IKM uke 45

Denne tolkingen:banghead: Er ikke enkelt å finne utav :p

Nei, fy søren altså! :wacky: Også den nervepirrende ventingen på ny temp, nye tester, symptomer osv. for å forhåpentligvis bli litt klokere på hvor man er i syklus :nailbiting::hilarious:

Spennende å lese gjennom de siste sidene her inne. Jeg tar hatten av for dere som temper, er så imponert over at dere klarer å huske å ta tempen hver morgen. :notworthy Her skjer det lite om dagen. Er på CD14 i dag og venter på tegn til EL. Pga. kjemisk forrige PP, er jeg fortsatt usikker på om jeg kommer rett tilbake i syklus, eller om kroppen trenger litt mer tid. Forventet EL er i morgen eller overimorgen, men ut i fra EL-testene ser det ut til at jeg nok må vente litt til. :meh:

Vondt i magen igjen i dag, nesten litt bekkenløsning-smerter på ene siden og nå kom det litt lyserosa på papiret da jeg var på do :( Forrige syklus spotta og blødde jeg litt nesten hele dpo-tida, håper det ikke blir sånn denne gangen.

Wihu! Endelig smiley på eggløsningstesten i dag! Vanligvis har jeg smiley to dager før negativ, så tipper el er ca på fredag og rundt 1dpo lørdag:)

(og ja, aksjer er lagt inn for i kveld:p)

Hopper inn til dere! :woot: EL kom senere enn forventet:)
Blomsterbed - PP2 etter MA - B2 - EL 27.10 - IKM 09.11

God morgen damer!

4/5dpo og i dag steg heldigvis tempen igjen!

Våkna med skikkelig kaktus i halsen da, så i dag blir det hjemmekontor. Ikke like vond hals nå, men er generelt sliten og ekkel i magen, måtte bare løpe på do mens jeg smurte matpakke til ungene ved frokostbordet. :hungover: Bestilte time til test om en time så håper jeg får svar før helga. Takler ikke de hjemmetestene, så da tar jeg heller noen timer med venting :p Er jo fullvaksinert så er sikkert bare en forkjølelse (igjen!), men bør vel ikke ta noen sjanser.

Vedlegg

• Screenshot_20211028-084459~2.png
    Screenshot_20211028-084459~2.png
    91 KB · Visninger: 51
Dere som tester etter el, må den være over 1 på premom før det er peak? Det var tydelig stigning i går men oppe i 0.89 i går i 20 tiden. Får vel kanskje bare fortsette å teste i dag. Skal ta en nå før kl 12. Hadde jeg ikke brukt premom så hadde jeg jo sagt at testen i går kveld var positiv. Strekene er hvertfall like.

Kjenner at om det ikke klaffer nå så tror jeg at jeg skal ta en mnd uten eltester, for det er litt stress å teste og tolke syns jeg! :p:rolleyes:

Dere som tester etter el, må den være over 1 på premom før det er peak? Det var tydelig stigning i går men oppe i 0.89 i går i 20 tiden. Får vel kanskje bare fortsette å teste i dag. Skal ta en nå før kl 12. Hadde jeg ikke brukt premom så hadde jeg jo sagt at testen i går kveld var positiv. Strekene er hvertfall like.

Kjenner at om det ikke klaffer nå så tror jeg at jeg skal ta en mnd uten eltester, for det er litt stress å teste og tolke syns jeg! :p:rolleyes:
Nei, min premom har satt peak på lavere. Og helt enig med deg at jeg hadde ansett min også som positiv egentlig:p Men med ustabil syklus og voldsom økning på tester cd 24 sist så er jeg usikker:wtf:

Vedlegg

• 65551F22-3D73-4B02-9D05-857330190549.png
    65551F22-3D73-4B02-9D05-857330190549.png
    2,8 MB · Visninger: 80
God morgen damer!

4/5dpo og i dag steg heldigvis tempen igjen!

