IKM UKE 4 ❤️

Jeg støtter å følge magefølelsen på alle sånne ting og sjekke det som føles naturlig, det høres ut som en god plan. Man må jo bare gjøre de tingene som kan gi mest mulig ro. Det er jo klart man er urolig når man har mistet før. Får du gjort dette hos fastlegen, eller må du gå privat? :love2
Legen har ul på kontoret sitt og er veldig grei så har ett håp om at han gjør det, så hadde sikkert fått tatt en utvendig ul i uke 8 . Kan vise ul jeg tok på meg selv med det gamle apparatet i uke 8 . Pgr at det blir himla kornete , så var det vanskelig å se hjerteslag , men så blodstrømmen . Og ul apparatet til legen har jeg sett i bruk og er mye mye nyere og bedre . Så bare for å roe ned meg hadde det hjulpet . Jeg tok jo denne ul stående også og måtte presse så langt inn i magen ved skambeinet :bag: så ble helt øm , kanskje bedre om jeg ligger . Er jo ikke interessert i noe annet enn å se hjerte .

Vedlegg

• IMG_4685.jpeg
    IMG_4685.jpeg
    2,6 MB · Visninger: 47
Legen har ul på kontoret sitt og er veldig grei så har ett håp om at han gjør det, så hadde sikkert fått tatt en utvendig ul i uke 8 . Kan vise ul jeg tok på meg selv med det gamle apparatet i uke 8 . Pgr at det blir himla kornete , så var det vanskelig å se hjerteslag , men så blodstrømmen . Og ul apparatet til legen har jeg sett i bruk og er mye mye nyere og bedre . Så bare for å roe ned meg hadde det hjulpet . Jeg tok jo denne ul stående også og måtte presse så langt inn i magen ved skambeinet :bag: så ble helt øm , kanskje bedre om jeg ligger . Er jo ikke interessert i noe annet enn å se hjerte .
Det hadde jo vært supert om han var så grei! Skulle gjerne hatt ul hjemme, men hadde vel blitt koko og aldri fått gjort noe annet om jeg kunne følge med 24/7 :hilarious: Litt artig at du har det på jobb da, kanskje det er lettere å se noe når babyen vokser. :Heartred

Last edited:
SKims -35 -B2 -pp13 -El 10.01 -ikm 22.01

Har pcos med lange og ustabile sykluser. Første gang vi prøver med Letrozol. Positiv el test I dag cd 19. Så regner med el er I morgen ❤️
Når bør vi legge inn aksjer? Vi gjorde det i går, bør vi gjøre det i dag, eller vente til i morgen ? :happy112

SKims -35 -B2 -pp13 -El 10.01 -ikm 22.01

Har pcos med lange og ustabile sykluser. Første gang vi prøver med Letrozol. Positiv el test I dag cd 19. Så regner med el er I morgen ❤️
Når bør vi legge inn aksjer? Vi gjorde det i går, bør vi gjøre det i dag, eller vente til i morgen ? :happy112
Annenhver dag sies det, men kan ikke skade med hver dag?!

CD 14 uten noe spesielt utslag, så har nok senere el denne mnd. Innskudd blir det uansett i dag!

Vi kjører på med IKM uke 4 litt tidlig :hello2

Fyll inn:
Brukernavn - Alder - Barnet du prøver på - PP - EL - IKM

Eks: Rainbowbaby24 - 32 - B2 - PP3 - EL 14.01 - IKM 26.01

Heia, heia! Denne gruppen skal fylles med positive tester:talk017

Mandag 22.01
:love2 @Halkoc - 31- B2 - PPx - EL 8/01 - IKM 22.01
:love2 @Lenny92 - 31 - B2 - PP1 (etter svangerskapsavbrudd) - EL 08.01 - IKM ca 22.01

Tirsdag 23.01
:love2 @Nei helsike heller - 38 - B3 - PP4 etter MA (PP7) - EL ca. 9.1. - IKM ca. 23.1
:love2 @Mimino - 34 - B3 - PP6 etter MA - EL 8.1 - IKM 23.1
:love2 @Karogalaro - 35 - B3 - PP? - EL 09.01 - IKM 23.01

Onsdag 24.01
:love2 @Yavanna84 - 39 - b2 (hans første) - PP6 - EL 11.1 - IKM 24.1
:love2 @Heihopp123 - 31 - B1 - PP2 - EL ca 11.01 - IKM 24.01
:love2 Søskendrømmen - 32 - B2 - PP1 med letrozol - EL 10/1? - IKM 24/1

Torsdag 25.01
:love2 @Ønskebaby24 - 31 - B3- PP4 - EL 13.01 - IKM 25.01
:love2 @FruFrøken - 32 - B4 - PP19 - EL 11.01 - IKM 24.01

Fredag 26.01
:love2 @Tilli1 - 33 - B1 - PP2 (etter MA) - EL 11.01 - IKM 26.01
:love2 @Aprilsol - 27 - B1 - PP12 - EL 12.01 - IKM 26.01
:love2 @Prinsessa- - 41 – B4 - PP4 - EL11/01 - IKM 26/01
:love2 @onske - 27 - b3 - pp2 - EL 11/1 - IKM 26/1
:love2 @M-40573066 / M91M - 32 - B1 - PP8 - EL 11.01 - IKM 26.01

Lørdag 27.01
:love2 @Lobi91 - 32 - B2 - PP1 etter SA (PP4) - EL 13.01 - IKM 27.01

Søndag 28.01
:love2 @Rainbowbaby24 - 32 - B2 - PP3 etter stille fødsel til termin - EL 18.01 - IKM 28.01
:love2 @Luna93 - 30 - B1 - PP1 etter MA - EL 13/1 ca - IKM 28/1

Usikker/byttet uke

Gravid :Heartred:Heartred:Heartred

TR :sad010

Spørsmål? Med prøveperiode menes antall sykluser man har prøvd? Eller er det ny start etter avbrutt sykluser eller graviditet eller SA ?

