IKM uke 6

Når begynner folk å teste her?
Planen her er å vente til neste helg (10/11 dpo) … men får se om jeg klarer å holde meg så lenge :angelic:
Kjenner jeg meg rett brenner jeg nok av første test 8 dpo. Vet ikke når det er enda da EL ikke har vært enda :happy:

Kjenner jeg meg rett brenner jeg nok av første test 8 dpo. Vet ikke når det er enda da EL ikke har vært enda :happy:
Jeg har ikke testet etter EL, men går utfra symptomer. Skulle det ikke klaffe denne runden tror jeg det blir testing neste pp

Når begynner folk å teste her?
Planen her er å vente til neste helg (10/11 dpo) … men får se om jeg klarer å holde meg så lenge :angelic:
Har alltid et ønske om å vente til 10/11 dpo, men kjenner meg selv litt for godt og ryker bok på en test eller to etter bare en uke helt håpløs! Men det er så spennende! Men da jeg ble gravid første gangen visste jeg det fra implantasjon, men fikk ikke svak positiv test før 13 dpo. Dessverre endte det i MA så jeg er usikker på om jeg bør kjenne etter de samme tingene denne gangen.

Har alltid et ønske om å vente til 10/11 dpo, men kjenner meg selv litt for godt og ryker bok på en test eller to etter bare en uke helt håpløs! Men det er så spennende! Men da jeg ble gravid første gangen visste jeg det fra implantasjon, men fikk ikke svak positiv test før 13 dpo. Dessverre endte det i MA så jeg er usikker på om jeg bør kjenne etter de samme tingene denne gangen.
Ja, er utrolig spennende :excited001
Kan jeg spørre om hvordan du kjente det allerede fra implantasjon?
Driver selv å lete og analysere alt slags mulige symptomer … selv om jeg kun er 2 dpo :facepalm: Prøver gang på gang å si til meg selv at jeg umulig kan kjenne på symptomene jeg har så tidlig.
Men er håpløst å prøve å la være å analysere ALT som potensielt kan bety at jeg er gravid. Blir jo helt tullerusk av å være prøver :happy119

Last edited:
Ja, er utrolig spennende :excited001
Kan jeg spørre om hvordan du kjente det allerede fra implantasjon?
Driver selv å lete og analysere alt slags mulige symptomer … selv om jeg kun er 2 dpo :facepalm: Prøver gang på gang å si til meg selv at jeg umulig kan kjenne på stmptomene jeg har så tidlig.
Men er håpløst å prøve å ka være å analysere ALT som potensielt kan bety at jeg er gravid. Blir jo helt tullerusk sv å være prøver :happy119
Jeg kjente et par heftige stikk eller litt som svimerkerker fra røyk eller klyping i sånn livmorområdet. Aldri kjent noe sånt tidligere. Gikk over i løpet av noen sekunder, men det var så tydelig og uvirkelig og så merkelig at jeg var bare helt sikker. Og så kom det en prikk med blod i trusa litt etterpå. Så forandret nipplene seg og ble plutselig sånn som jeg har sett mødre har og puppene ble så vanvittig ømme! Og magen ble hard og det strakk i merkelige muskler og ligamenter som jeg ikke hadde kjent før. Så kom også oppblåsthet, utmattelse og uggenhet og kvalme - før positiv test! Og ingen ting kunne presse på magen - ble vanskelig med klær. Det skal sies at jeg var hypersensitiv på hormonforandringer pga pmdd, men det forsvant etter den graviditeten.

Jeg kjente et par heftige stikk eller litt som svimerkerker fra røyk eller klyping i sånn livmorområdet. Aldri kjent noe sånt tidligere. Gikk over i løpet av noen sekunder, men det var så tydelig og uvirkelig og så merkelig at jeg var bare helt sikker. Og så kom det en prikk med blod i trusa litt etterpå. Så forandret nipplene seg og ble plutselig sånn som jeg har sett mødre har og puppene ble så vanvittig ømme! Og magen ble hard og det strakk i merkelige muskler og ligamenter som jeg ikke hadde kjent før. Så kom også oppblåsthet, utmattelse og uggenhet og kvalme - før positiv test! Og ingen ting kunne presse på magen - ble vanskelig med klær. Det skal sies at jeg var hypersensitiv på hormonforandringer pga pmdd, men det forsvant etter den graviditeten.
Ja, utrolig hvor mange forandringer som kommer ved graviditet.

Fint når man endelig ser stigning på EL-tester etter kjemisk :happy: Gjettet på el mellom 24. og 28. jan, så da ser jo det ut til å stemme. Håper på mange positive tester i gruppa!

Vedlegg

• Screenshot_20240126_110315_Premom.jpg
    Screenshot_20240126_110315_Premom.jpg
    435,4 KB · Visninger: 48
Uff! Har fått skikkelig tannpine og påfølgende hodepine. Ringte for å høre om de hadde ledig time hos tannlegen, men fikk ikke før fredag neste uke. Hun anbefalt å ta kombinasjon av Paracet og Ibux, men kan jo ikke ta sistnevnte som gravid eller prøver :arghh:

Skal ringe mandags morgen for å høre om de har fått noen avbestillinger slik at jeg kan få time tidligere.

Førstegangsmamma2020 - 38 - B3 - PP1 - EL ca. 23.01 - IKM 07.02

Håper jeg kan få henge litt her med dere :shy: Litt usikker på om det blir en reell pp denne runden da vi har vært syk nesten sammenhengende i 1 mnd nå og energinivået ikke er helt på topp… så spørs om vi klarer å få lagt inn særlig med aksjer. Uansett hyggelig å ha noen å skravle med da det er INGEN (med unntak av dere inne her på BV, da) som vet vi prøver på nr. 3 :binkybaby
Woooow?! Skal dere prøve på en til? Så sinnsykt kult❤️❤️ masse lykke til ❤️❤️❤️

Woooow?! Skal dere prøve på en til? Så sinnsykt kult❤️❤️ masse lykke til ❤️❤️❤️
Jepp :excited001
Det kommer til å bli tøft å ha 3 små, men vi begge ønsker å prøve på 1 til. Bedre å prøve enn å se seg tilbake om noen år og angre på at man ikke gjorde et forsøk i allefall :happy:

Last edited:
Back
Topp