IKM uke 5 ♡

Håper EL kommer i løpet av helgen her
Kjenner jeg angrer litt på at jeg ikke bestilte el tester denne mnd. Trodde det sku bli mindre stressende å ikke vite når el er, men det er jo bare mer! :p

Jeg tester etter EL for første gang og kjenner meg litt mer avslappet. Var litt mer, tenk om EL er nå eller nå eller nå.... :confused::joyful:

Suzie92 - 28 - PP02 - B1 - EL 18.1 - IKM 1.2

Slenger meg med her inne, virker så fint å ha en gjeng man venter sammen med! Klarte å lure mannen til litt akskje innlegg dagen før El og håper på litt i dag også. :angelic: Har endometriose så tviler litt på at det skal klaffe så fort for oss men lever allikevel i håpet ;)

Slenger meg med her inne, virker så fint å ha en gjeng man venter sammen med! Klarte å lure mannen til litt akskje innlegg dagen før El og håper på litt i dag også. :angelic: Har endometriose så tviler litt på at det skal klaffe så fort for oss men lever allikevel i håpet ;)

Ja, det er fint. Er ikke så mange andre å snakke med det om. Og her i gruppen er vi også ganske likt i syklusen og det er ganske kjekt :happy:

Bare til å putte inn aksjer no :D:p

Vedlegg

• F0DDFBEE-7266-4BA4-BFD4-D057A2654094.jpeg
    F0DDFBEE-7266-4BA4-BFD4-D057A2654094.jpeg
    25,2 KB · Visninger: 79
Hva ville dere gjort :

(Føler jeg blir veldig egosentrisk her, men er så nysgjerrig på dette)

Usikker på når jeg skal regne eggløsning...

Tar eggløsningstest hver morgen kl 07. Cb digital advanced.

Tre dager hatt høy fertilitet, i går morges også.
Men på kvelden i går fikk jeg mine karakteristiske eggløsningssmerter, burde tatt en test da, tror kanskje jeg hadde fått "maksimal fertilitet da", men ble utfordrende få til en test.. Smerter også utover natta.
Og maksimal fertilitet på eggløsningstestida jeg testet i dag tidlig kl.07.

Hatt eggløsningssmerter utover dagen, men gitt seg nå i kveld...

Når ville dere antatt el?
I dag ?
I morgen ?

Temper for første gang denne perioden.
Burde kanskje tatt utgangspunkt i temperaturen i morgen, for den stiger vel gjerne ETTER eggløsning?

Spennende tid, så koselig å ha deg med her inne :Heartred:Heartred:Heartred

Hva ville dere gjort :

(Føler jeg blir veldig egosentrisk her, men er så nysgjerrig på dette)

Usikker på når jeg skal regne eggløsning...

Tar eggløsningstest hver morgen kl 07. Cb digital advanced.

Tre dager hatt høy fertilitet, i går morges også.
Men på kvelden i går fikk jeg mine karakteristiske eggløsningssmerter, burde tatt en test da, tror kanskje jeg hadde fått "maksimal fertilitet da", men ble utfordrende få til en test.. Smerter også utover natta.
Og maksimal fertilitet på eggløsningstestida jeg testet i dag tidlig kl.07.

Hatt eggløsningssmerter utover dagen, men gitt seg nå i kveld...

Når ville dere antatt el?
I dag ?
I morgen ?

Temper for første gang denne perioden.
Burde kanskje tatt utgangspunkt i temperaturen i morgen, for den stiger vel gjerne ETTER eggløsning?

Ville tatt i dag! Da el testen i morgest kan bli «falsk» positiv slik jeg har lest fra urinen ila natten feks.. så jeg ville tatt en i dag også for å se om smertene du hadde skyldtes smerter etter selve eggløsningen.

Ville tatt i dag! Da el testen i morgest kan bli «falsk» positiv slik jeg har lest fra urinen ila natten feks.. så jeg ville tatt en i dag også for å se om smertene du hadde skyldtes smerter etter selve eggløsningen.

Takk for svar. :) godt med litt hjelp. Setter jeg stor pris på :)

Ganske sikker på at dagens morgentest var korrekt. Ikke mange timer siden sist jeg hadde tisset, så ikke for konsentrert urin heller ;) var oppe 02.30 og tisset + drakk vann - så hadde bare gått 3.5 time og gjort det sånn hele veien , testet på morgen, når jeg har hatt "blinkende fjes" - høy fertilitet.

