IKM uke 35

Ja vi er også to jenter :) Hadde også gjerne gått privat, men valgte det offentlige siden det er så stor prisforskjell. Timingen fungerer ganske greit fordi de gir alle litt hormonstimulering og eggløsningssprøyte for å kontrollere det bedre. Litt rart når man har en fungerende syklus, men det skal også øke sjansene litt så hvorfor ikke. Gjør dere det i naturlig syklus? Veldig fint at dere kan bruke samme donor til barn 2 :happy:

Vi skal ikke ha noen ekstra hormoner av eget ønske. Får EL av meg selv. Men om det ikke går denne gangen skal vi vurdere femar. Eggløsningssprøyte blir det uansett. :) Ultralyd på mandag så da får vi se status på egget :D Hvor er dere i løypa? Tar dere noen ekstra hormoner, og kan eggløsningen komme tidligere pga det?
 
Så bra alt er fint med deg :) Heldigvis går jo det bra for de fleste selv om det er utrolig kjipt å gå å vente på å komme i gang igjen :Heartpink

Jeg har ikke blitt tatt inn til kontroll på sykehuset, det er noe jeg har gjordt selv privat. Det ser bra ut fra hva sykehusene mener er bra (de bryr seg kun hvis det er rester over 15mm). Når jeg har sjekket det privat og de går litt mer i dybden så ser de at slimhinnen er uregelmessig med litt fortykkelser enkelte steder (noe som kan være smårester som vil kommer ut i løpet av de neste menstrasjonene, men vi snakker om maks 6mm fortykkelse). Ulempen er at det er litt vanskligere å bli gravid hvis slimhinnen ikke er helt jevn, men det var vistnok håp sålenge jeg hadde eggløsning :)
Jeg har allerede hatt 2 eggløsninger og 2 menstrasjoner, men jeg skal inn til ultralyd for å bekrefte eggløsningen om 7 dager bare for å være helt sikker på at alt av hormoner og slikt fungerer som det skal. Jeg er litt utålmodig så derfor kjører jeg på med full oppfølgingpakke privat. Jeg har litt lave egglagre så hvis det ikke klaffer innen noen sykluser så er vi uansett over på IVF, så greit å bare optimalisere alt så fort vi kan :)

Jeg krysser fingrene for at dette er gullsyklusen for oss begge :Heartpink Jeg synes å huske at vi mistet omtrendt samtidig. Det ville vært godt å få et hjerteplaster og kommet inn i en ny termingruppe snart :Heartpink
Ja, den ventetiden var uendelig lang og tung. Jeg ventet i tillegg på svar på om det var blæremola, så jeg ble overlykkelig når alt var fint :p

Ååh, håpa det var sykehuset som var «greie» og fulgte det skikkelig opp jeg! Men da hadde jeg også valgt å gå privat, ja. Hadde heller ikke hatt tålmodighet til å «vente og se», da er det bedre å få en grundig sjekk med en gang. Nå blir jeg redd jeg ikke ble sjekket ordentlig :nailbiting: Men tror det altså. Jeg sa at jeg var sykepleier og var over snittet interessert, så han måtte forklare meg. Og han forklarte MASSE. Føltes nesten som jeg var på skolebenken igjen og tror faktisk han syns det var litt gøy også :hilarious:

Ååå, ja, jeg lengter sånn etter hjerteplasteret ❤️ Håper vi sees i samme termingruppe - helst så fort som i maigruppa :smiley-angelic001 Tror vi mistet ganske på likt ja, følte det var veldig mange fra januar som mistet nesten samtidig. Jeg fikk MA påvist i starten av juni... Måtte august bli måneden for gullegget hos oss begge ❤️
 
når starter dere å teste flere ganger om dagen etter EL?
Begynte i dag, fordi det så «lovende» ut i går, (får så sterk strek når det begynner å nærme seg el) men det har sunket av en eller annen grunn o_O cd 9 idag, så litt tidlig enda. Begynt allerede fordi jeg ofte har korte sykluser
 

Vedlegg

  • ACBE5B41-8625-4F9F-A861-D64FFC5DC18F.jpeg
    ACBE5B41-8625-4F9F-A861-D64FFC5DC18F.jpeg
    25,2 KB · Visninger: 73
Begynte i dag, fordi det så «lovende» ut i går, (får så sterk strek når det begynner å nærme seg el) men det har sunket av en eller annen grunn o_O cd 9 idag, så litt tidlig enda. Begynt allerede fordi jeg ofte har korte sykluser
Rart men kan vel plutselig stige igjen? Opplevd det selv hvertfall
 
Begynte i dag, fordi det så «lovende» ut i går, (får så sterk strek når det begynner å nærme seg el) men det har sunket av en eller annen grunn o_O cd 9 idag, så litt tidlig enda. Begynt allerede fordi jeg ofte har korte sykluser
samme her! sterkere for tre dager siden, så to svaaaaaaake. men ser i premom-appen at det er typisk med et dropp før stigning. er på cd 9 jeg og
 
Ja, den ventetiden var uendelig lang og tung. Jeg ventet i tillegg på svar på om det var blæremola, så jeg ble overlykkelig når alt var fint :p

Ååh, håpa det var sykehuset som var «greie» og fulgte det skikkelig opp jeg! Men da hadde jeg også valgt å gå privat, ja. Hadde heller ikke hatt tålmodighet til å «vente og se», da er det bedre å få en grundig sjekk med en gang. Nå blir jeg redd jeg ikke ble sjekket ordentlig :nailbiting: Men tror det altså. Jeg sa at jeg var sykepleier og var over snittet interessert, så han måtte forklare meg. Og han forklarte MASSE. Føltes nesten som jeg var på skolebenken igjen og tror faktisk han syns det var litt gøy også :hilarious:

