IKM uke 8 ❤

:Heartred

Egget har ikke festet seg før mellom 6-12 DPO, men, det kan være graviditetssymptomer - eller PMS!

Med forrige svangerskap friskt i minne, ble jeg tett i nesen rundt 8 DPO. Strålende smerte i brystene 10 DPO som gjorde at jeg testet og fikk to fine klare streker! Begge er tydeligvis vanlige tidlige symptomer på graviditet :Heartred
Jeg har aldri opplevd det slik dermed luktesansen ved PMS. Alt er liksom bare vanlig helt til mensen dukker opp med murring / oppblåsthet et par dager før:p Ganske sikker på at det er ikke PMS, da jeg var ferdig med mensen for 5 dager siden:cool: Har følelsen på at det er en av de tidlige graviditetssymptomer :angelic: HÅPER at spiren virkelig sitter denne 17PP’n:angelic::Heartred

Enig! Hvis skyggestreken er en babystrek, så synes jeg det er høyt logisk. Hvis ikke, så blir jeg bare sur.. Surt å bruke så mye penger på ting som ikke fungerer... Men pilleslutt = kaos, så jeg kjenner meg likevel åpen for alt.

Har inntrykk at FF er bra greier, altså! Kult at sere er samstemte!

Ja, det var null utslag på EL-test på dagene FF mener jeg har EL, så det blir jo bare feil her :confused::smiley-ashamed005

Da er det litt verre ja, når FF ikke samsvarer med testene i det hele tatt. :wtf: Håper du får klarhet i hva som skjer veldig snart, det er slitsomt å ikke vite :confused:

Kjenner til det med mannfolket. I dag ble min irritert for jeg bruker opp testene mine,for han ser ingenting på de. Kunne jeg ikke bare vente med å teste til neste uke? Neste uke?! Er du gal mann!:eek: Jeg sa jeg gikk med på å teste på onsdag neste gang:p

Hvis jeg ikke er gravid nå,så skal jeg ihvertfall ikke involvere mannen i testingen videre:rolleyes:
Vi skal bort i helgen, og kommer hjem sent mandag neste uke. Jeg sa til samboer i stad at jeg ikke skulle ta med meg noen tester, og at jeg skulle avvente til tirsdag neste uke med å teste (antageligvis 8dpo). Fikk til svar: «Ja, særlig.. Som om du klarer det!» Haha, han har ikke trua på meg. Han synes denne testing går litt over styr :hungry: Meen, jeg styrer mitt eget show i testinga :D

Last edited:
Det egget jobber seg godt nedover nå. Gurimalla for noen eggløsningssmerter. Det iser jo langt nedover lysken, og det føles ut som livmora krøller seg sammen. Jeg har aldri hatt eggløsningssmerter før, men så har jeg heller aldri vært klar over at jeg har el på så sent i syklusen. Håper uansett at det egget møter noen trofaste svømmere på veien. :D :sign17 :happy6:offtheair
Har hatt kjempe smerter denne eggløsningen, vært øm i livmora i helle dag så veldig optimistisk denne mnd

Koser meg med å lese om alle dere som står på og legger aksjer for harde livet:D Selv prøver jeg å innse at denne våren kanskje ikke er den beste for prøving, og heller håpe på et «mirakel», selv om tålmodighet ikke er min sterkeste side. Pga MYE jobb på mannen og at han da naturlig nok er ganske sliten for tiden blir det lite sex her - som jo er kjipt av flere grunner. Trøster meg med at vi ellers har det bra i forholdet, bare ikke så mye overskudd hos han - som jo er forståelig. (Det vil si, ikke like lett å være superforståelig når EL banker på døren og jeg er suuuuperklar for flere runder i høyet og han bare ikke orker, hehe). Med sex bare 1 gang 5dager før EL denne gangen er ikke sjansen stor akkurat - men holder en øøørliten knapp på sterke svømmere som holdt seg godt fast inni der, hehe:p Lov å håpe vel?:p
Er forresten 7-8dpo idag, så slipper jo å vente så lenge på mensen da.. Jaja, måtte bare lufte hodet litt her - tungt å lengte sånn etter baby nr 2 og være klar og så klaffer det ikke på grunn av jobb og dårlig sexlyst, og bare gå å vite at det er en måned til neste sjanse. I tillegg er jeg på påskeferie uten mann i år, midt i forventet EL, så jeg håper det går neste runde da:wtf: Beklager, NÅ er jeg ferdig :wacky::D #måttebareluftelitt

