IKM uke 52

God morgen! :)

Jeg henger mest innpå assistert, har fått for meg at jeg egentlig ikke hører til her inne siden dette forsøket er assistert befruktning og ikke "naturlig" :oops: Men nå lurer jeg på en ting og håper dere kloke damer har noen svar!

Er det noen av dere som har fått murringer og menslignende smerter i dpo-land, men som likevel var gravid? Jeg er 6 dpo i dag, inseminering for 6 dager siden. I går hadde jeg relativt sterke murringer og det jeg oppfatter som menssmerter i livmora. Stakk også skikkelig i lysken. I går var det 9 dager igjen til mensen.

Jeg bruker å få tidlige menssmerter, og den ene gangen jeg har vært gravid fikk jeg ikke disse smertene før forventet mensen. Så jeg ble litt motløs i går :sorry: Så jeg lurer bare på om det er noen som har kjent mye murringer, men likevel var gravid? o_O Prøver å holde motet oppe, men det er ikke alltid så lett!

Styrkeklem til de som trenger ❤

Hei, jeg hadde ikke bare murringer med sterke menssmerter/kramper (også kombinert med luftsmerter) første gang jeg var gravid. Smertene for min del var så sterke at jeg dro på legevakt, men det var ikke exu. De sterkeste smertene kom på nattmorgenen og så kunne det murre utover dagen, fikk også kramper etter sex/orgasme osv. Tror verken startet sånn 7-8 dpo hos meg og varte til uke 5.
Ønsker deg lykke til og håper det er spire på gang :Heartred

12 dpo og blenda tidligtest, men nå er brystene superømme - for meg betyr det egentlig ikke noe, for de gangene brystene har vært vondest har jeg ikke vært gravid ... Temperaturen stiger fortsatt, men tror det kommer av en veldig urolig natt med minimalt med søvn ... Sukk ....

Jeg skjønner at det virker veldig skummelt når man ser blod samtidig som man får positive tester. Har aldri opplevd det selv, men ville nok kanskje ringt legen på mandag dersom det ikke blir mindre. Antakeligvis går det helt fint og blødningen er uskyldig, men greit å få utelukke evt.exu. Men det er jo absolutt positiv av hcg øker så bra :woot: vil du at jeg skal sette deg på gravid, for du er jo gravid :D

Du kan sette meg på gravid ja :D Så får vi se hvordan det går fremover, om det går den ene eller andre veien :wacky:

Jeg skjønner ingenting nå. Jeg har fremdeles litt lyserosa blod når jeg tørker meg og en del menssmerter.
I går kveld tok jeg en digital fordi jeg nesten bare har det igjen nå. Og der fikk jeg 1-2. Så tok jeg en nå også for å se om strekene inni den øker, siden jeg ikke har noe annet å sammenligne med ( selv om man kanskje ikke skal gjøre det :p) og da fikk jeg 2-3:wideyed: Er 12 dpo.

Men syns fremdeles det er litt skummelt at jeg blør :(

Legger ved babyplan også, var den siste jeg hadde.

Disse testene ser jo veldig bra ut. Skjønner deg godt med at det er litt rart. Med sistemann i magen, hadde jeg festeblødning, som jeg mistok for mens. Ventet på el, men ingen tegn, så tok test 4+4 som var positiv. En uke etterpå begynte jeg å blø, masse, først friskt, deretter gmlt. Det gjentok seg en uke etterpå også, i sånne mengder at jeg egentlig visste at jeg mistet. Men så gjorde jeg ikke det!

Kanskje du er en av de som vil få et svangerskap med mye blødninger...?

Gleder meg over dere som har blitt gravide :Heartred Jeg skal til uken få tatt blodprøver for å sjekke hormonnivået. Aner ikke om det må gjøres på en bestemt syklusdag. Har ikke så mye valg nå for hvilken dag, så får ta det som det kommer. Ikm er tirsdag, kanskje onsdag. Men lang lutealfase, så 12 dpo i dag. Noen symptomer, men det er nok bare pms. Litt nedstemt og skuffet, må innrømme det:Heartred Får trøste meg med vin, rakfisk, fenalår og mye godis i jula, men det er en fattig trøst - skulle så mye heller hatt en spire i magen:Heartpink

Gleder meg over dere som har blitt gravide :Heartred Jeg skal til uken få tatt blodprøver for å sjekke hormonnivået. Aner ikke om det må gjøres på en bestemt syklusdag. Har ikke så mye valg nå for hvilken dag, så får ta det som det kommer. Ikm er tirsdag, kanskje onsdag. Men lang lutealfase, så 12 dpo i dag. Noen symptomer, men det er nok bare pms. Litt nedstemt og skuffet, må innrømme det:Heartred Får trøste meg med vin, rakfisk, fenalår og mye godis i jula, men det er en fattig trøst - skulle så mye heller hatt en spire i magen:Heartpink

Føler med deg :Heartblue Har startet utredning hos gyn. Nå er IKM midt i jula, så om det ikke klaffer nå, ba gyn meg ta kontakt i januar. Altså, etter IKM i januar, for å ta blodprøver mellom syklusdag 1-4. Har derfor 2 forsøk (denne pp + pp i januar). Det var viktig at prøve e ble tatt mellom dag 1 og senest 4.

