legen før innsett var negativ. Og da jeg 4uker etterpå ennå ikke hadde blødd noe, så tok jeg en test hjemme for sikkerhetsskyld, som da var positiv. De regna med jeg var blitt gravid med spiral, og da mulig utenfor livmor. Men det var en stor 12ukers baby i magen:hilarious:
Nr3 er planlagt, og satt 9mnder etter prøvinga starta. Men hadde en MA i uke 7 og en kjemisk i denne prøvetida.
Så har ikke hatt problemer med å bli gravid tidligere:p men har siden den gang selvfølgelig blitt eldre, men også hatt to konsineringer ellwr hvordan det skrives. (Hatt celledeling og fjerna deler av livmorhalsen) og en cyste som sprakk på ene eggstokken. Så man vet jo aldri!
Sambo som jeg nå prøver med har ingen barn fra før, og har heller ikke gjort noen gravide som han vet om.
Men håper han har gjort meg gravid nå:hilarious::smiley-angelic001

gøy at noen har litt lik situasjon som meg her inne, da har man jo litt mer forståelse for hverandre, føler jeg:p
Oisann, nr 2 kom ganske kjapt etterpå ja!:hilarious: Det var drømmen min, å ha to tette. Men jeg får vel lov å si at du var heldig! :p Må være deilig å kunne være gravid fort og uten noe hjelp! Men ikke alle får den følelsen, og noen andre er i virkelig veldig trist situasjon enn oss som sliter å få barn noe gang:Heartred Jeg er enig med deg, alderen kan påvirke også. Så det blir litt spennende om jeg virkelig blir gravid denne gangen. :joyful:

Jeg fikk oppfølgning hos gyn, som gjorde at det klaffet med nr 3. Var i begynnelsen av å snakke om IVF, men slapp det!:happy:

Selv om kroppen min er tullete, så kan jeg ikke klage å den når den lot meg å få fullføre mine 3 svangerskap med helt friske barn:Heartred

Ønsker deg masse lykke til, og at spiren sitter:Heartred
Vi får oppdatere her inne og blir moro!:notworthy

Jeg måtte ta en test i dag, tiltross for mine få 5DPO:hilarious: tok en el test som kom opp me 96på score i premom appen, altså nesten helt positiv. Siden jeg blødde i går kveld.
Tempen er fortsatt samme som i går og dagene før.
Så tok jeg en gtest, og jeg kan skimte en svak strek på den om jeg nistirrer:pompus: men om det er en skygge eller hva det vet jeg jo ikke. Tørr ikke håpe på noe ennå! Men vil så gjerne ha to streker!:smiley-angelic001
Hehe, føler med deg der med test-trangen!:hilarious: Men håper det var en helt uskyldig festeblødning og at LH stiger mot at du får 2 streker på g-testen innen uken er omme:Heartred

Oisann, nr 2 kom ganske kjapt etterpå ja!:hilarious: Det var drømmen min, å ha to tette. Men jeg får vel lov å si at du var heldig! :p Må være deilig å kunne være gravid fort og uten noe hjelp! Men ikke alle får den følelsen, og noen andre er i virkelig veldig trist situasjon enn oss som sliter å få barn noe gang:Heartred Jeg er enig med deg, alderen kan påvirke også. Så det blir litt spennende om jeg virkelig blir gravid denne gangen. :joyful:

Jeg fikk oppfølgning hos gyn, som gjorde at det klaffet med nr 3. Var i begynnelsen av å snakke om IVF, men slapp det!:happy:

Selv om kroppen min er tullete, så kan jeg ikke klage å den når den lot meg å få fullføre mine 3 svangerskap med helt friske barn:Heartred