Ååå, ja, jeg lengter sånn etter hjerteplasteret ❤️ Håper vi sees i samme termingruppe - helst så fort som i maigruppa :smiley-angelic001 Tror vi mistet ganske på likt ja, følte det var veldig mange fra januar som mistet nesten samtidig. Jeg fikk MA påvist i starten av juni... Måtte august bli måneden for gullegget hos oss begge ❤️

Så utrolig godt du ikke hadde blæremola iallefall :Heartpink

Jeg var på 1 etterkontroll på sykehuset som sa alt var fint, men de gikk ikke så grundig gjennom alt slik som du forteller det. Da er det nok stor sansynlighet for at alt er fint hos deg :Heartpink

Tusen takk! Ja, mistet starten av juni jeg også. Hadde utskrapningen 8 juni. Nå krysser jeg fingrene for oss begge denne syklusen. Jeg ser vi skal ha eggløsning nesten samme dag så det blir spennende:Heartred
 
Rart men kan vel plutselig stige igjen? Opplevd det selv hvertfall
Håper jo det :D stiger raskt hos meg, går fra sånn 0.3 til godt over 1 bare fra morgenen til ettermiddagen - men jeg har ikke nok tester til å teste mange ganger for dag om el er senere enn antatt o_O
samme her! sterkere for tre dager siden, så to svaaaaaaake. men ser i premom-appen at det er typisk med et dropp før stigning. er på cd 9 jeg og
Aha! Takk, det visste jeg ikke :) spennende å følge med synes jeg :)
 
15968267762707050954567540230814.jpg
Håper jo det :D stiger raskt hos meg, går fra sånn 0.3 til godt over 1 bare fra morgenen til ettermiddagen - men jeg har ikke nok tester til å teste mange ganger for dag om el er senere enn antatt o_O

Aha! Takk, det visste jeg ikke :) spennende å følge med synes jeg :)
 
Vi skal ikke ha noen ekstra hormoner av eget ønske. Får EL av meg selv. Men om det ikke går denne gangen skal vi vurdere femar. Eggløsningssprøyte blir det uansett. :) Ultralyd på mandag så da får vi se status på egget :D Hvor er dere i løypa? Tar dere noen ekstra hormoner, og kan eggløsningen komme tidligere pga det?

Jeg får også EL av meg selv, men de gir alltid ekstra hormoner ved Rikshospitalet, hvis det ikke er en medisinsk grunn til at man ikke kan ta dem. Det er fordi det gir litt øket sjanse for å bli gravid. Har tatt letrozol (samme som femar) i 5 dager og så sprøyter med fostimon (follikelstimulerende hormon) i to. Var på kontroll idag og fikk beskjed om to sprøyter til innen ovitrelle på søndag og inseminasjon mandag :happy: Med denne behandlingen pleier EL å komme litt tidligere, ja, siden det på en måte blir dobbelt opp med hormoner i kroppen. Har hatt flere inseminasjoner dag 11 i syklus. Denne gangen ser der ut å bli noen dag senere og det føles bra at det er litt nærmere timingen i naturlig syklus (min app sier el dag 13), men dette skal egentlig ikke ha noe å si. Hvilken syklusdag blir det for deg på måndag?
 
CD 12! Aksje endelig lagt inn. Meget negative test enda selv om jeg følte litt på El smerter i kveld og i morges og litt El slim i varierende grad. Forvente El er vel på mandag. Håper så at spiren sitter denne mnd :smiley-angelic001
 
CD 13. Ser en liten økning på El testen men premo klarer forsatt ikke lese den. Pleier å være sterkere på den tiden før. Men men!
 
El slim her idag. Håper ikke kroppen slipper egget for tidlig i forhold til inseminasjon på mandag :smiley-angelic001
 
Jeg får også EL av meg selv, men de gir alltid ekstra hormoner ved Rikshospitalet, hvis det ikke er en medisinsk grunn til at man ikke kan ta dem. Det er fordi det gir litt øket sjanse for å bli gravid. Har tatt letrozol (samme som femar) i 5 dager og så sprøyter med fostimon (follikelstimulerende hormon) i to. Var på kontroll idag og fikk beskjed om to sprøyter til innen ovitrelle på søndag og inseminasjon mandag :happy: Med denne behandlingen pleier EL å komme litt tidligere, ja, siden det på en måte blir dobbelt opp med hormoner i kroppen. Har hatt flere inseminasjoner dag 11 i syklus. Denne gangen ser der ut å bli noen dag senere og det føles bra at det er litt nærmere timingen i naturlig syklus (min app sier el dag 13), men dette skal egentlig ikke ha noe å si. Hvilken syklusdag blir det for deg på måndag?

Oi oi! Så spennende med inseminasjon på mandag!! :D krysser fingre for at egget ikke slipper før.:D
Jeg er på syklusdag 13 på mandag. Egentlig føler jeg det er litt sent med ultralyd da. :wideyed: Men nå er det jo helg, og det var ikke mulighet for UL på fredag. Min app sier jeg skal ha eggløsning på onsdag, så jeg tester som en gal her hjemme nå, og håper på at jeg ikke får positiv test før ultralyden. Jeg ønsker jo å ta ovitrellen, men hvis eggløsningstesten blir positiv må jeg bestille flybiletter og reise til oslo i stedet for og insemineres i helt naturlig syklus. Gaaah for et styr og nervepirrende dette er.:hilarious::dead::wideyed:
 
Back
Topp