Koser meg med å lese om alle dere som står på og legger aksjer for harde livet:D Selv prøver jeg å innse at denne våren kanskje ikke er den beste for prøving, og heller håpe på et «mirakel», selv om tålmodighet ikke er min sterkeste side. Pga MYE jobb på mannen og at han da naturlig nok er ganske sliten for tiden blir det lite sex her - som jo er kjipt av flere grunner. Trøster meg med at vi ellers har det bra i forholdet, bare ikke så mye overskudd hos han - som jo er forståelig. (Det vil si, ikke like lett å være superforståelig når EL banker på døren og jeg er suuuuperklar for flere runder i høyet og han bare ikke orker, hehe). Med sex bare 1 gang 5dager før EL denne gangen er ikke sjansen stor akkurat - men holder en øøørliten knapp på sterke svømmere som holdt seg godt fast inni der, hehe:p Lov å håpe vel?:p
Er forresten 7-8dpo idag, så slipper jo å vente så lenge på mensen da.. Jaja, måtte bare lufte hodet litt her - tungt å lengte sånn etter baby nr 2 og være klar og så klaffer det ikke på grunn av jobb og dårlig sexlyst, og bare gå å vite at det er en måned til neste sjanse. I tillegg er jeg på påskeferie uten mann i år, midt i forventet EL, så jeg håper det går neste runde da:wtf: Beklager, NÅ er jeg ferdig :wacky::D #måttebareluftelitt

Veldig forståelig at det er kjipt og frustrerende :Heartred og en ny måned med venting kan føles leenge..
Absolutt lov å håpe! Krysser fingrene for sterke svømmere, og kanskje et egg som slapp litt tidligere enn antatt :rolleyes:

Veldig forståelig at det er kjipt og frustrerende :Heartred og en ny måned med venting kan føles leenge..
Absolutt lov å håpe! Krysser fingrene for sterke svømmere, og kanskje et egg som slapp litt tidligere enn antatt :rolleyes:
Takk for gode ord:Heartred Man har liksom en forventning om at man SKAL ha mye sex når man prøver så det i alle fall ikke skal stå på innsatsen, og når det ikke skjer merker jeg det er lett å bli frustrert på alt som gjør oss sliten, og «misunnelig» på andre som orker å holde på ofte. Men misforstå meg rett, syns det er såå gøy å følge med alle og heier som bare det på alle sammen!! Skulle bare gjerne vært der selv også :wtf::) Får vel prøve forumpause neste måned, og prøve å tenke at det blir som det blir med sex.

Takk for gode ord:Heartred Man har liksom en forventning om at man SKAL ha mye sex når man prøver så det i alle fall ikke skal stå på innsatsen, og når det ikke skjer merker jeg det er lett å bli frustrert på alt som gjør oss sliten, og «misunnelig» på andre som orker å holde på ofte. Men misforstå meg rett, syns det er såå gøy å følge med alle og heier som bare det på alle sammen!! Skulle bare gjerne vært der selv også :wtf::) Får vel prøve forumpause neste måned, og prøve å tenke at det blir som det blir med sex.

