IKM UKE 39 + 40

Heia!
Tenkte å prøve å henge her for første gang, trenger litt ekstra motivasjon etter forrige måned da første ever positiv test endte opp k kjemisk :(

Denne gangen skjedde en liten mirakel allerede - har aldri reagert på noe annet enn 4 tabletter Letrozole, denne gangen ble det fin follikel med bare 2 tabletter ! noen andre her forresten som skulle gå på meriofert etter Letrozole og gikk på en smell da medisin er utsolgt i hele landet?

Avonlea (venter på nick endring) - 28 - b1- pp7 - el 07.09- ikm 22.09
Lei for at første positive ble kjemisk, alltid vondt det der for man gleder seg jo sånn allerede fra første test! Men håper for dere at det nå blir terminspire :smiley-angelic001:Heartred

Jeg er bare på CD 7 og har begynt temping idag etter TR :happy: basalnivået mitt er ca 35,9-36.1 så stemmer greit!
IMG_5274.jpeg

Er på CD 20 i dag og har mange tegn på eggløsning! Bruker som regel å få eggløsning på CD 23. El-testen jeg tok i dag var høy (0,94), men samboer er ikke hjemme før sent i morgen.. Håper det ikke er for sent da :sorry:
Hvordan pleier LH-testene dine å være? Jeg har rask topp, rett opp og ned iløpet av en dag omtrent, mens andre har lang topp og kan ha høye verdier i flere dager, da skulle det ikke være noe problem isåfall at han kommer hjem imorgen kveld :happy: positivt utslag er ofte 24-36 timer før selve eggløsningen, og egget kan leve i 12-24 timer, så det er stor sannsynlighet for at aksjelegging imorgen kveld kan være spot on på timing :hello2:Heartred

Hvordan pleier LH-testene dine å være? Jeg har rask topp, rett opp og ned iløpet av en dag omtrent, mens andre har lang topp og kan ha høye verdier i flere dager, da skulle det ikke være noe problem isåfall at han kommer hjem imorgen kveld :happy: positivt utslag er ofte 24-36 timer før selve eggløsningen, og egget kan leve i 12-24 timer, så det er stor sannsynlighet for at aksjelegging imorgen kveld kan være spot on på timing :hello2:Heartred
Bruker å være ganske raskt opp og ned. Som regel positiv test en dag og neste morgen er den nede igjen. Får håpe jeg ikke har nådd toppen enda og at det fortsatt er tid :angelic: Men ja, som du nevner så har vi nok en grei sjangse! Bare så typisk at den skulle komme tidlig nå denne gangen han er borte. Men er vel kanskje positivt at syklus blir kortere :happy: Har pcos og tidligere har syklusene vært på over 40 dager, men blitt litt bedre nå som jeg går på metformin :happy:

Bruker å være ganske raskt opp og ned. Som regel positiv test en dag og neste morgen er den nede igjen. Får håpe jeg ikke har nådd toppen enda og at det fortsatt er tid :angelic: Men ja, som du nevner så har vi nok en grei sjangse! Bare så typisk at den skulle komme tidlig nå denne gangen han er borte. Men er vel kanskje positivt at syklus blir kortere :happy: Har pcos og tidligere har syklusene vært på over 40 dager, men blitt litt bedre nå som jeg går på metformin :happy:
Ja du får fortsette å følge med på nå LH toppen blir, og uansett legge aksjer imorgen kveld, tror ikke det er for sent uansett, det kan være spot on altså med samleie på eggløsningsdagen hvis LH er positiv idag :happy:

Er på CD 20 i dag og har mange tegn på eggløsning! Bruker som regel å få eggløsning på CD 23. El-testen jeg tok i dag var høy (0,94), men samboer er ikke hjemme før sent i morgen.. Håper det ikke er for sent da :sorry:
Skjedde akkurat samme med oss forrige syklus, mannen måtte hjem fra reisejobb når vi oppdaget plutselig på ultralyd at jeg fikk eggløsning 6 dager tidligere enn vanlig.. da prøvde vi faktisk bare den ene gangen (han måtte tilbake på jobb ) og det klaff, selv om det endte opp i kjemisk. Så krysser fingrene for deg ❤️ ikke lett det med syklus-timing og pcos

Her ble det Ovitrelle-sprøyte tidlig på morgen og ser at LH øker fint, så gleder meg til snart ventetiden i dpo-land

Vedlegg

• IMG_9649.jpeg
    IMG_9649.jpeg
    824,9 KB · Visninger: 52
Jeg har blitt gravid med den timingen tidligere, så det kan hende det blir akkurat perfekt timing!

:HeartredSkjedde akkurat samme med oss forrige syklus, mannen måtte hjem fra reisejobb når vi oppdaget plutselig på ultralyd at jeg fikk eggløsning 6 dager tidligere enn vanlig.. da prøvde vi faktisk bare den ene gangen (han måtte tilbake på jobb ) og det klaff, selv om det endte opp i kjemisk. Så krysser fingrene for deg ❤️ ikke lett det med syklus-timing og pcos

Her ble det Ovitrelle-sprøyte tidlig på morgen og ser at LH øker fint, så gleder meg til snart ventetiden i dpo-land
Takk for det!:Heartred Ikke lett å time med pcos nei..

Ovitrelle i morgen. Hadde sex i går, og tenker å ha sex i morgen og tirsdag. Siste sprøyte med pergoveris i dag. Gått på det i 11 dager. Kjenner at jeg begynner å bli rimelig lei og mistet håpet litt. Har holdt på i snart ett år. Har til sammen hatt 3 kjemiske, alle er bekreftet med blodprøve. Er bare lei det ikke går veien. Medisinene og gynekologtimene er heller ikke billig. 12 500kr brukt bare denne syklusen :dead: jeg er bare lei av skuffelse på skuffelse, føler at det aldri kommer til å gå veien.:grumpy:

Juhuuu endelig maksimal på monitor. Tipper peak var i natt, så kanskje eggløsning allerede i dag. Uvanlig høy temp rundt peak, lurer på hva det kommer av. Pleier å være helt på bunn

Vedlegg

• Screenshot_20250908_082937_FF App.jpg
    Screenshot_20250908_082937_FF App.jpg
    242,6 KB · Visninger: 25
Last edited:
Ovitrelle i morgen. Hadde sex i går, og tenker å ha sex i morgen og tirsdag. Siste sprøyte med pergoveris i dag. Gått på det i 11 dager. Kjenner at jeg begynner å bli rimelig lei og mistet håpet litt. Har holdt på i snart ett år. Har til sammen hatt 3 kjemiske, alle er bekreftet med blodprøve. Er bare lei det ikke går veien. Medisinene og gynekologtimene er heller ikke billig. 12 500kr brukt bare denne syklusen :dead: jeg er bare lei av skuffelse på skuffelse, føler at det aldri kommer til å gå veien.:grumpy:
Det er tøft å være langtidsprøvere, håper det klaffer for dere denne PP :smiley-angelic001 :Heartred Får du dekket noen medisinutgifter eller? Jeg får dekket alt over 21 k siden jeg er i IVF løpet, brukte 12,5 k forrige syklus :dead:

Uff, det er så tungt når prøvingen trekker ut i tid :sorry: Synd det skal være så dyrt å få hjelp med fertilitet

Back
Topp