Det hadde jo vært supert om han var så grei! Skulle gjerne hatt ul hjemme, men hadde vel blitt koko og aldri fått gjort noe annet om jeg kunne følge med 24/7 :hilarious: Litt artig at du har det på jobb da, kanskje det er lettere å se noe når babyen vokser. :Heartred
Kollegaen min gjorde det , sjekka på jobb hele tiden hehe

Spørsmål? Med prøveperiode menes antall sykluser man har prøvd? Eller er det ny start etter avbrutt sykluser eller graviditet eller SA ?
Godt spørsmål. Uten at jeg vet helt sikkert hva «reglene» egentlig er, har jeg selv tenkt at det bestemmer man selv. Ser at folk gjør litt forskjellig, kanskje avhengig av hvor tidlig/sent svangerskapsavbruddet skjedde?! :love2

Hcg testen nærmer seg negativ, og blødningene har stoppet, så satser på at det meste fra SAen er ute nå. Har hatt litt eggløsningssmerter de siste dagene, vondt i lysken og det ene låret. Krysser fingrene for at dette betyr at kroppen er i gang igjen. Skal i utgp. ha eggløsning på lørdag, men samboer reiser bort. Så håper fredag og søndag gjør susen. De gangene jeg har blitt gravid, med et født barn, kjemisk og SA har vi alltid hatt sex dag 13, så litt synd vi ikke får til det denne gangen. Men nå kan jo denne syklusen være helt annerledes enn den pleier også da, pga SA.

I dag har det murret og romstert godt i eggstokkene, så kjenner at EL er på vei.
Fikk ikke tatt første test på morgenen i dag, CD11 (forventet EL CD14). Så, får ta i ettermiddag da jeg kommer hjem!

Spennende å se andres tester foreløpig :Heartred

Jeg har ikke lest forskning på det, så jeg kan ikke si for sikkert, men har lest på både norske og engelske sider at flere kvinner har erfart at letrozolen slutter å virke. Om man kan miste sin naturlige eggløsning av letrozol har jeg ikke lest noe om. Jeg mener å ha lest at letrozol uansett ikke hjelper hvis man allerede har eggløsning av seg selv?

Jeg kjenner forresten nå i kveld at det begynner å murre i eggstokkene, så jeg har fått opp håpet igjen om at det blir EL denne syklusen likevel, men kan være den blir litt forsinket :)
Letrozol kan hjelpe til at man får f.eks dobbel eggløsning og dermed høyere sjanse en ved enkel eggløsning av seg selv. Hvis man har lange sykluser kan de kortes inn, og man får flere sjanser i løpet av et år pga flere sykluser. Jeg har hatt ganske mange runder på Letrozol (1,5 år med noen mnden uten) og blitt gravid en gang men endte i SA. De gangene uten letrozol har jeg likevel fått eggløsning. Nå etter siste gang, er det ny eggløsning på gang av seg selv. :)

Ny PP etter SA MA og abort og kjemisk . Det er vel ingen regel , men de fleste velger det slik :) for det er en stor forskjell på å være pp13 og pp4 som jeg er . Hadde jeg droppa å telle 2MA og 1 kjemisk hadde det blitt pp13 og da burde vi søkt hjelp , men for oss er ikke problemet å bli gravid , vi har bare hvert Max uheldig med to ma på rad og kjemisk .

Spennende testing . Ser eBay og babyplan testene er relativt fine . Men sånn til vanlig så tar de ett min eller tre lenger før svaret kommer . Tempen på mårran idag var typ lik :laughing002 samboern fikk seg 900 varme grader med feber , så har ikke trua på den runden her .

Som sagt tidligere etter ma i september og kjenisk i oktober har jeg ikke hatt el slim og el cd 17 ca og spotta tre dager før mens , hatt helt jævlig vonde el smerter i tre sager før egget slipper osv nå var el slimet tilbake og ikke spotting, bare murrer litt som tidligere .Så håper ting er normalisert seg . Håper gubben som har blitt frisk igjen kommer hjem i kveld og puler meg tjukk :sign17:dance011:hilarious:

Vedlegg

• IMG_5327.jpeg
    IMG_5327.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 48
  • IMG_5326.jpeg
    IMG_5326.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 48
  • IMG_5325.jpeg
    IMG_5325.jpeg
    747,8 KB · Visninger: 40
  • IMG_5324.jpeg
    IMG_5324.jpeg
    477,8 KB · Visninger: 49
Nei altså . Samboern er på andre siden av fjorden og velger å kjøre til brakka å sove så slipper han å opp kl 4 her hjemme og formen er litt skrantende igjen . Nå er det tredje gang mitt i el den perfekte gang han ikke kommer hjem . Skulle nesten tro han ikke ville :hilarious: Han vil jo det vet jeg , men det er så utrolig kjipt at han kjemper seg hjem tre dager før el og dagen el har hvert . Vet at det er mulig å legge aksjer før , men samtidig så har jeg mer følelse på en dag før og samme dag . Det fikk vi til sist. :arghh:

Så sier han det samme neste gang og da ender det med at han avslutter eller i en 17 timers jobb langt pokker i vold . Av og til hadde det hvert kjekt å ha en mann med 8-16 jobb , men samtidig ikke for det er jo litt deilig å slippe det store barne hele uka hver dag :laughing002

Back
Topp