IKM UKE 4 ❤️

Det som jeg merket forskjell på disse to ma var at jeg ikke nådde klimaks med kvalmen . Den lå å murra på brekningspunktet , men kom aldri lenger . Med de tre vellykkede så var jeg enda dårligere , men det var en stigning der som var ekstrem , men varte ikke så lenge hvis du skjønner hva jeg mener .

Jeg følte nå sist at i morgen kommer jeg til å henge over vasken å brekke meg , men den dagen kom aldri . Første gangen tenkte jeg ikke så mye på det . Men andre gangen så nådde jeg heller ikke den brekningsfasen . Så jeg var jo en tanke på at det var noe der , men tok ul uke 8+2 og alt så fint ut . Men når man er sånn kvalm fra eggløsning til ma så blir man så dårlig som menneske også . Jeg var ekstremt trøtt og det ga seg ikke . Det gjorde det med de tre andre . Hadde hypermesis med nr to , men kvalmen kom senere og ikke fra uke 3-4. men uke 6-8 og nærmere 12. testene var halv svake og ikke super sterke .

Hvis jeg blir gravid igjen kommer jeg til å være mer obs på litt følser . Det var bedre å være super kvalm og brekke seg og bli bedre enn å gå å nærmest små gulpe og være kvalm i 3 mnd .

Det var veldig spennende å tempe . Men merka at det var nedtur når tempen går ned igjen . :Heartred
Den kroppen altså, for noen finurlige greier. Tenk at man kanskje kan ha et slags mønster hvis man følger nøye med. Du virker å kjenne kroppen din veldig godt :love2

Jeg leste denne her om dagen: https://www.forskning.no/forskere-h...alme-dette-er-fantastisk-viktige-funn/2300866

Sikkert mer som spiller inn på formen..og jeg lurer veldig på om det kan være en sammenheng mellom at noe ikke er som det skal med fosteret og kvalme. Spennende å se hvordan det blir når jeg en dag forhåpentligvis får bli gravid med et friskt barn :Heartred

Takk <3 PNå har jeg begynt å skimte rosa, så da skjer det hvertfall noe.. men jeg har nok ikke hatt el denne mnd :( at mensen kommer nå passer ikke overens med noen av de tre el toppene og heller ikke tempen :( Håper ikke dette betyr at jeg er i tidlig overgangsalder eller noe… har blitt henvist til gynekolog men ikke time før 5 feb så frister sååå å gå privat i stedet..
Hvordan gikk dette? :Heartred
Uff, skjønner at det er frustrerende og at det føles lenge til.

CD11 idag , begynner testing i morgen …tok en idag da . Rikelig el slim og nå begynner el smertene . Pleier å ta 3 dager til el . Sist mnd rakk ikke samboern hjem til egget , men denne mnd skulle han klare det med tanke på jobb . MEEEEN TROR DERE IKKE GUBBEN SKAFFER SEG 900 VARMEGRADER FEBER :arghh: ALLE ROMPETROLLA BLIR JO KOKT :dead:
Noo! Håper han kommer seg raskt igjen og at svømmerne bare får mer energi i sydenvarmen :happy093.

De tre rundene jeg har hatt med letrozol før nå har cervix vært høy en uke i forkant av EL, og jeg har fått EL slim og ubehag i eggstokkene i 5 dager i forkant ca. Skal etter planen ha EL fredag eller lørdag, men jeg må si det ser dårlig ut. Cervix er ikke høy og det er ingen andre tegn til at EL nærmer seg heller. Tiden får vise, men lurer på om jeg kan ha blitt "immun" mot letrozol som jeg har lest at andre er blitt etter noen sykluser. :dead:
Håper der ikke stemmer og at el kommer til helgen :love2:hello2

M91M - 32 - B1 - PP8 - EL 11.01 - IKM 26.01

(/PP2 etter BO med medisinsk abort i november)

Tok massasje like før EL forrige før BO, så denne runden snakker vi massasje, grapefruktjuice og solvipect :nailbiting: Har dere noe spesielt dere gjør i perioden før og under EL?