Ønsker deg masse lykke til, og at spiren sitter:Heartred
Vi får oppdatere her inne og blir moro!:notworthy

så bra! :) Ja jeg tenker og at jeg er heldig som har fått de tre jeg har! At det har gått så lett:p unner ingen å ikke få oppleve babydrømmen. Har flere venninner og bekjente som sleit lenge med å bli gravide, og ei ga opp etter ivf og endte med å adoptere da det ikke gikk med noe annet. Er absolutt for adopsjon og det er bra altså. Men føler så med henne alle de årene med prøving, og håp.
Eneste jeg føler på nå er at sambo ikke har egene barn, han har tatt mine imot med åpene armer, og behandler de som sine. Men føler litt på at om det er jeg som ikke kan gi han barn, så fratar jeg han muligheten:facepalm: så håper vi får det til!:)
Masse lykke til du og! Blir spennende å følge med de neste to ukene her:D

så bra! :) Ja jeg tenker og at jeg er heldig som har fått de tre jeg har! At det har gått så lett:p unner ingen å ikke få oppleve babydrømmen. Har flere venninner og bekjente som sleit lenge med å bli gravide, og ei ga opp etter ivf og endte med å adoptere da det ikke gikk med noe annet. Er absolutt for adopsjon og det er bra altså. Men føler så med henne alle de årene med prøving, og håp.
Eneste jeg føler på nå er at sambo ikke har egene barn, han har tatt mine imot med åpene armer, og behandler de som sine. Men føler litt på at om det er jeg som ikke kan gi han barn, så fratar jeg han muligheten:facepalm: så håper vi får det til!:)
Masse lykke til du og! Blir spennende å følge med de neste to ukene her:D
Den forstår jeg veldig godt! :D Du er fantastisk som ønsker oppfylle mannen din sin ønske å bli far selv om du har tre fra før:Heartred

yep, blir 2 spennende uker fremover!:love7

I dag var testen svakere igjen, så da er nok EL i dag. :joyful: Har vært flinke å legge inn aksjer siste dagene. Så har troen denne PPen.

Endret litt på infoen min, da EL kom litt senere enn først antatt. Tror IKM blir enten søndag 27 eller mandag 28. Men holder meg her i IKM uke 8 jeg, siden jeg nok begynner testingen noen dager før IKM.

Fru.86 - 34 år - PP4 (etter MA) - B2 - EL 16/2 - IKM ca. 27/2

Nå skjønner jeg ingenting. Trodde LH toppen var over, da testen i dag tidlig var en del svakere enn i går. Men tok en nå, og den var enda sterkere enn gårsdagens.

Vedlegg

• 8D3B8DC0-177D-4E87-BDDE-5C720EE071D4.jpeg
    8D3B8DC0-177D-4E87-BDDE-5C720EE071D4.jpeg
    9,4 KB · Visninger: 63
Cd 18 og har ikke fått positiv El-test. Hatt høy i maange dager. Fikk ikke max sist, så nå tror jeg kanskje ikke jeg får det denne mnd heller. Syns det er så rart, da jeg alltid har hatt veldig positiv og over lang tid før. Tester flere ganger for dag, det samme gjorde jeg sist mnd. Premom mener jeg er 4dpo, det kan godt stemme ut i fra symptomer. Fortsetter å teste ut uka, men får jeg ikke positiv da så konkluderer jeg med at el har vært:happy:

Veldig positiv EL test nå, har hatt positive tester i 3 døgn nå så har tydeligvis veldig lang LH-topp..:scratch
Tempen er enda ikke begynt å stige så egget kan ikke ha sluppet enda. Er CD 20 idag...:confused1

21185CA9-ACB4-49C7-8EEC-8ED0C0828CA9.jpeg

Den forstår jeg veldig godt! :D Du er fantastisk som ønsker oppfylle mannen din sin ønske å bli far selv om du har tre fra før:Heartred

yep, blir 2 spennende uker fremover!:love7
Jeg vil selvfølgelig veldig også ha en til selv, fordet om jeg var innstilt på at minstemor var den siste. Men da var jeg jo i ett forhold med faren deres, så ja ting endrer seg. Og jeg ønsker å dele den fine opplevelsen med å få en liten en med sambo:)

Nå skjønner jeg ingenting. Trodde LH toppen var over, da testen i dag tidlig var en del svakere enn i går. Men tok en nå, og den var enda sterkere enn gårsdagens.

Om EL er i morgen må jeg kanskje melde meg inn i IKM uke 9, likevel. Venter litt og ser hvordan EL testene utvikler seg.

