~IKM UKE 6~

Er blitt ganske streng med meg selv jeg også. Unngår alt jeg vet kan gi meg høgt blodsukker og som gjør meg usikker på hvor mye jeg må ta. Min pp starter i morgen så i kveld skal jeg ha en siste utskeielse før jeg blir super forsiktig. Så lenge det er mulighet for at jeg et gravid skal jeg spise som om jeg er det :))

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Er blitt ganske streng med meg selv jeg også. Unngår alt jeg vet kan gi meg høgt blodsukker og som gjør meg usikker på hvor mye jeg må ta. Min pp starter i morgen så i kveld skal jeg ha en siste utskeielse før jeg blir super forsiktig. Så lenge det er mulighet for at jeg et gravid skal jeg spise som om jeg er det :))

Hvilket matvarer gir høyt blodsukker hos deg?
Jeg for høyt blodsukker av hvetemel. Så til pizza, bruker jeg toro bunn. Bruker den nye som er med bygg og havre. Gir lite blodsukkerstigning i forhold til den vanlige bunnen.
Pasta og ris gir høyt bl.sukker hos meg. Har derfor gått over til fullkornsprodukter.
Ellers bruker jeg å spise riskaket med philadelfiaost. Det gir lite eller ingen utslag.

Teller noe karbohydrater så spiser det meste.har hatt et veldig usunt kosthold frem til høsten 2013 men kan fremdeles spise det meste,men unngår alt med raske karbohydrater. Cola, farget små godt, chips. Det viktigste for å regulere bl.sukkeret mitt har vell bare vert at jeg måtte ta meg sammen.måle oftere og faktisk ta insulin. :-p

Og så tenker jeg alltid at jeg tar en enhet mer enn det jeg selv tror jeg trenger :-o

Teller noe karbohydrater så spiser det meste.har hatt et veldig usunt kosthold frem til høsten 2013 men kan fremdeles spise det meste,men unngår alt med raske karbohydrater. Cola, farget små godt, chips. Det viktigste for å regulere bl.sukkeret mitt har vell bare vert at jeg måtte ta meg sammen.måle oftere og faktisk ta insulin. :-p

Kjenner meg så igjen her.
Er glad jeg har blitt flink nå.

Og du.... Dette klarer du :-)

Takk :) Er ganske stolt over meg selv. Har aldri hatt hba1c under 8,5siden jeg fikk diabetes som 7åring. Har hatt den godt over 10tallet de siste 10årene :-S men NÅ er det andre boller ;-)

Tanta reiste i går morges og jeg har bestemt meg for at her stopper kroppens overtakelse.. I de siste to årene har kroniske smerter og manglende muskler gjort at kroppen har tatt overhånd over hvordan den ser ut. Nå skal jeg ta den tilbake ved å være mer bevisst (mye søtsug etter snusslutt) og røre på meg (til tross for smerter), jeg har stivnet helt og er bittelitt overvektig (163 cm/68 kg). Har langsiktige mål da jeg må starte i det små på grunn av manglende muskler og ønsker om graviditet.

Vil at jeg skal være fornøyd med meg selv igjen :)

Tanta reiste i går morges og jeg har bestemt meg for at her stopper kroppens overtakelse.. I de siste to årene har kroniske smerter og manglende muskler gjort at kroppen har tatt overhånd over hvordan den ser ut. Nå skal jeg ta den tilbake ved å være mer bevisst (mye søtsug etter snusslutt) og røre på meg (til tross for smerter), jeg har stivnet helt og er bittelitt overvektig (163 cm/68 kg). Har langsiktige mål da jeg må starte i det små på grunn av manglende muskler og ønsker om graviditet.

Vil at jeg skal være fornøyd med meg selv igjen :)

Stå på, dette klarer du :)

Må selv ta meg i nakkeskinnet :P Litt for glad i sjokolade :P

Skjønner så godt hva du snakker om, men husk at det blir litt verre før det blir bedre :) Kjenner ekstra godt i leddene mine etter at snøen kom.

Stå på dette vil du klare. Lykke til :)

Da er det helg igjen, og vår EL-uke er nær :-)
Her er EL forventet neste søndag, så starter testing nå i helga.
Kos dere alle :-)

Da er det helg igjen, og vår EL-uke er nær :-)
Her er EL forventet neste søndag, så starter testing nå i helga.
Kos dere alle :-)
El forventet på onsdag, så helgen skal brukes fornuftig ;-p

EL forventes tirsdag, men vi har tjuvstarta ;)

Tidligere i dag fikk jeg en notification på mobilen. 3 days until ovulation stod det! Samboeren kommer hjem fra noen uker på jobb i dag, og drar igjen mandag morgen. Puh, dette blir en travel helg ;p

Tidligere i dag fikk jeg en notification på mobilen. 3 days until ovulation stod det! Samboeren kommer hjem fra noen uker på jobb i dag, og drar igjen mandag morgen. Puh, dette blir en travel helg ;p
Hører vi er i samme båt. Har ikke eggløsning før onsdag ca, men håper likevel at spiren sitter etter en aktiv helg med mye "trim" ;)

Hvilke dager er best og legge inn aksjer, dagen før, dagen etter eller el dagen? Gyn sa dag 12, 14 og 16, men da treffer vi ikke el dagen tror jeg.
Di sier vell at dagene Før El gir størst mulighet for spire. Hver Annen dag eller noe. Vi kjører på hver dag vi. 2ganger til dagen :-p leste at et ungt og friskt par ikke kunne ha for mye sex ;) vi har kun fredag til søndag å få det til pga mannen reiser på jobb igjen.satser på at svømmerne holder ser inne til El på onsdag :))

Flere som har mye utflod dagene før EL? Etter tidligere sykluser, så er EL om en uke.
I dag startet det med masse melkeaktig utflod. Sorry detaljer, men tidvis føles det som det renner ut.
Så i morgen starter testinga.

Flere som har mye utflod dagene før EL? Etter tidligere sykluser, så er EL om en uke.
I dag startet det med masse melkeaktig utflod. Sorry detaljer, men tidvis føles det som det renner ut.
Så i morgen starter testinga.
Jeg roper hurra!! El smertene startet nettopp litt. Kanskje el kommer før tiden :-D

Back
Topp