Temper ikke, men fikk i dag blinkende smiley på CB-testen :hello2 Krysser det som krysses kan for at det sitter denne runden!
Spennende! Heia egget :love2:hello2

Jeg gjør egentlig ikke så mye annerledes, tar vitaminer (gravid, C og multi) :wacky:

Er her inne litt i rykk og napp, så jeg spammer jo ned hele gruppa når jeg først svarer :hilarious: Håper dere tåler det :love017

Gøy at det begynner å skje litt hos flere, de fleste skal ha el denne uken:talk017

Cd 11 i dag, og her begynte det å komme litt slim i går. Prøver meg på temping denne mnd, vi får se om jeg er flink nok til å være konsekvent. Har overhodet ikke følt for aksjelegging den siste uken, men vi får vel komme i gang med det også snart :love2

Spent på om el kommer like sent denne syklusen (cd 25 sist..). Appene gjetter cd 21, men siden slim har begynt å komme allerede er det håp om at det skjer før.

Lurer på om det kan være et tegn på at kroppen begynner å bli mer klar for et nytt svangerskap når syklus nærmer seg gammel normal eller om det ikke har så mye å si..sikkert ingen fasit på det, men del gjerne erfaringer om noen har noen tanker om det :happy:

Den kroppen altså, for noen finurlige greier. Tenk at man kanskje kan ha et slags mønster hvis man følger nøye med. Du virker å kjenne kroppen din veldig godt :love2

Jeg leste denne her om dagen: https://www.forskning.no/forskere-h...alme-dette-er-fantastisk-viktige-funn/2300866

Sikkert mer som spiller inn på formen..og jeg lurer veldig på om det kan være en sammenheng mellom at noe ikke er som det skal med fosteret og kvalme. Spennende å se hvordan det blir når jeg en dag forhåpentligvis får bli gravid med et friskt barn :Heartred
Ja den artiklen leste jeg :) Håper de finner ut av noe der fot kvalmen er slitsom . Den gang nr to med ma så hadde jeg en mer mistanke fordi kvalmen ikke endra seg , den økte ikke , stagnerte , låste seg i samme modus og det synes jeg var merkelig . Så tok jo derfor ul i uke 8 , men hadde vi venta til uke 9 så hadde vi sluppet å gå til uke 12. tenker at neste gang jeg blir gravid så kommer jeg til å ta blodprøver for å se stigningen på hcg . Det var nok lavt . Før så har det bare økt i skyene , så neste gang vet jeg litt hva jeg skal se etter. Kommer også til å be legen min ta en utvendig ul i uke 8-9 for da kan jeg se hjerteslag . Prøvde å ta ul på jobben med vårt gamle apparat utvendig og fikk se den lille , men så ikke hjerte , men blodstrøm . Legen har et nyere ul . Det gir meg kanskje mer ro , men nå må jeg bare bli gravid igjen og det går i vasken denne mnd for jeg har straks el og samboern ligger med 900 i feber og har kokt spermen sin :hilarious:

Noo! Håper han kommer seg raskt igjen og at svømmerne bare får mer energi i sydenvarmen :happy093.
Ja haha i fjor så lå han med samme feber og 3 mnd etter så klaffa det for oss . Og da visste vi ikke at han kunne få barn for han testa seg for noen år siden . Så det var jo gøy , men kjipt med to ma på rad .

Nå skal spermen kokes og kose seg haha

De tre rundene jeg har hatt med letrozol før nå har cervix vært høy en uke i forkant av EL, og jeg har fått EL slim og ubehag i eggstokkene i 5 dager i forkant ca. Skal etter planen ha EL fredag eller lørdag, men jeg må si det ser dårlig ut. Cervix er ikke høy og det er ingen andre tegn til at EL nærmer seg heller. Tiden får vise, men lurer på om jeg kan ha blitt "immun" mot letrozol som jeg har lest at andre er blitt etter noen sykluser. :dead:
Sniker litt. Kan kroppen bli immun mot letrozol altså? Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg burde ta letrozol denne syklusen. Tok dobbel dose forrige syklus, kan jeg risikere at kroppen ikke klarer eggløsning av seg selv om jeg dropper letrozol denne syklusen? Har eggløsning av meg selv, men siden vi har prøvd lenge, fikk jeg resept på letrozol.

