IKM uke 8 ❤️

Jeg har aldri testet etter EL før med mine 3 første barn. Har samme mann, men vi er eldre og jeg føler på kortere tid nå :angelic: i tillegg driver jeg en bedrift og ønsker mest mulig forutsigbarhet rundt å bli borte. Akkurat nå passer det bra, enn hvor idiotisk det er å si det. Frykter dog at det vil ta lenger tid denne gangen, og det verste med å bestemme seg for å prøve på å få en til er at lysten på en til eksploderer! Har såååå lyst på noe som var uaktuelt for bare to mnd siden :smiley-angelic001 Vi ble presset til å ta en beslutning på en evt sistemann, da jeg har en kronisk sykdom og egentlig må bytte til noen medisiner som ikke er forenelig med graviditet. Derfor ble det nå eller aldri - og igjen - da vil jeg gjerne maksimere på sannsynligheten for å få det til. Men har dere uansett så regelmessig sex er det kanskje ikke vits annet enn for å vite at kroppen virker som den skal etter spiral?
Jeg også føler på at vi har dårligere tid.
Jeg har selv kronisk(e) sykdom, og jeg har måtte slutte på ALT av forebyggende, og ta minimalt og alternativer ved tilbakefall/anfall. Har tidligere vært veldig bra, nesten frisk, i tidligere svangerskap. Så her vil jeg absolutt bli fortest mulig gravid med tanke på sykdom og smerter.
Jeg vedder på at det er denne gangen det tar tid å bli gravid
De to første fikk jeg beskjed om at sannsynligheten for å bli gravid på egenhånd var liten, men de satt temmelig fort. Denne gangen har jeg alle forutsetninger for å kunne bli gravid, derfor tenker jeg at det kan ta litt tid

Veldig rart hvordan lysten kommer eksploderende på.. Føler så med deg! Håper det klaffer fort for din del, spesielt med tanke på jobb. Det er jo greit å kunne tilrettelegge det så langt det lar seg gjøre

2pp med den nå . forje pp fant den ikke maks dag . Så den viste høy lenge . Jeg resatte monitoren etter det . Men hørt den kan være litt rar.
egget kan «trekke» seg igjen/kroppen kan utsette eggløsning selvom monitor og tester sier eggløsning. Om du føler det er for tidlig

Er en egen gruppe, trur den heter: vi som bruker fertilitetsmonitor .
Eller noe . Spør der inne om ingen andre her har no svar . Iogmed jeg kranglet med den hele forje pp :shy:
Takk, skal sjekke den gruppa :-) Fikk maksdag i dag også og har eggløsningssmerter så kanskje det stemmer. har hatt lengre syklus de siste to månedene, men kanskje denne er mer normal med eggløsning på dag 14-15 :Heartbigred

Overlykkelig for at noen skriver jeg, så kjør på :hilarious: Det føles på en rar måte som at tiden går fortere da!
Elsker når andre skriver mye og utfyllende også ! Mannen min er ikke så glad i at jeg er her inne så mye :angelic: Men nå har jeg en unnskyldning ! Jeg har laget ikm gruppa :dance011
Vi får prøve oss frem og se. Men jeg skulle helst vært gravid med en gang spiralen gikk ut
Det er lurt :) Kjenner til den . Å bli gravid var lixom ikke no store tanker før man begynner prøve ordentlig . Da skulle man helst vært gravid før man begynte, nesten
Takk, skal sjekke den gruppa :) Fikk maksdag i dag også og har eggløsningssmerter så kanskje det stemmer. har hatt lengre syklus de siste to månedene, men kanskje denne er mer normal med eggløsning på dag 14-15 :Heartbigred
Hvis du har elsmerter og den enda viser Max . Tipper jeg egget slipper idag :) den skal jo si ifra ganske nerme el! Iforhold til andre tester som sier ifra med litt lenger tid :) bruker du andre tester eller bare monitor ?

Jeg starter med Provera i dag som jeg skal ta 14 dager. Håper jeg passer inn her, har ikke eggløsning… Om jeg ikke passer inn her, noen som vet om det er IKM uke 12 jeg hører til da? Siden jeg har jo ikke eggløsning før eventuelt uke 10?