Ja det virker så enkelt å bare ha masse sex rundt EL, men det er lettere sagt en gjort. :shy:
Her hadde vi tullet med at «nå er sex-uka igang» da uka for EL begynte, men så endte vi opp med at vi ikke orket verken dagen før EL, selve EL-dagen eller dagen etter :wacky: vi hadde sex to ganger et par dager før EL, så det er fremdeles en mulighet for at det klaffet, men det ble virkelig ikke som planlagt. I vårt tilfelle var vi begge slitne og i dårlig form, så vi var enige om at vi ikke orket, men må være ekstra kjipt når den ene er klar og ikke den andre :Heartred Håper mannen din får litt mer overskudd og at dere får en fin tid sammen fremover, enten det blir klaff nå eller senere :)

Hei jenter,

Har vært lenge i tenkeboksen om å delta i ukes-tråden men etter å ha lest igjennom alle innleggene så klarer jeg ikke å la være. Dere er så gode og «samværet» er gull verdt i denne tiden!

Bikket 1 år uten prevensjon nå. Ble gravid i sommer som endte i MA uke 9. Etter det har jeg hatt positive tester hver mnd men som har endt i blank test eller mensen. Så mange kjemiske rett og slett. Var hos gyn for sjekk og div blodprøver men ikke fått noe konklusjon. Alt så bra ut på undersøkelsen. Hadde visstnok 20 follikler eller noe men siden alt så bra ut utenom det så var ikke det noe legen mente var gale.

Uansett begynner virkelig å gå innpå meg, syns dette er så frustrerende, håpløst og altoppslukende. Skulle ha hatt min første dag i permisjon i dag faktisk, hadde jeg fortsatt vært gravid..

Kan ikke gjøre noe annet enn å krysse alt for at det klaffer denne mnd.. Startet med temping igjen og sitter spent klar med en haug tidlig tester og digitale. Skal forsøke å vente til fredag (9dpo) med første test.. Gleder meg til å følge resten nå som vi går inn mot siste innspurt!!

PM88 - 32 - PP 7 (etter MA) - B1 - EL 10.02 - IKM 25.02

Eg truuuur EL var i går! Tempen steig idag, men EL-test på ettermiddagen var negativ, men siden eg gjekk tom for test i går fekk eg ikkje testa i går kveld eller i dag måres, så mulig eg gjekk glipp av ein positiv test! Tempen i måro vil visa det :)
Veldig gla eg starta å tempa!
20210215_234409.jpg
Screenshot_20210215-234349_Premom.jpg

Hei jenter,

Har vært lenge i tenkeboksen om å delta i ukes-tråden men etter å ha lest igjennom alle innleggene så klarer jeg ikke å la være. Dere er så gode og «samværet» er gull verdt i denne tiden!

Bikket 1 år uten prevensjon nå. Ble gravid i sommer som endte i MA uke 9. Etter det har jeg hatt positive tester hver mnd men som har endt i blank test eller mensen. Så mange kjemiske rett og slett. Var hos gyn for sjekk og div blodprøver men ikke fått noe konklusjon. Alt så bra ut på undersøkelsen. Hadde visstnok 20 follikler eller noe men siden alt så bra ut utenom det så var ikke det noe legen mente var gale.

Uansett begynner virkelig å gå innpå meg, syns dette er så frustrerende, håpløst og altoppslukende. Skulle ha hatt min første dag i permisjon i dag faktisk, hadde jeg fortsatt vært gravid..

Kan ikke gjøre noe annet enn å krysse alt for at det klaffer denne mnd.. Startet med temping igjen og sitter spent klar med en haug tidlig tester og digitale. Skal forsøke å vente til fredag (9dpo) med første test.. Gleder meg til å følge resten nå som vi går inn mot siste innspurt!!

PM88 - 32 - PP 7 (etter MA) - B1 - EL 10.02 - IKM 25.02

Velkommen hit ❤ trist å høre at du er litt i uviten om koffer ting blir som dei blir, men håper virkelig dette er PP'en for deg :)
Ka tid er IKM?