Sniker litt. Kan kroppen bli immun mot letrozol altså? Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg burde ta letrozol denne syklusen. Tok dobbel dose forrige syklus, kan jeg risikere at kroppen ikke klarer eggløsning av seg selv om jeg dropper letrozol denne syklusen? Har eggløsning av meg selv, men siden vi har prøvd lenge, fikk jeg resept på letrozol.
Jeg har ikke lest forskning på det, så jeg kan ikke si for sikkert, men har lest på både norske og engelske sider at flere kvinner har erfart at letrozolen slutter å virke. Om man kan miste sin naturlige eggløsning av letrozol har jeg ikke lest noe om. Jeg mener å ha lest at letrozol uansett ikke hjelper hvis man allerede har eggløsning av seg selv?

Jeg kjenner forresten nå i kveld at det begynner å murre i eggstokkene, så jeg har fått opp håpet igjen om at det blir EL denne syklusen likevel, men kan være den blir litt forsinket :)

M91M - 32 - B1 - PP8 - EL 11.01 - IKM 26.01

(/PP2 etter BO med medisinsk abort i november)

Tok massasje like før EL forrige før BO, så denne runden snakker vi massasje, grapefruktjuice og solvipect :nailbiting: Har dere noe spesielt dere gjør i perioden før og under EL?

Temper ikke, men fikk i dag blinkende smiley på CB-testen :hello2 Krysser det som krysses kan for at det sitter denne runden!
Har egentlig ikke gjort noe spesielt tidligere runder annet enn å prøve å gå litt ned i vekt. Denne runden var det tilbud på grapefrukt på nærbutikken, så hamstret, og lager smoothie med grapefrukt som frokost hver morgen. Uansett om det hjelper eller ikke på å øke sjansene, så kan det i hvertfall ikke skade :-)

Ja den artiklen leste jeg :) Håper de finner ut av noe der fot kvalmen er slitsom . Den gang nr to med ma så hadde jeg en mer mistanke fordi kvalmen ikke endra seg , den økte ikke , stagnerte , låste seg i samme modus og det synes jeg var merkelig . Så tok jo derfor ul i uke 8 , men hadde vi venta til uke 9 så hadde vi sluppet å gå til uke 12. tenker at neste gang jeg blir gravid så kommer jeg til å ta blodprøver for å se stigningen på hcg . Det var nok lavt . Før så har det bare økt i skyene , så neste gang vet jeg litt hva jeg skal se etter. Kommer også til å be legen min ta en utvendig ul i uke 8-9 for da kan jeg se hjerteslag . Prøvde å ta ul på jobben med vårt gamle apparat utvendig og fikk se den lille , men så ikke hjerte , men blodstrøm . Legen har et nyere ul . Det gir meg kanskje mer ro , men nå må jeg bare bli gravid igjen og det går i vasken denne mnd for jeg har straks el og samboern ligger med 900 i feber og har kokt spermen sin :hilarious:
Jeg støtter å følge magefølelsen på alle sånne ting og sjekke det som føles naturlig, det høres ut som en god plan. Man må jo bare gjøre de tingene som kan gi mest mulig ro. Det er jo klart man er urolig når man har mistet før. Får du gjort dette hos fastlegen, eller må du gå privat? :love2

Søskendrømmen - 32 - B2 - PP1 med letrozol - EL 10/1? - IKM 24/1?

Første syklus med letrozol og eggløsningstesten begynner å bli rimelig positiv. Noen som vet ca hvor lenge den er høy før den synker igjen?
IMG_4394.jpeg

Vedlegg

• IMG_4394.jpeg
    IMG_4394.jpeg
    296,7 KB · Visninger: 32
Søskendrømmen - 32 - B2 - PP1 med letrozol - EL 10/1? - IKM 24/1?

Første syklus med letrozol og eggløsningstesten begynner å bli rimelig positiv. Noen som vet ca hvor lenge den er høy før den synker igjen?
Vis vedlegget 424652
Ikke erfaring med letrozol, men ut i fra andre ikm-grupper virker det som det er veldig individuelt hvor lenge toppen varer. Noen har topp i flere dager, mens jeg nesten ikke finner toppen min fordi den er så kort...

CD12 og negativ el-test i dag også, men SÅ MYE slim, så det må jo skje noe snart! :talk017

Har tempet hver morgen, men glemt å sette meg inn i hvordan det egentlig funker, så det skal jeg lese meg litt opp på i kveld :hilarious:

Hva slags mønster har dere andre? Skjer det mye i kroppen dagene før el?

Back
Topp