Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dere som tester for når eggløsningen er. Er det for at det skal klaffe «riktig» med når eggløsningen inntreffer? Jeg spør bare av ren nysgjerrighet, da jeg aldri har vært aktiv tester - og kan vel ikke anse meg som det nå heller foruten at vi ønsker oss barn nå - planlagt, sammen. Er det ikke da det ofte kan bli styrete? Jeg blir vanligvis fort gravid, så ønsker å forholde så avslappet forhold til det her som jeg klarer inntil videre. Ønsker sååå det bare skal skje uten noe stress
Takk for svar Jeg får se hvordan dette tar i vei, og eventuelt varigheten. Tenker vi har et såpass avslappa forhold til sex, at det skal ikke stå i veien for at det skal klaffe hver mnd. Kutta ut prevensjon nå i høst, og virker som syklusen er overraskende ifht hva den har vært på pilla. Med spiral hadde jeg ingen blødning, så det var utrolig godt, men får ikke kids av sånt... men ble satt inn i fjor da jeg er dårlig på å ta pilla - og sånt slurv jeg har blitt gravid av tidligereDet kan være til stor hjelp dersom syklusen er uregelmessig, og/eller for å få en pekepinn på når el er i forhold til forventet mens. Nå er det ikke alltid den er lik hver måned, men...
Jeg kjenner litt på at det kan bli litt stress med å teste, så lar være denne syklusen. Men for oss sm er nysgjerrige og liker å ha kontroll kan det være til god hjelp å teste også. Både fordeler og ulemper
Dere som har el-smerter og tester/temper; hvor lenge fra smerter/ømhet til el? Bare nysgjerrig Vet jo at det er veldig individuelt. Her har det begynt å murre litt på høyre side i ettermiddag
Jeg føler meg stinn og øm, og kan kjenne stikking i nedre del av magen i eggstokkene/lederne. Gjerne på en av siden faktisk, men ikke alltid. Jeg har også veldig tydelig eggløsningsslim, blankt og klisseteKjenner dere noe spesielt i kroppen rundt EL? Nå har jeg skikkelig ubehag i magen Har hatt det hele ettermiddagen. Det presser å verker, kjenner at hele "livmorområdet" føles ømt hvis jeg kniper og når jeg er på toalettet. Tror kaaanskje jeg har EL nå. Husker at jeg hadde én slik dag som i dag på forrige syklus og da hadde jeg også testet positivt på EL test tidligere på dagen
Stikkinger på sidene der eggstokkene er. Jeg har som regel to egg, og pleier som regel da å kjenne det på begge sidene.Kjenner dere noe spesielt i kroppen rundt EL? Nå har jeg skikkelig ubehag i magen Har hatt det hele ettermiddagen. Det presser å verker, kjenner at hele "livmorområdet" føles ømt hvis jeg kniper og når jeg er på toalettet. Tror kaaanskje jeg har EL nå. Husker at jeg hadde én slik dag som i dag på forrige syklus og da hadde jeg også testet positivt på EL test tidligere på dagen
Jeg føler meg stinn og øm, og kan kjenne stikking i nedre del av magen i eggstokkene/lederne. Gjerne på en av siden faktisk, men ikke alltid. Jeg har også veldig tydelig eggløsningsslim, blankt og klissete
Stikkinger på sidene der eggstokkene er. Jeg har som regel to egg, og pleier som regel da å kjenne det på begge sidene.
Men smertene kan variere litt i forhold til når egget slipper, så får min del kan jeg ikke bruke det som noe annet enn en bekreftelse på at el er "sånn ca" nå, pluss/minus noen dager.
Jaa, vanskelig å vite om det er EL akkurat nå eller om 5 timer liksom Har liksom denne ene dagen med ubehag hver syklus som har noe med EL å gjøre iallefall. Enten så er det like før take off eller så er det full fart der inne Hadde vært fint å vite nøyaktig hva som foregår der inne i kroppen til en hver tid altså!
Du kan jo tempe da, da vet du i alle fall hvilken dag eggløsningen er og at den helt sikkert har skjedd
Har IKM 25. du da?Høres fornuftig ut Føler skuffelsen blir større dersom ein tester tidlig og får negativ, då er heller ikkje svaret så endelig. Skal prøve å ikkje tenke så mykje i dpo-perioden, men heller ta ein test rundt IKM Så gjenstår det å sjå om eg klarer det Når forventer du IKM? Lykke til med prøvinga
21. Dersom lutealfasen varer i 14. dagerHar IKM 25. du da?
Kanskje jeg har funnet EL nå. Fortsetter å teste i morgen enda for å være sikker. Kanskje en i kveld også..
Vis vedlegget 343067