IKM uke 41

Herregud, nå gleder jeg meg til TR er ferdig.. bare dag 2 og er drittlei :hilarious: :dead:
Jeg drikker min siste kaffekopp i dag, så blir det fullstendig stopp. Denne PP skal jeg prøve alle triks i boka, og ananas skal gå på høy kant fra 1 DPO til 5 DPO!
Heeelt med deg, selv om vi ikke er i samme uke! Jeg skal også prøve alle triks denne måneden, både med kostholdet, men også med tanke på aksjeleggingen. Har også bestilt 30 el-tester som allerede er på vei i posten :laughing002 Det skal nerdes skikkelig denne runden:pompus:

Heeelt med deg, selv om vi ikke er i samme uke! Jeg skal også prøve alle triks denne måneden, både med kostholdet, men også med tanke på aksjeleggingen. Har også bestilt 30 el-tester som allerede er på vei i posten :laughing002 Det skal nerdes skikkelig denne runden:pompus:
Hvilke triks med tanke på aksjelegging tenker du på? Jeg leser litt forskjellig rundt forbi om hva som er lurt :bookworm: Trenger en god plan :laughing002

Kosthold er første prio!! Skal prøve og få av meg noen kilo nå, skulle begynt for lenge siden, men har vært så demotivert de siste 2 mnd egentlig :dead: men, nå er det nok! Opp å hopp :hilarious:
Gulerot er også kjempe bra for fertilitet hos kvinner å men, så skjør på med det til dere begge to :smiley-bounce012
«Gulrot er en næringsrik grønnsak proppfull av vitaminer, mineraler, antioksidanter og fiber som som bedrer fertiliteten. Gulroten er rik på betakaroten som er kjent for å booste produksjonen av hormonet progesteron. Progesteron er viktig for at egget skal feste seg i livmoren. Betakaroten øker i tillegg sædkvaliteten, både sædmotalitet og mengde.»

Premom sier El er mandag 15 og Flo tirsdag 16. blir aksjelegging fredag, mandag og tirsdag.. om vi får til i helgen så er det supert, men får se.

Hvilke triks med tanke på aksjelegging tenker du på? Jeg leser litt forskjellig rundt forbi om hva som er lurt :bookworm: Trenger en god plan :laughing002
Av det jeg har lest til nå så er det ikke noe spesielt poeng i å legge inn aksjer hver eneste dag i 5-6 dager. Jeg vet at det sies at det ikke kan skade, samtidig bruker sæden litt tid på å komme seg igjen, så jeg tenker hver andre dag. Typ 5 dager før, 3 dager før og dagen før EL. Kan godt hende jeg legger inn samme dag også, men dagen før er viktigst!

Videre er det hvilken stilling vi har det i. Til nå har vi bare holdt på med doggy, men helt ærlig så tror ikke jeg det er bedre. Vet at det står mange steder at stillingen ikke har noe å si, det viktigste er faktisk å ha sex (merkelig nok). Jeg bruker egne erfaringer, og vil nå prøve misjonær men med knærne og føttene over skuldrene hans. Og så bena og rumpa opp i været etter at han har kommet. Det var sånn vi ble gravide sist i hvert fall:hilarious:

Av det jeg har lest til nå så er det ikke noe spesielt poeng i å legge inn aksjer hver eneste dag i 5-6 dager. Jeg vet at det sies at det ikke kan skade, samtidig bruker sæden litt tid på å komme seg igjen, så jeg tenker hver andre dag. Typ 5 dager før, 3 dager før og dagen før EL. Kan godt hende jeg legger inn samme dag også, men dagen før er viktigst!

Videre er det hvilken stilling vi har det i. Til nå har vi bare holdt på med doggy, men helt ærlig så tror ikke jeg det er bedre. Vet at det står mange steder at stillingen ikke har noe å si, det viktigste er faktisk å ha sex (merkelig nok). Jeg bruker egne erfaringer, og vil nå prøve misjonær men med knærne og føttene over skuldrene hans. Og så bena og rumpa opp i været etter at han har kommet. Det var sånn vi ble gravide sist i hvert fall:hilarious:
Dagen før/på el dage og etter, er det som klaffa for oss sist, blir sånn nå å :hilarious: alle gangene helt til det klaffer :smiley-bounce012

Marthe<3 - 30 - B3 - PP2 - 26.09 - 08.10

Hei! Tilbake på forumet etter en god tid uten da vi endelig har funnet ut at vi ønsker baby nr 3 :cat: Sluttet på p piller 22 juli og nå tror jeg syklusen er i stand igjen til å begynne prøvingen :shy:

Marthe<3 - 30 - B3 - PP2 - 26.09 - 08.10

Hei! Tilbake på forumet etter en god tid uten da vi endelig har funnet ut at vi ønsker baby nr 3 :cat: Sluttet på p piller 22 juli og nå tror jeg syklusen er i stand igjen til å begynne prøvingen :shy:
Så gøy med enda flere som prøver på nr. 3 Hvor gamle er de andre barna dine?