Våkna med skikkelig kaktus i halsen da, så i dag blir det hjemmekontor. Ikke like vond hals nå, men er generelt sliten og ekkel i magen, måtte bare løpe på do mens jeg smurte matpakke til ungene ved frokostbordet. :hungover: Bestilte time til test om en time så håper jeg får svar før helga. Takler ikke de hjemmetestene, så da tar jeg heller noen timer med venting :p Er jo fullvaksinert så er sikkert bare en forkjølelse (igjen!), men bør vel ikke ta noen sjanser.
God bedring!
Håper på negativ test, ikke ofte det sies her inne:hilarious:

EL-testene er vel verken kvantitative eller eksakt vitenskap, så de må nok tolkes litt forsiktig. Dvs, ikke gå i kjelleren om den ikke bikker 1. Du kan ha peak og eggløsning likevel, feks om du ikke treffer akkurat på "toppen". Jeg har hørt at LH-nivået er høyest på kvelden, men jeg husker ikke helt hvor jeg har det fra så det er ikke sikkert det er sant. Jeg pleier å teste i 21-tiden. Når jeg "peaker" har jeg får som regel negativ (lav) om morgenen og positiv (peak) på kvelden og negativ test dagen etter og temperaturstigning dagen etter der igjen.

Jeg tror også jeg skal droppe testene neste syklus. Det begynner å bli dyrt og jeg stresser for mye med det. Jeg har jo gjort det nok ganger nå til at jeg vet hvor i løypa de andre tegnene på eggløsning kommer, som eggehviteslim og murringer og slikt. I tillegg er jeg heldig og har fått eggløsning omtrent på samme syklusdag nå i det siste, pluss minus en dag eller to. Det var verre før da den kunne komme alt fra dag 10-19...

Nja, denne syklusen var jeg såvidt over 1 da jeg fikk peak (på 1,08) mens forrige syklus var peaken på 1,48. Er jo litt margin også, men jeg tenker at dersom jeg med det blotte øyet ser at streken er like sterk eller sterkere så er den positiv. Jeg fikk min EL bekreftet med temperaturøkning to dager etter :)

Enda ikke kommer over skuffelsen av denne pp'n og sliter litt med å forholde meg til mannen..

EL var nok fredagen, på kvelden (cd 15), tidligste på lenge. Vi hadde sex søndagen før. Mye kluss den helgen med mann som ikke var veldig bøyelig for sex, men allerede søndagen var han plutselig klar igjen. Da sa jeg surt ifra. Men tror ikke han skjønte det :(

Begynner med IVF trolig neste helg, dagen etter at mensen kommer. Men klarer ikke la vær tenke at vi kaaaaaaaanskje kunne sluppet dette hvis vi hadde hatt sex den fredagen.

Enda ikke kommer over skuffelsen av denne pp'n og sliter litt med å forholde meg til mannen..

EL var nok fredagen, på kvelden (cd 15), tidligste på lenge. Vi hadde sex søndagen før. Mye kluss den helgen med mann som ikke var veldig bøyelig for sex, men allerede søndagen var han plutselig klar igjen. Da sa jeg surt ifra. Men tror ikke han skjønte det :(

Begynner med IVF trolig neste helg, dagen etter at mensen kommer. Men klarer ikke la vær tenke at vi kaaaaaaaanskje kunne sluppet dette hvis vi hadde hatt sex den fredagen.
Huff mannfolk :(

Ville ha prøvd å snakke med han om at du syntes det er litt tøft nå. For din kropp som må gå igjennom ivf. Man vil jo ikke starte med det uten å snu hver eneste stein. :Heartpink Kjipt å sitte med hva hvis følelsen:sorry:
Sender deg en STOR klem :Heartblue

Ser ut som el er funnet ifølge el testene ;) da håper vi bare at tempen imorgen sier det samme så slipper jeg å velge hvilken av delene jeg skal stole på :hilarious:

Screenshot_2021-10-28-16-23-09-075_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg

Back
Topp