Ikm uke 39-40

Hmmm. Har liksom trodd/håpet jeg var gravid nå. Hatt masse murringer etter el, men var hos gyn for celleprøve nå og hun var enig med meg at det kunne se ut som jeg ville få mensen til helgen :banghead: Sikkert ikke mulig for henne å se om jeg er gravid nå, men likevel en kjip beskjed å få. :confused005

Var hos gyn i dpo dagene forrige pp fordi vi har prøvd i 4pp og lutealfasen min er for kort. Ho sa at i dpo dagene kan de ikke se forskjell på om mensen kommer eller om man er gravid, for slimhinna vil bygge seg opp likt uansett. Først når befruktning er skjedd eller ikke vil slimhinna endres ila få timer og enten blø ut eller ta vare på egget. Så hang in there!

Åh.. samboeren fikk svar på sædprøven i dag, lav sædprosent og ufokuserte svømmere. Så han skulle begynne med noe greier på resept å gå på det i 2 mnd så sjekke på nytt og se om sædkvaliteten har blitt bedre.

Mista helt piffen nå. Jeg med kraftig endometriose som har skikkelig herpa livmoren og han med ufokusert sæd i små mengder. :(:(

Vi har bare så lyst på barn.. er på PP11 og det blir bare stadig nye hinder. Det føles så umulig å få barn.:sorry:
Stor klem til dere:Heartbigred

4 DPO her, merker..ingenting :laughing002 Ingenting annet enn at jeg har en indre testetøs som har lyst å komme ut :laughing001 Fått beskjed om at testene fra babyplan.no er på tur til posten (men kan fort ta dager før den registreres hos posten), ikke hørt noe fra farmasiet.no #utålmodig hadde vært kjedelig om jeg ender opp på lørdag uten noen av tidlig testene jeg har bestilt (har flust av andre liggende), og drar på apoteket å kjøper :laughing025

Jeg er faktisk litt usikker:p jeg begynte nylig å teste til eggløsning i August og da ble det peak cd12. Så jeg trodde liksom at peaken sko komme på cd 12 denne gangen og pga lave verdier på strimmelen i forveien.
Er

det noen ulemper med å få eggløsning så tidlig? Tror det pleier å gå 14 dager mellom eggløsning og mensen.

Ooh! Det var jo betryggende å hørre, da fikk dem ihvertfall tid til å gjør et forsøk på å nå egget:shy: da skal jeg prøve å ligge i ro 20 min etter hver økt i eggløsning perioden laughing6

Folk blir absolutt gravide uten å ligge i ro etter sex altså :joyful: Er nok bare vi som prøver som tenker at det hjelper. Svømmerne har jo bare en jobb, så de vet hva de skal gjøre når de først blir skutt ut :hilarious:

Neida, ingen ulempe det! Bare jeg som lurte :) det fine med korte sykluser er at de fort kommer en ny prøveperiode om det ikke går den måneden :)

Blir sliten av vanlig prøving jeg.. Sex til riktig tid med en mann som ofte ikke er gira, temping, testing, eggløsning som aldri kommer.

Syklusdag 16 idag, liten dropp i temp, men ingen positiv EL-test. Sex søndag kveld, EL imorgen eller torsdag kanskje. Mulig fredag. Mannen tok vaksine idag, så han har vel manflu imorgen. :banghead:

Ja, her og er det litt slitsomt med prøving. Så jeg skjønner deg! Men kanskje annenhver dag fast går? Her haddd vi tørke i flere dager etter eggløsning nå, blir rent utslitt av å måtte prestere mot naturen :schocked028
Naturlig for oss er ikke hver dag, ikke to dager på rad osv. Da blir det litt slitsomt :sick009

Jeg må også motivere min samboer litt til tider. Vi har vært sammen i 10 år og har ikke et suupert aktiv sexliv. Og sist pp starta vi for tidlig. Tror han kjenner veldig på det, Hvertfall når han føler at han MÅ!! :dance008 MEN han vil ha barn han også så heldigvis gir han det jeg trenger :dance011:dance018
Vi har også vært sammen lenge! Så har ikke så heftig sexliv lengre vi heller, men heldigvis er han gira på baby han også, så enn så lenge går det bra :dance011

Jeg må også motivere min samboer litt til tider. Vi har vært sammen i 10 år og har ikke et suupert aktiv sexliv. Og sist pp starta vi for tidlig. Tror han kjenner veldig på det, Hvertfall når han føler at han MÅ!! :dance008 MEN han vil ha barn han også så heldigvis gir han det jeg trenger :dance011:dance018

Forrige prøving tok knekken på sexlivet og vi har brukt lang tid nå etter fødsel på å komme tilbake. Men han er i perioder ikke klar i det hele tatt, og da må jeg bare respektere det. Får se hvordan uken utarter seg.

