Ikm uke 39-40

ja det var litt kjedelig. Jeg hadde håpet at syklusen ville bli normal raskt, men regna med det ville bli litt kluss etter 11 år på pilla :happy: Vi har ikke startet og prøve før nå. Jeg slutta på pilla nemlig for å bli kjent med kroppen min før vi begynte og prøve og er veldig glad for det. Jeg begynte nettopp med El-tester i første PP og er på min andre. Jeg er på dag 10 i syklusen så tenker og starte og teste EL fra imorgen av siden syklusen kan være fra 28-40 dager tydeligvis :smiley-bounce012 Har både Babyplan og Clearblue så blir vell en såkalt testetøs :smiley-bounce022

det var nok lurt, ja! Hadde gjort det samme om vi ikke hadde blitt enige om å starte tidligere enn først planlagt hehe :happy: Haha blir nok testetøs her også :dance008:smiley-bounce022

Hallo:happy: Slenger meg med i samtalen igjen jeg!

Hvordan er det med dere her inne og det «beryktede» eggløsningsslimet? Jeg har hørt noen si at de ikke har lagt merke til det/ikke hatt synlig, og likevel blitt gravide. Men mange steder står det jo at dette er helt avgjørende. Jeg skal i følge Flo ha eggløsning på onsdag (men sluttet på pillene i juli, og kun hatt en syklus, så kan selvsagt være feil), men kjenner på andre symptomer på eggløsning, «murring» i korsryggen , litt ømme pupper, men ikke noe slim:( Så andres erfaringer taes i mot med glede (særlig de som har blitt preggo uten å se noe el-slim) :anyone:angel8:smiley-angelic001

Jeg er på pp5 selvom beg har mye elslim:wacky: men har andre problemer med syklusen da:wacky:
Jeg merker både stikking og elslim. Man må ha elslim for svømmerne sin del, men du merker ikke nødvendigvis så mye til det. Jeg merker det kun på morgenen:rolleyes:

Ca annahver dag opp mot el og så på poitiv test dagen og de to neste dagene. Vi vurderer test etter denne pp! Men hvor gjør man det?

Lurt, så lenge du har regelmessig syklus så er jo dette helt klart det beste :dance011 Jeg har ikke fått samboer til og teste kvalitet, men har en venninne som har prøvd nå i 1 1/2 år og tenkte det var henne det var ‘’noe med’’, men så viste det seg når han gikk til gynekolog og leverte en sædprøve at hans svømmere var ‘’dårlige’’. Jeg tenker også jeg gir det noen PP før jeg ber han om det :dance008

har dere samleie annenhver dag eller hver dag rundt EL? :angelic: Noen som har fått partner til og teste kvalitet på svømmerne?

hei! Samboeren min testet spermet sitt nå i august. Skulle fått svar forje uke, men de er visst litt forsinket. Får han som svar at han har bra svømmere blir det IVF, om de ikke er gode sa gynekologen at vi måtte gjøre det på en annen måte. Så vi er veldig spente :happy::happy:

FW - 27 - PP11 - B0 - EL 19/9 - IKM 3/10

Da slenger jeg meg på og gir en liten introduksjon :happy:
Oktober 2020 fikk vi beskjed om at vi måtte forte oss å få barn, om vi ville ha. Dette grunnet at livmoren min er blitt veldig skadet grunnet kraftig endometriose. Mars 2021 måtte jeg inn til operasjon da endometriosen hadde tettet begge eggledere. Endte med å måtte fjerne den ene og gynekolog var redd kanskje eggstokkene hadde blitt noe skadet. Samboeren min tok sædprøve nå i august, og vi venter spent på svar. Har han gode sædkvalitet blir det IVF, om han har dårlig sædkvalitet sa gynekologen vi må gjøre dette på en litt annen måte.

Jeg er barnevernspedagog og samboeren min er barnehagelærer. Vi ønsker så veldig å få barn så vi håper virkelig det klaffer denne PP :talk017

Last edited:
hei! Samboeren min testet spermet sitt nå i august. Skulle fått svar forje uke, men de er visst litt forsinket. Får han som svar at han har bra svømmere blir det IVF, om de ikke er gode sa gynekologen at vi måtte gjøre det på en annen måte. Så vi er veldig spente :happy::happy:

Takk for erfaring. Hvor lenge har dere prøvd aktivt? Siden dere uansett skal prøve noen metode? :love7 Og hvilke andre metoder blir da alternativet om ikke IVF? :sign17

Oktober 2020 fikk vi beskjed om at vi måtte forte oss å få barn, om vi ville ha. Dette grunnet at livmoren min er blitt veldig skadet grunnet kraftig endometriose. Mars 2021 måtte jeg inn til operasjon da endometriosen hadde tettet begge eggledere. Endte med å måtte fjerne den ene og gynekolog var redd kanskje eggstokkene hadde blitt noe skadet. Samboeren min tok sædprøve nå i august, og vi venter spent på svar. Har han gode sædkvalitet blir det IVF, om han har dårlig sædkvalitet sa gynekologen vi må gjøre dette på en litt annen måte.