Håper det var til hjelp! Fastlegen min var ikke like opplyst og tok prøver på CD 6 i november. Så det er viktig vil jeg si å gå et sted de kan sakene sine. Jeg kan absolutt ikke det, så vet ikke hva som utgjør forskjellen :rolleyes:. Alt dette med prøver og hormoner er nytt for meg. Finnes sikkert noen som vet mer her inne xsmile6

Stemmer det. Hvis TR dukker opp i neste uke, så begynner jeg på Progynova. Så neste pp blir evt. FER på riksen :woot:

Er det første søskenforsøk dere holder på med?
Du må absolutt oppdatere her hvordan testingen går fremover :D

Aha, spennende tider for dere også da ja. Ja vi holder på med søskenforsøk. Har en liten gutt på 8 mnd, enliten nysjerrig per:shy: men han er noe sutrete for tiden. Tror han snart får tenner.

Vi står i samma situasjon som dere. Vi har også prøvd selv før FER nå, men at sjangsene er veldig små uten hjelp. Så hvorfor vente tenkte vi. Huske hvor sliten vi var etter år med prøving selv med minsten.

Dere har en fra før også ?

God morgen til deg:happy:
Jeg har vært gravid flere ganger og jeg har veldig like symptomer på TR og graviditet:happy: mye murringer er vel det som går igjen mest. Så jeg tror ikke du skal avskrive noenting enda:happy:

Jeg har mye sterkere murringer de gangene jeg har vært gravid enn i en vanlig syklus med mensen. Murringer er mitt tydeligste symptom tidlig i svangerskapet. Håper for deg!❤️

Tusen takk for håp dere to ❤

Føler med deg :Heartblue Har startet utredning hos gyn. Nå er IKM midt i jula, så om det ikke klaffer nå, ba gyn meg ta kontakt i januar. Altså, etter IKM i januar, for å ta blodprøver mellom syklusdag 1-4. Har derfor 2 forsøk (denne pp + pp i januar). Det var viktig at prøve e ble tatt mellom dag 1 og senest 4.

Håper det var til hjelp! Fastlegen min var ikke like opplyst og tok prøver på CD 6 i november. Så det er viktig vil jeg si å gå et sted de kan sakene sine. Jeg kan absolutt ikke det, så vet ikke hva som utgjør forskjellen :rolleyes:. Alt dette med prøver og hormoner er nytt for meg. Finnes sikkert noen som vet mer her inne xsmile6

Har også hørt det med bestemte syklusdager, og i så fall blir det jo miss på meg som ikke får tatt til rett tid (trodde ikm var den 19, og da hadde det passet perfekt). Bor egentlig i utlandet, så får kanskje prøve å få det gjort riktig der i så fall, men skal se an nå og høre litt.

Hei, jeg hadde ikke bare murringer med sterke menssmerter/kramper (også kombinert med luftsmerter) første gang jeg var gravid. Smertene for min del var så sterke at jeg dro på legevakt, men det var ikke exu. De sterkeste smertene kom på nattmorgenen og så kunne det murre utover dagen, fikk også kramper etter sex/orgasme osv. Tror verken startet sånn 7-8 dpo hos meg og varte til uke 5.
Ønsker deg lykke til og håper det er spire på gang :Heartred

Såpass :eek: Huff, det høres vondt ut! Det har forsåvidt vært mest smerter på natta her også, men ikke sånn uoverkommelig vondt... Får bare holde håpet oppe :) Tusen takk ❤

Jeg henger mest innpå assistert, har fått for meg at jeg egentlig ikke hører til her inne siden dette forsøket er assistert befruktning og ikke "naturlig" :oops: Men nå lurer jeg på en ting og håper dere kloke damer har noen svar!

Er det noen av dere som har fått murringer og menslignende smerter i dpo-land, men som likevel var gravid? Jeg er 6 dpo i dag, inseminering for 6 dager siden. I går hadde jeg relativt sterke murringer og det jeg oppfatter som menssmerter i livmora. Stakk også skikkelig i lysken. I går var det 9 dager igjen til mensen.

Jeg bruker å få tidlige menssmerter, og den ene gangen jeg har vært gravid fikk jeg ikke disse smertene før forventet mensen. Så jeg ble litt motløs i går :sorry: Så jeg lurer bare på om det er noen som har kjent mye murringer, men likevel var gravid? o_O Prøver å holde motet oppe, men det er ikke alltid så lett!

Hei, jeg er glad du er her, synes du hører like mye til som alle andre.
Jeg fikk skikkelige tak på venstreside livmor forrige pp (endte i kjemisk), så meget mulig å kjenne f eks festesmerter

Jeg har lite problemer med kvalme til vanlig. . Har ikke kastet opp siden russetiden i 2012 :p Nå er jeg så vanvittig kvalm. Mye mer enn jeg var i løpet av forrige svangerskap i 2018/2019.. Det kan vel ikke være pga hcg allerede?? IKM har jo ikke vært en gang.. Kommer i "kvalmebølger"

Livredd for omgangssyken nå merker jeg :)

Alle som skal prøve /prøver/ har prøvd høyrer til her❤️
Eg pleier å få mensliknande smerter i dpo-land, som regel rundt 8-10 dpo. Det er som regel grunna auke i progesteronnivå i kroppen :)
Denne gongen derimot fekk eg mykje kraftigare smerter kvelden 8 dpo og ingenting dagane etter. Testa positivt 10 dpo:joyful:
Så smerter kan vere så mangt. Kanskje ikkje mykje til hjelp, men håpet er ikkje ute enda:woot:

Back
Topp