Ja, her og er det litt slitsomt med prøving. Så jeg skjønner deg! Men kanskje annenhver dag fast går? Her haddd vi tørke i flere dager etter eggløsning nå, blir rent utslitt av å måtte prestere mot naturen :schocked028
Naturlig for oss er ikke hver dag, ikke to dager på rad osv. Da blir det litt slitsomt :sick009

Vil neppe fungere med avtalte dager her nei, da blir det nok lite sex :/

Var hos gyn i dpo dagene forrige pp fordi vi har prøvd i 4pp og lutealfasen min er for kort. Ho sa at i dpo dagene kan de ikke se forskjell på om mensen kommer eller om man er gravid, for slimhinna vil bygge seg opp likt uansett. Først når befruktning er skjedd eller ikke vil slimhinna endres ila få timer og enten blø ut eller ta vare på egget. Så hang in there!

Stor klem til dere:Heartbigred
Takk, jeg vet jo egentlig at det er sånn det er, men følelsen var liksom så kjip likevel

Forrige prøving tok knekken på sexlivet og vi har brukt lang tid nå etter fødsel på å komme tilbake. Men han er i perioder ikke klar i det hele tatt, og da må jeg bare respektere det. Får se hvordan uken utarter seg.

Ja, da må det kommer når det føles naturlig, sånn er det jo bare. Det skal være nok det og.. Og ut fra naturen sin side så utsonderer kvinnen visstnok feromoner osv som skal gjøre mannen kåt osv rundt eggløsning :p og fra naturens side er eggløsningsslimet (som kan komme opp til en uke før) laget slik at sædcellene levert lengre da, enn ellers. Så mye som jobber riktig vei sånn fra naturens side, så skal ikke trenge være kaniner :)

Kan dere forresten oppsummere ca hvor de er i landet med eggløsning og evt dpo? Jeg klarer ikke helt følge med hvem som er hvor :dance008

Jeg er altså 4 DPO i dag :happy112Tenkte å ta første test lørdag 25. I håp om en fin bursdagsgave og bryllupsdag gave :Heartpink

Vi har også vært sammen lenge! Så har ikke så heftig sexliv lengre vi heller, men heldigvis er han gira på baby han
Vi har også vært sammen lenge! Så har ikke så heftig sexliv lengre vi heller, men heldigvis er han gira på baby han også, så enn så lenge går det bra :dance011
godt vi er flere. Nå har jeg klart og safe meg noen aksjer idag og hvertfall så får vi se imorgen :excited001 Eventuelt om vi venter til torsdag :dance011

Ja absolutt, er lettere for oss damer og bare spre beina, mennene er det litt vanskeligere for :excited001

Kan dere forresten oppsummere ca hvor de er i landet med eggløsning og evt dpo? Jeg klarer ikke helt følge med hvem som er hvor :dance008

Jeg er altså 4 DPO i dag :happy112Tenkte å ta første test lørdag 25. I håp om en fin bursdagsgave og bryllupsdag gave :Heartpink
Jeg har EL i disse dager ifølge babyplan og Clearblue. IKM blir nok rundt 5/6.okt. Skal teste etter tidligst 12 dager er dealen med @Dyrepasseren :laughing025

Ja, da må det kommer når det føles naturlig, sånn er det jo bare. Det skal være nok det og.. Og ut fra naturen sin side så utsonderer kvinnen visstnok feromoner osv som skal gjøre mannen kåt osv rundt eggløsning :p og fra naturens side er eggløsningsslimet (som kan komme opp til en uke før) laget slik at sædcellene levert lengre da, enn ellers. Så mye som jobber riktig vei sånn fra naturens side, så skal ikke trenge være kaniner :)

Sant nok. Her har vi dobbel faktor med dårlig eggkvalitet (og manglende eggløsning uten medisiner) hos meg og trege svømmere hos han, så blir nok flere IVF forsøk her. Måtte ha 4 egguttak med førstemann. Så sjansen er nok liten..

godt vi er flere. Nå har jeg klart og safe meg noen aksjer idag og hvertfall så får vi se imorgen :excited001 Eventuelt om vi venter til torsdag :dance011

Ja absolutt, er lettere for oss damer og bare spre beina, mennene er det litt vanskeligere for :excited001

De første pp med førstemann var han villig han ;) Men etter noen års prøving blir det masete.

Jeg har EL i disse dager ifølge babyplan og Clearblue. IKM blir nok rundt 5/6.okt. Skal teste etter tidligst 12 dager er dealen med @Dyrepasseren :laughing025
Bra, du er flink som husker dealen! Det er 12 dager til for meg det :hungover: høres ut som 12 år.... :eek: og 13 dager for deg?

Bra, du er flink som husker dealen! Det er 12 dager til for meg det :hungover: høres ut som 12 år.... :eek: og 13 dager for deg?
Haha ja må jo det :smiley-bounce012 ja jeg tenker at IKM er 14 dager etter EL og dermed er det for deg som er på negativ EL-test 12 dager fra idag og for meg 13 dager så sant jeg får negativ imorgen. Jeg kommer nok til og EL-teste en dag og 2 til etter negativ fordi jeg har hørt at egget ikke alltid slipper på med en gang. Hva med deg? :smiley-bounce016

Back
Topp