Jeg er barnevernspedagog og samboeren min er barnehagelærer. Vi ønsker så veldig å få barn så vi håper virkelig det klaffer denne PP :talk017

Så nå introduksjonen din. Høres ut som du har vært gjennom mye allerede.. håper det klaffer for dere snart og at spermen hans er av god kvalitet :Heartbigred

Lurt, så lenge du har regelmessig syklus så er jo dette helt klart det beste :dance011 Jeg har ikke fått samboer til og teste kvalitet, men har en venninne som har prøvd nå i 1 1/2 år og tenkte det var henne det var ‘’noe med’’, men så viste det seg når han gikk til gynekolog og leverte en sædprøve at hans svømmere var ‘’dårlige’’. Jeg tenker også jeg gir det noen PP før jeg ber han om det :dance008

Har syklus på alt fra 23-31 dager, hadde to el forrige syklus og kort lutealfase:wacky:
Så det er hos gyn man leverer sædprøve? Dette er pp5 så om det ikke klaffer nå tenker jeg han får sjekke. Jeg har vært på sjekk og tatt div prøver og foreløpig er alt normalt. Venter på svar på en prøve til.
Hvordan gikk det med venninna di? Kunne de gjøre noe med svømmerne?

Takk for erfaring. Hvor lenge har dere prøvd aktivt? Siden dere uansett skal prøve noen metode? :love7 Og hvilke andre metoder blir da alternativet om ikke IVF? :sign17

PP 11 :blackeye: gynekologen har troa på samboeren min så vi satser veldig på IVF. Men er ikke sædkvaliteten god så er det flere ulike måter å gå videre på, så da blir det å booke ny time hos gynekologen og lage en plan på hvordan vi vil gjøre det videre :)
Jeg har kraftig endometriose og har alt operert og gjort diverse under prøveperioden for å kunne bli gravid, så det har alltid ligget i kortene at det er stor sjanse for IVF.

Hvor lenge har dere prøvd?

Heier på dere:Heartred

godt vi ikke er alene, i prøveperioden rundt EL trente vi som bare det :smiley-bounce022 men var for tidlig ute. Så det hendte at han ble så stressa at det ikke gikk for han xd. Vi har vært sammen i 10 år og har ikke såå hyppig samleie lengre så ble det plutselig en plikt. Tror jeg bare skal holde det litt hemmelig denne gang. Haha…xd

Ser den. Her er det nok jeg som
Må få opp in
masse lykke til!! Heldig når du har så stabil syklus, men det trodde jeg også og var SÅ sikker på jeg var gravid da TR ikke kom før 10 dager på overtid. Gjett om jeg tok mange GT , men var bare negative xd. Må jo ha hatt innbilt svangerskap, jeg var kvalm, kraftige murringer og ømme bryst. Så ble skuffa når TR kom. Jeg har hørt at guttens sperm bestemmer kjønn, men morsomt om det du sier faktisk stemmer xd. Jeg er bare glad om det faktisk går og jeg blir gravid. Har så lyst på en spire <3 Helst igår!! :wtf:

Ja jeg er kjempe heldig ! Tror kanskje sæd i vagina kan påvirke litt syklusen. Vi brukte jo kondom i 4 år. Før vi begynte å prøve igjen da jeg ikke tåler hormonell prevensjon. Og merka med en gang første pp at oi, her var noe nytt som skjedde :laughing002 Men jeg skjønner godt hva du mener med å helst bli gravid i går! Det er liksom der jeg er nå at vi kan strekke oss til siste pp i desember før vi utsetter: så har Max 4 forsøk igjen før vi kaster inn håndkleet:gen045 og helst bør det klaffe nå eller neste mnd. Tenker mye pga skolegangen. Skal fullføre en bachelor (går 2 året nå) så mtp barnehage og permisjon hadde det vært det aller beste. Og om vi klaffer sånn ja da er vi heldige! Og uansett om det er han/ho/ ikke binær som blir til, er vi selvsagt glade likevel :Heartred:Heartblue:Heartpink Men skal ikke lyge, rosa og prinsessekjoler, sløyfer og fletting av hår ligger høyt oppe på ønskelisten. :hilarious:

:smiley-angelic002

jeg slutta på pilla ifjor sommer og hadde to sykluser før det stoppa opp i 6 måneders Det var bare kroppen som ikke forstod at jeg skulle ha EL. Begynte på hormonpiller og etter to perioder var syklusen tilbake, dog endel uregelmessig nå for tiden xd jeg merker heller ingenting til EL som noen sier de gjør. Gynekolog sier det er veldig individuelt :smiley-angelic002

Jeg merka ingenting før jeg fikk første mann. Nå syns jeg at jeg kjenner alt som skjer i livmor og tarmer :laughing001 på godt å vondt for å si det sånn

Ååå håper det ordner seg for dere! Studerer barnevernspedagog nå selv. Og kjenner hvor kjekt jeg syns det er med mye av kunnskapen jeg har fått etter jeg begynte å studere ifht å være mor:angelic:

Har syklus på alt fra 23-31 dager, hadde to el forrige syklus og kort lutealfase:wacky:
Så det er hos gyn man leverer sædprøve? Dette er pp5 så om det ikke klaffer nå tenker jeg han får sjekke. Jeg har vært på sjekk og tatt div prøver og foreløpig er alt normalt. Venter på svar på en prøve til.

Finnes det måter man kan forlenge luteal fasen som kan hjelpe ? :Heartred

Da har testetøsa bestilt 10 strimler og 3 staver fra babyplan:laughing001 så har vi vel nok til noen pp. (Kaster sikkert vekk alle på 1) men de skal jo bli positive uansett så like greit å få se den rosa streken ofte :angelic: #optimist​

huff min syklus er på 31-41 dager. Og ikke så lett når samboer jobber en uke på en uke av på andre siden av landet xd Hun er på andre IVF nå :wtf:
ja det kan gjøres hos gynekolog.

Back
Topp