Milla99 - 25 - B2 - PP3 ca. - Har ikke EL - IKM 21 februar ca. ❤️

Jeg også føler på at vi har dårligere tid.
Jeg har selv kronisk(e) sykdom, og jeg har måtte slutte på ALT av forebyggende, og ta minimalt og alternativer ved tilbakefall/anfall. Har tidligere vært veldig bra, nesten frisk, i tidligere svangerskap. Så her vil jeg absolutt bli fortest mulig gravid med tanke på sykdom og smerter.
Jeg vedder på at det er denne gangen det tar tid å bli gravid
De to første fikk jeg beskjed om at sannsynligheten for å bli gravid på egenhånd var liten, men de satt temmelig fort. Denne gangen har jeg alle forutsetninger for å kunne bli gravid, derfor tenker jeg at det kan ta litt tid

Veldig rart hvordan lysten kommer eksploderende på.. Føler så med deg! Håper det klaffer fort for din del, spesielt med tanke på jobb. Det er jo greit å kunne tilrettelegge det så langt det lar seg gjøre
Kjenner meg så igjen! Sluttet på en bøtte medisiner når vi tok ut spiralen, og lurer på hva som inntreffer først - graviditet eller jeg stryker med :hilarious: :hungover:

Jeg starter med Provera i dag som jeg skal ta 14 dager. Håper jeg passer inn her, har ikke eggløsning… Om jeg ikke passer inn her, noen som vet om det er IKM uke 12 jeg hører til da? Siden jeg har jo ikke eggløsning før eventuelt uke 10?

Milla99 - 25 - B2 - PP3 ca. - Har ikke EL - IKM 21 februar ca. ❤️
Jeg vet ikke om jeg forsto den :bag: Har du ikm uke 8 og el uke 10? Og ingen el før uke 8? Du kan selvfølgelig henge i denne gruppa fordeom :Heartbigred

Jeg vet ikke om jeg forsto den :bag: Har du ikm uke 8 og el uke 10? Og ingen el før uke 8? Du kan selvfølgelig henge i denne gruppa fordeom :Heartbigred
Jaa det blir vel sånn, får mensen ca. 21 februar av Provera, så får jeg vel eggløsning sånn 14 dager etter 21 februar. Blir vel IKM uke 12 jeg hører til da kanskje :laughing002 For jeg tester jo ikke for EL sånn som dere nå, da jeg ikke har EL:laughing002❤️

Er så spent på om tilskudda gjør at el blir til normal tid og at ikm holder seg der den skal ! Eller om jeg egentlig hører til i uke 9 :rolleyes: eltestene er lave idag ..monitor også. og tempen er enda ikke så lav at el nærmer seg. El skal egentlig være om 5 dager !

Jaa det blir vel sånn, får mensen ca. 21 februar av Provera, så får jeg vel eggløsning sånn 14 dager etter 21 februar. Blir vel IKM uke 12 jeg hører til da kanskje :laughing002 For jeg tester jo ikke for EL sånn som dere nå, da jeg ikke har EL:laughing002❤️
Ja da hører du til i uke 12 ❤️ jeg har skrevet deg opp. Bare å være her å henge, om du vil følge med oss fordeom ❤️

Jeg begynner å tempe og teste EL som regel ved CD10-11. og pleier å få EL CD 14-17 .
I går var jeg CD11 og fikk en relativt positiv test :nailbiting: Ble litt overaska kan du si . Pleier å el smerte tre dager før osv . Ikke kjent noe spes , men kjenner det nå idag . Jeg har time til ul idag bare for sjekk og eventuelt noe hjelpe med tanke på spotting i LH fasen og to ma og to kjemiske i fjor.

Kan de sjekke egget idag eller hvordan foregår en slik undersøkelse ? Vi la inn aksjer i går tre ganger og lørdag. Er jo alltid redd det ikke er nok , for samboern kommer egentlig hjem igjen torsdag kveld .

Vedlegg

• IMG_5454.jpeg
    IMG_5454.jpeg
    441,7 KB · Visninger: 36
  • IMG_5451.jpeg
    IMG_5451.jpeg
    624,2 KB · Visninger: 37
Jeg begynner å tempe og teste EL som regel ved CD10-11. og pleier å få EL CD 14-17 .
I går var jeg CD11 og fikk en relativt positiv test :nailbiting: Ble litt overaska kan du si . Pleier å el smerte tre dager før osv . Ikke kjent noe spes , men kjenner det nå idag . Jeg har time til ul idag bare for sjekk og eventuelt noe hjelpe med tanke på spotting i LH fasen og to ma og to kjemiske i fjor.

Kan de sjekke egget idag eller hvordan foregår en slik undersøkelse ? Vi la inn aksjer i går tre ganger og lørdag. Er jo alltid redd det ikke er nok , for samboern kommer egentlig hjem igjen torsdag kveld .
Når jeg hadde ul etter ma, så sa de noe om egga, og at jeg var påvei til å få el.. om jeg uke husker helt feil :wideyed:
Men om du har el nå og la aksjer igår og lørdag. Burde det være nokk de er vertfall levedyktige 3 dager.. og opptil 5 dager .