Ny runde, nye muligheter… Månedene og årene forsvinner for meg - kjenner på at tida renner ut. Nå MÅ det skje noe!

stjerna80 - 44 år - b2 - pp16 - el 28.9 - IKM 12.10
Aldri gi opp :Heartred
Meldte meg inn i en amerikansk gruppe for damer 40+ som prøver og bli gravid/er gravide. Er kun et få tall som vet at vi prøver og så mange jeg kjenner er med i den norske på Facebook.
Og der er det så mange på vår alder, til og med 49-50 som plutselig blir gravide, og det gir meg et stort håp :love7

Aldri gi opp :Heartred
Meldte meg inn i en amerikansk gruppe for damer 40+ som prøver og bli gravid/er gravide. Er kun et få tall som vet at vi prøver og så mange jeg kjenner er med i den norske på Facebook.
Og der er det så mange på vår alder, til og med 49-50 som plutselig blir gravide, og det gir meg et stort håp :love7
Det gir håp! Tusen takk! Jeg vil så veldig gjerne gi dattera vår et søsken. Etter MA i fjor, så ble det kjent for flere at vi prøver, men jeg klarer ikke snakke høyt om denne prosessen mens jeg står i den. Fint å ha dette forumet.

Veldig spesifikt - jeg elsker det :laughing002

Det gir håp! Tusen takk! Jeg vil så veldig gjerne gi dattera vår et søsken. Etter MA i fjor, så ble det kjent for flere at vi prøver, men jeg klarer ikke snakke høyt om denne prosessen mens jeg står i den. Fint å ha dette forumet.
Skjønner deg så godt :Heartred Vår minste har søsken, men er 12 og 18 år i mellom. Har helle tiden sagt at jeg vil ha en til, men etter jeg ble uplanlagt gravid i mai som endte med SA i juni så ble det så mye sterkere at vi satte inn for å prøve på en tettere søsken til han nå. Kjenner virkelig at det er tungt at det tar tid og er vanskeligere å bli gravid nå en før. Er vanskelig å snakke høyt om, vi kommer ikke til å dele det før vi blir gravide og har vært på UL i uke 12-14

Da har jeg kommet til CD 8, siste Letrozol tok jeg i går morges og jeg kjenner det jobbes i venstre eggstokk :happy: det har jeg kjent de andre syklusene også, og fått bekreftet med UL i to sykluser at det er en moden folikkel. Eller; den ene gangen gikk nok venstre folikkel til grunne, mens siste gangen hadde jeg en folikkel på hver eggstokk i ca samme størrelse ☺️
Har startet en rolig aksjelegging i dag, siden forrige gang jeg ble gravid hadde Letrozol hatt en voldsomt god effekt allerede på CD 11. Denne gang blir det UL på CD 12, og muligens jeg må sette Ovitrelle samme dag?:nailbiting::shy:

1984håp - 40 - B1 - PP?/IVF#2 - EL 23/9 - IKM 7/10

Jeg er i gang med mitt andre IVF-forsøk etter mange år med prøving. Egguttak på mandag, så da vil jeg være 14 dpo 7/10, forutsatt at de får ut minst ett egg som kan settes inn :) Håper alt klaffer denne gangen!

Bruker dere noe annet enn folat under prøvingen ?
Bruker sånn samlepakke med vitaminer for prøvere/gravide pluss maca tabletter. Kommer til å bruke rooibos te, melatonin og solvipect.
Og selvfølgelig ananas skal testes selv om det er så syrlig :wtf:
Vil du si litt mer om hva du bruker og hvorfor? :) Er ikke Solvipect hostesaft? Trodde den hadde morfin i seg :confused004

«Det viste seg at de som drakk mer enn fem kopper kaffe om dagen fikk sjansen for å bli gravid redusert med 50 prosent.»http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7633189

:wideyed:

Jeg har også kutta ned på kaffe det siste året pga prøving. Følger Helsenorges anbefalte mengde for filterkaffe. Det er omtrent akkurat en Mummikopp :happy: :coffee Drikker koffeinfri kaffe på ettermiddagene, og har bytta ut Pepsi Max med Cola Zero Zero (den uten koffein) og Solo Super. Koffeinholdig te har jeg bytta med bringebærteen til London Tea. Mange frukt- og urtete inneholder dessverre lakris/lakrisrot som ikke anbefales når man prøver. Drikker ikke så mye brus, men er veldig glad i kaffe og te.

Lillemo123 - 31 - B2 - PP 1 - EL ? - IKM ?

Melder meg inn i nok en ikm gruppe i påvente av EL:) Fødte 30. november og ikke fått tilbake mensen enda. Lille tuppa har flytta inn på eget rom nå, så nå er det minimalt med amming som jeg håper snart kan sette i gang syklusen igjen:hello2 til tross for at jeg står opp av sengen noen ganger i løpet av natten, har jeg startet med temping i dag for å ha en liten pekepinn på ståa:smiley-bounce012

Jeg har også kutta ned på kaffe det siste året pga prøving. Følger Helsenorges anbefalte mengde for filterkaffe. Det er omtrent akkurat en Mummikopp :happy: :coffee Drikker koffeinfri kaffe på ettermiddagene, og har bytta ut Pepsi Max med Cola Zero Zero (den uten koffein) og Solo Super. Koffeinholdig te har jeg bytta med bringebærteen til London Tea. Mange frukt- og urtete inneholder dessverre lakris/lakrisrot som ikke anbefales når man prøver. Drikker ikke så mye brus, men er veldig glad i kaffe og te.
Jeg er så kaffe kjærring :facepalm: totalt avhengig.. Før så drakk jeg kaffe og energi drikker, men kuttet ut energi drikk totalt. Er ikke noe spesielt glad i brus lenger, ble sånn etter siste graviditeten og har bare fortsatt sånn. Skal kjøpe koffein fri te, så blir det i stede for kaffe fremover nå.

Back
Topp