Eg truuuur EL var i går! Tempen steig idag, men EL-test på ettermiddagen var negativ, men siden eg gjekk tom for test i går fekk eg ikkje testa i går kveld eller i dag måres, så mulig eg gjekk glipp av ein positiv test! Tempen i måro vil visa det :)
Veldig gla eg starta å tempa!
Vis vedlegget 348713 Vis vedlegget 348714
Woho :cool05 Håper tempen fortsetter å stige, og at du hadde kort LH-topp i går kveld!

Velkommen hit ❤ trist å høre at du er litt i uviten om koffer ting blir som dei blir, men håper virkelig dette er PP'en for deg :)
Ka tid er IKM?

Glemte å skrive det men oppdaterte innlegget, torsdag 25.02! Håper jeg slipper unna mensen denne og de neste 9 mnd da :angelic:

Prøver å tenke at det må være en grunn.. Men tenker også at det må da være vår tur snart? Selv om man bokstavlig talt ikke står i kø. Spent på hva fremtiden bringer må jo bare holde motet oppe og gjøre det vi kan på vår side (aksjer til riktig tid mm), når det gjelder noe så ukontrollerbart som dette:shy:

Skjønner absolutt ingenting:sour: spottet rødt blod nå i kveld når jeg var på do..
CD17 / 4DPO. Rimelig sikker på at EL var sist torsdag, siden tempen har steget etter det, el test var positiv onsdag men negativ torsdag og vært det siden. Og el smerter og slim torsdag.
Men kom litt brun utflod på lørdag, kun en gang. Og nå rødt blod.
vi har jo prøvd i ett år, og vært uten prevansjon i ett år, gikk da på p-ring før slutt. Ikke hatt noen småblødninger eller spotting før nå denne syklusen:confused:

Wii, offisielt 1 dpo :dance011 En dag senere enn antatt, men jeg henger her i ikm uke 8 fordet om :happy:

Vedlegg

• 1FE5F855-840E-458F-8A94-140DEB146ADB.jpeg
    1FE5F855-840E-458F-8A94-140DEB146ADB.jpeg
    56,7 KB · Visninger: 55
...ASsa jeg har googla så mye gravid-greier at nå er facebook proppa med "maternity clothes".. ASsa... o_O

Tok en testen nå midt på dagen. Denne er vel så godt som positiv eller?

I dag var testen svakere igjen, så da er nok EL i dag. :joyful: Har vært flinke å legge inn aksjer siste dagene. Så har troen denne PPen.

Endret litt på infoen min, da EL kom litt senere enn først antatt. Tror IKM blir enten søndag 28 eller mandag 1.mars. Men holder meg her i IKM uke 8 jeg, siden jeg nok begynner testingen noen dager før IKM.

Fru.86 - 34 år - PP4 (etter MA) - B2 - EL 16/2 - IKM ca. 28/2

Last edited:
Skjønner absolutt ingenting:sour: spottet rødt blod nå i kveld når jeg var på do..
CD17 / 4DPO. Rimelig sikker på at EL var sist torsdag, siden tempen har steget etter det, el test var positiv onsdag men negativ torsdag og vært det siden. Og el smerter og slim torsdag.
Men kom litt brun utflod på lørdag, kun en gang. Og nå rødt blod.
vi har jo prøvd i ett år, og vært uten prevansjon i ett år, gikk da på p-ring før slutt. Ikke hatt noen småblødninger eller spotting før nå denne syklusen:confused:
Mistenker enda mer at det burde være en festeblødning på gang! Prøv å teste om et par dager? Da HCG stiger etter egget har festet seg, og øker hver annen hver dag. Krysser fingrene for deg!:Heartred

Mistenker enda mer at det burde være en festeblødning på gang! Prøv å teste om et par dager? Da HCG stiger etter egget har festet seg, og øker hver annen hver dag. Krysser fingrene for deg!:Heartred
Var ikke noe mere blod i dag, måtte stikke en finger opp å kjenne. Var kun litt brunt resteblod der (sorry detaljer altså) :hilarious:
Skjønner ikke noe annet enn det.
Takk :Heartred

Back
Topp