Veldig Spent - 35år - pp2 - B3 - EL rundt 8.feb IKM 23.fen

uteblitt mens på dag 19 nå - lege sier endring i syklus grunnet covid 19 så ettersom veldig kramper/murringer, el slim over lang tid og ømme pupper og ja peak på el test rundt den 8.feb så satser jeg på mensen /eler ikke mensen er rundt 23.februar nå

Veldig Spent - 35år - pp2 - B3 - EL rundt 8.feb IKM 23.fen

uteblitt mens på dag 19 nå - lege sier endring i syklus grunnet covid 19 så ettersom veldig kramper/murringer, el slim over lang tid og ømme pupper og ja peak på el test rundt den 8.feb så satser jeg på mensen /eler ikke mensen er rundt 23.februar nå

Velkommen! Så hyggelig å ha deg med :Heartred
Du kan jo faktisk få positiv test allerede i dag! Spennende :)

Hei jenter,

Har vært lenge i tenkeboksen om å delta i ukes-tråden men etter å ha lest igjennom alle innleggene så klarer jeg ikke å la være. Dere er så gode og «samværet» er gull verdt i denne tiden!

Bikket 1 år uten prevensjon nå. Ble gravid i sommer som endte i MA uke 9. Etter det har jeg hatt positive tester hver mnd men som har endt i blank test eller mensen. Så mange kjemiske rett og slett. Var hos gyn for sjekk og div blodprøver men ikke fått noe konklusjon. Alt så bra ut på undersøkelsen. Hadde visstnok 20 follikler eller noe men siden alt så bra ut utenom det så var ikke det noe legen mente var gale.

Uansett begynner virkelig å gå innpå meg, syns dette er så frustrerende, håpløst og altoppslukende. Skulle ha hatt min første dag i permisjon i dag faktisk, hadde jeg fortsatt vært gravid..

Kan ikke gjøre noe annet enn å krysse alt for at det klaffer denne mnd.. Startet med temping igjen og sitter spent klar med en haug tidlig tester og digitale. Skal forsøke å vente til fredag (9dpo) med første test.. Gleder meg til å følge resten nå som vi går inn mot siste innspurt!!

PM88 - 32 - PP 7 (etter MA) - B1 - EL 10.02 - IKM 25.02

:welcome
Koselig at du ble med her! Enig i at det er gull verdt å stå sammen i denne tiden :)
Skjønner godt at du er frustrert! Må være rart og vemodig å vite at du egentlig skulle gått ut i permisjon nå.. Håper det snart er deres tur :Heartred

Kjenner meg godt igjen i det du skriver.
Jeg mistet også i MA i sommer. Skulle hatt termin på søndag som var.
En venninne av meg fikk baby akkurat på samme dag jeg skulle hatt termin. Glad på hennes vegne, men må si det var litt tøft å ikke være der selv. Hadde trodd jeg skulle være gravid igjen før termin.

Med første mann prøvde vi i 1,5 pr før det klaffet.
Sist graviditet nå, gikk det raskere, men den endte jo i MA. Så nå har vi prøvd ca. et halvt år etter det.

Ønsker deg lykke til denne PPen. Krysser fingrene for at det klaffer for oss begge! :Heartred
Det er merkelig hvor fort og sakte tiden har gått. Ikke i min villeste fantasi hadde jeg trodd at vi skulle komme til februar og IKKE være gravid! Leste «alle steder» at ved MA/SA var man så fruktbar i de 3 påfølgende månedene og at de fleste ble gravid innen da... Så sitter vi her da, x antall måneder etter. Har 4 venninner som har født i år allerede. Syns det er rart å tenke på at det ikke blir trilling som jeg hadde sett for meg. De er jo tilbake i jobb på den tid jeg evt er klar for trilling!! (Fingers crossed for november !!) Fortsatt noen venninner som skal føde over sommeren så får henge meg på dem istedenfor. Og selvfølgelig satse på jeg får nye venninner i samme situasjon :-)

Ja- det må være vår tur nå❤️

Back
Topp