IKM uke 6

Noen flere her som er i dpo-land allerede? Jeg er på dpo 3. venter i spenning på om det skjer implantasjon fremover
5 dpo her og føler det er en evighet siden (antatt) EL :shifty: Er ikke særlig god på denne ventingen… er en alt for urålmodig person :smug:

Jeg må bytte gruppe - EL lar vente på seg :( . Fjerde dag med blinkende smiletegn men ingen LH økning så langt…. Masse lykke til - håper på mange fine positive tester hos dere snart :Heartred

Når begynte dere å teste graviditet? Jeg er på syklus dag 18.
Er det noen tegn dere la merke til tidlig? Som gjorde at dere fikk en liten feeling.

Ja, vi ønsker større plass. Er i en prosess med å søke lån, men kan nok ta litt tid. Vi har snakket om en til flere ganger, men tidligere har vi kommet frem til at det blir for tøft økonomisk. Til slutt fant vi ut at vi klarer det hvis vi vil. Ddt vil nok være noen som må dele rom, men det går bra. Så får vi se :happy:
Eneste som samboer er «redd» for er at vi plutselig ender opp med tvillinger :binkybaby:binkybaby
Haha. Tvillinger ❤️ neida. Det er nok liten sjangs for det vel?
Hadde jo vært kjekt med noe større nå som dere kanskje blir 5! :) håper søknaden går i orden! Her tok det bare noen min:) lykke til ❤️ skal følge med på testene dine

Haha. Tvillinger ❤️ neida. Det er nok liten sjangs for det vel?
Hadde jo vært kjekt med noe større nå som dere kanskje blir 5! :) håper søknaden går i orden! Her tok det bare noen min:) lykke til ❤️ skal følge med på testene dine
Rimelig liten sjangs, ja :binkybaby :binkybaby Vi har begge tvillinger i familien, men er ikke nær familie så skal vel litt til for at det blir det. Hadde vært veldig fint å få oppleve tvillinger, men med 4 (!!!) barn under 4 år vil det bli fullstendig kaos :smiley-chores007:smiley-chores011:smiley-chores020smiley-chores003
Vi regner egentlig vi må bli boende der vi bor ei stund til, men forhåpentligvis får vi mulighet til å kjøpe noe større innen 2 år hvertfall :love7

Last edited:
Rimelig liten sjangs, ja :binkybaby :binkybaby Vi har begge tvillinger i familien, men er ikke nær familie så skal vel litt til for at det blir det. Hadde vært veldig fint å få oppleve tvillinger, men med 4 (!!!) barn under 4 år vil set bli fullstendig kaps :smiley-chores007:smiley-chores011:smiley-chores020smiley-chores003
Vi regner egentlig vi må bli boende der vi bor ei stund til, men forhåpentligvis får vi mulighet til å kjøpe noe større innen 2 år hvertfall :love7
Ja samboerens mor er tvilling. Men vi fikk ikke tvillinger ;) så egentlig takk Gud for det. 2 babyer samtidig hadde ikke jeg takla, jeg sliter med babyfasen nå, å syns ikke det er noe kult. Liker den todler fasen. Jeg er fullstendig utslitt ;) men gleder meg til tiden fremover ;)
Ja blir mye stell da, om du skulle hatt 4 under 4 ;) hahahaha! Jeg måttet ha sluttet i jobben ;) blir mye barnetrygd da!! En god slant der ;)

Ja samboerens mor er tvilling. Men vi fikk ikke tvillinger ;) så egentlig takk Gud for det. 2 babyer samtidig hadde ikke jeg takla, jeg sliter med babyfasen nå, å syns ikke det er noe kult. Liker den todler fasen. Jeg er fullstendig utslitt ;) men gleder meg til tiden fremover ;)
Ja blir mye stell da, om du skulle hatt 4 under 4 ;) hahahaha! Jeg måttet ha sluttet i jobben ;) blir mye barnetrygd da!! En god slant der ;)
Jeg ELSKER den babyfasen :love017 Men så har vi vært heldige med to unger som har sovet natta gjennom fra tidlig av. Kan ikke tro vi er like heldige igjen. Likevel husker jeg hvor sliten man var etter E var født og vi opplevde søsken sjalusi. Og følelsen av å ikke strekke til og klare å gi nok oppmerksomhet til alle barna. Selv om N var blitt storebror var han jo bare 2 år da E ble født. N var jo vandt til å få all oppmerksomheten… så var nok litt sårt for han å matte dele mamma og pappa i begynnelsen. Han ville ikke ha noe med E å gjøre først og var fullstendig uintressert i henne. Men nå leker de mye ilag og han er veldig opptatt sv henne :love017

6 dpo og har begynt å få kramper nede i magen. Litt tidlig for at det er begynnelsen på TR smerter, men skal jo aldri si aldri. Spennende dager fremover nå!

