IKM uke 52

Jeg har lite problemer med kvalme til vanlig. . Har ikke kastet opp siden russetiden i 2012 :p Nå er jeg så vanvittig kvalm. Mye mer enn jeg var i løpet av forrige svangerskap i 2018/2019.. Det kan vel ikke være pga hcg allerede?? IKM har jo ikke vært en gang.. Kommer i "kvalmebølger"

Livredd for omgangssyken nå merker jeg :)
Jeg hadde ingen kvalme i første svangerskap, men andre svangerskap reagerte jeg på at jeg ble kvalm av å sitte på i bil dagen før IKM og testing, som jeg ikke bruker å bli. Men kvalme er jo litt psykisk og :p hvis jeg hører om omgangssyke blir jeg kvalm liksom.. men som sagt ble jeg litt kvalm av bilkjøring og var generelt mer kvalm med lillesøster enn storebror. Mest fra uke 6 til 10/11. verst i uke 9

Hei, jeg er glad du er her, synes du hører like mye til som alle andre.
Jeg fikk skikkelige tak på venstreside livmor forrige pp (endte i kjemisk), så meget mulig å kjenne f eks festesmerter

Takk ❤

Ja, jeg holder en liten knapp på det! Håpet er ikke ute før mensen er et faktum :D

Alle som skal prøve /prøver/ har prøvd høyrer til her❤️
Eg pleier å få mensliknande smerter i dpo-land, som regel rundt 8-10 dpo. Det er som regel grunna auke i progesteronnivå i kroppen :)
Denne gongen derimot fekk eg mykje kraftigare smerter kvelden 8 dpo og ingenting dagane etter. Testa positivt 10 dpo:joyful:
Så smerter kan vere så mangt. Kanskje ikkje mykje til hjelp, men håpet er ikkje ute enda:woot:

Det er nettopp det, at murringer kan være hva som helst! Det er jo såååååå frustrerende :arghh: Jeg kaster ikke inn håndkleet enda, og håper på positiv test neste uke! Gratulerer forresten :D

Jeg har lite problemer med kvalme til vanlig. . Har ikke kastet opp siden russetiden i 2012 :p Nå er jeg så vanvittig kvalm. Mye mer enn jeg var i løpet av forrige svangerskap i 2018/2019.. Det kan vel ikke være pga hcg allerede?? IKM har jo ikke vært en gang.. Kommer i "kvalmebølger"

Livredd for omgangssyken nå merker jeg :)
Jeg fikk noen bølger forrige PP, uten at jeg var hverken gravid eller fikk omgangen:wtf: skikkelig pyton! Kan hende det var psyken som ønska kvalmen fordi det har pleid å være framtredende symptom for meg:hilarious:

Jeg tror murringer er smittsomt, jeg :wacky: Nå har jeg det også.

Og jeg som lovte at jeg ikke skulle lete etter symptomer. Spesielt siden jeg hadde null symptomer sist jeg var gravid :rolleyes:

Kun av nysgjerrighet og for å få tiden til å gå: Dere som har vært gravide flere ganger, hvordan skilte svangerskapene seg fra hverandre? Eller var det likt?

Og jeg som lovte at jeg ikke skulle lete etter symptomer. Spesielt siden jeg hadde null symptomer sist jeg var gravid :rolleyes:

Kun av nysgjerrighet og for å få tiden til å gå: Dere som har vært gravide flere ganger, hvordan skilte svangerskapene seg fra hverandre? Eller var det likt?
Alle var like = ingen symptomer :rolleyes:

5 dpo i dag :nailbiting: det går så utrolig tregt!! Tok en cb early i dag, og det var jo helt unødvendig :laughing002 er jo altfor tidlig at det skal slå ut nå, men det kom faktisk opp en skyggestrek da, og det gjør det jo unektelig litt mer spennende. Øker den, forsvinner den? :confused005

edit: bilde er redigert, og streken er ikke så tydelig på ekte :laughing002 det er umulig å se om det er farge eller ikke.

Vedlegg

• 15CF2E89-6139-4C82-84F4-D792F9102A76.jpeg
    15CF2E89-6139-4C82-84F4-D792F9102A76.jpeg
    34,7 KB · Visninger: 87
Jeg hadde ingen kvalme i første svangerskap, men andre svangerskap reagerte jeg på at jeg ble kvalm av å sitte på i bil dagen før IKM og testing, som jeg ikke bruker å bli. Men kvalme er jo litt psykisk og :p hvis jeg hører om omgangssyke blir jeg kvalm liksom.. men som sagt ble jeg litt kvalm av bilkjøring og var generelt mer kvalm med lillesøster enn storebror. Mest fra uke 6 til 10/11. verst i uke 9
Jeg var kvalm dagen før jeg tok test med første (som jeg forhåpentligvis snart kan begynne å kalle storebror❤️) men lite ellers. Syns det er så rart med de kvalmebølgene jeg har hatt i dag. Men så er jeg litt som deg at jeg blir kvalm når jeg hører om omgangssyke og sånt selv, så kanskje mest psykisk :bag:

Jeg fikk noen bølger forrige PP, uten at jeg var hverken gravid eller fikk omgangen:wtf: skikkelig pyton! Kan hende det var psyken som ønska kvalmen fordi det har pleid å være framtredende symptom for meg:hilarious:
Kanskje det er det :wacky: Blir sprø.. Både av symptomjakt og kvalmen :p

Må spørre har noen av dere vært eller er om i magen? Ubehag når du bøyer deg og kjører i humper eller setter deg brått ned

Hos meg har symptomene for Tr og svangerskap vært ganske like før IKM. Etter IKM har jeg fått ømme bryst og kvalme...:happy:

Så for min del er det helt idiotisk å lete etter symptomer hver pp... Men jeg gjør det jo hver gang uansett:hilarious:

Sitter nå her 6dpo og håper at murringene jeg kjenner er noe:hilarious:

Har ikke fått et levende barn ennå, men felles for de jeg vet sikkert om er at brystene var som de pleier, forskjellen var ekstreme mens/luftsmerter ene gangen, mens andre gangen var jeg bølgevis uvel (og derfor skjønte det). Så veldig forskjellige faktisk.

Første og andre var forholdsvis forskjellige. Fikk ømme pupper en stund før IKM med første og andre, kvalme ca samtidig som positiv test:wtf: med første gikk kvalmen vekk nærmeste på dagen ved 10 uker, med nr 2 spydde jeg store deler av svangerskapet. Men gjennomgikk et nesten samlivsbrudd også da. Hadde mye bekkenproblemer allerede fra ca 5 uker med nr 2 også. Som kanskje ikke er så rart da jeg fikk det helt på slutten med nr 1, og etter fødsel. Nr en trodde jeg var gutt hele tida. Vi ville ikke vite kjønnet på OUL, så ble overraska da det viste seg å være jente!:hilarious: med nr to, visste jeg derimot at dette MÅTTE være gutt fordi ting hadde vært så annerledes. Storesøster fikk en lillebror;)

Jeg måtte teste ut en EL test nå, 12 dpo bare på gøy :hilarious: Testetrangen er der for fullt :p så teit egentlig :oops:
Men gøy å se.

Vedlegg

• 6DF7C6ED-B969-4558-8B96-FA77BD87958C.jpeg
    6DF7C6ED-B969-4558-8B96-FA77BD87958C.jpeg
    39,4 KB · Visninger: 85
Jeg pleier å bli øm i magen når jeg er gravid. Litt sånn oppblåst/stinn i magen. Hvor mange dpo er du? Har du testet?

jeg har ikke kommet så langt ennå. Men tror ikke det er det men ble usikker når jeg brå våkna av kvalme og smerter i natt. Men tror det er tillig

Må spørre har noen av dere vært eller er om i magen? Ubehag når du bøyer deg og kjører i humper eller setter deg brått ned

Jeg tar progresteron nå, og er mye øm i magen og har mye ubehag. Ikke kjent dette før, men så har jeg også lavt progresteron selv. Så.kanskje det er symptomer på at progresteron øker, noe det skal etter eggløsning

Siden det fortsatt kommer litt blod når jeg tørker meg så tester jeg for å se om det er noe økning. Og jeg føler at den i kveld er litt sterkere enn den i dag tidlig. Hva tenker dere?
Øverste i dag tidlig og nederste nå i kveld.

Vedlegg

• 4061D07A-3E96-42A4-BD43-C7B2D0CA3055.jpeg
    4061D07A-3E96-42A4-BD43-C7B2D0CA3055.jpeg
    36,3 KB · Visninger: 61
  • 06D9A409-7A79-4244-906C-D108DDFD0FAC.jpeg
    06D9A409-7A79-4244-906C-D108DDFD0FAC.jpeg
    37,2 KB · Visninger: 62
Første og andre var forholdsvis forskjellige. Fikk ømme pupper en stund før IKM med første og andre, kvalme ca samtidig som positiv test:wtf: med første gikk kvalmen vekk nærmeste på dagen ved 10 uker, med nr 2 spydde jeg store deler av svangerskapet. Men gjennomgikk et nesten samlivsbrudd også da. Hadde mye bekkenproblemer allerede fra ca 5 uker med nr 2 også. Som kanskje ikke er så rart da jeg fikk det helt på slutten med nr 1, og etter fødsel. Nr en trodde jeg var gutt hele tida. Vi ville ikke vite kjønnet på OUL, så ble overraska da det viste seg å være jente!:hilarious: med nr to, visste jeg derimot at dette MÅTTE være gutt fordi ting hadde vært så annerledes. Storesøster fikk en lillebror;)

Uff, det hørtes tøft ut! Det er ikke bare bare å gå gravid. Moro at du kjente forskjell med jente vs gutt.

Kjenner igjen det med kvalme. Var kvalm fra uke 7 til uke 38, da kom mini ;)

Har ikke fått et levende barn ennå, men felles for de jeg vet sikkert om er at brystene var som de pleier, forskjellen var ekstreme mens/luftsmerter ene gangen, mens andre gangen var jeg bølgevis uvel (og derfor skjønte det). Så veldig forskjellige faktisk.

Håper det klaffer for deg snart :Heartpink Rart det skal være så forskjellig. Men, kroppen er et under. Ikke til å bli klok på.

Back
Topp