Står jo også på disse testene at man fram til "høy fertilitet" skal teste på morgenurin og deretter kan fortsette med dette / eventuelt et annet tidspunkt på dagen, men holde seg til en x dag. Så stoler på den.

Men ja, tenker også at EL var i dag.
Med tanke på smertene, som nå brått har gitt seg.
Blir spennende tider framover. :)

:)

:Heartred:Heartred:Heartred

Negativ EL-test og temphopp i dag! Så da er jeg endelig i dpo-land :D hurra! Det er nå den lengste og verste tida begynner :eek: disse dagene går SÅ sakte!!

Frk. M - 28år - B2 - PP1 - EL. 22.01 - IKM 04.02

Ikke helt planlagt, men kaster oss på en prøverunde så vi rekker oktober termin før vi satser på termin 2022!

Ser flere vil ta pause om det ikke klaffer med oktoberbaby. Her bryr vi oss ikke. Tok 1,5 år med førstemann så vet det kan ta tid og vi blir ikke yngre heller... Så om det ikke klaffer nå fortsetter vi bare videre :rolleyes:

Jeg kjenner igjen den tanken om å stoppe etter termin i oktober, mannen min hang seg litt opp i den tanken på at det ville være kjipt for ungen å ha bursdag i nov/des. Men så tenker jeg at når en baby er så ønsket som den er hos meg så får det bare stå til om det evt blir en litt kjei bursdag. :rolleyes:

Jeg kjenner igjen den tanken om å stoppe etter termin i oktober, mannen min hang seg litt opp i den tanken på at det ville være kjipt for ungen å ha bursdag i nov/des. Men så tenker jeg at når en baby er så ønsket som den er hos meg så får det bare stå til om det evt blir en litt kjei bursdag. :rolleyes:

Om ikke annet så er det veldig praktisk å ha bursdag sent på året mtp på ønskelister til jul og bursdag; skriver bare en liste :dance008 (Både jeg og junior har bursdag i november).

Å ha bursdag sent på året er kun kjipt det året du fyller 16 og 18 - ellers tenker man ikke noe på det :happy:

Om ikke annet så er det veldig praktisk å ha bursdag sent på året mtp på ønskelister til jul og bursdag; skriver bare en liste :dance008 (Både jeg og junior har bursdag i november).

Å ha bursdag sent på året er kun kjipt det året du fyller 16 og 18 - ellers tenker man ikke noe på det :happy:

Tenker jo på det. Ønsker mest tidlig på året så de blir 6 før skolestart, men det får bli som det blir :)

Jeg har ei datter født i februar og ei i november. Jeg merker mest forskjell når det gjelder modning og skolestart. Man vil jo helst at de skal ha alle de beste forutsetningene for å klare seg bra på skole, og er da en fordel og være en av de eldste. MEN det er jo selvfølgelig forskjell fra barn til barn.

Her spiller egentlig ikke termin noen rolle i utgangspunktet, men vi har bestemt for å prøve på nr. 2 ikke før mot sommeren. Men El faller denne gangen helt perfekt, så da bare velger vi å kaste oss ut i det :) og klaffer det ikke så går det helt greit. Var annerledes med første, men nå er det en helt annen ro over hele prøvingen, og det er super digg!

Er det mange som tester etter EL her? Mulig jeg bare er helt fjern, men hvis man har sex minst annenhver dag gjennom hele syklusen er det da nødvendig å teste etter EL?:wacky:
Jeg tester, sex annenhver dag hørtes slitsomt ut:hilarious: men du treffer nok da ja:)

Eg blir visst ikkje heilt klok på testene denne gangen. Har tenkt at eg har hatt positiv test i fleire dager no, men blir plutselig litt usikker. Er det nokon som har god erfaring som vil hjelpe meg litt å tolke?:angelic: Har nettopp hatt ein SA, veit ikkje om det kan forklare noko. Sist eg testa for EL hadde eg berre positiv test i ein dag.

Vedlegg

• IMG_20210120_221053.jpg
    IMG_20210120_221053.jpg
    17,6 KB · Visninger: 70
Gøy! Vil bli med (selv om jeg mest sannsynlig fortsatt har litt uregelmessig syklus etter pilleslutt enda, så litt usikkert alt med EL og IKM...men el-tester hvertfall).

E89- 31 år - PP1 - B1 - EL 18.01- IKM 01.02

Edit:
Må endre EL til 20.1 og da blir IKM 4.2 :smug:

Back
Topp