Når jeg hadde ul etter ma, så sa de noe om egga, og at jeg var påvei til å få el.. om jeg uke husker helt feil :wideyed:
Men om du har el nå og la aksjer igår og lørdag. Burde det være nokk de er vertfall levedyktige 3 dager.. og opptil 5 dager .
Ja ikke sant , bare jeg som har lite trua på svømmerne hans haha . Mener også at flere her har fått slik beskjed om at de kan se egget osv måle str osv . Gru gleder meg . :bag:

Kjenner meg så igjen! Sluttet på en bøtte medisiner når vi tok ut spiralen, og lurer på hva som inntreffer først - graviditet eller jeg stryker med :hilarious: :hungover:
Haha! Det er fælt å lese, og le forsåvidt, men jeg er i akkurat samme båt Kjenner meg så igjen. Håper graviditet kommer for for deg ❤️

Ja ikke sant , bare jeg som har lite trua på svømmerne hans haha . Mener også at flere her har fått slik beskjed om at de kan se egget osv måle str osv . Gru gleder meg . :bag:
Haha, kjenner til den å ha lite tru på dem :angelic: Men de gjør nokk jobben sin :hilarious: skjønner du gjør det .. men du får vertfall innsikt i egga dine da:hilarious: det er jo litt gøy også :Heartbigred

Da funker vertfall noe, hva.. det vet jeg ikke:woot::rolleyes:! Men drikker grapefruktjuice for å øke elslim. De andre tingene vet jeg ikke om går på elslim.. men jeg har faktisk masse elslim, ikke hatt det de andre pp ! :hilarious:
Rart el testene er så lave og monitor sier lav .
Når jeg har elslim ? :shy:Eller ? :bag:

Da funker vertfall noe, hva.. det vet jeg ikke:woot::rolleyes:! Men drikker grapefruktjuice for å øke elslim. De andre tingene vet jeg ikke om går på elslim.. men jeg har faktisk masse elslim, ikke hatt det de andre pp ! :hilarious:
Rart el testene er så lave og monitor sier lav .
Når jeg har elslim ? :shy:Eller ? :bag:
Men el slim er ofte mest før el for mange . Jeg har el slim som er mye 2-3 og av og til 4 dager før selve eggløsningen :) hvilken juice drikker du ?

Wow da har jeg fått sett egga mine :laughing021
Aldri sett eller gjort før . Det ligger ett egg som slippes idag eller iløpet av en dag eller to på str 2,4mm fra høyre side . Der var det 3-4 egg og i den venstre hele 9 egg , noe som var mye for alderen . Tykke fine slimhinner:happy093 . Fant to polypper som kan være trøblete , ikke nødvendigvis, men kan være årsak til spotting i lutealfasen . Hun ville ikke rote mer oppi der pgr egget som kommer . Så skal inn ved neste mens eller dag 4-5 i mens for å sjekke . Så kan jeg eventuelt ta en hysteroskopi tror jeg hun kalte det.

Jeg venta jo el torsdag ish også fikk jeg ganske sterk strek i går CD11 :gen014 synes tida går trått , men nå i går hadde jeg glemt helt bort hvor mange CD jeg var og glemte å teste på dagen :confused013krysser fingra nå altså ….

Vedlegg

• IMG_5456.jpeg
    IMG_5456.jpeg
    1,9 MB · Visninger: 41
  • IMG_5460.jpeg
    IMG_5460.jpeg
    925,9 KB · Visninger: 41
Men el slim er ofte mest før el for mange . Jeg har el slim som er mye 2-3 og av og til 4 dager før selve eggløsningen :) hvilken juice drikker du ?
Ja, men eltestene mine de andre pp har vært som en jojo.. og ikke hatt elslim før jeg har hatt rå eggehvite . Så derfor trudde jeg eltestene mine ville vært sterkere om el var om noen dager :rolleyes:

Drikker grapefruktjuice :wtf:

Forutsagt el på Premom 8.. ff mener 9.. annen elkalkulator mener 12 :bag:

Wow da har jeg fått sett egga mine :laughing021
Aldri sett eller gjort før . Det ligger ett egg som slippes idag eller iløpet av en dag eller to på str 2,4mm fra høyre side . Der var det 3-4 egg og i den venstre hele 9 egg , noe som var mye for alderen . Tykke fine slimhinner:happy093 . Fant to polypper som kan være trøblete , ikke nødvendigvis, men kan være årsak til spotting i lutealfasen . Hun ville ikke rote mer oppi der pgr egget som kommer . Så skal inn ved neste mens eller dag 4-5 i mens for å sjekke . Så kan jeg eventuelt ta en hysteroskopi tror jeg hun kalte det.

Jeg venta jo el torsdag ish også fikk jeg ganske sterk strek i går CD11 :gen014 synes tida går trått , men nå i går hadde jeg glemt helt bort hvor mange CD jeg var og glemte å teste på dagen :confused013krysser fingra nå altså ….
Neimen så gøy :hilarious: også så mange egg da !!!! Men om egget slippes idag/ila et par dager . Så har dere lagt nokk frø for egget :Heartbigred blir spennende denne pp :joyful:

Back
Topp