Last edited:
Jeg ELSKER den babyfasen :love017 Men så har vi vært heldige med to unger som har sovet natta gjennom fra tidlig av. Kan ikke tro vi er like heldige igjen. Likevel husker jeg hvor sliten man var etter E var født og vi opplevde søsken sjalusi. Og følelsen av å ikke strekke til og klare å gi nok oppmerksomhet til alle barna. Selv om N var blitt storebror var han jo bare 2 år da E ble født. N var jo vandt til å få all oppmerksomheten… så var nok litt sårt for han å matte dele mamma og pappa i begynnelsen. Han ville ikke ha noe med E å gjøre først og var fullstendig uintressert i henne. Men nå leker de mye ilag og han er veldig opptatt sv henne :love017
Da har vi begge vært heldige der :) Baby sover jo seg gjennom matingene på kvelden ;) og jeg vekker på nattan, det gjorde jeg med I også ;) men det er liksom den baby tiden. Jeg vet ikke men jeg passer ikke til det :) gleder meg til hun kommer seg rundt selv og vi kan leke med storesøster . Hun også var kjempe sjalu. Hadde et leven her hjemme noen uker ;) men et bedre nå. Å hun sover ennå 11/12 timer på nattan ;)

Endelig 5/6 dpo - nå kan jeg begynne å kjenne etter implantasjon - any day now - frem til dpo 12. skjønner det blir noen enda lengre dager fremover Selv om man ikke alltid kjenner det - og kjenner jeg det ikke blir jeg nok veldig skuffa. Men jeg gleder meg sånn til å kjenne det stikket og at den ordentlige spenningen kan starte!

Endelig 5/6 dpo - nå kan jeg begynne å kjenne etter implantasjon - any day now - frem til dpo 12. skjønner det blir noen enda lengre dager fremover Selv om man ikke alltid kjenner det - og kjenner jeg det ikke blir jeg nok veldig skuffa. Men jeg gleder meg sånn til å kjenne det stikket og at den ordentlige spenningen kan starte!
Wohoo! Krysser fingra for at stikket kommer :Heartred :Heartred

Da er det bare dpo perioden igjen her da på oss her inne? :D Blir spennende tider damer!

Hvordan skal dere bruke dpo dagene?

Er det noe dere kommer til å spise/drikke mer av, og er det noen av dere som kommer til å kutte ut noe i den perioden? :love2

Da er det bare dpo perioden igjen her da på oss her inne? :D Blir spennende tider damer!

Er det noe dere kommer til å spise/drikke mer av, og er det noen av dere som kommer til å kutte ut noe i den perioden? :love2
Jeg har kuttet ut alkohol hele perioden, og tar nå Vitex og wild yam til jeg får positiv test eller mensen. Prøver å spise variert og prøver å trene forsiktig. Drikker også blanding av ananas- og appelsinjuice og granateplejuice når jeg får tak i det. Jeg kutter ned på søtsaker og kuttet ut salt lakris som er min favoritt! Er heller ikke med på sauna og isbading med venner da jeg har lest at det kan hindre fertilisering og implantasjon. Prøver å legge til rette for at det skal gå bra denne gangen, men aner jo ikke om egget ble fertilisert eller ikke ‍♀️ og jeg sjekker forumet flere ganger daglig og teller dager om og om igjen. Helt håpløs. Og jeg kjenner etter på alt! Og googler alt!

Bare 2 dpo her, den ventetida er så lang :smiley-ashamed004
Jobb hjelper jo til å distrahere litt. Prøver å spise ananas denne runden siden jeg tilfeldigvis leste om det her inne. Vurderer å finne meg en ny hobby så man får noe annet å tenke på :laughing002

Prøver å spise mat som er bra for personer med PCOS og alkohol har jeg ikke drukket på flere månder (men liker det ikke så godt anyway). Kom over en artikkel hvor det var forsket på at personer med pcos som gikk gjennom IVF hadde høyere sannsynlighet for å bli gravid når de spiste avokado så jeg har spist mye avokado siste uken:laughing002 Ikke at vi har vært gjennom ivf heller men tenkte det ikke kunne skade:angelic:

Satser på at uken går fort me en del kveldsjobbing. Målet er å ikke teste før tidligst fredag, da er jeg 10 DPO. Forrige syklus begynte jeg alt for tidlig og det påvirket meg veldig psykisk, så skal prøve å unngå det denne runden. Forrige svangerskap testa jeg positiv 9 DPO men det var tvillinger så vet ikke om det også påvirket hvor tidlig testen ble positiv.

Fikk plutselig et skikkelig stikk, som å bli stukket med en nål eller svidd med sigarett inni magen! Kanskje det var implantasjon? Men samtidig kjenner jeg fortsatt ting i motsatt eggleder Kan to egg implantere på litt ulikt tidspunkt?

Dpo-dagene går sååå sakte! Jeg er bare 5 dpo også, så ikke vits å teste før til helgen :arghh: :hilarious: Men fram til helgen blir det jobb, leking med kidden, litt foodprep og et par gåturer håper jeg.

Jeg tok litt tak i kostholdet i starten av måneden, og tenker jeg fortsetter med å prøve og være relativt sunn fremover. Tidligere spiste jeg ananas de første dpo-dagene, men orker ikke styre med det nå. Drikker bare en kopp kaffe og en liten pepsi max til dagen for å begrense inntaket av koffein. Unngår ellers mye spekemat og selvfølgelig alkohol :happy: Hvis noen har gode tips til å få tiden til å gå, så del gjerne:hilarious:

Back
Topp